اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پنجمین ورژن از افسانه بوگاتی ویرون


بوگاتی پنجمین سری ویژه از مدل ویرون به نام «بلک بس» را معرفی کرد. برخلاف چهار سری ویژه پیشین که به افتخار شخصیتهای مختلف تاریخ بوگاتی نامگذاری شده بود، این سری برای یادآوری مدل تایپ ١۸، اولین سوپرکار کارخانه فرانسوی نامیده شده است.



علت معرفی سری‌های ویژه ویرون، راه حلی برای بیشتر شدن فروش آخرین دستگاه‌های باقی مانده این خودرو است. از هر سری ویژه تنها سه دستگاه ساخته می‌شود و قیمت هر یک حدود سه میلیون دلار است. با اینکه قیمت این مدل‌ها از مدل معمولی بیشتر است اما اقبال مشتریان به آن‌ها از مدل معمولی بیشتر است و سریع‌تر فروخته می‌شود.


مدل تایپ 18
بوگاتی می‌گوید تایپ ١٨ که بین سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۴ساخته شد اولین سوپرکار جهان است که می‌شد با آن خارج از پیست و در جاده‌های شهری هم رانندگی کرد. تایپ ۱۸ به موتوری چهار سیلندر پنج لیتری مجهز بود که صد اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، این خودرو سریعترین ماشین در زمان خود بود. 

تنها هفت دستگاه از آن ساخته شد و اتوره بوگاتی، صاحب کارخانه با یکی از آن‌ها در مسابقات شرکت کرد و در مسابقه تپه‌نوردی در مونت ونتو برنده شد. این پیروزی توجه رولان گاروس، خلبان فرانسوی را به خود جلب کرد. او که عاشق سرعت بود و در سال ۱۹۱۲ با پرواز بر فراز مدیترانه شهرتی به هم زده بود به دنبال ماشینی بود که بتواند با آن بر روی زمین با سرعت هواپیما حرکت کند. تایپ ۱۸ انتخاب او بود و خرید ماشین توسط او بهترین تبلیغ برای اتوره بوگاتی شد.

بلک بس Black Bess
ماشینی که بوگاتی برای گاروس ساخت شماره ۴۷۴ داشت و در ۱۸ سپتامبر ۱۹۱۳ به او تحویل داده شد. این مدل تایپ ۱۸ بعدا به نام اسب انگلیسی مسابقه‌ای «بلک بس» لقب گرفت. بلک بس اکنون بخشی از یک کلکسیون خصوصی است که در موزه لومان در لاهه هلند نگهداری می‌شود. 


برای گرامیداشت این خودروی کلاسیک، بوگاتی یک مدل ویتیس روباز را با موتور شانزده سیلندر ۱۲۰۰ اسب بخاری مانند مدل کلاسیک به رنگ سیاه رنگ‌آمیزی کرده است. بدنه ماشین سراسر از فیبرکربن ساخته شده و با طلای ٢۴ عیار تزیین شده است. حداکثر سرعت این ماشین ۴۰۸.۸۴ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۲.۶ ثانیه است. این خودرو سریعترین ماشین روباز جهان است. 



تودوزی ماشین از چرم کرم و قهوه‌ای است و فرمان هم با چرم قرمز رنگ پوشانده شده است. روی چرم در‌ها با جوهری مخصوص، طرحهایی از مدل تایپ ١٨ و هواپیمای مشهور رولان گاروس کشیده شده است. 

قیمت بلک بس
مانند دیگر مدلهای ویژه بوگاتی، از بلک بیس هم تنها سه دستگاه ساخته می‌شود و قیمت آن هم دو میلیون و صد و پنجاه هزار یورو (معادل سه میلیون دلار) است. اولین مدل از این سه مدل در نمایشگاه خودروی پکن نمایش داده خواهد شد. 



مانند دیگر مدلهای ویژه بوگاتی، از بلک بیس هم تنها سه دستگاه ساخته می‌شود و قیمت آن هم دو میلیون و صد و پنجاه هزار یورو (معادل سه میلیون دلار) است. اولین مدل از این سه مدل در نمایشگاه خودروی پکن نمایش داده خواهد شد. 



آخرین سری ویژه
بوگاتی یک سری ویژه دیگر هم تابستان امسال به بازار عرضه خواهد کرد. نام این سری که ششمین و آخرین سری ویژه بوگاتی ویرون خواهد بود، الیزابت یونک است و در نمایشگاه خودروهای کلاسیک پبل بیچ 2014 در کالیفرنیا رونمایی خواهد شد.

منبع :‌خودرو

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد