اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

یک پله صعود با گرانترین کادیلاک


وقتی تیم طراحی کادیلاک در توصیف چهارمین نسل اسکالید (اسکالاد)، آن را «صعود از اسکالیدها» بنامد؛ می توان حدس زد طراحی مجدد مدل 2015 اسکالید فقط یک تجدید نظر ساده در ابعاد و تغییرات ظاهری نبوده است و موضوع خیلی هیجان انگیزتر است.



شروین کمایی : پلت فرم کادیلاک جدید یعنی اسکالاد که قبلا خبر رونمایی (+) آن را اعلام کرده بودیم، با شورولت تاهو و Suburban مشترک می باشد با این تفاوت که فاصله بین چرخ ها از 3 متر به 3 متر و 30 سانتی متر رسیده است. ورژن جدید اسکالید 1.4اینچ طویل تر و 1.5 اینچ نسبت به قبل عریض تر شده است تا با زوایای تیز و شکننده موجود در بدنه ، این خودرو همچنان از نسل پیشین خود بزرگتر جلوه دهد.


این نکته بسیار جالب توجه است که اصطلاحا کادیلاک اسکالاد دزد خور ترین خودرو در امریکا (+) نیز هست.

کادیلاک برای مشتریان خود دو نوع اسکالید با فاصله محوری  استاندارد و دیگری با فاصله محوری طویل را تدارک دیده است که روی هر دو نوع یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری نصب خواهد کرد. قدرت این موتور نسبت به نسل قبل 17 اسب بخار بیشتر می باشد و در کل نیرویی معادل 420 اسب بخار در دور موتور 5600 RPM  و 623 نیوتن متر گشتاور ایجاد می کند.

این موتور قادر است همراه با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک شتاب اولیه معادل 6.6 تا 6.9 ثانیه ای را برای اسکالید به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز وجود دارد.


کمپانی کادیلاک و GMC پکیج های مکانیکی خود را به خوبی برای اسکالید به اشتراک گذاشته اند بطوریکه شامل اکسل عقب پویا و سریع‌ترین کمک فنرهای مفناطیسی  و همچنین یک فرمان برقی جدید که رانندگی با این شاسی بلند بزرگ جثه را اسپرت تر و راحت تر می کند.


در نمایی بیرونی کادیلاک یک هارمونی خاصی به چشم می خورد چراغ های کامل LED به خوبی با طراحی بدنه هماهنگ شده است تا زبان خاص طراحی کادیلاک را به خوبی به رخ رقبا بکشد.

شیک بودن این شاسی بلند خوش تیپ به نمایی بیرونی خلاصه نمی شود بلکه در نمای داخلی استفاده از چرم و چوب باکیفیت به چشم می خورد و فضای پا برای تمامی 7 سرنشین به اندازه کافی وجود دارد . با وجود یک نمایشگر 8 اینچی لمسی راننده به راحتی می تواند اطلاعات سفر و همچنین اطلاع از نحوه عملکرد خودرو را در اختیار داشته باشد.


قیمت پایه اسکالید جدید 72 هزار دلار برای مدل استاندارد و 75 هزار دلار برای مدل طویل می باشد که کمپانی کادیلاک خبر از پکیج هایی به صورت سفارشی داده است که پکیج اول 4 هزار دلار به پای مشتری آب خواهد خورد و شامل رینگ های 22 اینچی و ابزارهای ایمنی مانند هشدار برخورد وسیستم هشدار هنگام عبور از خطوط جاده می باشد و پکیج دوم که پریمیوم نام دارد علاوه بر امکانات پکیچ 4 هزار دلاری امکانات بیشتری دارد که شامل سیستم ترمز اتوماتیک و کروز کنترل فعال و یک نمایشگر 9 اینچی برای سرنشینان عقب می باشد.قیمت پکیج پرمیوم 8500 دلار می باشد.


سیستم چهارچرخ متحرک نیز قیمتی معادل 2600 دلار دارد و در واقع لذت رانندگی با این شاسی بلند خاص زمانی کامل می شود که نیرو به هرچهار چرخ منتقل گردد.

آری تمامی این آپشن ها باعث شده اسکالید گرانترین کادیلاک نام گذاری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد