اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اعلام فهرست قیمت گذاری هوندا جاز 2014

هوندا به تازگی فهرست رسمی قیمت گذاری جازمدل 2014در استرالیا را اعلام و قیمت پایه آن را 14990دلار تعیین کرد .

به گزارش خبرخودرو ، هوندا جاز نسخه Gliکه ارزان ترین مدل آن می باشد دارای قیمت 14990دلار است . البته این خودرو دارای نسخه های دیگری نظیر VTiCTi-LCVTوVTi-SCVTاستکه به ترتیب قیمت هایی 22490و16990و19790دلاری است.

به گفته هوندا این خودرو دارای یک موتور 5-1لیتری چهار سیلندر بنزینی به توان 88 کیلو وات و گشتاور 145 نیوتون متر است که کنار یک جعبه دنده پنج سرعته قرار گرفته و مصرف آن به 2-6 لیتر در هر صد کیلو متر می رسد. قرار است فروش نسخه فعلی جاز هیبریدی در کنار نسل سوم آن ادامه داشته باشد و بعد از آن در سال 2015 نسل جدید آن معرفی گردد.

آغاز فروش توسان هیدروژنی در آمریکا


شرکت کره ای هیوندای از فروش اولین دستگاه از خودروی هیدروژنی در کالفرنیا خبر داد.

به گزارش خبرخودرو، آقای زوپووسکی-یکی از مدیران هیوندای امریکا- گفت:خودرو های هیدرژونی نسل جدید از وسایل نقلیه بدون آلایندگی وبا فناوری بالا را به نمایش می گذارد . ما در نظر داریم به بزرگترین تولید کننده این دست خودروها تبدیل شویم .

خودرو جدید هیوندای توسان دارای یک موتور100 کیلو واتی (834اسب بخاری)با گشتاور 221پوند فوت متعلق به موتور الکتریکی اش است . همچنین این خودرو دارای یک بسته باتری 24 کیلو واتی مشابه خودرو سوناتاهیبریدی است.

همچنین قرار است به منظور جذب مشتریان بیشتر خودروی مذکور به صورت لزینگی عرضه شود. گفتنی است خودرو های هیدروژنی نسل جدیدی از وسایل نقلیه با انرژی های نو هستند که هنوز به صورت گسترده ای وارد بازار نشده متاسفانه هم اکنون اطلاعات چندانی درباره این خودرو در دسترس نیست.

 

ساخت نسخه نیزمو از نیسان پولسار جدید

به نظر می رسد نیسان به عنوان قسمتی از برنامه ساخت نسخه های اسپرت از اکثر مدل هایش، نسخه ای نیزمو از پولسار جدید خود را تولید کند.

به گزارش خبرخودرو، مدیر نیسان، اندی پالمر طی معرفی پروژه لمانز 2015 نیسان اظهار داشت این خودروساز روی فلسفه عملکرد دموکراتیزه با ارائه طیف گسترده ای از مدل های نیزمودر قیمت های مختلف کار می کند.

وی در پاسخ به این سوال که امکان تولید نسخه ای نیزمو از پولسار جدید وجود دارد یا خیر اظهار داشت: "این چیزی نیست که اکنون بتوانم تایید کنم اما آیا یک هاچ بک کلاس C مدلی جالب برای نسخه نیزمو خواهد بود؟"

پالمر گفت: "هر زمان که بتوان در خط تولید یک خودروی سواری نسخه S یا  GTرا جا داد، امکان ساخت نسخه نیزمو نیز وجود دارد. به طور کلی، ما دو سطح نیزمو داریم و این مسئله بسیار مهمی است چرا که مفهوم اصلی نیزمو چنین است."

وی افزود: "ما مدل نیزمو Sرا داریم که بیش تر بر بهره گیری از سواری آن تمرکز شده است. بسیاری از ما نمی توانیم با نیرویی که موتور خودرویمان دارد به خوبی رانندگی کنیم اما دوست داریم تصور کنیم که پشت فرمان بهترین هستیم. اکثر ما نیاز داریم که سیستم تعلیق و فرمان خودرویمان بهتر عمل کنند.

مدلی بالاتر از این، نیزمو RS است که تمام قدرت اضافه را در خود دارد. بنابراین هرچه جلوتر برویم در هر جایی از خط تولید که امکان عرضه نسخه GT یا S در سطح نرمال وجود دارد نیزمو S و نیزمو RS نیز عرضه خواهد شد."

نیسان پولسار استاندارد در فصل پاییز در اروپا به فروش خواهد رسید.

ماروتی کلریو AMT روانه بازار نپال می شود

گفته می شود که ماروتی تصمیم دارد صادرات کلریو را از اواخر این ماه آغاز کند.


به گزارش خبرخودرو، اولین بازار صادرات کلریوی ساخته شده در هند نپال خواهد بود. این هاچ بک اواخر ماه ژوئن به نپال راه می یابد.

کلریو توسط CG MotoCorp، توزیع کننده مجاز این خودروساز در نپال عرضه خواهد شد. گفته می شود که کلریو با دو گزینه گیربکس دستی پنج سرعته و دستی اتوماتیک شده در نپال عرضه خواهد شد. موتور این خودرو با مدل مخصوص هند آن مشابه خواهد بود. موتور 1.0 لیتری سه سیلندر سری Kقدرت 68 اسب بخار و گشتاور 90 نیوتون متر تولید می کند. میزان مصرف سوخت این موتور 1 لیتر در هر 23.1 کیلومتر است.

کلریو با چهار نسخهLXi، VXi، ZXi و ZXi در هند عرضه می شود و گیربکس AMT تنها در نسخه های LXi و VXi ارائه می شود.ویژگی هایی مانند کیسه هوای جلوی دوگانه، ABS و EBD، سیستم موسیقی با کنترل های نصب شده روی فرمان و رینگ های آلیاژی برای بهترین نسخه این خودرو عرضه می شوند.

تولید انبوه خودروی سیمرغ در نمیه دوم امسال

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت : امسال 600 هزار دستگاه خودرو - حدود 2 برابر پارسال - در سایپا تولید می شود .

سعید مدنی که در حاشیه مراسم نامگذاری محصولات جدید سایپا با خبرنگاران گفتگو می کرد ، افزود : میانگین تولیدات سایپا از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه خودرو 232 که شب گذشته با نام ساینا (سیمرغ) معرفی شد و تیبا 2 و تیبا هاچ بک به تدریج جایگزین پراید در سایپا خواهد شد ، به اغاز تولید انبوه خودرو ساینا در نیمه دوم امسال اشاره کرد.

مدنی گفت : امسال 25 هزار دستگاه ساینا تولید و روانه بازار می شود و با افزایش ظرفیت تولید این خودرو در اینده ، امار تولید ان به 100 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

مدیرعامل سایپا درباره قیمت ساینا و تیبا هاچ بک افزود : خودروهایی که بر روی پلتفرم ایکس 200 تولید می شود با اختلاف قیمتی معادل 30 تا 40 درصد نسبت به پراید و با قیمت 28 تا 29 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه صادرات سایپا به بازارهای هدف شامل سی کی دی (قطعات منفصله) و سی بی یو (خودرو کامل) خواهد بود ، گفت : امسال صادرات 50 هزار دستگاه خودرو را به بازارهای هدف در دستور کار داریم که علاوه بر عراق ، جمهوری اذربایجان ، مصر ، نیجریه و ونزوئلا ، تولیدات سایپا به حدود 30 کشور دیگر هم صادر خواهد.

مدنی افزود : ما علاوه بر فعال کردن پایگاه های ساخت در دیگر کشورها ، صادرات خودرو کامل را هم متناسب با قوانین و مقررات بازارهای هدف در دستور کار داریم و تلاش می کنیم در کشورهایی که قوانین تعرفه ای به انها اجازه واردات خودرو کامل را نمی دهد ، از طریق صادرات قطعات منفصله و مونتاژ وارد این بازارها شویم.

مدیرعامل سایپا گفت : سرمایه گذاری جدیدی برای تولید خودرو در دیگر کشورها انجام نمی دهیم و سرمایه گذاری ها عمدتا با سرمایه گذاران محلی است و سایپا فقط قطعه به این کشورها صادر و کمک فنی به انها ارائه می کند.

به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت : سایپا برای کنترل قیمت و تنظیم بازار خودرو در کوتاه مدت ، فروش فوری را در دستور کار دارد.

سعید مدنی در گفتگو با خبرنگاران افزود : در حال حاضر 20 درصد از تولیدات سایپا با هدف کنترل قیمت و تنظیم بازار بصورت نقدی و فوری به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه آمار تولید خودرو در دوسال گذشته به علت نامناسب بودن شرایط کسب و کار بسیار پایین بوده است ، گفت : این موضوع باعث انباشت تقاضا در بازار خودرو شد و تلاش می کنیم با افزایش تولید به این تقاضاها پاسخ دهیم .

مدنی درباره برنامه های سایپا برای همکاری با خودروسازان معتبر و تولید محصولات جدید تصریح کرد : با توجه به سابقه همکاری با شرکت کیا موتورز ، برای تولید انبوه خودرو با انها برنامه ریزی کردیم و خط تولید خودرو سواری سراتو در حال نهایی شدن و راه اندازی است.

وی افزود : با شرکت های رنو و نیسان نیز همکاری داریم و تلاش می کنیم با هدف توسعه فضای رقابتی با کشور های دیگر هم ارتباط داشته باشیم .

مدنی گفت : با طرف های چینی هم مذاکراتی شده و قرار است شرکت های چینی به طور مستقیم و بدون واسطه سرمایه گذاری کنند و این امادگی را داریم که اگر سهام سایپا را هم بخواهند به انها خواهیم فروخت.

وی افزود : البته محصولات چینی درصد پائینی از خودروهای تولیدی ما را که خودروهای درجه یک خواهد بود تشکیل می دهد.

استقبال بی سابقه از فورد موستانگ مدل 2015

فورد اعلام کرد در هنگام فینال لیگ قهرمانی اروپابیش از 9300 نفر به صورت آنلاین برای دریافت 500 دستگاه اول فورد موستانگ جدید در اروپا ثبت نام کرده اند.


به گزارش خبرخودرو، 500 تقاضای اول برای این خودرو در عرض 30 ثانیه ابتدایی این بازی ثبت شده است.

زمانی که فورد موستانگ جدید در سال 2015 عرضه شود، اولین مدلی خواهد بود که در سراسر اروپا به فروش می رسد. فورد 500 دستگاه موستانگ جدید را برای 20 کشور در اروپا اختصاص داده است. طی چند هفته آینده فورد با اولین متقاضیان از هر کشور تماس می گیرد تا موستانگ جدید را برای آن ها رزرو کند.

اواخر امسال هریک از این مشتریان به نمایندگی های فورد دعوت می شوند تا تقاضای خود را تکمیل کنند. مدل های فست بک قرمز مسابقه ای و کانورتیبل نقره ای مغناطیسی برای این خودرو موجود هستند که هر دو بسته ارتقایی مخصوص دارند.

خریداران می توانند موتور 2.3 لیتری اکوبوست کاملا جدید فورد با قدرت 309 اسب بخار و گشتاور 407 نیوتون متر یا 5.0 لیتری V8 با قدرت 426 اسب بخار و گشتاور 529 نیوتون متر را برای این خودرو انتخاب کنند.

 

جزئیات منتشر شده از رنو کانگو مدل 2014

رنو طیف مدل های کانگو در استرالیا را با اضافه کردن یک گزینه پنج سرنشینه جدید به منظور رقابت با ون کادی مکسی کرو (Caddy Maxi Crew) فولکس واگن گسترش داده است.به گزارش خبرخودرو، مدل Maxi Crew با قیمت دلار 27990 دلار با اضافه شدن سه صندلی عقب از عملکردکانگو بهره می برد. 

با تا شدن صندلی های عقب کانگوMaxi Crew، حجم صندوق عقب و کف این خودرو از 1328 به 2210 مترمربع می رسد.

دیگر ویژگی های مدل Maxi Crew شامل درهای کشویی در هر دو طرف است.

از طرف دیگر، در طیف مدل های کانگو موتور بنزینی 1.6 لیتری با قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتون متر همچنان در مدل های SWB تعبیه می شود. این موتور با گیربکس دستی پنج سرعته و اتوماتیک چهار سرعته به ترتیب میزان مصرف سوخت 7.7 لیتر و 8.2 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد.

میزان آلایندگی CO2 این خودرو در مدل بنزینی دستی 180 گرم در هر کیلومتر و در مدل اتوماتیک 190 گرم در هر کیلومتر است.

رنو در مدل های مکسی و مکسی کرو دستی شش سرعته موتور دیزلی 1.5 لیتری را به روز کرده است که اولین بار در هاچ بک مگان به کار رفته بود.

برای هر دوی این مدل های دیزلی میزان آلایندگی 123 گرم در هر کیلومتر اعلام شده است.

هم چنین نسخه های دیزلی کانگو اولین خودروهای تجاری رنو در استرالیا هستند که دارای Eco Mode هستند.

هم چنین کانگو از طراحی آشنای جدید این خودروساز بهره می برد که برای اولین بار در همین مدل در ماه فوریه سال گذشته به نمایش درآمد.

ویژگی های استاندارد در تمام مدل های کانگو شامل جریان های صوتی و اتصال تلفن همراه بلوتوثی، کامپیوتر چند منظوره، سیستم تهویه هوا با فیلتر غبار و چراغ های مه شکن عقب است.

ویژگی های ایمنی در تمام مدل های این خودرو شامل کنترل پایداری الکترونیکی و کیسه هوای جلوی دوگانه است. کیسه های هوای جلوی کناری را می توان با قیمت 490 دلار به این مدل ها اضافه کرد.

داشبورد جدید برای پژو پارس مدل 93

شرکت ایران خودرو در نظر دارد برای سال 93، خودروی پژو پارس را با داشبورد تغییر شکل یافته و با موتور استاندارد یورو4 به بازار عرضه کند. البته از چند سال قبل انتظار می رفت تا ایران خودرو داشبورد کسل کننده پژو 405 را که بر روی پژو پارس نیز مونتاژ می شد تغییر دهند، که این اتفاق بعد از مدت ها بالاخره رخ داد.

طرح داشبورد جدید، یاد آور داشبورد خودروهای شرق آسیایی است، البته مدل های مربوط به اوایل سال های 2000 میلادی.

اما قیمت بازار پژو پارس 93 در حال حاضر (هفته آخر فروردین ماه) بین 39 تا 40 میلیون تومان متغیر است. همچنین قیمت کارخانه این محصول 32.6 میلیون است که در اختیار نمایندگی های مجاز این شرکت در سراسر کشور قرار می گیرد.