اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید10 محصول جدید در گروه خودروسازی سایپا

 

با تولید 13 محصول جدید از امسال تولید خودروی پراید در شرکت سایپا کاهش می یابد.

 

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در بازدید از شرکتهای قطعه ساز زیرمجموعه شرکت سایپا در گلپایگان گفت:از امسال سه محصول بر پایه پلات فرم محصولات شرکت و 10 محصول جدید در این شرکت تولید خواهد شد.

آقای مدنی از افزایش دو برابری تولیدات این شرکت در سال 93 خبر داد و افزود: محصولات گروه خودروسازی سایپا امسال به 500 هزار دستگاه افزایش می یابد.

وی سال 95 را سال احیای کامل صنعت خودرو سازی کشور اعلام کرد و گفت:تولید محصولات سایپا در سال 95 به 1600 دستگاه خواهد رسید.

آقای مدنی پیش بینی کرد در سال 1400 تولیدات سایپا به 3 میلیون دستگاه در سال برسدگفت : 2 میلیون دستگاه برای داخل کشور و یک میلیون هم برای صادرات پیش بینی شده است.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: ارزش افزوده صنعت خودرو سازی 15 تا 20 درصد است اما ارزش افزوده قطعه سازی 80 تا 85 درصد است و باید در راستای افزایش کیفیت خودرو، توان تحقیقاتی تولید قطعات را افزایش داد.

وی با اشاره به مشکلات صنعت خودرو کشورگفت : در سال 90 گشایش اعتبار در بانکها از 10 به 130درصد افزایش یافت که موجب کاهش نقدینگی شرکتهای قطعه ساز شد.

به گفته مدنی 1500 میلیارد تومان خرید از شرکتهای قطعه ساز معوق شده است و دولت و مجلس باید در راستای کمک به شرکتهای قطعه ساز و تولید گام بردارد.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد