اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید انبوه خودروی سیمرغ در نمیه دوم امسال

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت : امسال 600 هزار دستگاه خودرو - حدود 2 برابر پارسال - در سایپا تولید می شود .

سعید مدنی که در حاشیه مراسم نامگذاری محصولات جدید سایپا با خبرنگاران گفتگو می کرد ، افزود : میانگین تولیدات سایپا از ابتدای امسال تاکنون 50 درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه خودرو 232 که شب گذشته با نام ساینا (سیمرغ) معرفی شد و تیبا 2 و تیبا هاچ بک به تدریج جایگزین پراید در سایپا خواهد شد ، به اغاز تولید انبوه خودرو ساینا در نیمه دوم امسال اشاره کرد.

مدنی گفت : امسال 25 هزار دستگاه ساینا تولید و روانه بازار می شود و با افزایش ظرفیت تولید این خودرو در اینده ، امار تولید ان به 100 هزار دستگاه در سال خواهد رسید.

مدیرعامل سایپا درباره قیمت ساینا و تیبا هاچ بک افزود : خودروهایی که بر روی پلتفرم ایکس 200 تولید می شود با اختلاف قیمتی معادل 30 تا 40 درصد نسبت به پراید و با قیمت 28 تا 29 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه صادرات سایپا به بازارهای هدف شامل سی کی دی (قطعات منفصله) و سی بی یو (خودرو کامل) خواهد بود ، گفت : امسال صادرات 50 هزار دستگاه خودرو را به بازارهای هدف در دستور کار داریم که علاوه بر عراق ، جمهوری اذربایجان ، مصر ، نیجریه و ونزوئلا ، تولیدات سایپا به حدود 30 کشور دیگر هم صادر خواهد.

مدنی افزود : ما علاوه بر فعال کردن پایگاه های ساخت در دیگر کشورها ، صادرات خودرو کامل را هم متناسب با قوانین و مقررات بازارهای هدف در دستور کار داریم و تلاش می کنیم در کشورهایی که قوانین تعرفه ای به انها اجازه واردات خودرو کامل را نمی دهد ، از طریق صادرات قطعات منفصله و مونتاژ وارد این بازارها شویم.

مدیرعامل سایپا گفت : سرمایه گذاری جدیدی برای تولید خودرو در دیگر کشورها انجام نمی دهیم و سرمایه گذاری ها عمدتا با سرمایه گذاران محلی است و سایپا فقط قطعه به این کشورها صادر و کمک فنی به انها ارائه می کند.

به گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت : سایپا برای کنترل قیمت و تنظیم بازار خودرو در کوتاه مدت ، فروش فوری را در دستور کار دارد.

سعید مدنی در گفتگو با خبرنگاران افزود : در حال حاضر 20 درصد از تولیدات سایپا با هدف کنترل قیمت و تنظیم بازار بصورت نقدی و فوری به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه آمار تولید خودرو در دوسال گذشته به علت نامناسب بودن شرایط کسب و کار بسیار پایین بوده است ، گفت : این موضوع باعث انباشت تقاضا در بازار خودرو شد و تلاش می کنیم با افزایش تولید به این تقاضاها پاسخ دهیم .

مدنی درباره برنامه های سایپا برای همکاری با خودروسازان معتبر و تولید محصولات جدید تصریح کرد : با توجه به سابقه همکاری با شرکت کیا موتورز ، برای تولید انبوه خودرو با انها برنامه ریزی کردیم و خط تولید خودرو سواری سراتو در حال نهایی شدن و راه اندازی است.

وی افزود : با شرکت های رنو و نیسان نیز همکاری داریم و تلاش می کنیم با هدف توسعه فضای رقابتی با کشور های دیگر هم ارتباط داشته باشیم .

مدنی گفت : با طرف های چینی هم مذاکراتی شده و قرار است شرکت های چینی به طور مستقیم و بدون واسطه سرمایه گذاری کنند و این امادگی را داریم که اگر سهام سایپا را هم بخواهند به انها خواهیم فروخت.

وی افزود : البته محصولات چینی درصد پائینی از خودروهای تولیدی ما را که خودروهای درجه یک خواهد بود تشکیل می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد