اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودروی 3 چرخ جدید در راه بازار


خبرگزاری ایسنا: الیو موتورز به دنبال متحول کردن جاده‌های آمریکا با خودروی کوچک خود است که طول آن به اندازه هوندا فیت است اما نصف آن وزن دارد و قیمتش از 6800 دلار آغاز می‌شود که کمتر از نصف قیمت هوندا فیت است.

خودروی 3 چرخ جدید در راه بازار

الیو قصد دارد ساخت این خودرو را پاییز آینده در کارخانه سابق جنرال موتورز در شروپورت لوییزیانا آغاز کند. این شرکت امیدوار است سالانه 250 هزار دستگاه خودرو تا سال 2016 تولید کند که نزدیک به میزان فروش مزدا در آمریکاست.

از آنجا که این خودرو سه چرخ - دو چرخ در جلو و یکی در عقب - دارد از سوی دولت آمریکا به عنوان موتورسیکلت طبقه بندی شده است اما پل الیو، بنیانگذار الیو موتورز می‌گوید این خودرو تمام امکانات ایمنی یک خودرو مانند ترمزهای ضدقفل، کیسه هوای جلو و عقب و جعبه فرمان را دارد و سرنشینان آن نیازی به استفاده از کلاه ایمنی یا داشتن گواهینامه موتورسیکلت ندارند.

دو صندلی الیو به جای اینکه کنار هم باشد جلو و عقب قرار دارد از این رو راننده در مرکز خودرو قرار می‌گیرد و سرنشین مستقیما پشت راننده خواهد بود. این وضعیت که در آن صندلی‌ها هم اندکی پایین‌تر قرار می‌گیرند ممکن است دشوار باشد اما راننده به آن عادت خواهد کرد. درواقع این طراحی به منظور حفظ توازن خودرو بوده است. الیو سه سیلندر، یک موتور 0.9 لیتری و بیش از 100 مایل در ساعت سرعت دارد.

این خودرو از چند جهت هزینه‌های تولید را پایین نگه می‌دارد به عنوان مثال یک درب بودن آن چند صد دلار از هزینه‌های تولید کم می‌کند. همچنین سه چرخ بودن نیز آن را ارزانتر می‌کند. بعلاوه تنها دو تنظیم دستی یا اتوماتیک و تهویه هوای استاندارد، قفل در و یک رادیوی تک موج دارد. امکانات بیشتر مانند ناویری یا تشخیص نقاط کور قابل سفارش است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، خودروساز آلمانی دایملر نیز وعده داده جاده‌های آمریکا را با خودروی اسمارت متحول کند اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

یکی دیگر از موارد صرفه جویی الیو، فروش خودرو به شکل مستقیم از طریق فروشگاه‌های شرکت به جای فروشندگان واسطه بوده است که مشابه روش تسلا موتورز برای فروش خودروهای برقی است. الیو موتورز راه اندازی فروشگاه‌هایی در 60 کلانشهر را برنامه ریزی کرده است.

بنیانگذار الیو موتورز معتقد است این خودرو دانش آموزان و دانشجویان کالج و همچنین رانندگان علاقمند به تجربه‌های جدید و قابل اطمینان را به خود جلب خواهد کرد و امیدوار است بتواند این خودرو را به کشورهای دیگر صادر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد