اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

زمزمه‌های حضور جنرال موتورز در ایران


زمزمه‌های حضور شرکت آمریکایی جنرال موتورز در ایران بلندتر از هر زمانی به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، ابتدا این فرانسوی‌ها بودند که از حدود دو سال گذشته هرازچندگاهی اخباری را در زمینه احتمال حضور غول خودروسازی آمریکا در ایران منتشر کردند.

تحلیل رسانه‌های فرانسوی در این زمینه آن بود که آمریکایی‌ها ایران را تحریم و اروپایی‌ها را نیز وادار به پیروی از آن کردند تا با خروج شرکت‌های فرانسوی از ایران، زمینه برای حضور شرکت‌های آمریکایی، از جمله جنرال موتورز فراهم شود.

اما هم‌اکنون از داخل ایران نیز زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال حضور شرکت جنرال موتورز به گوش می‌رسد به‌گونه‌ای که اخیرا حسین گروسی - عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی - اظهار کرده است:" اپل از آلمان، پژو و سیتروئن از فرانسه و جنرال موتورز از آمریکا خواستار حضور و سرمایه‌گذاری در ایران شده‌اند".

اظهار نظر صریح این مقام مسوول درباره اظهار علاقه جنرال موتورز برای حضور در ایران در حالی است که پیش از این نیز مدیرعامل ایران خودرو از احتمال انتخاب شریکی آمریکایی برای این شرکت خبر داده بود.

هاشم یکه‌زارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا ممکن است شریک جدید ایران خودرو یک شرکت آمریکایی باشد؟ اظهار کرده بود:" بله، ممکن است شریک جدیدمان آمریکایی باشد چه اشکالی دارد؟ اگر شرایط فراهم شود".

در این شرایط زمزمه‌های حضور جنرال موتورز در ایران بلندتر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد، حضوری که البته مشروط به سرمایه‌گذاری این شرکت در صنعت خودروی ایران خواهد بود.

در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت دستورالعملی را برای خودروسازان درباره شرایط انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی منعقد کرده که سرمایه‌گذاری 50 درصدی طرف خارجی،‌ انتقال فناوری و صادرات از جمله آن‌ها است.

در صورت حضور این غول آمریکایی در ایران شاید جای چندانی برای پژو و رنو در صنعت خودروی ایران باقی نماند.

جزئیات حضور آلمانی‌ها در صنعت خودروی ایران


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو جزئیات حضور گروه برجسته خودرویی آلمان در ایران را بیان کرد.

هاشم یکه‌زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این گروه آلمانی از چند روز گذشته میهمان ایران خودرو است و قرار است به عنوان مشاور در کنار این شرکت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این گروه دارای تجربه 35 ساله در حوزه خودروسازی است، خاطرنشان کرد: افرادی با تجربیات مختلف در حوزه‌های مختلف صنعت خودرو از طراحی تا تولید در این گروه حضور دارند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: ما از این گروه برای حضور در ایران و آشنایی با توانمندی‌های ایران خودرو دعوت کردیم و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا 10 روز آینده نتیجه بررسی‌های آنها به ما اعلام خواهد شد.

وی افزود: این گروه در چهار سال آینده به عنوان مشاور در کنار ایران خودرو قرار خواهند گرفت و با محوریت مهندسان ایران خودرو در راستای تحقق هدف خودروساز شدن در چهار سال آینده حرکت خواهیم کرد.

یکه‌زارع با بیان اینکه سرپرست این گروه "واو را" برای اولین بار به ایران سفر کرده است، تصریح کرد: در نشستی که با وی داشتیم اظهار کرد که به هیچ وجه فکر نمی‌کردم امکانات و توانمندی صنعت خودروی ایران در این حد باشد.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از این مشاوران توانمند که در سطح جهان شناخته شده و تاثیرگذار هستند از جمله راهکارهای رسیدن به اهداف کلان صنعت خودرو مبنی بر تولید سه میلیون و صادرات یک میلیون دستگاه خودرو در سال 1404 است.

اغاز تولید ترمز اتوماتیک در شرکت پژوهشگران الکترونیک خودرو کامیاب


علیرضا پورکمرکی مخترع و سازنده این سیستم در گفنگو اخنصاصی با اخبار خودرو گفت :شرکت پژوهشگران الکترونیک خودرو کامیاب موفق به طراحی و ساخت ترمز اتوماتیک شده است .وی افزود :این سیستم هنگامی که خودرو در سربالایی و سطوح شیب دار ترمز میگیرد به صورت اتوماتیک و هوشمند ترمز را تا هنگام حرکت نگهداشته و بدین ترتیب مانع عقب رفتن خودر در هنگام اغاز حرکت خودرو می باشد.پس از فشردن پدال گاز ترمز را رهانموده و خودرو بدون هیچگونه عقب روی به سمت جلو حرکت می نماید.

وی افزود این شرکت سالهاست در حوزه الکترونیک خودرو فعال بوده و علاقه مندان میتوانند از طریق سایت با این شرکت بیشتر اشنا شوند"

ٌhttp://www.pekk.ir/

کی‌روش صنعت خودرو در ایران

از چند سال پیش اصطلاح ترکاندن بمب خبری در جامعه فوتبال و به‌ویژه از سوی مدیران دو تیم استقلال و پرسپولیس رواج پیدا کرده است. این بار اما گویا این موضوع از سوی یک خودروساز داخلی در حال تحقق یافتن است.

به گزارش ایسنا، جدیدترین اطلاعات رسیده حاکی از آن است که ایران‌خودرو به دنبال جذب یکی از چهره‌های مشهور بین‌المللی این صنعت است. گویا توافقات اولیه نیز صورت گرفته و این متخصص و طراح زبده اروپایی به ایران‌خودرویی‌ها چراغ سبز هم نشان داده است.

اطلاعات به دست آمده حکایت از آن دارد که این فرد که از او به عنوان کی‌روش صنعت خودرو یاد می‌شود، از سه روز پیش وارد ایران‌خودرو شده و در حال بررسی وضعیت این خودروساز است تا در صورت توافقات نهایی کار خود را به صورت رسمی و البته به عنوان مشاور در این شرکت آغاز کند. 

وضعیت همکاری با رنو، زمان عرضه دنا ، خودرو هیبرید .... در ایران خودرو


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز گفت: به دلیل تحریم ها در سالهای 91 و 92 تیراژ تولید کاهش بسیار زیادی یافت ولی از مهرماه سال گذشته تا شهریور امسال این مشکل تا حد زیادی رفع شد که موجب تولید 126 هزار دستگاه در این مدت گشت و هم اکنون در بحث تیراژ به حد نرمال رسیده ایم و تا پایان سال جاری 600 هزار دستگاه خودرو تولید خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، ‌هاشم یکه زارع در ادامه افزود: تیراژ همیشه هدف ما نبوده است بلکه اگر بتوانیم فروش صادراتی خوبی داشته باشیم این نشان از توسعه محصول و کیفیت خوب محصولات ما دارد .

وی خاطر نشان کرد: تولید هم اکنون اولویت دوم ایران خودرو است و در بحث توسعه محصول فعالیت زیادی انجام شده و اولویت اصلی کنونی ما تولید محصول ایرانی با طراحی مهندسان ایرانی است . همچنین با تعریف برد - برد در منافع به دنبال شریک اروپایی و غیر آسیایی و یا حتی غیر اروپایی هستیم .

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری هر 6 ماه یک محصول جدید و یک فیس لیفت و هر 3 سال یک خانواده موتور جدید خواهیم داشت.

مهندس یکه زارع اظهار داشت : هم اکنون همکاری با کشور چین اولویت دوم و یا سوم ما است و 90 درصد سبد محصولات ایران خودرو ایرانی و با کیفیت خواهد بود.

وی افزود: همچنین در زمینه خدمات پس از فروش اتفاقات خوبی خواهد افتاد و گارانتی محصولات به 3 سال و نیرو محرکه به 5 سال افزایش خواهد یافت. در این زمینه به مشتریان عزیز خود اجازه توقع در زمینه کیفیت و خدمات پس از فروش را می دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه به رونمایی دو محصول جدید از شرکت رنو توسط ایران خودرو در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: به اعتقاد ما واردات CBU بر خلاف منافع ملی است و گروه صنعتی ایران خودرو نیز چنین هدفی را دنبال نمی کند اما به منظور تکمیل سبد محصولات و معرفی محصول به بازار تعداد محدودی خودروهای کلیو و کپچر به صورت CBU وارد و عرضه خواهند شد و به زودی طبق مذاکرات انجام شده با شرکت رنو فرانسه خط تولید این محصولات نیز راه اندازی می شود.

وی افزود: در این زمینه ما کاری به قرارداد تندر که توسط سازمان گسترش و رنوپارس منعقد شده است نداریم و با شرکت رنو فرانسه به طور مستقیم وارد مذاکره شده ایم. همچنین یکی از شروط ما در این مذاکره این است که این دو خودرو نباید توسط هیچ شرکتی در ایران به صورت CBU فروخته شود.

مهندس یکه زارع افزود: در زمان قرارداد تندر 90 یکی از مخالفان من بودم زیرا عقیده داشتم که ایران خودرو با شریک فرانسوی خود یعنی پژو قرارداد دارد و اشتباه است که شریک بعدی ما نیز فرانسوی باشد که هم اکنون نتایج مخالفت بنده مشخص شده و این که حق با من بوده است.

وی همچنین درباره پروژه خودروی دنا افزود: پروژه دنا هم اکنون بسیار فعال است و مراحل شماره گذاری در حال انجام است و ظرف 20 روز آینده این خودرو به بازار عرضه خواهد شد. همچنین ورژن دوم دنا تا 6 ماه آینده عرضه می شود و اعتقاد دارم که هیچ خودروی چینی نمی تواند با دنا رقابت کند .

وی افزود: قیمت خودروی دنا زیر 50 میلیون خواهد بود در حالیکه به همه امکانات از جمله سانروف و دنده اتوماتیک مجهز است و فاصله 15 میلیونی با خودروهای مشابه چینی خواهد داشت.

وی درباره پروژه خودروهای برقی و هیبریدی در ایران خودرو اظهار داشت: کل خودروهای برقی عرضه شده در اروپا 30 هزار دستگاه است و در سال جاری نیز برنامه عرضه 50 هزار دستگاه را دارند. 5 یا 6 سال زمان لازم است تا زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود. خودروهای برقی خودروهایی گران هستند و دولت باید سوبسید لازم را برای خرید مشتری اعطا کند به عنوان مثال در کشور انگلستان خودروی لیف نیسان دارای قیمت 28 هزار پوند است که مصرف کننده تنها 15 هزار پوند می پردازد و مابقی توسط دولت پرداخت می شو.

وی فزود: در فاز اول این پروژه عرضه خودروهای هیبریدی تعریف شده است که 2 یا 3 سال زمان نیاز دارد و برای خودروهای برقی نیز نیازمند 5 سال زمان هستیم.

عرضه پنج محصول جدید ایران خودرو در نمایشگاه تبریز


گروه صنعتی ایران خودرو تولید برندهای مشترک با همکاری خودرو سازان معتبر جهانی برای تکمیل سبد محصولات خود را در دستور کار قرار داده است.            

این رویکرد نتیجه تلاش موفقیت آمیز گروه صنعتی ایران خودرو در بهره گیری از فن آوری های طراحی و ساخت ارزیابی می شود.

بر اساس این گزارش، ایران خودرو در این راستا با شرکت های مهم خودرو سازی نظیر پژو، رنو، سوزوکی و شرکت های آسیایی بر مبنای استراتژی برد- برد و سرمایه گذاری مشترک همکاری خواهد کرد.

بر این اساس گروه صنعتی ایران خودرو در هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی تبریز، چهار محصول جدید و به روز از شرکت های اروپایی و آسیایی رونمایی خواهد کرد.

این گزارش می افزاید عرضه این محصولات که سدان و کراس اورو هستند با هدف توسعه سهم بازار و پاسخگویی به نیاز مشتریان و تنوع بخشی صورت می گیرد.

 گروه صنعتی ایران خودرو در عین حال به عنوان تلاشی در جهت خودرو ساز شدن از تکنولوژی و محصولات شرکت های خودرو ساز در قالب پروژه های مشترک تولید برندهای جهانی توسعه خواهد داد.

بر اساس این گزارش این گروه صنعتی در نمایشگاه خودرو تبریز محصولات جدیدی از جمله رنو کلیو، کپچر، خودروH30 و S30 شرکت دانگ فنگ که هر دو از موتور پژو بهره مند هستند وبنز E250  را در نمایشگاه مذکور به بازار معرفی می کند

همچنین در این نمایشگاه محصولاتی مانند دنا، وانت PU1، پارسTU5 دو ایربگ و سورن S 90  به نمایش گذاشته می شود.

 علاوه بر عرضه محصولات جدید در نمایشگاه تبریز، گروه صنعتی ایران خودرو به همراه شرکت های ساپکو، ایساکو،آپکو، ایران خودرو دیزل، امداد خودرو ایران آخرین دستاوردهای صنعتی خود را به نمایش می گذارد.

این گروه صنعتی در فضای بالغ بر دو هزار متر در سالن امیر کبیر با هدف مشتری گرایی و رقابت پذیری حضوری فعال دارد.

باز هم رنو می آید، اینبار با کلیو ۴ و کپچر


خودروهای کلیو ۴ و کپچر، دو محصول شرکت رنو هستند که قرار است به زودی به صورت سی‌بی‌یو (خودروی ساخته شده) توسط شرکت ایران خودرو به ایران وارد و در بازار عرضه شوند.
 
قرار است هفته آینده در نمایشگاه خودرو تبریز از این دو محصول رونمایی شود و بعد از آن برای واردات و فروش این محصولات اقدام شود.
 
پیش‌بینی می شود قیمت خودروی کلیو ۴ در ایران حدود ۸۰ میلیون تومان و کپچر نیز حدود ۱۲۰ میلیون تومان باشد.
 
یک مقام آگاه در این مورد به فارس گفت: قرار است ایران خودرو از طریق یک شرکت واسطه فروش محصولات رنو در دبی، واردات این دو محصول را انجام دهد و شرکت رنو به طور مستقیم این محصولات را به ایران صادر نمی‌کند.

دو خودروی فرانسوی در راه ایران +عکس

دو خودروی فرانسوی در راه ایران +عکس

دو خودروی فرانسوی در راه ایران +عکس