اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تلاش جدید پاناسونیک برای ورود به صنعت خودرو

پاناسونیک در راستای تلاش برای ورود به عرصه خودرو، سرگرم مذاکره با شرکت قطعه سازی خودروی فیکوسا برای سرمایه‌گذاری در این شرکت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محصولات شرکت اسپانیایی فیکوسا شامل سیستم‌های پیشرفته دستیار راننده با امکانات ایمنی مانند تشخیص نقاط کور، کمک به پارک خودرو و هشدار نسبت به خروج از لاین است و پاناسونیک در حال بررسی ساخت مشترک چنین سیستم‌هایی است.

به گفته منابع آگاه، دو طرف سرگرم بررسی جزییات سرمایه گذاری هستند که نخستین سرمایه‌گذاری بزرگ پاناسونیک به شکل ادغام و خرید در صنعت خودرو خواهد بود.

روزنامه ژاپنی نیک‌کی نوشت: انتظار می‌رود پاناسونیک 20 تا 30 میلیارد ین (183 تا 275 میلیون دلار) در فیکوسا برای 50 درصد سهم سرمایه گذاری کند.

همچنین پاناسونیک ممکن است میزان سهمش را در آینده افزایش دهد و فیکوسا را به زیرمجموعه خود تبدیل کند.

این شرکت استراتژی‌های مختلفی را برای کسب و کار خودروی خود بررسی می‌کند، اما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.

پاناسونیک در حال سازماندهی کسب و کار خود برای فاصله گرفتن از بازار پرنوسان محصولات مصرفی و روی آوردن به محصولات صنعتی سودآورتر مانند کالاهای مربوط به خودرو است.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت برای تسلا موتورز باطری خودروی برقی فراهم می‌کند و در ژوییه تایید کرد که در کارخانه پنج میلیارد دلاری تولید باطری یون لیتیومی این خودروساز برقی سرمایه گذاری خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد