اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سیاست یک بام و دو هوای همکاری برخی خودروسازان خارجی با ایران

یک کارشناس صنعت خودرو گفت :  در شرایط کنونی کشور دولت باید برای حمایت از تولید داخل از خودروهای لوکس وارداتی مالیات دریافت کند .

احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : با دریافت مالیات ازخودروهای لوکس باید این مبلغ را در حوزه صنعت خودرو صرف شود تا شاهد رشد صنعت خودرو داخل باشیم.

وی  با اشاره به وجود برخی موانع و مشکلات در همکاری با شرکتهای خارجی تصریح کرد : در شرایطی که درصد زیادی از خودروهای تولیدی و وارداتی موجود در کشور از کره وارد می شود اما متاسفانه درشرایط تحریم این کشور از واردات قطعات به ایران ممانعت کردند و این رفتار مشکلاتی را برای تولیدات داخلی ایجاد کرد. 

وی گفت : اگر قرار است بخش زیادی از خودروهای وارداتی از کره وارد شود پس طبعا این کشورها تحریم را رعایت نکرده است پس چرا قطعات به ایران نمی دهد متاسفانه این رفتار موجب شده بخشی از تولیدات شرکتهای داخلی با مشکل مواجه شود.

وی تاکید کرد : اگر کره ای بنا دارند در تعامل با ایران از واردات قطعات جلوگیری کنند نباید اجازه داده شود که خودروهای آنها نیز وارد کشور گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با انتقاد از سیاست یک بام و دو هوا در همکاری خودروسازان با ایران اظهار داشت : هم اکنون دهها میلیون خودرو به واسطه تحریم  کف کارخانجات خودروسازی خوابیده اما همین کشورهایی که از ورود قطعات جلگیری می کنند تعداد زیادی از خودروهای آنها وارد کشور می شود که مسلما چنین رویه ای درست نیست و با هیچ برنامه و سیاستی در کشور همخوانی ندارند.

احمدیان گفت :  باید وزارت صنعت ، معدن و تجارت تصمیم جدی در ارتباط با برخی از شرکای خارجی که در شرایط تحریم همکاری درستی با ایران نداشته اتخاذ نماید.

وی همچنین ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی  را اقدام درستی از سوی دولت دانست و گفت : چرا باید در این شرایط اجازه داده شود که بخش زیادی از ارز کشور برای ورود این نوع خودروها هزینه شود.

وی با اشاره به طرح مدیریت واردات خودرو افزود : دولت باید از ورود خودروها از کشورهایی که در شرایط تحریم با عدم ارسال قطعات مشکلاتی را برای شرکتهای داخلی ایجاد کردند جلوگیری نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد