اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

عده ای مانند اختاپوس بر روی صنعت خودرو چنبره زده اند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : امروز صنعت خودرو ایران از شرایط گذشته عبور کرده و خوشبختانه به وضعیتی رسیده که باید برای تولید و عرضه محصولات جدید و در سطح برندهای معتبر جهانی اقدام کند تولیداتی که حرفی برای گفتن داشته و در داخل کشور رقابت ایجاد نمایند.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، افزود : متاسفانه عده ای امروز به مانند اختاپوس بر روی صنعت خودرو چنبره زدند و مانع رشد و توسعه صنعت خودرو شده اند.

وی با اشاره به توانایی و قابلیت صنعت خودرو داخل گفت : جای تاسف است که امروز برخی شرکتها اقدام به ورود و داخلی سازی برخی از خودروهای چینی کرده اند که قطعا با توجه به روند رو به رشدی که صنعت خودرو ایران دارد حرکت صحیحی نیست و مسلما تولید و عرضه این خودروها موجب ارتقاء خودروسازی کشور نخواهد شد.

وی با اشاره به طرح مسائلی در ارتباط با خودروسازان در دولت و مجلس اظهار داشت : به جهت طرح مسائل و انتقاداتی که مجلس در خصوص کیفیت و قیمت خودرو مطرح نمود متاسفانه مدتی است هجمه های زیادی به مجلس و نمایندگان وارد می شود.

وی همچنین به طرح مدیریت بر واردات خودرو و جلوگیری از ورود برخی از خودروها اشاره کرد و گفت : قطعا اجرای چنین طرح هایی مانع از ورود خودروهای بی کیفیت به کشور خواهد شد امروز باید با نظارت دقیق دولت صرفا خودروهایی امکان واردات داشته باشند که از استانداردها و کیفیت بالا و جهانی برخوردار باشند.

نماینده اسد آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه همچنین به لزوم همکاری خودروسازان با شرکتهای معتبر و صاحب برند جهت طراحی و تولید جدید تاکید کرد و یاد آور شد : در شرایطی که امروز صعت خودرو ایران قرار دارد ضروری است تا خودروسازان داخلی نسبت به طراحی پلتفرم های جدیدی اقدام کنند و در این جریان از همکاری و توان شرکتهای معتبر جهانی بهره ببرند نه اینکه به سمت تولید و عرضه محصولاتی که در سطح خودروسازی ایران نیست حرکت کنند. 

نعمتی تاکید کرد : هم اکنون بسیاری از مشتریان ناگزیر به استفاده از خودروها با هر کیفیتی را هستند و حق هیچ گونه انتقادی را ندارند و نمایندگان نیز اگر اظهارنظر و انتقاداتی کنند متهم به ضربه به صنعت خودرو می شوند.

وی افزود : در شرایط حاضر صنعت خودرو ایران باید در جهت استفاده از پتانسیل و تکنولوژی های جدید دنیا حرکت نماید البته در این راستا یکی از مهمترین مسائلی که هیچ گاه مورد توجه قرار گرفته ورود بخش خصوصی به صنعت خودرواست .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد