اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودروی هیبریدی BYDدر ایران


شرکت خودرو سازی BYD به زودی خودروی مدل چین QIN را در ایران عرضه خواهد نمود.
سال یپش شرکت BYD که بزرگترین شرکت سازنده باتری های شارژی جهان است، با خودرو هیبرید جدید خود، رکوردهای فروش خودروهای هیبریدی را شکسته است.
BYD بزرگترین شرکت سازنده باتری های قابل شارژ جهان است که در شهر Shenzhen چین قرار گرفته است. این شرکت که از سال 2003 وارد صنعت خودروسازی شده است، سه شنبه گذشته، ماشین Qin PHEV(Plug-in Hybrid Electric Vehicle) با اتاقک اسپرت خود را بطور رسمی به بازراهای جهانی عرضه کرد. 100 ماشینی که بصورت آنلاین برای فروش گذاشته شده بودند، طی 2 ثانیه، به فروش رفتند و 95,000 نفر از سایت فروش آنلاین BYD بازدید کردند که به گفته این شرکت، این یک رکورد در این صنعت محسوب می شود.



BYD بیان داشته است که Qin را می توان حتی با پریزهای برق خانگی شارژ کرد و با تنظیم دلخواه سیستم تامین قدرت الکتریکی، آن را درحالت خودکار و یا دستی قرار داد. علاوه بر آن، Qin مجهز به سیتم ترمز بازتوانی (باز تولیدکننده) است. به این معنا که از انرژی الکتریکی صرف شده برای ترمز گیری، مجددا ذخیره شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه ویژگی های این خودرو در هریک از بازارهای جهانی فروش آن، ممکن است متفاوت باشد اما Qin عرضه شده در بازار کشور چین، دارای موتور 1.5 لیتری BYD 476ZQA (1.5Ti)، سیستم پاشش سوخت توربو مستقیم است که قدرت تولیدی آن 113kW و گشتاور تولیدی آن 240Nm است. بخش الکتریکی تامین قدرت، توان 110kW و گشتاور 250Nm تولید می کند. صفر تا 100 آن، 5.9ثانیه بوده و راننده این خودرو می تواند یکی از حالات EV+ECO، EV+SPORT، HEV+ECOو یا HEV+SPORT را انتخاب کند.به گزارش گروه خودرو هیتنا، از آن جا که یکی از مهمترین ویژگی های تاثیرگذار در خرید یک خودرو هیبریدی، میزان مصرف سوخت آن است، BYD اظهار داشته که مصرف سوخت Qin تنها 1.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مسافت طی شده است و دیگر آن که رنج مسافت طی شده آن، 70 کیلومتر، در تمام حالات الکتریکی آن است.




هرچند خطوط جانبی آن فرم اسپرت را به بهترین شکل ممکن به بیننده القا نمی کنند اما طراحی جذاب چراغ های عقب، نمای خاصی به این ماشین بخشیده است. چیزی که در طراحی داخلی این خودرو جلب توجه می کند، صفحه نمایش TFT 12.1 اینچی آن است. تجهیزات الکترونیکی آن، بصورت مجتمع و با تعامل با یکدیگر عملکردهایی نظیر کنترل فشار باد چرخ ها، سیستم کمک راننده، ارسال پیام، مدیریت سیستم های ماشین با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند، سیستم موقعیت یابی خودرو، "cloud entry” یعنی ورود به خودرو، بدون نیاز به کلید آن و ... را ارائه می دهند. همچنین این ماشین قادر است بصورت کنترل از راه دور و با سرعت پایین، بدون راننده هدایت شود. قابلیتی که در مواقع اضطراری و یا شرایط خاص آب و هوایی مثل یک باران شدید، هرکسی را شیفته این ماشین می کند.



به تناسب یارانه ای که به خودروهای الکتریکی تعلق خواهد گرفت، Qin با قیمتی بین 32,000 تا 35,000 دلار به بازار عرضه خواهد شد. این ماشین، در بازارهای اروپا، و البته با اسم دیگری، اوایل سال 2015 عرضه خواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد