اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بهترین خودروهای کوچک +تصاویر

دلایل بی‌شماری برای خرید یک خودرو کوچک وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها را باید در سبک بودن وزن بدنه در نتیجه، مصرف سوخت پایین‌تر دانست. ضمن اینکه همگی آنها به دلیل کوچکی جثه، از هندلینگ خوبی بهره می‌برند. اگر فکر کرده‌اید که خودروهای کوچک مدرن، از فضای کافی برای یک خانواده برخوردار نیستند، سخت در اشتباهید. اگر به نظرتان خودروهای کوچک ایمنی کمتری از خودروهای بزرگ دارند، باز هم اشتباه فکر می‌کنید چرا که برخی از آن‌ها نسبت به تعدادی از خودروهای بزرگ هم ایمن‌تر هستند. اسمارت فورتو را فراموش نکنید که با آن جثه کوچکش، یکی از ایمن‌ترین‌ها در دنیا شناخته می‌شود. هزینه بیمه و نگهداری پایین آن‌ها، از دیگر دلایلی است که باعث می‌شود تا بیشتر مشتریان اروپایی را به خود جلب کند. خودروهای کوچک نه تنها برای رانندگی شهری و پیدا کردن جای پارک بهترین گزینه هستند، بلکه برخی از آن‌ها با داشتن یک صندوق بار مناسب نیز، امکان سفرهای طولانی را نیز برای سرنشینانشان فراهم می‌کنند.

در لیست زیر، تعداد ۱۰ دستگاه از بهترین خودروهای کوچک موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه شوید. توجه داشته باشید که قیمت‌های درج شده برای هر خودرو، قیمت پایه آنها نیست زیرا آنها از تعدادی آپشن نیز بهره می‌برند.

مینی
قیمت: ۱۹ هزار و ۳۰۰ یورو
بهترین خودروهای کوچک+ تصاویر

نسل سوم از مینی، فقط از ظاهر دوست‌داشتنی بهره نمی‌برد بلکه بزرگ‌تر از گذشته شده و از نظر فنی هم با موتورهای توربوشارژ، لبخند رضایت را بر لبان خریدار می‌نشاند. موتورهای مینی جدید شامل انواع سه سیلندر بنزینی و دیزلی می‌شوند که برای اولین بار در داخل کمپانی و توسط ب‌ام‌و ساخته می‌شود. نسخه کوپر S قوی‌ترین از نسل سوم است در حالی که نسخه ۱٫۵T ضمن داشتن موتور قدرتمند و کم مصرف، بهترین گزینه برای رانندگی روزمره به نظر می‌رسد. کابین زیبا و منحصربه‌فرد مینی، همچون گذشته، حس قدیمی دارد در حالی که از فناوری‌های جدیدی بهره می‌برد. ظاهر مینی را در این لیست می‌توان به عنوان اصیل‌ترین و زیباترین، در بهترین جایگاه قرار داد.

فولکس‌واگن پولو

قیمت ۱۷ هزار و ۸۵۵ یورو

بهترین خودروهای کوچک+ تصاویر
فولکس‌واگن همواره به خاطر ساخت خودروهای قابل اتکا و البته ارزان قیمت، از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.‌ هاچ‌بک کوچک پولو، یکی از محبوب‌ترین و ارزان قیمت‌ترین مدل‌های این برند است که اگرچه ظاهر بسیار ساده و بی‌آلایشی دارد، هزینه‌های نگهداری و مصرف سوخت بسیار پایینی را برای خریدارش به ارمغان می‌آورد. کارکردپذیری بالا نیز، رضایت سرنشینان را به همراه خواهد داشت. تمامی مدل‌های پولو به صورت استاندارد از نمایشگر لمسی پنج اینچی با بلوتوث بهره می‌برند. پولو، موتورهای بسیار متنوعی دارد اما موتور ۱٫۲ لیتری توربوشارژ با آرایش بدنه پنج‌درب، با قدرت کافی، فضای مناسب و مصرف سوخت پایین، بهترین گزینه برای خرید خواهد بود.


فورد فیستا

قیمت: ۱۸ هزار و ۲۷۲ یورو

بهترین خودروهای کوچک+ تصاویر

وقتی از زیبایی و هندلینگ در خودروهای کوچک، صحبت می‌شود، فورد فیستا برنده بلامنازع میدان است. این هاچ‌بک برای چندین دهه، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای اروپا بوده است و در سال ۲۰۱۳ نیز توانست در بخش سوپرمینی‌ها، عنوان خودرو سال را از آن خود کند. فورد فیستا با موتور جدید سه سیلندر توربو، به حجم یک لیتر، می‌تواند ۱۲۳ اسب‌بخار را تولید کند و به ازای یک گالن سوخت، ۶۵٫۷ مایل را بپیماید. کیفیت و امکانات کابین، از پژو ۲۰۸ و فولکس واگن پولو ضعیف‌تر است اما با داشتن ESP، ۷ ایربگ و ترمز خودکار (آپشن)، یکی از ایمن‌ترین‌ها در میان رقبایش به شمار می‌رود.

پژو ۲۰۸

قیمت: ۱۷ هزار و ۷۰۷ یورو

بهترین خودروهای کوچک+ تصاویر

پژو ۲۰۸، بیش از انتظار شما را ارائه می‌دهد یعنی با کابین با کیفیت و سواری مهیج، یک رقیب جدی برای فورد فیستا به شمار می‌رود.‌ هاچبک زیبای ۲۰۸، می‌تواند بار دیگر پژو را به عنوان یک برند محبوب در بازار اروپا مطرح کند. موتور ۱٫۲ لیتری بنزینی با ۸۲ اسب‌بخار و ۹۲ اسب‌بخار دیزلی، ضمن داشتن قدرت کافی، از مصرف سوخت پایینی برخوردار هستند. موتور دیزلی با ۸۳٫۱ مایل به ازای هر گالن و تولید تنها ۸۹ گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر، یکی از کم مصرف‌ترین‌های بازار می‌باشد در حالی که با خرید ۲۰۸ با موتور ۱٫۲ لیتری بنزینی، تنها سال ۲۰ پوند مالیات را برای آن می‌پردازید که یکی از اصلی‌ترین دلایل جلب خریداران می‌باشد.

سیتروئن DS3
قیمت: ۱۹ هزار و ۳۲۳ یورو

بهترین خودروهای کوچک+ تصاویر

پژو در این لیست، تنها فرانسوی حاضر نیست، بلکه سیتروئن نیز با هاچ‌بک DS3، همشهری خود را در خودروهای کوچک تنها نگذاشته است. ظاهر متمایز و اسپرت DS3 با تزیینات رنگی، نه تنها در میان خودروهای کوچک بلکه حتی در میان کوپه‌های اسپرت هم، از یکی از زیباترین و مهیج‌ترین بدنه‌ها بهره می‌برد. سیتروئن DS3، امکانات و کیفیتی بالاتر از حد انتظار مشتریان را ارائه می‌دهد. هندلینگ اسپرت، یکی از برتری‌های DS3 نسبت به رقبا به شمار می‌رود. موتور ۱٫۶ لیتری دیزلی با تولید ۹۵ گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر کم مصرف‌ترین موتور این هاچ‌بک به شمار می‌رود در حالی که نسخه ۱٫۶ لیتری توربو، در عین قدرت راضی‌کننده، از مصرف سوخت پایینی بهره می‌برد.

آئودی A1

قیمت: ۲۳ هزار و ۴۵۳ دلار

بهترین خودروهای کوچک+ تصاویر


آئودی A1 را در بازار خودروهای کوچک ارزان قیمت، می‌توان لوکس‌ترین و با کیفیت‌ترین عنوان کرد. آئودی استانداردهای جدید را در خودروهای کوچک تعریف کرده است. اگرچه قیمت آن نسبت به رقبا بالاتر است، امکانات و مشخصاتی را به شما ارائه می‌دهد که از پرداخت هزینه بیشتر، پشیمان نخواهید شد. هزینه نگهداری و مصرف سوخت آن، همچون رقبایش پایین است. A1 با موتور ۱٫۶ لیتری دیزلی با ۹۹ گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر، خریدار را از پرداخت مالیات معاف می‌کند. شش ایربگ، کنترل کشش، و کنترل پایداری، از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد این آئودی هستند که A1 را موفق به اخذ پنج ستاره از سازمان تصادفات اروپا کرد.

سوزوکی Swift
قیمت: ۱۸ هزار و ۲۶۱ یورو

بهترین خودروهای کوچک+ تصاویر

سوزوکی Swift نسبت به قیمتی که دارد، از ظاهر و مشخصات مطلوبی بهره می‌برد.‌ هاچ‌بک Swift که ۴۰درصد از فروش کل سوزوکی را در بازار انگلستان به خود اختصاص می‌دهد، دارای قیمت پایه ۱۲ هزار و ۵۶۰ یورو می‌باشد که حقیقتاً ارزنده است. مدل پایه از موتور ۱٫۳ لیتری دیزلی بهره می‌برد که ۶۷٫۳ مایل را به ازای هر گالن می‌پیماید و ۱۰۹ گرم کربن دی اکسید را در هر کیلومتر تولید می‌کند. این ارقام برای موتور ۱٫۲ لیتری بنزینی، به ترتیب برابر است با ۵۷ و ۱۱۶٫ با صندوق بار ۲۱۱ لیتری، Swift به اندازه سایر رقبایش در این لیست کاربردی نیست. اما کوچکی جثه آن، پیدا کردن جای پارک را در شهرهای شلوغ میسر می‌سازد.

تویوتا یاریس
قیمت: ۱۷ هزار و ۷۰۳ یورو

بهترین خودروهای کوچک+ تصاویر

تویوتا همواره محصولات سرسختی را به بازار عرضه کرده است. در این میان،‌ هاچ‌بک کوچک یاریس، علاوه بر مشخصات بی‌نظیری که دارد، مورد کم توجهی جهانیان قرار گرفته و شایسته جایگاه بهتر از این می‌باشد. قیمت پایین، مصرف سوخت کم و هزینه‌های مناسب نگهداری، آن را به یکی از رقبای سرسخت این لیست تبدیل کرده است. از نظر کاربردپذیری نیز یاریس، یکی از بهترین‌ها در کلاس خودش است. فضای مناسب سر و پا برای سرنشینان ردیف دوم ضمن سود جستن از صندوق بار مناسب، هیچ جای گلایه‌ای را برای سرنشینان باقی نمی‌گذارد. یکی از برترین مزایان یاریس، ظاهر اسپرت و دوست داشتنی آن است که کیفیت مناسب مواد و مونتاژ را نیز نباید از قلم انداخت.

رنو Clio
قیمت: ۱۷ هزار و ۸۲۹ یورو

بهترین خودروهای کوچک+ تصاویر

رنو کلیو، یکی از خودروهایی بوده که طی چند سال اخیر، پیشرفت چشمگیری داشته است. این هاچ‌بک زیبا و اسپرت، که ظاهر آن را می‌توان یکی از بهترین‌های این لیست عنوان کرد. خریداران می‌توانند طیف گسترده‌ای از امکانات و موتورها را انتخاب کنند. موتور بنزینی آن با حجم ۹۰۰ سی‌سی، سبک‌تر از موتور دیزلی بوده و مصرف سوخت ۶۵٫۷ مایل به ازای گالن را برای آن به ارمغان می‌آورد در حالی که تولید کربن دی اکسید به مقدار کمتر از ۱۰۰ گرم در هر کیلومتر، خریدار را از پرداخت مالیات معاف می‌کند. موتور دیزلی کلیو، حتی از نسخه بنزینی هم کم مصرف‌تر و کم آلاینده‌تر است. ابعاد بزرگ‌تر کلیو نسبت به رقبایش در این لیست، فضای بیشتری را برای سرنشینان و بارگیری به ارمغان می‌آورد.

نیسان Note
قیمت: ۱۸ هزار و ۲۱۰ یورو

بهترین خودروهای کوچک+ تصاویر

نیسان نوت هم از زمان ورودش به بازار، همواره یکی از خطرناک‌ترین رقبا، برای پرفروش‌ترین‌ها در این کلاس بوده است. بدنه آن شاید زیباترین در این لیست نباشد، اما از طراحی مطلوبی بهره می‌برد. از نظر کاربردپذیری نیز نوت همچون سایر محصولات نیسان، در زمره بهترین‌ها قرار می‌گیرند. طیف گسترده‌ای از امکانات و موتورهای کم مصرف، قدرت انتخاب زیادی را پیش رو خریدار قرار می‌دهد. نیسان نوت نیز همچون رنو کلیو، نسبت به دیگر خودروهای این لیست از ابعاد بزرگ‌تری بهره می‌برد که راحتی بیشتر سرنشینان و فضای بیشتر بارگیری را به همراه دارد. تمامی موتورهای آن با استارت دکمه‌ای عرضه می‌شوند.

منبع: خودرو نگار


برچسب ها: خودرو ، کوچک ، صراط
نظر شما

نام:

ایمیل:

* نظر:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد