توربوشارژر و صدمه به آن




اغلب دیده شده که رانندگان به غلط هنگام خاموش کردن موتور ماشین الات با دادن گاز شدید انرا خاموش می کنند.این کار در عرض چند ثانیه منجر به صدمه جدی به توربو شارژرمی گردد.

زیرا با خاموش کردن ناگهانی دستگاه ؛توربو شارژر که دارای دور بسیار بالائی (بطور متوسط 100000 دور در دقیقه)نسیت به دور موتور(2000 تا حداکثر3200 دور در دقیقه)می باشد.ناگهان روغن آن که از موتور تغدیه می شود قطع شده و به علت دمای زیاد توربوشارژر؛ روغن خروجی آن که هنوزدر مجرای خروجی است تبدیل به روغن سوخته و یا ذغال کک coking شده و مجرای خروجی را می بندد. سپس با روشن شدن بعدی و مجدد موتور؛روغن ورودی که تحت فشار بوده راه خروج ندارد و به شافت توربوشارژر فشار وارد اورده و باعث لرزش شدید ان و انتقال ذغالهابه درون پوسته کمپرسور و شکستن پره آن و خراش پوسته می شود.

برای رفع این این مشکل بایستی رانندگان هنگام خاموش کردن دستگاه بگذارند موتور حداقل دو دقیقه به صورت دور ارام  IDLE ودر جاکار کرده و سپس انرا خاموش کنند.






درجه حرارت بالای موتور و رابطه ان با کاهش مصرف سوخت

 

ذهنیتی از موتور پیکان و موتورهای قدیمی وجود دارد که اگر دمای موتور از 80 درجه سانتیگراد بالاتر رود برای موتور خطر جدی دارد و باید این دما کاهش یابد.این ذهنیت باعث شده رانندگان  امروزی نیز برای خودروهای خود(از سمند و پژو به بالا) در فصل گرما واستفاده از کولر و به تبع بالارفتن سریع دمای موتور به بالای 90 درجه متوسل به انجام راههائی برای کاهش این دما گردند.متاسفانه تعمیرکاران نیز به مضرات ان توجه نمی نمایند وبا انجام روشهائی نظیر حذف ترموسات از مدار سیستم خنک کاری؛اضافه کردن یک سنسور به  رادیاتور جهت فعال نمودن فن های خنک کننده در دماهای 75 درجه و یا یکسره کردن دور فن ها جهت دور بالا؛سری کردن یک مقاومت نزدیک به 100 اهم با سنسور سیستم خنک کننده تا فن ها در حدود 10 درجه پایین تر فعال گردند باعث می گردنند موتور در دمای پایین مشغول بکار گردد و غافل از اینکه این روشها نه تنها هیچگونه سودی برای موتور ندارد بلکه باعث صدمه جدی به موتور در درازمدت و مصرف سوخت بالا می گردد.خودروهای امروزی اصطلاحا به خودروهای گرما دوست معروف هستند.موتور انها با توجه به طراحی و الیاژ خاص بکار رفته به راحتی توانائی تحمل دماهای بالای 100 درجه رادارند.
 
 
ادامه نوشته

دلایل سوختن ECU

عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.در خودروهای قدیمی که این قطعات وجود نداشتند تعمیرکاران از روش هائی سنتی جهت تست قطعات برقی استفاده میکردنند که راهگشا نیز بود ولی این روشها در خودروهای امروزی با وجود قطعات حساس الکترونیکی نه تنها راهگشا نیست بلکه باعث صدمات جدی به این قطعات نیز می گردد.
تست قطعات برقی حساس خودروهای امروزی میبایست به وسیله دستگاههای عیب یاب کامپیوتری انجام گیرد. ولی متاسفانه به دلیل قیمت بالای این دستگاهها و پایین بودن سطح معلومات بعضی از تعمیرکاران و عدم اطلاع و اموزش های کافی متاسفانه از همان از روشهای قدیمی استفاده میکنند که به دلیل عدم اطلاع راننده جهت جلوگیری از این روشها متاسفانه باعث خرابی این قطعات حساس میگردنند.


روشهای نادرست جهت تست قطعات برقی خودرو

۱-در زمان روشن بودن موتور هیچکدام از بستهای باطری نباید از روی قطب باطری جدا گردنند.متاسفانه برقکارهای خودرو جهت تست اولیه خرابی دینام از این روش استفاده می کنند.
۲-جدا کردن وایر شمع ها در زمان روشن بودن خودرو جهت تست سیستم جرقه زنی نیز باعث ایجاد نوسان ولتاژ شده و صدمه ذکر شده را به دنبال خواهد داشت.
۳-خرابی و ضعیف بودن باطری به خصوص در زمان استارت زدن خودرو ولتاژ زیادی را از باطری کشیده و سایر قطعات الکترونیکی با نوسان ولتاژ شدیدی مواجه می گردنند.

تنها راه تشخیص یک لاستیک تازه تولید شده با لاستیک انباری

از دغدغه ها ونگرانی ها رانندگان در زمان خرید لاستیک ،خرید یک لاستیک تازه تولید شده است.
متاسفانه در کشور ما لاستیکهای خارجی بیشماری وجود دارد که بیش از پنج سال از تاریخ ساخت انها گذشته است.این مورد برای لاستیکهای ساخت داخل کمتر وجود دارد.
خطرات این لاستیکها با توجه به شرایط اب و هوائی گرم و جاده های پر دست انداز،رعایت نکردن سرعت مطمئنه و تکمیل ظرفیت کامل خودرو توسط افراد خانواده ، ... باعث ناامنی استفاده از این لاستیکها در جاده های کشور به خصوص در زمان مسافرت و استفاده از خودرو در مدت زمان و ساعت بیشتر می گردد.
این لاستیکها که در بازار به اصطلاح لاستیک انباری شناخته می شونند.به دلایل مختلفی نظیر توقیف محموله های قاچاق ،عدم فروش در یک کشور به دلایل مختلف و انتقال انها به یک کشور ثالث ویالاستیکهائی که در یک سری ساخت در کارخانه مشکل فنی داشته که توسط تولید کنندگان به کشورهای جهان سوم قاچاق می گردنند.و دلایل بسیار دیگر که فقط سازندگان از ان باخبر هستند.
ادامه نوشته

تعویض تسمه تایمینگ موتور

یکی از قطعات موتور که میباید در زمان معین خود یعنی 60000کیلومتر تعویض گردد تسمه تایمینگ موتور است.

دراکثرخودروهای امروزی(بجز پژو2000)درموتور انها تاج پیستون صاف بوده و در صورت خرابی تسمه و از تایم افتادن موتور بلافاصله سوپاپها با سطح پیستون برخورد می نمایند.

که علاوه بر خرابی پیستون وکج شدن سوپاپها باعث صدمه جدی به سیلندر و سرسیلندر خواهد شدکه هزینه تعمیراتی بیش از 500000تومان را به دنبال خواهد داشت.در این حالت موتور خاموش شده و تحت هیچ شرایطی روشن نمی گردد و می باید با یک جرثقیل و یا بکسل کردن ان را به تعمیرگاه منتقل نمایید.

لذا پیشنهاد میگردد حتما این تسمه را در زمان اعلام شده از طرف سازنده خودرو;تعویض نمایید تا از این خسارت جدی و خطرناک جلوگیری گردد.

علیرغم اینکه تسمه تایمینگی که من برای خودروی خود در این کیلومتر تعویض نمودم کوچکترین خرابی نداشت ولی به به دلیل اینکه هزینه تعویض تسمه پایین تر است و ریسک توقف موتور نیز پایین می اید این تعمیر پیشگیرانه را انجام دادم. (قیمت تسمه در حدود 15000تومان ;دستمزد 15000تومان وصرف حداکثر یک ساعت زمان برای این تعویض) 

توصیه میگردد از مرغوبترین تسمه تایم در بازار استفاده گردد.چون استفاده از یک تسمه نامرغوب باعث جداشدن دندانه های تسمه خواهد شد .و موتور بلافاصله از تایم خارج خواهد شد و اتفاق فوق به وجود خواهد امد.

 

ادامه نوشته

گرم کردن شدید موتور و راههای کاهش صدمات به موتور در صورت اتفاق ان

خودروی سمندی را دیدم که به دلیل گرم کردن شدید موتور در جاده متوقف وتقاضای اب می کرد.

موضوع را که جویا شدم; به دلیل پرتاب سنگ از عقب یک کمپرسی شن کش و برخورد ان با رادیاتور باعث سوراخ شدن و نشتی اب از رادیاتور شده بود. راننده می گفت که از عقب کمپرسی سنگ زیادی خارج می شد و چند تائی از انها با بدنه وشیشه ماشین برخورد کردند.در ابتدا دما روی حالت نرمال و90درجه سانتیگراد بود ولی دیدم که به ارامی دمای موتور در حال افزایش است.توجهی نکردم تا اینکه دما به بالای 120درجه رسید.

خودرو را متوقف کردم و با بالازدن کاپوت و بازدید از موتور متوجه شدم که رادیاتور نشت پیدا کرده است. وبرای خنک کردن ان بلافاصله موتور را خاموش ومقداری که اب همراه داشتم به موتور پاشیدم تا زودتر خنک شود.

ادامه نوشته

رعایت یک نکته ایمنی در باز و بسته کردن بستهای باطری

 بازوبسته کردن بستهای باطری می باید به طریقی انجام گیرد که تماس ابزار با بدنه باعث تولید جرقه نشود چراکه اتفاق ان می تواند در صورت دستپاچه شدن فرد استفاده کننده باعث حتی ترکیدن باطری گردد. رعایت نکته زیر به راحتی مانع این حادثه می گردد و به راحتی وبدون هیچ نگرانی می توان باطری خودرو خود را باز و یا ببندید.

ادامه نوشته

فواید داشتن یک گیج باد شخصی

چند روز قبل برای تنظیم باد به یک مغازه اپاراتی مراجعه کردم. علیرغم اینکه همیشه از گیج باد شخصی خود برای تنظیم باد چرخها  استفاده میکردم متاسفانه به دلیل همراه نداشتن گیج باد از وسیله مغازه اپاراتی استفاده کردم.از کارگر مغازه خواستم که فشار باد چرخها را روی PSI 31تنظیم کند . شخصا با توجه اهمیتی که تنظیم باد دارد نظارت دقیقی بر روی کارکرد کارگر مربوطه داشتم .پس از پرداخت 200تومان و حرکت با خودرو احساس کردم که خودرو خیلی نرمتر شده است.

ادامه نوشته

معرفی بخش خودرو سایت YAHOO

در سایت yahoo بخشی به نام  autosوجود دارد که اطلاعات جامعی در خصوص خودروهای جدید سواری و کامیونها;نکات تعمیرات;مقالات فنی و عکسهای متنوع از کلیه خودروهای موجود در بازار و هم چنین مقایسه خودروها وجود دارد که قابل استفاده  دوستاران خودروهای جدیداست.در این سایت نکات فنی ذکر شده در ان بسیار کاربردی و ساده نوشته شده و در خصوص نکات فنی  مطالب بسیار زیاد و کاربردی وجود دارد .در این سایت قیمت روز خودروها نیز برای کلیه مدل ها درج شده است. در کل مطالب بسیار متنوعی از هر نوع اطلاعاتی وجود دارد که پیشنهاد می کنم حتما سری به این سایت بزنید. جهت اطلاع از نکات فنی بر روی  Maintain کلیک کنید.جهت بازدید به اینجا مراجعه فرمائید.

 

شماره شناسائی پلاک خودرو

در راستای طرح تعویض پلاک های جدید شماره هائی در سمت راست پلاک درج شده که مشخص کننده محل سکونت دریافت کننده خودرو است. در جدول زیر برای کلیه استانهای کشور این اعداد ذکر شده است . از کلیه دوستان دعوت می شود جهت تکمیل این جدول در صورتی که اعداد دیگری وجود دارد ویا اشتباهی در ذکر اعداد رخ داده است لطف خود را جهت تکمیل این جدول از ما دریغ نفرمایید.

ادامه نوشته

اهداف طرح ملی تعویض پلاک

 با اجرای طرح تعویض پلاک از سال 1383 و موفقیت امیز بودن این طرح تعویض پلاکهای از سال 82 به قبل نیز اغاز شده است.

  فرد محوری از اهداف عمده این طرح بوده است .کما اینکه این طرح چندین دهه از تجربه ان در کشورهای پیشرفته می گذرد.

در این نوشتار هدف اینست ضمن اشنائی کامل از اهداف اجرای این طرح  و مدارک مورد نیاز برای دریافت و یا تعویض پلاک با شماره انتهائی سمت راست که منطقه جغرافیائی تحویل خودرو را مشخص می کند اشنا شویم. فرضا با دیدن یک از اعداد 54 یا 64 ویا 74 در سمت راست پلاک مشخص می شود که محل جغرافیائی  تحویل خودرو استان یزد است. که در جدولی که در پست بعدی (انشا الله فردا)خواهد امد کلیه استانها  همراه با شماره شناسائی انها ذکر شده است. و با رویت شماره سمت راست تشخیص محل تحویل خودرو  به راحتی امکان پذیر است.

پلاک شخصی با زمینه سفید و نوشتار مشکی

پلاک عمومی با زمینه زرد و نوشتار مشکی

پلاک دولتی با زمینه قرمز و نوشتار سفید

 

ادامه نوشته

جواب به یک پرسش

دوستی پرسیدند: کم کردن ارتفاع خودرو یا به اصطلاح خواباندن آن برای ایجاد حالت اسپورت و استفاده از رینگهای فانتزی آیا علمی و ایمنی است ؟

در جواب باید گفت که:

ادامه نوشته

روش عيب يابي كمك فنر خودرو

متاسفانه بيشتر رانندگان به كمك فنرها كه يكي از اساسي ترين قسمت ايمني خودرو است; اهميتي به نقايص ان نمي دهند وبيشتر توجه انان به ترمزها ;لاستيكها;كمربند ايمني چرخها; فرمان و اخرين قسمت كمك فنر را مورد بازديد قرار مي دهند.در صورتيكه كمك فنر نقش بسيار ارزنده ائي در ايمني خودرو دارد.

جالب است بدانيم در صورت خرابي كمك فنرها ضريب فرسودگي ساير قطعات خودرو نیز افزايش می یابد. اين قطعات شامل:1-فنر تعليق  2-جعبه فرمان  3-ديفرانسيل  4-لاستيك چرخها   5-بلبرينگ چرخها  6-بوشهاي لاستيكي سيستم تعليق  7-گيربكس   8-سيستم تعليق   9-مجموعه سيبكهاي فرمان

 

لذا به منظور ایمنی بیشتر اطلاعات ذیل میتواند دید بهتری در خصوص شناخت وتشخیص خرابی های کمک فنر ارائه نماید

ادامه نوشته

مناسب ترین زمان تعویض روغن موتور

شاید بارها شنیده باشید که فلان روغن موتور را در 5000کیلومتر ویا 10000 کیلومتر باید تعویض کرد.ملاک این زمان کارکرد چیست؟وبه چه دلیل این زمان برای روغنهای مختلف متفاوت است .این نوشته به شما کمک خواهد کردضمن کسب اطلاعات لازم در خصوص موارد تاثیر گذار در تعویض روغن; زمانی که روغن  موتور دستگاه باید تعویض شود مشخص می گردد.

ادامه نوشته

چند پرسش وپاسخ در خصوص گاز سوزکردن خودروها

با يك باك پر CNG، حداكثر چه مسافتي را مي‌توان طي كرد؟
-
يك باك CNG به‌طور معمول معادل 10 تا 15 ليتر بنزين، گاز طبيعي را در  خود ذخيره مي‌كند. بديهي است اگر ميزان مصرف خودرويتان را با واحد km/liter در اين  عدد ضرب كنيد، ميزان مسافت تمايل پيمودن با يك باك پر از CNG به دست مي آيد براي مثال براي يك خودروي متوسط با حجم سيلندر 1300 سي‌سي اين مسافت چيزي در حدود 155 كيلومتر خواهد بود. در صورت نياز با افزودن تعداد باك مي‌توان اين مسافت را افزايش داد.

 آيا تجهيزات و سيستم سوخت رساني CNG نصب شده روي خودرو نياز به تعمير يا سرويس خاصي دارد؟
-
به‌طور كلي اين سيستم سوخت رساني سيستم پيچيده‌اي نيست و به راحتي مي‌تواند سالها بدون اشكال كار كند اما براي آن كه همواره در شرايط حداكثر كارايي خود قرار داشته باشد بازديد دوره‌اي تجهيزات مربوط به آن بعد از هر 10000 كيلومتر كاركرد پيشنهاد مي‌شود كه ترجيحا مي بايد نزد همان تكنيسين مجازي كه خودرو را گاز سوز كرده انجام گيرد

ادامه نوشته

زوزه پمپ بنزین سمند-پژو405و پژویارس و دلایل ان

یکی از مواردی که مالکان خودروهای سمند-پژو405وپژوپارس رانگران نموده وجود یک صدای زوزه ناهنجاردرزیر باک بنزین است.بطوریکه بعضی رانندگان جهت خلاصی از این صدا به رادیوپخش خودرو خود پناه می برند. این صدا از پمپ بنزین زیر باک است.

با توجه به تجربه سه بار تعویض پمپ بنزین در خودروی شخصی ام اصلا نگران خرابی پمپ به دلیل این مشکل نباشید فقط چند مورد ذکر می گردد که لازم است رعایت گردد.

در اخرین تجربه تعویض این قطعه به دلیل ترس از احتمال توقف خودرو به دلیل زوزه پمپ;این قطعه را در مرداد 85به دلیل صدای ان تعویض کردم. البته اگر خودرو گارانتی نبود می باید 90000تومان پرداخت می کردم.

متاسفانه دو روز بعد پس از طی 100کیلومتر مجددا زوزه پمپ شروع شد.چون باک بنزین و صافی بنزین وشناور ان را به دلیل  فراخوان ایران خودرو با توجه به اتش سوزیهای های اخیر خودروهای 405و سمند تعویض کرده بودم و از طرفی به دلیل اینکه فقط از بنزین سوپر استفاده می کردم مطمئن شدم که زوزه به وجود امده به دلیل قطعات فوق الذکر نبوده است.

ادامه نوشته

مزايا ومعايب استفاده از گاز طبيعي CNG

 1- گاز طبيعي سوختي با احتراق بهينه،پاكيزه وتميز است كه سبب افزايش عمر موتوروكاهش تعميرات آن مي گردد.  تعويض شمع در موتورهاي بنزيني تا 32000 كيلومتر و در گاز سوز تا 120000 كيلومتر دوام دارد.    

     

ادامه نوشته

علت اتش گرفتن خودروهای 405

با اعلام خبری در خصوص کشته شدن 104 نفر به دلیل اتش سوزی های مکرر خودرو  405 دوباره بحث و جدل ها در این خصوص اغاز شد.

جهت اطلاع دوستان; علت اصلی اتش سوزی خودروهای 405و سمند به دلیل استفاده از یک بست  فلزی غیر استاندارد و غیر قابل تنظیم در خودروهای ساخت نیمه دوم 83است.

ادامه نوشته

توقف 10 ثانیه ائی برای شروع استارت خودرو

شاید بارها شنیده باشید ایا لازم است قبل از استارت خودرو سوئیچ را به مدت 10ثانیه در حالت باز گذاشته و سپس نسبت به استارت خودرو اقدام نمائیم؟

به دلایل زیر پیشنهاد می گردد این نکته در مواقعی که خودرو سرد بوده و چند ساعتی از خاموش شدن موتور می گذرد رعایت گردد:

 

ادامه نوشته

مقایسه خودروهای ساخت داخل

در این جدول کلیه مواردی که راننده با انها برخورد دارد برای خودروهای ساخت داخل مقایسه جالبی انجام گرفته است.فقط قیمت در مقایسه با کیفیت و امکانات ذکر نگردیده است.

ادامه نوشته

ديسك ترمز(فلنج چرخ) ودلايل خرابي ان

شايد تا كنون براي شما در حالتي كه ترمز مي گيريد اتفاق افتاده كه خودرو دچار لرزشهاي شديد گردد.اين حالت كه همراه با صداي زوزه است عمدتا به دليل خرابي ديسك ترمز است وبيشتر هم براي چرخهاي جلو اتفاق مي افتد.

اين لرزشها به دليل تاب داشتن ديسك چرخ اتفاق مي افتد.در مواقعي كه راننده به طور مرتب از ترمز استفاده مي كند اين گرم شدن تا حد سرخ شدن دیسک ادامه می یابد .در اين حالت در صورت سرد شدن سريع ديسك ترمز اين قطعه تاب برداشته و ترمز كارائي خود را از دست داده و علاوه بر سر و صداي زياد ;لرزش شدیدی در حین ترمز گرفتن  به وجود می اید.

ادامه نوشته

ECUرا بشناسيم

ECU مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشد و نقش هدايت و کنترل يک خودروي انژکتوري را بر عهده دارد. همانطور که مي دانيد خودروهاي انژکتوري بدليل عملکرد بهتر و توانايي پاس کردن استانداردهاي آلودگي، بطور کامل در تمام دنيا ( البته بجز برخي کشورها، نظير ايران ) جايگزين خودروهاي کاربراتوري شده اند و مغز اين سيستم ECU مي باشد. ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخهاي لازم را به خروجيها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و ... اعمال مي کند. سنسورهاي کيت هاي انژکتوري مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر مي تواند شرايط موتور را درک کند. البته در روزهاي آينده درباره سنسورهاي موتور انژکتوري بيشتر صحبت خواهيم کرد اما همينقدر بدانيد که سنسورهاي مهم خودروهاي انژکتوري عبارتند از: سنسور دور يا RPM، سنسور فشار داخل مانيفولد يا MAP، سنسور دريچه گاز يا TPS، سنسور دماي آب يا CTS، سنسور دماي هوا ATS، سنسور اکسيژن يا لاندا، سنسور ضربه و ...

ادامه نوشته

هر آنچه بخواهی خداوند به تو خواهد داد

روزی سوراخ کوچکی در یک پیله ظاهر شد.

مردی نشست و ساعتها تلاش پروانه را برای بیرون آمدن از سوراخ کوچک پیله تماشا کرد. آنگاه تلاش پروانه متوقف شد و به نظر رسید که خسته شده و دیگر نمیتواند به تلاشش ادامه دهد. آن مرد تصمیم گرفت به پروانه کمک کند و با برش قیچی سوراخ پیله را گشاد کرد.

پروانه به راحتی از پیله خارج شد, اما جثه هایش ظریف و بالهایش چروکیده بودند. مرد به تماشای پروانه ادامه داد. او انتظار داشت بال­های پروانه گسترده و مستحکم شود و از جثه او محافظت نماید.

اما چنین نشد!

در واقع ناچار شد همه عمر را روی زمین بخزد و هرگز نتوانست پرواز کند. آن مرد مهربان نفهمید که محدودیت پیله و تقلا برای خارج شدن از ان سوراخ ریز را خدا برای پروانه قرار داده بود تا به  وسیله ان مایعی از بدنش ترشح شود و پس از خروج از پیله به او امکان پرواز دهد.

گاهی اوقات در زندگی فقط به تلاش و تقلا نیاز داریم.

اگر خداوند مقرر میکرد بدون هیچ مشکلی زندگی کنیم, فلج میشدیم, به اندازه کافی قوی نمیشدیم و هرگز نمیتوانستیم پرواز کنیم.

من نیرو خواستم و خداوند مشکلاتی سر راهم قرار داد تا قوی شوم.

من دانش خواستم و خداوند  مسایلی برای حل کردن به من داد.

من سعادت و ترقی خواستم و خداوند موانعی سر راهم قرار داد تا آن­ها را از میان بردارم.

پس نترس, با مشکلات مبارزه کن و بدان که تو میتوانی بر آنها غلبه کنی زیرا هر آنچه بخواهی خداوند به تو خواهد داد.

لاستيك تيوبلس وايمني آن :

موردي كه براي خودرو شخصي اينجانب در خصوص مزیت هاي لاستيكهاي تيوبلس در مقايسه با لاستيكهاي تيوپ دار اتفاق افتاد باعث انعکاس اين تجربه به ساير دوستان شد.

چند ماه قبل با خودرو شخصي خود در حركت بودم. احساس اينكه يكي از چرخها كم باد است باعث توقف خودرو گرديد.يكي از چرخهاي جلو به شدت كم باد شده بود بطوريكه گيج باد فشار را 15PSI نشان مي داد.چرخ مذكور به دليل اينكه قبلاٌ به دليل پنچري از ديواره جانبي لاستيك ديگر امكان پنچري تيوبلس آن نبود  مجبور به استفاده از تيوپ با توجه به نوبودن لاستيك شده بودم. عدم موقعيت مناسب پارك براي تعويض چرخ واصرار همراهان باعث شد تا يك مسافت 3كيلومتري را حداكثر با سرعت 50كيلومتربر ساعت به منظور ایمنی بيشتر وحفاظت از لاستيك طي نمايم.

.

ادامه نوشته

دانستنیهای روغن موتور

انتخاب و مصرف صحیح روغن موتور نقش به سزائی در افزایش عمر خودرو و موتور دارد.به همین دلیل داشتن حداقل اطلاعات پایه در این مورد برای استفاده کننده لازم وضروری است.

 

روغن موتور سنتتیک:

روغن پایه مورد استفاده در عمده روغن موتورها ;پایه نفتی دارد.یعنی از پالایش نفت خام بدست می اید.که دارای چند اشکال عمده هستند:1-عمر انها پایین است.    2-برای سرما وگرمای شدید مناسب نیستند.

ادامه نوشته

استپر موتور

یکی از قطعات موتورهای پژو وسمند که در صورت تعویض دیگر قطعه اصلی را جهت جایگزینی پیدا نخواهید کرد استپر موتور است.رد پای قطعات چینی در خصوص این قطعه نیز یافت می شود.از نظر ظاهر تفاوتی با قطعه اصلی نداردو در صورت مقایسه قطعه اصلی با نمونه چینی; تنها تفاوتی که با اندکی دقت قابل مشاهده است موقیعت نوشته های جنس اصلی; دو میلیمتر پایین تر از نمونه چینی است .البته اندک تفاوتی نیز در فونت نوشته ها نیز وجود دارد.

ادامه نوشته

اشنائی با دستگاه برداشت نیشکر

 هاروستر- دستگاه برداشت نیشکر

چند روزیه که مطلبی ننوشته ام به امید خدا در صورت رفع مشکلات شخصی سعی خواهم کرد که روزانه وبلاگ را با مطالب جدید به روز نمایم.

نظرات شما باعث ایجاد انگیزه و دلگرمی بیشتر خواهد شد.

دلایل سوختن دینام

چند روز قبل که به نمایندگی ایران خودرو مراجعه نمودم با تعداد زیادی خودرو سمندوپژو مواجه شدم که منتظر تعمیر دینام بودند.اکثر خرابی دینامها سوختن دیود و یا سیم پیچی ارمیچر ویا استاتور بود

گرمی هوا باعث بالا رفتن درجه حرارت موتور وبه مدار امدن دور فن ثانویه با حداکثر دورمی گردد   ازطرفی استفاده از کولر خودرو و قرار دادن دورفن کولر در دور حداکثر و ترافیک سنگین شهرها باعث کاهش سرعت خودرو وبه طبع ان  باعث کاهش دور موتور شده که نتیجه ان پایین امدن قدرت تولید برق دینام می گردد.

ادامه نوشته

آزبست موجود در لنت ترمز سرطانزاست

آزبست موجود در لنت ترمز اتومبیل، عامل اصلی در ابتلاء به نوعی سرطان خطرناک است و به واقع با هر بار ترمز کردن و انتشار آزبست در فضا به این نوع سرطان مهلک نزدیک می شویم. کارشناسان محیط زیست بر ضرورت خاموش کردن سیگار در کنار  خاموش کردن خودروها برای جلوگیری از تردد غیرضروری و امکان ادامه زندگی فردی و زیست جمعی شهروندان در کلان شهرها تاکید و تصریح می کنند.