اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پروژه تندر 90 از ابتدا فرآیند نادرستی داشته است

عضو کمیسون صنایع و معادن کشور در رابطه با روند پروژه تندر90 گفت:این پروژه تاکنون نه به سود مصرف کننده ونه به سود تولید کننده بوده و از ابتدا فرآیند نادرستی داشته است .

احمد بزرگیان در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت:به هر حال از مرحله ابتدای قرار داد با معطلی های خاصش از قبیل تامین قطعات و ارسال نقشه ها و استانداردهای موجود که متاسفانه در طی قرار داد بحث آن بود به تحقق نپیوست و بعد از آن هم نحوه ثبت نام و عدم اجرای تعهد شرکت رنو پارس را در برداشت ،ایشان متعهد شده بود که هر چه سریعتر قطعات را تامین کند در غیر اینصورت موظف است به صورت کامل خودرو از یک کشور تولید کننده دیگر مثل رومانی و مراکش و.. وارد کشور شود ،هم اکنون روزانه 170 خودرو در کشور تولید می شود که قرار بر این است که این تعداد به 600 دستگاه در روز برسد.

وی گفت:با آبشنهایی که مد نظر بوده قرار شد قیمت آان در حدود 5/5 میلیون باشد نه این رقم بالایی که هم اکنون هست درحدود 9 میلیون تومان ،تولید کنندگان داخل مگر چقدر سود باید ببرند این اجحاف در حق مردم اجحاف خواهد شد ،بنده معتقدم که سازمان بازرسی نیازاست دقیقا"این مسئله را پیگیری کند و هزینه های بی مورد را به عنوان هزینه خودرو معرفی نکنند .

ایشان افزود:حتی اگر قیمت یورو هم 200 تومان اضافه باشد نباید قیمت خودرو اینقدر گران تمام شود.

بزرگیان درجواب اینکه تندر 90 بازار تولید را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر گفت:تولید این خودرو در مقابل سایر تولیدات داخلی ناچیز است و اصلا" آن را تحت تاثیر قرار نخواهد داد حتی اگر تولید آن به 600 دستگاه در روز برسد در سال حدود 180000 دستگاه خودرو خواهیم داشت در صورتیکه بعضی تولیدات داخلی ما تا 400000 دستگاه در سال تولید دارند و بازار هم کشش آن را دارد .


نتیجه آمار میدانی خطوط BRT کارآیی این سیستم را نشان داد

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه گفت:در روز سه شنبه 24 مهرماه با حضور 200 نفر از افراد متخصص در زمینه آمارگیری تعداد برداشت مسافردریک روزکاری ازساعت 6 صبح تا 10 شب درخطوط BRTمشخص شد .

حسین بیژنی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو در خصوص نتایج بدست آمده ا زاین نتایج بدست آمده ا زاین آمار میدانی گفت:در خطوط BRTاز دپوی شرق تا میدان آزادی مجموعا"270 دستگاه اتوبوس فعالیت دارند که ازاین تعداد حدود 40 دستگاه ذخیره بوده و بر حسب نیاز مورد استفاده قرار می گیرند . درآمار گیری که انجام شد تعداد برداشت مسافر توسط 230 دستگاه اتوبوس فعال BRTمحاسبه شد.

وی ادامه داد :درمدت زمان مشخص شده و با کمک 230 تعداد اتوبوس در حدود 288 هزار نفر در حد فاصل دپوی شرق تا میدان آزادی ،جابجایی مسافر صورت گرفت این آمار حاکی از آن است ک سرانه جابجایی متوسط هر اتوبوس 1252 نفر می باشد که نشان از کارآیی بالای سیستم BRTدر امر خدمات رسانی به مردم دارد.

وی در خصوص خسارات احتمالی وارده به اتوبوسها در مسابقه فوتبال روز جمعه گفت:به سبب تمهیداتی که اندیشیده شده و اجرایی گردیده است نتیجه کسب شده بسیار رضایت بخش بوده است به گونه ای که در مسابقه روز جمعه و مسابقه قبل از آن خسارات و ضایعات در حد صفر بوده است .

بیژنی تمهیدات اندیشیده شده را چنین عنوان کرد :تا قبل از دو مسابقه اخیر خدمات دهی به تماشاچیان به سنت سابق انجام می شد یعنی سرویس دهی فقط در یک مسیرا زاستادیوم تامیدان آزادی و انقلاب انجام می شد تا اینکه با تمهیدات اندیشیده شده علاوه بر این مسیر ،دو مسیر جدید نیز جهت رفاه حال ورزش دوستان ایجاد شد .

وی در ادامه گفت:یکی از مسیرهای جدید ،مسیر جاده قدیم ،میدان راه آهن و بازار دوم نازی آباد است و مسیر جدید بعدی از استادیوم به میدان دوم صادقیه ،میدان ونک و میدان رسالت در شرق تهران می باشد.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران وحومه دیگر اقدامات انجام شده را چنین بیان داشت :سابقا"اتوبوسهای شرکت واحد د رپارکینگهای 19 و20 ورزشگاه آزادی متمرکز بودند و دسترسی همه مردم به آنها مشکل بود راه حل اندیشیده شده چنین بود که اتوبوسها در سه ضلع غربی ،شرقی و جنوبی ورزشگاه آزادی تقسیم شده و مسافرین به تناسب مسیرهای خود به یکی از این مبادی مراجعه می کردند.

وی افزود:در جمعه گذشته حدود 1000دستگاه اتوبوس و 400 دستگاه مینی بوس ،وظیفه جابجایی مردم را بر عهده داشتند .سعی بر این بود مسافری ایستاده نباشد که چنین نیز شد .این امکانات جلب مشارکت مردم را به همراه داشت و مانع از بروز هر نوع ضایعه ای گردید.

بیژنی در پایان از تعدادی از مسئولین گله کرد و گفت:برابر مصوبات فرمانداران هربخش وظیفه سرویس دهی به تماشاگران محدوده خود دارند. متاسفانه فرمانداری کرج و شهریار در جریان دو مسابقه اخیر کوتاهی کرده و سرویسی جهت بازگرداندن مردم آن محدوده به مبادی اولیه خود اختصاص ندادند که شرکت واحد تهران این وظیفه را انجام داد.

وی در ادامه افزود:استمرار این کمک و سرویس دهی برای شرکت واحد تهران امکان پذیر نیست و لازم است که مسئولین مربوطه در مسابقات بعدی ،اقدامات لازم را دراین خصوص انجام دهند.


فروش رولز رویس 103 ساله

از 103 سال قبل که چارلز رولز وهنری رویس اقدام به تاسیس کارخانه خودروسازی رولز رویس کردند ،همواره محصولات این خودروساز به عنوان خودروهایی با کیفیت و لوکس مورد توجه بوده است .

به گزارش خبر خودرو ، جالب است که یکی از اولین مدلهای ساخته شده در رولز رویس هنوز توانایی حرکت دارد و حالا قرار است این رولز رویس عتیقه در معرض حراج قرار بگیرد .

این رولز رویس 103 ساله قرار است در حراجی "بونهام "د رمعرض پیشنهاداست مردم قرار بگیرد .

این خودرو البته در نمایشگاه بین المللی خودرو پاریس در سال 2004 هم به نمایش در آمد و بینندگان بسیاری را نیز به خود جلب کرد .

مدیران حراجی در باره فروش این خودرو جمله جالبی نوشته اند به این مضمون که "هر کس این رولز رویس 103 ساله را بخرد می تواند با همان به منزل بازگردد ."در مورد قیمت این رولز رویس هنوز رقمی اعلام نشده است .


رضایت مشتریان از هوندا

نتایج نظر سنجی مجله consumer reportکه نشریه ای با فلسفه جمع آوری آرا ونظرات مشتری است نشان می دهد که محصولات کمپانی هوندا وزیر شاخه لوکس سازش یعنی آکیورا بالاترین میزان رضایت مندی را در بین مشتریان آمریکای شمالی داشته اند .

به گزارش خبرخودرو ، این نظر سنجی از طریق اینترنت و با دعوت ا زیک میلیون کاربر انجام گرفته است و نتایج آن حاکی ا زادامه موفقیت آسیایی ها درمقابل خودروسازان آمریکایی است .

البته در این جدول نسبت به سال گذشته تغییراتی صورت گرفته که شامل سقوط یک پله ای تویوتا از رتبه اول به دوم و صعود قابل توجه فورد تا رده سوم جدول است .

این جدول همچنین روی شاخص رقابت پذیری هم نظر سنجی ویژه ای انجام داده است که در آنجا هم هوندا رتبه بهتری نسبت به بقیه به دست آورده است. اما در قعر جدول برندهای لندروور وهامر به چشم می خورند.


کمیسیون صنایع در مورد گزارش تحقیق و تفحص خودروسازی تحت فشار است

حمید رضا کاتوزیان در تذکری نسبت به تاخیر در قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، حمیدرضا کاتوزیان، نماینده مردم تهران در خانه ملت، صبح امروز در جلسه علنی مجلس اظهار داشت: گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی بیش از 2 ماه است که تحویل هیئت رئیسه شده است.

وی افزود: قرائت این گزارش در دستور هفتگی مجلس هر هفته چاپ شده است اما هنوز حتی 5 دقیقه نیز به آن وقت اختصاص نیافته است.

کاتوزیان تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد این گزارش تحت فشار افکار عمومی است و درباره آن حتی برخی مسائل حاشیه ای نیز مطرح شده است.

محمرضا باهنر، رئیس جلسه علنی امروز مجلس نیز در پاسخ به این تذکر کاتوزیان گفت: در این خصوص مسئله کمبود وقت مطرح بوده و سعی می شود هفته آینده این گزارش در دستور کار مجلس قرار گیرد.


تولید قطعات کامیون هوو در ایران

شرکت ملی کامیون های سنگین چین با همکاری ایران خودرو دیزل قطعات هوو را در ایران تولید می کند.

چای دونگ مدیر عامل شرکت ملی کامیون های سنگین چین ،سینو تراک سازنده کامیون هوو در بازدید از ایران خودروگفت :تا به حال بیش از 10 هزار کامیون هوو در بازار ایران عرضه شده و این شرکت برای توسعه همکاری های دو جانبه با ایران خودرو تمایل زیادی دارد.

وی در خصوص توسعه خدمات پس از فروش کامیون های هوو در ایران گفت:قطعات یدکی مورد نیاز شبکه خدمات پس از فروش هوو د رایران ،تامین شده و از این پس شاهد مشکلی در خصوص تامین قطعات این کامیون ها وجود نخواهد داشت .

چای دونگ با بیان اینکه مسئولیت خدمات پس از فروش طبق قرارداد ،بر عهده ایران خودرو دیزل است اظهار داشت :قطعات یدکی برای دو سال دوره گارانتی کامیون های هوو به شرکت گواه تحویل داده شده است .

مدیر عامل سیون تراک ،برنامه صادرات این خودرو را به ایران ماهانه 600 دستگاه عنوان کرد و گفت:روسیه ،کشورهای مشترک المنافع و خاورمیانه بازارهای اصلی هوو هستند که صادرات به روسیه و کشورهای سی ای اس به صورت سی بی یو انجام می شود.

چای دونگ ضمن ابراز رضایت از مناسبات میان دو شرکت سینو تراک و ایران خودرو علاقه خود برای گسترش همکاری ها را اعلام کردوگفت:هوو از کامیون شرکت دونگ فنگ چین بوده که وارد بازارایران شده و از نظر کیفیت و امنیت از مرتبه بالاتری برخوردار است .

وی در پایان گفت:تحریم های اقتصادی ایران هیچ تاثیری در همکاری های خودرویی ایران و چین نخواهد داشت .


تصمیم تویوتا برای جمع آوری 470 هزار دستگاه خودرو

شرکت خودرو سازی تویوتای ژاپن اعلام کرد که به سبب نگرانی از احتمال نشت بنزین و نقص در سیستم هدایت، تصمیم دارد 470 هزار دستگاه از خودروهای فروخته شده خود را از بازارهای این کشور جمع آوری کند.

به گزارش خبرخودرو، شرکت تویوتا موتورز ژاپن امروز چهارشنبه اعلام کرد این خودروها در تاریخ های مختلف از سال 1999 تا مارس 2007 در این شرکت تولید و روانه بازارهای ژاپن شده اند.

همزمان با ارائه اسناد مربوط به این تصمیم تویوتا به وزارت حمل و نقل ژاپن، سخنگوی این شرکت تاکید کرد که تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر وقوع حوادثی برای این خودروها به سبب نقص فنی مذکور دریافت نشده و هیچ کدام از خودروهای فروخته شده، به خارج از ژاپن صادر نشده است.

شایان ذکر است این خبر سبب کاهش ارزش سهام تویوتا به هر سهم 6220 ین شده است.

مهمترین ویژگی نسل جدید کامیون FH ، مصرف سوخت پائین است

مدیر واحد تحقیقات ومهندسی شرکت سایپا دیزل گفت:نسل جدید کامیون FH440 وFH480 با ترتیب محوری 64 و 42 و کاربری کشنده نسبت به مدلهای مشابه خود مزایای متعددی دارد که از آن جمله می توان به مصرف سوخت پائین تر ،حجم موتور بالاتر (8/12لیتری) ، قدرت موتور بالاتر ،وزن کمتر ،تزئینات و طراحی داخلی زیباتر اشاره کرد.

منصور منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودروگفت:این کامیون ها هم اکنون در مرحله حمل CKD می باشند و از سه ماهه چهارم 86 تولید آنها آغاز می گردد .درحال حاضر برای تولید 100 دستگاه FH480/42 و 500 دستگاه FH440/64 برنامه ریزی شده است .

وی در ادامه خاطر نشان کرد :این کامیون ها از لحاظ آلایندگی قدرت قابلیت تا سطح یورو 5 را دارند و در حال حاضر با سطح آلایندگی یورو3 عرضه خواهند شد .

مدیر واحد تحقیقات و مهندسی شرکت سایپا دیزل در رابطه با همکاری دیگر شرکتها در این پروژه گفت:در حدود 35 درصد از قطعات این کامیون نظیر میل گاردن ،شیشه ،تایر و باتری به انضمام اتاق و نقاشی در داخل تولید می شود .ضمن اینکه با شرکت ولوو به صورت CKD همکاری صورت می گیرد . همچنین برخی از شرکتهای داخلی پس از اخذ مجوز از بخش VOLVO3Pتامین داخلی برخی قطعات تحت استاندارد ولوو را برعهده می گیرند .

منصوری در ارتباط با برنامه های آتی شرکت سایپا دیزل در زمینه تولید انبوه و صادرات این محصول چنین اشاره کرد: در این خصوص بستر سازی مناسبی از لحاظ مشخصات فنی مورد نیاز کشورهای خاورمیانه صورت پذیرفته است .درحال حاضر نیز این شرکت آماده ارائه محصولات مطابق خواسته های کلیه مشتریان داخلی و برون مرزی می باشد که نرخ بالای صادرات گواه به این مدعا است .

وی در پایان گفت: مشخصات فنی چهار نوع محصول با کاربری کمپرسی و کشنده جهت صادرات به کشورهای خاورمیانه ،نهایی شده است و تولید این محصولات با توجه به تیراژ در خواستی مشتری از اواخر سال جاری آغاز می گردد.