اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ابتکار شرکت آمریکایی برای مقابله با افزایش بهای سوخت


به گزارش خبرنگار گروه خودرو صنعت نیوز، یک شرکت کرایه خودرو در شهر واشنگتن آمریکا برای مقابله با افزایش بهای سوخت طرح ابتکاری اجرا می کند.

استقبال از طرح شرکت «زیپ کار» به علت افزایش شدید بهای بنزین در آمریکا گسترش یافته است.

در این طرح ، افرادی که می خواهند از خودرو استفاده کنند آن را به طور ساعتی کرایه می کنند. هزینه کرایه خودرو در هر ساعت هشت ساعت است.

این شرکت در مناطق مختلف واشنگتن پارکینگ دارد و مشترکان آن با استفاده از کارتهای الکترونیکی می توانند از خودروها استفاده کنند.

این شرکت در پی افزایش بهای بنزین ، فعالیتهای خود را به بیست و هفت شهر آمریکا گسترش یافته است. با توجه به اینکه فرد برای استفاده از خودروها نیازی به زدن بنزین ندارد استفاده از این خودروها چهل درصد افزایش یافته است. این شرکت در واشنگتن هفتصد دستگاه خودرو دارد که به طور متوسط از هر خودرو ، چهل و سه نفر استفاده می کنند.

رعایت 6 استاندارد جدید برای موتور سیکلت اجباری شد

تعداد استانداردهای ملی در زمینه موتورهای گازی و موتورسیکلت به 16 استاندارد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، وحید مرندی مقدم مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد با اعلام اینکه 6 استاندارد جدید به در زمینه موتورهای گازی و موتورسیکلت تدوین شده است گفت: در راستای اجرای اجباری استاندارد موتورگازی و موتورسیکلت استاندارد تأیید نوع و روش اجرایی در یکصد و پنجمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد مورخ 14/11/83 اجرای مرحله دوم استانداردهای هم خانواده موتورگازی و موتور سیکلت اجباری اعلام شد.


وی افزود: این استانداردها شامل جرم و ابعاد به شماره 8314 سرعت سنج به شماره 8315، تجهیزات ضد سرقت به شماره 8316، پلاک‌های شناسایی به شماره 8317، موقعیت نصب پلاک به شماره 8318 و دستگیره سرنشین موتور سیکلت های دوچرخ به شماره 8319 است.


مرندی مقدم تأکید کرد: کلیه تولیدکنندگان داخلی موتور گازی و موتورسیکلت تا تاریخ 1/7/87 مکلف هستند استانداردهای 6گانه مذکور را نیز رعایت و تأییدیه‌های لازم را از مؤسسه‌ استاندارد دریافت کنند.


وی یادآور شد: کلیه صادرکنندگان و واردکنندگان این محصول و تولیدکنندگانی که اقدام به واردات این محصول به صورت کامل دارند ملزم به رعایت کلیه استانداردهای مذکور هستند.

ابداع موتورسیکلت برقی

نش آموزی در کهگیلویه و بویراحمد موتورسیکلت برقی ابداع کرد .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو،‌ محمد پاساد 21 ساله ، دانش آموز سال سوم رشته برق ، ساکن روستای آبزار بخش پاتاوه شهرستان دنا ، مبتکر این موتورسیکلت است .

وی در مورد ابتکار خود گفت : این موتورسیکلت دارای 2 موتور DC به عنوان مولد و محرک مولد است که موتور مولد هنگام حرکت ، انرژی الکتریکی تولید می کند .

این جوان مبتکر افزود : این موتورسیکلت میکروسوییچی سه حالته دارد که با ترمز گرفتن ، مولد برق موتورسیکلت شروع به کار می کند .

در این موتورسیکلت باک بنزین ، کاربراتور ، اگزوز ، سوپاپ ، پیستون ، شاطون و دسته شاطون حذف شده است .

وی ، کاهش آلودگی صوتی و آلوده نکردن هوا را از ویژگی های بارز این موتورسیکلت اعلام کرد .

محمد پاساد گفت : با توجه به نبود جایگاه سوخت در روستاها ، این نوع موتورسیکلت می تواند در روستاها کاربرد بیشتری داشته باشد .

این اختراع به شماره 46389 در اداره ثبت اختراعات و مالکیت های صنعتی به ثبت رسیده است.

تعبیر مدیر عامل پژو از شراکت با ایران‌خودرو

مدیر عامل شرکت پژو گفت: به شراکت 20 ساله با ایران خودرو افتخار می کنیم.


به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، ‌ژان فلیپ کولن در سخنانی در مراسم بیستمین سال همکاری این شرکت با ایران خودرو، افزود: این رویداد به من فرصت داد تا نه تنها به ریشه‌های عمیق آنچه که به تدریج به شراکتی گسترده وعمیق بدل شده است بیاندیشم، بلکه تصویری از موفقیت‌های بزرگ و آینده‌ای درخشان را برای دو شرکت که با اشتراک توانایی‌هایشان می‌تواند میسر شود ترسیم کنم.

وی اظهارداشت: داستان مشترک ایران خودرو و پژو به ژوییه سال 1988 برمی‌گردد زمانیکه ایران خودرو و پژو برای تولید خودرو 405- خوردویی که توسط گروه ویژه خبرنگاران اروپایی در آن سال به عنوان خودروی سال معرفی شد - به صورت CKD‌به توافق رسیدند.

کولن ادامه داد: پروژه پارس که در سال 1998 با طرح پژو شروع شد، مهر تاییدی بر مهارت ایران خودرو در تولید این خودرو بود.

کولن تصریح کرد: در همین زمان پژو خودروی 206 را در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرد و ایران خودرو به موفقیت اعجاب‌انگیز این مدل پس از راه اندازی خط تولید آن در ایران پی برد. علی‌رغم چالش‌هایی که خودرویی باچنین طرحی بدنه جدید در بازار ایران می‌توانست با آن مواجه شود، امروز ما می‌توانیم مزایای آن حرکت را ببینیم.

کولن با بیان این که پژوه ایران خودرو تصمیم گرفتند تا با راه‌اندازی پژو 206 صندوق دار دامنه جدیدی از فعالیت‌ها را برای خود تعریف کنند، گفت: دو شرکت برای اولین بار به طور مشترک یک خودرو جدید تولید می‌کردند، برای اولین بار موضوع صادرات مورد تامل قرار می‌گرفت و برای اولین بار ایران خودرو و پژو در نمایشگاه خودرو فرانکفورت یک رویداد مطبوعاتی مشترک را با پرده برداری از 206 اس دی در حضور مطبوعات بین‌المللی تجربه کردند و آخرین دستاورد مشترک خود را در عطشی مشترک برای تولید خودرو به نمایش گذاشتند.

وی اعتماد، الهام و اشتیاق را سه ارزش بنیادی برند پژو ذکر کرد و افزود: این سه ورای تمام مشکلات، انگیزه‌ ما در طی این دو دهه همکاری بوده اما شما می‌توانید بگویید که اینها گذشته است و اگر چه به آن مفتخریم اما به هر حال گذشته است، پس بیایید« به آینده باز گردیم»
مدیر عامل شرکت پژو با بیان این که بازار ایران با تقاضای بیش از یک میلیون خودرو در دل منطقه‌ای با رشد سریع قرار دارد ، اضافه کرد: ایران به دلیل رقابت‌پذیری می‌تواند پایگاه تولیدی برای خودروهایی که قرار است در شبکه بین‌المللی به فروش برسند، باشد و ایران خودرو به عنوان اولین خودروساز خاورمیانه شریک استراتژیک ما در منطقه و عاملی است تا تمام امکانات را برای توسعه این روابط در دهه آینده به کار بندیم.

206 اس دی با موتور دیزل برای بازارهای صادراتی

معاون مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید شرکت ایران خودرو گفت: این محصول با همکاری پژو و برای بازارهای صادراتی عرضه خواهد شد و با به نتیجه رسیدن مذاکرات امیدواریم تا پایان امسال، تعدادی 206 اس دی با موتور دیزل تولید و به بازارهای جهانی صادر شود.

محمد کامجو افزود: این محصولات به دلیل نبود سوخت دیزل مناسب، در داخل کشور قابل عرضه نیست.

وی ادامه داد: به منظورگسترش تنوع در برند ملی ایران، ایران خودرو سه مدل جدید از خانواده سمند را تا پایان سال روانه بازار می کند.

کامجو افزود: سمند سال، با هدف بهبود کیفیت در عملکرد و آسایش سرنشین و ارتقای رضایت مشتریان عرضه می شود.

معاون مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید شرکت ایران خودرو اظهار داشت: مدل جدید روآ از مرداد و مدل جدید سورن و سمند از شهریور به بازار عرضه می شود.

وی از راه اندازی خط ون و وانت تندر90 به ترتیب از آبان و دی امسال خبر داد.

رئیس مرکز توسعه محصولات ایران خودرو همچنین از عرضه مدل جدید پارس، رونمایی ازخودروی جدید X12 ( دومین خودرو با برند ملی) و ارایه خودروهای آپشن به صورت وسیع امسال خبر داد.

این مقام مسوول درپایان گفت: سال 1387 سال تغییرجهت سرمایه گذاری ایران خودرو از سرمایه گذاری صنعتی (توسعه ظرفیت تولید) به سرمایه گذاری در محصولات جدید است

تولید 11 محصول جدید در ایران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ایران خودرو در سال آینده نسل جدید خودرو های ارزان قیمت خانواده در کلاس C، نخستین محصول LCV ، نسل جدید سورن مجهز به موتور EF7 پرخوران و کامیونت سبک ایران خودرو به مشتریان ایران خودرو معرفی می کند.


منوچهر منطقی اضافه کرد: محصول وانت جدید، محصول جدید و به روز سمند خانواده در کلاس B با امکانات ویژه و پژو 405 جدید پایه گاز سوز محصولات جدیدی هستند که در سال 89 تولید و وارد بازار خواهد شد.


وی همچنین در خصوص محصولات سال های آینده ایران خودرو گفت: در سال 90 و 91 خودرو لوکس خانوادگی در کلاس B، نسل جدید سمند بر پایه پلتفرم دیزلی، نسل جدید خودرو خانواده 405 بر پایه پلتفرم دیزلی، نسل جدید وانت سنگین تحت مالکیت ایران خودرو به مشتریان ایران خودرو معرفی و روانه بازار خواهد شد.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: آمار ها نشان می دهد شرکت های مشهور و بزرگی مانند فورد ، نیسان، هیوندای برای ماندن در عرصه رقابت به کمترین حاشیه سود بسنده کرده اند.


سود آوری خودرو سازان از سال 2002 تا 2006 به طور متوسط از 3 و شش دهم درصد به 2 و هفت دهم درصد رسیده است با همه این ها صنعت خودرو ایران با بازار خوبی که در داخل و خارج از کشور دارد در 10 سال گذشته از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.


منطقی اضافه کرد: در رتبه بندی های جهانی ایران خودرو با تولید یک میلیون و150 هزار دستگاه تولید سالانه در رده شانزدهم دنیا قرار دارد و ژاپن، امریکا، چین و المان رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده اند.


وی در پاسخ به این سوال که جایگاه صنعت خودرو درکشور کجاست، گفت: درکشور صنعت خودرو رشد بسیار خوبی در 10 سال گذشته داشته است، به عبارتی سهم صنعت خودرو از تولید ناخالص ملی از یک درصد به 4 درصد در سال 86 رسیده است.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص بازار خودرو ایران گفت: بازارخودرو سواری ایران رو به اشباع است و رونق آن تا سال 88 خواهد بود، پس با توجه به ظرفیت سازی هایی که از جانب خودرو سازان صورت گرفته و تولید دو برابر نیاز جامعه خواهد بود از این رو نتیجه عقلایی این است که تا سال 1390، 50 درصد تولید ایران خودرو صادر شود.


منطقی ادامه داد: گروه صنعتی ایران خودرو یکی از محورهای راهبردی خود را از حدود پنج سال گذشته توسعه سهم صادرات قرار داده است.

به خودکفایی در طراحی قطعات دست خواهیم یافت

مدیرعامل ایران خودرو گفت: جهت گیری اصلی شرکت های ایران خودرو و پژو بر مبنای اتحاد راهبردی برای دو دهه آینده استوار است.

منوچهر منطقی در آستانه برگزاری مراسم بیستمین سال همکاری با پژو افزود: همکاری دو شرکت در ابتدا در زمینه تولید خودروهای 405 و پارس در ایران خودرو و قراردادهای CKD شکل گرفت.

وی ادامه داد: در پایان دهه 70 موفق شدیم برند مستقل خود را در قالب یک خودرو مناسب برای بازار ایران و بازارهای منطقه به نام سمند عرضه کنیم.

منطقی گفت: این روابط به سرعت به سطح طراحی مشترک برند خودرو پارس، انتقال وسیع تکنولوژی در زمینه های قطعه سازی، تولید ، کیفیت و تنوع در خودرو 206 ارتقا یافت.

منطقی با اعلام این که در قرارداد 206 اس . دی توسعه مشترک خودرو در سطح بالاتری از همکاری تکنولوژیک بین دو شرکت پایه گذاری شد، تصریح کرد: این طرح در واقع فصل جدیدی از همکاری دو شرکت برای طراحی مشترک خودرو با اهداف صادراتی بود.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: بجای طراحی خودرو در اروپا و انتقال آن به ایران و سپس تمرکز بر خودکفایی ، خودروهای جدید با تکیه بر قابلیت های بومی در زمینه تأمین مواد، قطعه سازی و توان تکنولوژیک داخلی طراحی و تولید خواهند شد.

مدیرعامل ایران خودرو از عرضه محصول جدید و مشترک ایران خودرو و پژو با این جهت گیری از سال 1390 خبر داد و افزود: به این ترتیب مفهوم خودکفایی را از خودکفایی در تولید قطعات به خودکفایی در طراحی قطعات ارتقا خواهیم داد.

منطقی گفت: تا سال 1391 شمار محصولات برند پژو در ایران خودرو به 500 هزار دستگاه افزایش می یابد و صادرات برند پژو از ایران خودرو نیز به 110 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از ایجاد شرکت سرمایه گذاری مشترک با هدف تکمیل طیف محصولات پژو و عرضه سایر خودروهای پژو که در ایران تولید نمی شود خبر داد و تصریح کرد: پیش بینی می شود بین 35 تا 45 هزار دستگاه خودرو از طریق این شرکت مشترک به بازار داخلی عرضه شود و خدمات پس از فروش خودروها نیز ارتقا یابد.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان این که نخستین گام برای اتحاد راهبردی با پژو در سالروز بیستمین سال همکاری ها برداشته شده است، گفت: در این راه تا سه سال آینده به تکامل خواهیم رسید و این اتحاد موجب خواهد شد ایران خودرو بتواند محصولات جدیدی را سریعتر و با کیفیت بالاتر ، متکی بر تکنولوژی های روز در زمینه مصرف سوخت کم، خودروهای پایه CNG ، خودروهای دیزلی و همچنین خودروهای کار عرضه کند.

منطقی با اشاره به توسعه صادرات به کشورهای هدف صادراتی ایران خودرو شامل خاورمیانه، کشورهای CIS و شمال و غرب آفریقا در سایه اتحاد با پژو، گفت: به این ترتیب تولید محصولات در سایت های خارجی ایران خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

دومین اتومبیل سریع جهان در بازار

رقابت بر سر به دست آوردن عنوان سریع ترین خودروی جهان با شدت ادامه دارد و اخیرا مهندسان یک کارگاه خودروسازی به نام 9FF موفق به تولید خودرویی شده اند که به گفته آنها از بوگاتی ویرون به مقدار 2 کیلومتر بر ساعت سریع تر است.

به گزارش خبرخودرو ، این خودرو فوق سریع که در اصل یک پورشه تغییر یافته است در ماه آوریل گذشته رکورد 409 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده و حالا اولین نمونه آن به معرض فروش گذاشته می شود.

بوگاتی ویرون که تا چند ماه قبل رکورد دار سریع ترین خودرو جهان بود حالا پشت سرSSC آمریکایی با سرعت 411 کیلومتر برساعت و 99FF GT9 قرار گرفته است.

قیمت این اتومبیل فوق سریع 498 هزار یورو (677/785 دلار) اعلام شده و مهندسان از نیروی موتور آن به میزان 987 اسب بخار خبر داده اند.