اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ابداع تایری که خود به خود باد می‌شود



با تولید انبوه تایر ابداعی یک مخترع جوان در چک که خود به خود باد می‌شود، تایرهای کم باد به زودی به یک خاطره تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بیش از 90 درصد رانندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا با لاسیتک‌های کم باد رانندگی می‌کنند که باعث هدر رفتن سوخت و انتشار بیشتر دی اکسید کربن و حتی افزایش تصادفات جاده‌یی می‌شود.

فرانتیشک هرابال، مخترع تایر می‌گوید: این تایر مشکلی که اکنون رانندگان با آن روبه‌رو هستند را حل می‌کند. ابزاری که قبلا برای حل این مشکل ارائه شده یا خیلی پیچیده بوده یا فقط بخشی از مشکل را حل می‌کرده است.

او می‌افزاید: اگر خودرو شما حتی به فشار سنج تایر مجهز باشد - که به زودی مانند آمریکا در اروپا نیز الزامی خواهد شد - کم باد بودن تایر همچنان به جای خود باقی خواهد ماند. فشار سنج فقط اعلام می‌کند که تایر کم باد است و به پمپ بنزین مراجعه و تایر را باد کنید؛ اما این اختراع این مشکل را حل می‌کند.

اختراع هرابال شامل یک لوله است که بین دیواره تایر و حاشیه داخلی آن قرار داده می‌شود. با هر چرخش فرمان، فرآیندی آغاز می‌شود که طی آن هوا با فشاری موج مانند حرکت کرده و وارد تایر می‌شود. این حرکت موجی هوا به سمت داخل تایر تا رسیدن فشار باد تایر به حد نصاب ادامه خواهد داشت و با بسته شدن دریچه‌ای که در این لوله تعبیه شده است، قطع می‌شود.

پمپ کردن تایر حتی اگر تایر پنچر باشد انجام می‌شود تا راننده بتواند خودرو را به محل پنچرگیری برساند. به همین دلیل نیازی به حمل تایر اضافی نیست.

کوچکترین خودروی جهان در آمریکا

معرفی مدل IQ‌ در نمایشگاه فرانکفورت 2007 ، موجب تحسین تویوتا از سوی بسیاری از بازدیدکنندگان شد.

به گزارش خبرخودرو ، این خودروی کوچک شهری که به زعم تویوتا کوچکترین خودرو دنیا محسوب می شود ابتدا برای بازار آسیا و اروپا در نظر گرفته شده بود اما اینطور که پیداست قرار است در بازار آمریکا هم عرضه شود.

پس از تغییر رویکرد در بازار آمریکا ، سران تویوتا به این فکر افتاده اند که IQ را به این بازار معرفی کنند.

IQ یک خودروی کوچک و کم مصرف سه نفره است که بر خلاف جثه کوچکش فضای کافی برای سه نفر بزرگسال دارد و با توجه به طول 117 اینچی اش به راحتی در هر نقطه ای جای پارک پیدا خواهد کرد.

IQ از تکنولوژی روز در کابین بهره می برد و به اندازه خودش حاوی امکانات خوبی است.

در مورد قیمت IQ در بازار آمریکا هنوز خبری منتشر نشده اما بعضی از مقامات تویوتا آن را مابین 10 تا 12 هزار دلار قیمت گذاری کرده اند.

خودروهای LPG سوز به CNG تبدیل می شود

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: تمامی خودروهای شخصی ال پی جی سوز به سی ان جی سوز تبدیل می شود.

به گزارشخبرنگار خبرخودرو ، محمدرضا نعمت زاده درباره حذف سوخت گیری خودروهای شخصی از جایگاه ال پی جی ، افزود: بر اساس تصمیمی که سه سال پیش در نظر گرفته شده بود باید جایگاه های ال پی جی تا پایان سال 1385 جمع می شد اما این فرصت تمدید شد.

نعمت زاده در پاسخ به این سوال که عرضه بنزین آزاد 400 تومانی قاچاق این فرآورده را افزایش داده ، گفت: عرضه بنزین یارانه ای با توجه به تفاوت قیمت آن در کشورهای همجوار به افزایش قاچاق دامن می زد اما با شروع سهمیه بندی و عرضه بنزین آزاد قاچاق به شدت کاهش پیدا کرده است .

وی با اشاره به عرضه گازوئیل با کارت هوشمند رمزدار از ابتدای تیر ماه، اظهار داشت: در حال حاضر آمادگی کامل برای این شیوه عرضه در جایگاه های کشور ایجاد شده است.

شرکت هوندا خودروی جدید با سوخت هیدروژنی عرضه کرد

گروه خودروسازی ژاپنی هوندا تولید انبوه خودروی جدید خود را آغاز کرد.

به گزارشخبرخودرو ، این خودرو که اف س ایکس نامیده می شود با استفاده از منبع سوخت(باطری) هیدروژنی کار می کند.

در ساختار باطری این نوع خودرو از هیدروژن و برق استفاده شده است.

یکی دیگر از ویژگی های اف س ایکس این است که هیچیک از انواع گازهای موثر در گرم شدن آب و هوای زمین را منتشر نمی کند.

هوندا افزود استفاده از این خودرو سه برابر بیشتر از انواع قدیمی خودرو که با بنزین کار می کنند به صرفه خواهد بود.

قرارداد همکاری دایملر و تسلا

کمپانی کوچک تسلا که به خاطر تولید خودروهای برقی شهرت قابل قبولی برای خود دست و پا کرده اخیرا قرارداد.

به گزارش خبرخودرو ، همکاری مشترک با دایملر امضاء کرده است" ایلون ماسک" مدیر این کمپانی با اعلام این خبر گفته است که هدف این قرارداد مشترک تبادل تکنولوژی در زمینه ساخت خودروهای برقی است.

سران دایملر نیز در تکمیل گفته های ماسک گفته اند که اگر چه این قرار داد کوچک به نظر می آید اما پتانسیل حرکت به سوی قراردادهای بزرگتر را دارد. بخشی از امکانات و شرایط این قرارداد معطوف به تولید مشترک در زمینه خودروهای آینده است و بخشی نیز به ساخت خطوط تولید مشترک اختصاص یافته.انتظار می رود تولید تسلا پس از قرارداد با دایملر توسعه ای جهشی پیدا کند.

ابداع عجیب ژاپنی ها برای تولید برق

اولین بار نیست که ژاپن ها ایده های رویایی و ذهنی را به واقعیت تبدیل می کنند . چشم بادامی ها در پی ابداعات و پیشرفت های خارق العاده شان اخیرا دست به تولید برق به شیوه بسیار عجیبی شده اند .

به گزارش خبرخودرو ، از توکیو خبر می رسد که مهندسان ژاپنی قصد دارند از تکانهای ناشی از عبور خودروها بر روی پل رودخانه آراکاوا برق تولید کنند . قرار است این تکنولوژی بسیار مدرن در چهار پل بزرگ دیگر ژاپن نیز به کار گرفته شود .

ظاهرا مهندسان ژاپن به روش تولید صدا از برق در بلند گو ها قصد دارند از لرزش و اصوات بر خاسته از حرکت اتومبیل ها انرژی الکتریکی تولید کنند که پا سخگوی روشنایی پل ها ، خیابانها ی نزدیک به آن خواهد بود . اینکه این ایده چقدر مقرون به صرفه خواهد بود هنوز دقیقا مشخص نیست اما ژاپنی ها مصمم به استفاده از این تکنولوژی نوین هستند .

امداد هوایی سایپا راه اندازی می شود

دومین طرح امداد تابستانی گروه سایپا، با حضور مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا در محل هتل المپیک افتتاح شد .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در این مراسم که آقایان مارکلایی، مدیر عامل شرکت امداد خودرو سایپا، عموزاده، مدیر عامل شرکت سایپا یدک، دکتر ریاحی، مدیر عامل شرکت زامیاد و مسیح تفرشی مدیر عامل شرکت پارس خودرو حضور داشتند ، مهندس بذرپاش گفت: در ابتدای سال برای طرح تابستانی قول کاهش زمان انتظار را که از مهمترین هدف های ما در بشکه امدادی است را داریم که تمام فعالیت ها در راستای تحقق این هدف در حال انجام می باشد.

وی افزود: توسعه ناوگان و افزایش امدادگران در راستای این هدف انجام شده است که امسال افزایش 50 درصدی ناوگان را خواهیم داشت و تعداد واحدهای سیار این شرکت از 650 دستگاه، به 1000 دستگاه خواهد رسید که با این حرکت مطمئنا زمان انتظار بسیار کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه به توسعه ناوگان موتور سیکلت اشاره و اظهار داشت : از دیگر برنامه های ما در سال جدید، امداد هوایی است که از دیگر ابتکارات شرکت خودروسازی سایپا می باشد و باعث تکمیل سبد امدادی در محلهای صعب العبور که نیاز به سرویسهای خاص می باشد خواهد شد.

وی از دیگر فعالیتهای این شرکت ، به تجهیز ناوگان امدادی خودروها به نشانگرها و موقعیت یاب ها تحت عنوان GPS اشاره کرد که تا آخر امسال اجرا خواهد شد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: فعالیت در حوزه امداد سنگین از دیگر فعالیتهای این شرکت است که دو شرکت زامیاد و سایپا دیزل تولید کننده این خودروها می باشند که تا پایان تابستان امداد این خودروها را نیز در داخل امداد خودرو سایپا آغاز خواهیم کرد.

بذرپاش افزود: ارائه خدمات طلایی به خودروها از جمله خودروی تندر 90 از دیگر برنامه های این شرکت است که باعث سنگین تر شدن وظیفه ما در این حوزه می باشد . طی چند ماه آینده، خودروی تندر 90 در سبد کارت طلایی امداد خودروی سایپا قرار خواهد گرفت .

وی در ادامه با تشکر از امدادگران زحمت کش این شرکت، خطاب به آنها گفت که شما در حال انجام یکی از مقدس ترین کار هستند و در آن هیچ تریدی نیست به همین منظور باید جایزه ویژه ای نیز به امدادگران تقدیم گردد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با انجام خدمات ویژه تابستانی امداد خودرو سایپا و با همکاری امدادگران، در ایام تابستان امسال، طعم شیرین سفر را به مردم بچشانیم.

بی.ام.و خودرویی پارچه ای ساخت

شرکت Bmw آلمان نمونه آزمایشی خودرویی با عنوان "جینا" را ساخته است که می تواند به سلیقه دارنده این وسیله نقلیه تغییر شکل دهد.


به گزارش خبرخودرو ،"جینا" مخفف عبارت "هندسه و عملکردها در تعداد نامحدودی سازگاری" است. این خودرو می تواند نمونه ای از خودروهای آینده باشد که کاملا انعطاف پذیر هستند و می توانند به سلیقه استفاده کننده به هر شکلی در بیاید و شرکت خودروسازی Bmw بیش از 10 سال است که روی این خودرو تحقیق می کند.



این خودرو یک بدنه کامل و زاویه ای دارد که به جای فلز از نوعی پارچه خاص دو لایه ساخته شده است. لایه فوقانی یک پوسته خاردار و لایه زیرین ساختاری دارد که از سرنشینان محافظت کرده و از تمام عملکردهای وسیله نقلیه حمایت می کند.


در داخل اتاق این خودور هیچ وسیله سختی وجود ندارد و تمام اجزای داخل اتاق از مواد انعطاف پذیر و نرم ساخته شده اند وبه این ترتیب تغییر شکل خودرو امکانپذیر می شود.