کمپانی هیوندای موتور نخستین خودروی سدان لوکس خود در بازار چین را زمستان آینده راهی این کشور خواهد کرد. به گزارش خبرخودرو ، این سدان بزرگ و دیفرانسیل عقب فعلا"با کد BHشناخته می شود اما در اوایل سال آینده میلادی و احتمالا"با نام خاصی برای بازار چین در پر جمعیت ترین کشور دنیا عرضه خواهد شد. هیوندای در عین حال اعلام کرده که این مدل لوکس تفاوتهایی هیوندای با الگوبرداری ازتویوتا که سالها قبل مدلهای لوکس خود را با نام دیگری (لکسوس) وارد بازار آمریکای شمالی کرد قصد دارد جالب است که هیوندای هنوز برنامه ای برای عرضه جنسیس در اروپا ندارد.سران هیوندای اعلام کرده اند که دربازارخودروهای SUVدر اروپا موفقیتهایی به دست آورده اند اما بازار خودروهای لوکس در این منطقه تفاوتهایی دارد .رقیب اروپایی سری BH هیوندای د رچین خودروهای آشنایی چون مرسدس بنز کلاس E وبی ام و سری 5 خواهد بود و در عین حال هیوندای باید با ژاپنی های سر سخت هم رقابت کند. |
گروه خودروسازی آلمانی فولکس واگن، چهارمین خودروساز جهان، پیشبینی میکند فروش جهانی مارک اصلیاش یعنی مارک فولکس واگن در سال 2007 به لطف کسب نتایج خوب در بازارهای نوظهور چین و آرژانتین بیش از 3.1 درصد نسبت به سال 2006 افزایش یابد. به گزارش خبرخودرو ، میکائیل کرن، مدیر بازاریابی و فروش مارک فولکس واگن در بیانیهای اعلام کرد، ما پیشبینی میکنیم فروش جهانی مارک فولکس واگن تا پایان سال 2007 به بیش از 3.5 میلیون دستگاه خودرو برسد که در این صورت نسبت به فروش جهانی مارک فولکس واگن در سال گذشته بیش از 3.1 درصد افزایش خواهد یافت. در سال 2006 فروش مارک فولکس واگن به ویژه به دلیل استقبال از مدلهای مانند کوپه ائوس به سطح 3.4 میلیون دستگاه خودرو رسیده بود که نسبت به سال 2005 میلادی 10 درصد افزایش نشان میداد. در 8 ماهه نخست سال جاری فروش جهانی مارک فولکس واگن 2.4 میلیون دستگاه خودرو بود که 8.3 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش پیدا کرده است. |
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد : دولت با اجرای چند راهبرد اصولی رشد و توسعه شبکه حمل و نقل عمومی ، کاهش مصرف سوخت و وابستگی به واردات بنزین ، کاهش هزینه سفرهای شهری و برون شهری و ارتقاء امنیت سفر و گردشگری را شتاب مضاعفی بخشیده است . به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس احمد قلعه بانی مهندس قلعه بانی تحویل حدود 30 هزار تاکسی در شهریور ماه ، جمع آوری خودروهای فرسوده به دو شیوه و تحویل حدود 5 هزار تاکسی ون را از دیگر نتایج سیاستهای دولت عنوان کرد و افزود: با جمع آوری حدود 300 هزار خودروی فرسوده به میزان زیاد از آلایندگی هوا کاسته شده و امنیت سفرهای هموطنان با استفاده از خودروهای صفر کیلومتر افزایش چشمگیر یافته است. مهندس قلعه بانی کاهش چشمگیر مصرف بنزین را از نتایج جمع آوری خودروهای فرسوده و تولید خودروهای دوگانه سوز دانست و گفت : هم اکنون با اجرای راهبردهای دولت وابستگی کشور به بنزین وارداتی کاهش پیدا کرده و از میزان هزینه ارزی برای واردات بنزین نیز کاسته شده است. وی افزود: از محل کاهش واردات بنزین و یارانه پرداختی برای این سوخت ، دولت در حال نوسازی و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی و عمومی و مترو در شهرهای مختلف می باشد که آثار مثبت آن برای همه هموطنان قابل مشاهده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا کاهش وابستگی به واردات بنزین را در پیشبرد اهداف سیاسی خارجی و دیپلماسی استقلال خواهانه کشور بسیار موثر دانست و گفت : همچنین از محل صرفه جویی ارزی ناشی از کاهش واردات بنزین در آینده هزاران اشتغال مولد برای جوانان کشورمان فراهم خواهد شد. |
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت :مشکلات اصلی ال 90 به شرکت رنو پارس برمی گردد و خودروسازان مقصر نیستند. حمید رضا کاتوزیان درگفت وگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: صحبت آقای منطقی از یک لحاظ درست می باشد؛ وقتی قطعه به خط تولید نمی رسد خودرو ساز نمی تواند خودرو تولید کند.بعضی می گویند انتقاداتی که از این پروژه شده باعث عقب افتادن آن شده ،در حالی که چنین چیزی نیست .از همان ابتدا که ما انتقاداتمان را مطرح کردیم هیچ توجهی به انتقادات نشد . وقتی تاریخچه این پروژه را بررسی کنیم از زمانی که ما طرح مباحث را شروع کردیم برخلاف انتظار سرعت امضاءکردن قرارداد و توافقنامه ها به جای کاهش یافتن بیشتر شد. وی افزود: مسئله ای دیگر که در اینجا مطرح است مسئله سرمایه گذاری است که در رابطه با قطعه سازان باید صورت می گرفت که با کندی انجام شد و طبیعی است نتایجی که باید حاصل می شد به طور کامل به دست نیامد و مطلب دوم مربوط می شود به انتخاب قطعه سازان از طرف رنو پارس که ما اعلام کردیم رویه ای که اجرا می کند ، رویه مناسبی نیست . وی تصریح کرد :رنو به جای اینکه با توجه به استاندارد ها و ارزیابی قابلیتهای قطعه سازان ،آنها را انتخاب کند،اساسا"رجوع می کنند به توصیه هایی که از مسائل سیاسی بیشتر نشات می گیرد . به توانمندی قطعه سازان توجه نمی کنند. به ارتباطاتش نگاه می کنند که آیا طرفدار قرارداد می باشد یا از قرارداد انتقاد می کند،در نتیجه قطعه سازانی را انتخاب می کند که بعضی از آنها قطعات بی کیفیت تولید می کنند یعنی قطعات بی کیفیت تحویل می دهند و خودروسازان نمی توانند قطعه را روی خودرو نصب کنند و در نتیجه کارها عقب می افتد. نایب رئیس کمیسیون صنایع در ادامه گفت:ایراد دیگری که مطرح هست اینکه بخشی از قطعات که باید از خارج کشور می آمد ،شرکت رنو در برآورد و تامین قطعات دچار اشتباه و خطایی محاسباتی شده و این قطعات از خارج هم نرسید و این هم سوالی است که باید از کسانی پرسید که می گفتند ما می خواهیم از آنها تکنولوژی جدید یاد بگیریم حالا بیایند و تکنولوژی یاد بگیرند ،اگر تامین قطعات را به عهده ساپکو یا سازه گستر گذاشته بودند الان هم قطعات تامین بود و هم ال90 تولید شده بود. کاتوزیان اضافه کرد:خود رنو پارس راسا جلو آمد و اشتباه پشت اشتباه وی در پایان گفت:باید ثبت نام کنندگان را راضی کنند . آنها پول زحمت کشیده داده اند و باید به آنها سرویس لازم داده شود یا خودروی ال 90 تحویلشان دهند یا یک جوری راضیشان کنند. حالا نحوه تامین رضایت مشتریان به عهده خود طرفین می باشد. |
دبیر انجمن خودروسازان گفت: 25 درصد ارزش افزوده صنعت کشور متعلق به صنعت خودرو می باشدو این صنعت بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. احمد نعمت بخش در گفت وگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: مهندس محرابیان در پست ستاد تبصره 13 از نزدیک در ارتباط با خودروسازها بودند و به اهمیت این صنعت پی بردند و به همین دلیل پیشنهاد تشکیل معاونت خودرو در وزارت صنایع را داده اند. وی افزود:کسی باید این معاونت را به عهده بگیرد که در زمینه صنعت خودرو از تمامی ابعاد،تجربه مدیریتی و سابقه کار طولانی برخوردار باشد و به عبارتی مدیران صنعت خودرو سازی بتوانند به او اطمینان کنند. اگر بتواند این صنعت را به سمت رقابت پذیری سوق دهد و وی در ادامه گفت:یکی دیگر از موارد ،آزاد سازی قیمت خودرو می باشد . همانطور که می دانید در مصوبه شورای اقتصاد در سال نعمت بخش افزود:تیراژ خودروی وی افزود:در حال حاضر مانند گذشته کسی برای خرید خودرو در نوبت نمی ایستد و از طریق پیش فروش یا تحویل فوری و... خودروی خود را دریافت می کند و باتوجه به افزایش واردات شرایط وی تصریح کرد: صنعت خودرو برای گردش نقدینگی و کارهای جاری نیاز به پول دارد و بایستی نعمت بخش در ادامه افزود: حذف وی در پایان افزود: قبلا"یک ستاد سیاست گذاری خودرو داشتیم که در وزارتخانه با حضور مدیران خودروساز ،کارشناسان و برهی از نمایندگان مجلس و گروهی از اقتصاد دانان کشور برگزار می شد و انجمن های قطعه سازان و خودروسازان هم حضور داشتند و بحث سیاست گذاری صنعت خودرو پیگیری می شد که |
نسل جدید خودروهای هیبریدی به زودی به بازار خواهند آمد. شرکت های ولو و تویوتا در این زمینه فعالیت های بسیاری انجام داده اند. به گزارش خبرخودرو ، امروزه مدل هایی که با سوخت بنزینی یا الکتریکی کار می کنند تنها زمانی می توانند باتری الکتریکی خود را دوباره شارژ کنند که از مبدل های مخصوص الکتریکی استفاده کنند، اما این دو شرکت در حال تلاش اند که نیروی دوباره باتری را از جریان برق مستقیم بدست آورند تا نیازی به تبدیل نیرو جهت باتری خودرو نباشد. در همین ارتباط شرکت ولو از مدل جمدید خود ReCharge در نمایشگاه فرانکفورت پرده برداری کرد. این مدل هیبریدی C30 با موتور الکتریکی، قدرت چرخ ها را تامین می کند و همچنین دارای سیستم دیگری است که با ظرفیت 6/1 لیتری بنزینی یا سوخت بیواتانول کار می کند. این مدل می تواند 62 مایل را تنها با نیروی باتری الکتریکی خود طی کند. در ضمن شرکت تویوتا شروع به آزمایشاتی در اروپا در ارتباط با سیستم جدید هیبریدی خود کرده است. همچنین این شرکت برای پیشرفت بیشتر در این مسیر با گروه EDF که جز عرضه کنندگان انرژی و تکنولوژی هستند نیز جهت گرفتن مستقیم نیروی برقی باتری ها از برق مستقیم همکاری می کند. پیشرفت چشمگیری که این شرکت ژاپنی در فعالیت خود بدست آورده است در ارتباط با توازن ایده آل مربوط به ظرفیت باتری و اندازه فیزیکی آن است. این تکنولوژی جدید در سال 2009 به عرصه ظهور خواهد نشست. |
لوگان؛ واژه ای ایسلندی به معنی دره یا شکاف عمیق. جستجوی خود را در اینترنت ادامه می دهیم تا به این خودرو که با نام داچیا در بازار عرضه می شود، جانشینی مناسب برای خودروی سدان Solenza ست که با طراحی مدرن تر و داشتن شاسی بلند، فضای داخلی آن به حداکثر رسیده است. لوگان با طراحی هوشمندانه خود، با فاصله ایمن155 میلی متر از سطح زمین، به راحتی قابل استفاده در جاده های خاکی و آسفالت نشده ای است که به دلیل نگهداری نا مناسب، آسیب دیده اند. در واقع، هدف گروه خودروسازی رنو از طراحی لوگان، رقابت با مدل هایی چون ماتیز دوو، Cuore دایهاتسو و Fox فولکس واگن بوده است. برای این خودرو دو نوع موتور در نظر گرفته شده که به دلیل قرار گرفتن آن در گروه خودروهای کم قیمت و مقرون به صرفه،این موتورها نیز نسبتا کوچک هستند. موتور کوچک تر، موتوری 1.4 لیتری با قدرت 75 اسب بخار و دیگری 1.6 لیتر و قدرت 90 اسب بخار است. از آنجا که شرکت رنو، لوگان را برای فروش در سراسر دنیا در نظر گرفته است، بررسی مجددی را بر روی این خودرو انجام داده تا با کیفیت سوخت در این کشورها همخوانی داشته باشد.با این وجود، همچنان این خودرو استاندارد آلایندگی یورو 3 را پوشش می دهد.» این ها اطلاعاتی است که در این سایت، افزون بر موارد ایمنی این خودرو مشاهده خواهید کرد. سال 83 ؛ایران قرارداد تولید خودرویی به صورت پلتفرم مشترک میان ایران و شرکت رنو با نام ال 90 بسته شد. این خودرو، قابلیت کارکرد با دو سوخت بنزین و CNG را داشته و از سال 86 وارد بازار خواهد شد. ال 90 که ابتدا "کارِ نو" برای آن پیشنهاد شده و به دلیل مشابهت با نام خودرویی دیگر، بعدها "تندر 90" نام گرفت، قرار شد تا به صورت مشترک با تیراژ 150 هزار دستگاه در سال توسط دو شرکت اصلی خودروساز کشور، ایران خودرو و سایپا تولید شود و به دنبال انتقادهای ناشی از حذف پیکان، جانشین این سردمدار دیرینه بازار خودروی کشور باشد. 86 - 83 ؛ موج انتقادها • • • • • • • 86 ؛انتظار بی پایان حدود 3 ماه از وعده رویایی واگذاری خودروی تندر 90 می گذرد.خودرویی که سرانجام معلوم نشد چرا پیش از تولد، این همه تغییر نام یافت؟! و این که در انتها چه تفاوت هایی با لوگان رنو دارد که در سایت این شرکت به طور کامل معرفی شده است؟ و مصرف کننده یا همان مردم ما، همچنان در انتظار! تندر 90 در 3 تیپ و با امکانات متفاوتی پیش فروش شد.اینها تنها در مرحله تعریف باقی ماند و مصرف کننده منتظر حتی شاید خودروی پیش ثبت نام کرده خود را هم ندید! حدود 3 ماه از واگذاری این خودرو می گذرد و در حالی که گفته شده بود تا پایان سال 100 هزار دستگاه از این خودرو تولید می شود، به ندرت در خیابان های پایتخت می توانید تندر 90ی ببینید! شاید شما یکی از برندگان خوشبخت قرعه کشی این دوره باشید! همشهری ای وقتی برای اولین بار تندر 90 نقره ای رنگی را که از کنارش عبور می کرد، دید،سری تکان داد و گفت: این، همان ال 90 است؟ بعد از 3 سال و ورود خودروهای مدرن و با طراحی های زیبا به بازار کشور، دیگر فقط انگشت حیرتی به دهان خریدار این خودرو باقی می ماند . به راستی، چه اتفاقی در بازار خودرو ما می افتد که هنوز،خریدار وفادار به تولید کننده داخلی چشم انتظار باز شدن درب کارخانه و تولد خودروی خود می ماند که دیگر شاید حتی اندک جذابیتی برای او نداشته باشد؟ شاید آن وزیر پیشین راست گفت که "تندر 90 موهبت نیست". چه که امروز بعد از این همه مصیبتی که این قرارداد پیش رو داشت و مردم برای دریافت آن متحمل شدند، می توان بر آن جمله صحه گذاشت! به راستی که این هنر ما ایرانی هاست که از فرصت ها استفاده کنیم! |