شرکت سایپا که مدتی است، مدل جدیدی به بازار وارد نکرده، قرار است به زودی خودرویی با طراحی داخلی به بازار وارد کند.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، خودرو «S-81»، محصول جدید شرکت خودروسازی سایپاست، که به گفته برخی منابع، شبیه اتومبیل CITROEN C4 (سیتروئن) است، از سال آینده، وارد بازار خودروهای داخلی خواهد شد.
این خودرو که قدری بزرگتر از پراید است، احتمالا با قیمتی حدود هشت میلیون تومان به فروش خواهد رسید.
برخی بر این باورند، این خودرو که با طراحی داخلی تولید میشود، معادل سمند ایران خودروست که چند سال پیش با نام «خودرو ملی» عرضه شد.
گفتنی است، به خاطر حساسیت بالای این موضوع برای مسئولان سایپا، اجازه عکسبرداری از نمونههای تولیدی این خودرو، حتی به مدیران سایپا نیز داده نشده است.
تاکنون چند نمونه از این خودرو در شرکت سایپا تولید شده است.
هماکنون، خودروهای سواری «پراید»، «زانتیا»، «ماکسیما»، «PK»، «سپند» و «ریو» در شرکت سایپا و زیر مجموعه آن تولید میشود.
میلاد با سعادت
سید و سرور آزادگان جهان
امام حسین علیه السلام
و ترجمان صفا و وفا
ابولفضل العباس (ع)
بر همگان مبارک باد
مژده امشب اشجع الناس آمده مرحبا گویید عباس(ع) آمده
وزیر صنایع و معادن گفت: تا پایان امسال خط تولید خودرو سمند در چین،ونزوئلا و سوریه راه اندازی می شود.
به گزارش خبنرگار خبرخودرو، علیرضا طهماسبی امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به راه اندازی خطوط تولید خودرو سمند در جمهوری اذربایجان و بلاروس افزود: تولید محصول رقابت پذیر و ایجاد بازارهای جدید از اهداف
صنعت خودروسازی کشور است.
وی تصریح کرد: اوایل فعالیت دولت نهم، صادرات خودرو تولید داخل به خارج کشور را هیچکس جدی نمی گرفت. اما با تلاش متخصصان صنعت خودروسازی کشورمان این امر محقق شده است.
وزیر صنایع و معادن آمادگی صنعت خودروسازی کشور برای رقابت با بازارهای خارجی را گریز ناپذیر دانست و گفت: تعرفه 90 درصدی واردات، مشکلی برای تولید کنندگان داخلی صنعت خودرو ایجاد نمی کند.
طهماسبی افزود: براساس دستورالعمل برنامه چهارم توسعه نمی توان جلوی واردات کالاهای مصرفی را گرفت و تنها می توان با تعرفه آن را کنترل کرد.
وی درباره واردات خودرو مگان از ترکیه و صادرات سمند به این کشور گفت: سیاستهای تجاری و اقتصادی دولت براساس تعاملات متقابل است و سیاست ما با طرف ترکیه ای نیز بر همین اساس طبقه بندی خواهد شد.
وزیر صنایع و معادن ابراز امیدواری کرد: با تشکیل جلسات کارشناسی و مذاکره مشکل صادرات سمند به ترکیه و واردات لوگان از این کشور در آینده برطرف شود.
طهماسبی با اشاره به حساسیت موجود رسانه ای در خصوص صنعت خوروسازی و حجم تولید آن در کشور گفت: به صنعت خودروی کشور به لحاظ کیفی نمره پانزده می دهم.
وزیر صنایع و معاون اشاره کرد: ارزش سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت و معدن با 6/13 درصد افزایش به یک میلیارد و 616 میلیون دلار رسیده است.
طهماسبی افزود: در یکسال گذشته تعداد سرمایه گذاران خارجی نیز 8/25 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در این مدت 904 میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی برای اجرای طرحهای صنعتی و معدنی اختصاص یافته و 780 میلیون دلار آن گشایش اعتبار شده است افزود: همچنین در استفاده از فاینانس خارجی
نیز تاکنون 6 میلیارد دلار طرح ارائه شده که امیداست با جذب سرمایه گذاران خصوصی این طرحها اجرا شود.
وزیر صنایع و معادن سرعت بخشیدن به روند انتقال سرمایه های خارجی برای رشد سریع سرمایه گذاری در کشور را ضروری دانست و گفت: هم اکنون گردش کار در انتقال این سرمایه ها به کشور حدود 2 سال طول می
کشد و امید است با اصلاح روند ها این مدت به کمتر از 4 تا 6 ماه کاهش یابد.
عرضه دو مدل از خودروهای سمند در نمایشگاه خودرو ویتنام با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده است.
مشتریان ویتنامی در آینده نزدیک گزینه های بیشتری برای خرید خودرو در اختیار خواهند داشت، چرا که گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین گروه خودروسازی خاورمیانه قصد دارد مدل سمند خود را در ویتنام عرضه کند.
هر چند که سمند هنوز برای مشتریان ویتنامی ناشناخته و تردیدهایی درباره امکان موفقیت این خودرو در بازار ویتنام مطرح است، اما مدیران گروه صنعتی ایران خودرو یک طرح جامع برای فروش مدل های سمند در ویتنام تدوین کرده اند.
بنابر گزارش روزنامه ویتنام نت، نمایش دو مدل از خودروهای کلاس "سی" سمند با حجم موتور 6/1 و 8/1 لیتر در نمایشگاه خودرو ویتنام (Vietnam Autoexpo 2006 ، 17 تا 21 آگوست) با استقبال گسترده بازدیدکنندگان روبرو شده و توجه آنها را به خود جلب کرده است.
این دو مدل دارای ظاهری جذاب می باشد که بخش داخلی آنها همانند محصولات خودروسازان مشهور جهان به صورت بسیار لوکس طراحی شده است.
این گزارش می افزاید:مهرداد فرصیاد معاون مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه ایران خودرو با بیان اینکه قیمت مدل های مختلف سمند در داخل ایران حدود 10 تا 12 هزار دلار است، اظهار داشت: شرکت ایران خودرو قادر است هر سال 600 هزار دستگاه سمند در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برساند.
وی تصریح کرد: پتانسیل بازار ویتنام در زمان عضویت احتمالی این کشور در سازمان تجارت جهانی موجب می شود تا ایران خودرو به این بازار توجه کند.
براساس این گزارش، با توجه به اینکه نرخ فعلی تعرفه واردات خودرو در ویتنام رقم بالایی است، مدل های سمند احتمالا تا 30 هزار دلار در این کشور قیمت گذاری خواهند شد. از سویی دیگر کارشناسان می گویند که فروش این خودروها در ویتنام با مشکل مواجه خواهد شد، چرا که مارک تجاری سمند برای ویتنامی ها ناشناخته است.
با این حال فرصیاد ابراز امیدواری کرد: در صورت پیوستن ویتنام به سازمان تجارت جهانی، تعرفه واردات خودرو در این کشور کاهش یابد و همین امر به فروش بیشتر مدل های سمند در ویتنام کمک خواهد کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هر چند که تا به حال هیچ قیمت رسمی برای سمند در بازار ویتنام اعلام نشده است، اما قیمت این خودرو در ویتنام کمتر از قیمت آن در ایران خواهد بود و در محدوده رقابتی تعیین می شود.
مینی جدید از نظر چهره برمبنای خطوط واندازه مدل قبلی طراحی شده و ظاهرا کمپانی سعی داشته که مشتریان این اتومبیل پرفروش را دچار پریشانی نکند. مینی جدید که اواخر سال 2006به بازار می آید با موتور 6/1لیتری به قدرت 120 اسب بخار تولید می شود.
البته یک موتور ویژه با همراهی یک توربو شارژر با قدرت 175اسب بخار و یک موتور دیزلی به قدرت 95اسببخار و 4/1لیتر حجم هم جزء پرفروشهای دنیاست.در دهه 90و پس از بازنگری نسبت به مدل قدیمی "که در ایران به مینی ماینر مشهور بود "در خط تولید قرار گرفت و کمپانی ب.ام.و که در آن موقع مالک روور بود آن را طراحی و عرضه کرد.