مدیرعامل شرکت ایران خودروی خراسان گفت: تولید یک خودروی شاسیبلند جدید در برنامه تولید این شرکت پیش بینی شده است.
به گزارش ایسنا، محمد مهدی سیادت افزود: برنامه تولید این سایت خودروساز در سال جاری تعداد 82 هزار خودرو شامل 50 هزار دستگاه پارس، 30 هزار دستگاه پژو 405 و 2000 دستگاه سوزوکی گراندویتارا است.
او با بیان اینکه این شرکت در سال گذشته تعداد 60 هزار و 483 دستگاه خودرو تولید کرد اظهار کرد: بیش ترین تولید سایت خراسان در سال گذشته به تعداد 38 هزار و 397 دستگاه مربوط به خودروی پارس بوده است. پژو 405 نیز به تعداد 21 هزار و 590 دستگاه تولید و به بازار عرضه شده است. سوزوکی گراند ویتارا نیز 496 دستگاه از تولیدات سایت خراسان در سال گذشته را به خود اختصاص داده است.
وی خاطرنشان کرد: با تامین قطعات، تولید در نیمه دوم سال گذشته شتاب گرفته و بخش اصلی تیراژ در نیمه دوم آن محقق شده است.
وقتی تیم طراحی کادیلاک در توصیف چهارمین نسل اسکالید (اسکالاد)، آن را «صعود از اسکالیدها» بنامد؛ می توان حدس زد طراحی مجدد مدل 2015 اسکالید فقط یک تجدید نظر ساده در ابعاد و تغییرات ظاهری نبوده است و موضوع خیلی هیجان انگیزتر است.
این نکته بسیار جالب توجه است که اصطلاحا کادیلاک اسکالاد دزد خور ترین خودرو در امریکا (+) نیز هست.
کادیلاک برای مشتریان خود دو نوع اسکالید با فاصله محوری استاندارد و
دیگری با فاصله محوری طویل را تدارک دیده است که روی هر دو نوع یک موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری نصب خواهد کرد. قدرت این موتور نسبت به نسل قبل 17 اسب بخار بیشتر می باشد و در کل نیرویی معادل 420 اسب بخار در دور موتور 5600 RPM و 623 نیوتن متر گشتاور ایجاد می کند.
این موتور قادر است همراه با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک شتاب اولیه
معادل 6.6 تا 6.9 ثانیه ای را برای اسکالید به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر
است امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز وجود دارد.
کمپانی کادیلاک و GMC پکیج های مکانیکی خود را به خوبی برای اسکالید به
اشتراک گذاشته اند بطوریکه شامل اکسل عقب پویا و سریعترین کمک فنرهای
مفناطیسی و همچنین یک فرمان برقی جدید که رانندگی با این شاسی بلند بزرگ
جثه را اسپرت تر و راحت تر می کند.
معاون بخش سامانه های رانش الکتریکی ولوو، درباره نتایج تست های انجام شده در این تحقیق می گوید: « تست های ما ثابت کرد که مدل الکتریکی C30 می تواند بدون نیاز به سامانه شارژ از راه سیم، در عرض مدت حدودا 2,5 ساعت به طور کامل شارژ شود».
بوگاتی پنجمین سری ویژه از مدل ویرون به نام «بلک بس» را معرفی کرد. برخلاف چهار سری ویژه پیشین که به افتخار شخصیتهای مختلف تاریخ بوگاتی نامگذاری شده بود، این سری برای یادآوری مدل تایپ ١۸، اولین سوپرکار کارخانه فرانسوی نامیده شده است.
علت معرفی سریهای ویژه ویرون، راه حلی برای بیشتر شدن فروش آخرین دستگاههای باقی مانده این خودرو است. از هر سری ویژه تنها سه دستگاه ساخته میشود و قیمت هر یک حدود سه میلیون دلار است.
با اینکه قیمت این مدلها از مدل معمولی بیشتر است اما اقبال مشتریان به
آنها از مدل معمولی بیشتر است و سریعتر فروخته میشود.
بوگاتی میگوید تایپ ١٨ که بین سالهای ۱۹۱۲ تا ۱۹۱۴ساخته شد اولین سوپرکار
جهان است که میشد با آن خارج از پیست و در جادههای شهری هم رانندگی کرد.
تایپ ۱۸ به موتوری چهار سیلندر پنج لیتری مجهز بود که صد اسب بخار نیرو
تولید میکرد. با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، این خودرو سریعترین
ماشین در زمان خود بود.
بلک بس Black Bess
تودوزی ماشین از چرم کرم و قهوهای است و فرمان هم با چرم قرمز رنگ پوشانده
شده است. روی چرم درها با جوهری مخصوص، طرحهایی از مدل تایپ ١٨ و
هواپیمای مشهور رولان گاروس کشیده شده است.
قیمت بلک بس
مانند دیگر مدلهای ویژه بوگاتی، از بلک بیس هم تنها سه دستگاه ساخته میشود
و قیمت آن هم دو میلیون و صد و پنجاه هزار یورو (معادل سه میلیون دلار)
است. اولین مدل از این سه مدل در نمایشگاه خودروی پکن نمایش داده خواهد شد.
منبع :خودرو
مذاکرات خودروسازان بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی ادامه داشته و به مراحل نهایی خود رسیده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از لغو رسمی تحریم صنعت خودرو در سال گذشته مذاکرات جدی خودروسازان بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی برای همکاریهای مشترک آغاز شد.
خودروسازان هماکنون در حال مذاکره با خودروسازان متعددی از کشورهای مختلف هستند. طبق این اخبار برخی از این مذاکرات به نتایج مثبتی رسیده و در مرحله نهایی شدن است.
یکی از افراد فعال در این مذاکرات در گفتوگو با ایسنا میگوید: مذاکرات با خودروسازان خارجی در شرایط خوبی قرار داشته و در زمانی که صلاح باشد جزییات آن اطلاعرسانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه فعلا نمیتوان به نام شرکتهای خارجی دخیل در مذاکرات به دلیل برخی مخالفتهای داخلی و خارجی اشاره کرد، خاطرنشان میکند: مطمئنا پس از نهایی شدن مذاکرات جزییات آن منتشر خواهد شد.
او در پاسخ به اینکه چرا با وجود لغو رسمی تحریم صنعت خودرو، ارسال قطعات خودروسازان خارجی به ایران به ویژه از سوی شرکت رنو افزایش نیافته است، خاطرنشان کرد: معمولا پروسه سفارشگذاری تا ورود قطعات به کشور حدود چهار ماه طول میکشد بنابراین از این به بعد به تدریج شاهد افزایش صادرات قطعات از سوی خودروسازان خارجی به ویژه رنو به ایران خواهیم بود.
مذاکرات خودروسازان بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی ادامه داشته و به مراحل نهایی خود رسیده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پس از لغو رسمی تحریم صنعت خودرو در سال گذشته مذاکرات جدی خودروسازان بزرگ داخلی با خودروسازان خارجی برای همکاریهای مشترک آغاز شد.
خودروسازان هماکنون در حال مذاکره با خودروسازان متعددی از کشورهای مختلف هستند. طبق این اخبار برخی از این مذاکرات به نتایج مثبتی رسیده و در مرحله نهایی شدن است.
یکی از افراد فعال در این مذاکرات در گفتوگو با ایسنا میگوید: مذاکرات با خودروسازان خارجی در شرایط خوبی قرار داشته و در زمانی که صلاح باشد جزییات آن اطلاعرسانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه فعلا نمیتوان به نام شرکتهای خارجی دخیل در مذاکرات به دلیل برخی مخالفتهای داخلی و خارجی اشاره کرد، خاطرنشان میکند: مطمئنا پس از نهایی شدن مذاکرات جزییات آن منتشر خواهد شد.
او در پاسخ به اینکه چرا با وجود لغو رسمی تحریم صنعت خودرو، ارسال قطعات خودروسازان خارجی به ایران به ویژه از سوی شرکت رنو افزایش نیافته است، خاطرنشان کرد: معمولا پروسه سفارشگذاری تا ورود قطعات به کشور حدود چهار ماه طول میکشد بنابراین از این به بعد به تدریج شاهد افزایش صادرات قطعات از سوی خودروسازان خارجی به ویژه رنو به ایران خواهیم بود.
نسل بعدی آئودی RS 3 اسپرت بک در حال آزمون در اروپا دیده شده است.
به گزارش خبرخودرو، روتر ترمزهای جلو با الگوی موجی و کایپرهای شش پیستونه، قسمت جلوی تهاجمی و یک جفت لوله اگزوز بیضی شکل تمام نشانه های RS و عناصر تفاوت اصلی S3 اسپرت بک و سدان هستند.
چیزی که در این خودرو نمی توان دید موتور آن است.
انتخاب منطقی آئودی، پیروی از الگوی نسل قبلی RS 3 اسپرت بک و بهره گیری از موتور 2.5 لیتری توربوی 5 خطی به کار رفته در TT RS و RS Q3 خواهد بود.
ممکن است موتور 2.5 لیتری به کار رفته در TT RS پلاس نیز گزینه ای برای این خودرو باشد چرا که می تواند با قدرت 355 اسب بخار و گشتاور 465 نیوتون متر نیروی لازم برای RS 3 بعدی را تامین کند.
RS 3 قبلی تنها با قدرت 335 اسب بخار، شتاب صفر تا صد 4.6 ثانیه داشت. گمان می رود مدل جدید این خودرو سریع تر از نسخه قبلی آن باشد.
تصادفا زمان شتاب گیری مرسدس بنز A 45 AMG که رقیب اصلی RS 3 خواهد بود نیز 4.6 ثانیه است.
هم چنین گمان می رود نسخه سدان RS 3 نیز اواخر سال 2015 عرضه شود.