اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

جزئیات منتشر شده از مزدا MX-5 جدید

مزدا MX-5 جدید سبکی ساده و دقیق خواهد داشت و کارکنان این خودروساز می گویند این خودرو شیک ترین مدل ما تا کنون است.

به گزارش خبرخودرو، MX-5 جدید که قرار است در سال 2015 عرضه شود در نمایشگاه خودروی شیکاگوی همان سال در ماه فوریه معرفی خواهد شد. مدل اورجینال MX-5 نیز در سال 1989 در همین نمایشگاه به نمایش درآمد.

گفته می شود ویژگی های سبک و مهندسی این خودروی دو سرنشینه بر نسبت های جدید و قدرتمندتر تمرکز دارند. محور جلوی این خودرو کمی عقب تر رفته تا ظاهری کشیده به کاپوت دهد و بر دیفرانسیل عقب تاکید کند.

مدیر طراحی این خودروساز، ایکیو ماییدا و تیمش سبک طراحی جدید و منحصر به فردی را برای MX-5 و RX-7 کوپه که پلتفرمی مشترک دارند طراحی کرده اند. ظاهر این خودروها با مدل های هاچ بک و سالن مزدا متفاوت است.

مدل MX-5 تفسیری متفاوت از سبک طراحی Kodo این خودروساز خواهد داشت.

یک ویژگی جدید و مهم MX-5 فاصله نسبتا زیاد بین محور جلو و عقب آن خواهد بود که کمی افزایش یافته و طول کلی این خودرو را به 4 متر نزدیک کرده است. مدل کنونی این خودرو 3975 میلی متر طول دارد.

کاپوت کشیده تر این خودرو تا حدودی برای نصب موتور بنزینی اسکای اکتیو جدید مزدا الزامی است.

گزینه های موتور این خودرو، نسخه های دمش طبیعی موتور بنزینی اسکای اکتیو خواهند بود. احتمالا نسخه های 1.5 و 2.0 لیتری این موتور برای MX-5 جدید به کار می روند البته ممکن است این خودرو در برخی بازارها تنها با یک گزینه موتور عرضه شود.

خروجی های قدرت MX-5 هنوز تایید نشده اند اما به نظر می رسد نیروی این خودرو در کنار وزن کم آن تا حدی محافظه کارانه باشد.

وزنی در حدود 1100 کیلوگرم، MX-5 را سبک تر از رقبایش می کند.

میلاد با سعادت ختمی مرتبت آبروی خلقت رسول رحمت ابولقاسم محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) مبارک باد


به اتفاق علمای شیعه ،در این روز ، هنگام فجر روز جمعه در مکه معظمه ولادت با سعادت حضرت سیدالانبیاء محمد مصطفی«صلی الله علیه و آله»واقع شده است.ولادت آن حضرت با سلطنت انوشیروان عادل مقارن بود و در آن سال اصحاب فیل هلاک شدند.«تاریخ الموالید:ص5 و مصباح المتهجد:ص733 و تهذیب الاحکام:ج6ص2 و ....»
نام آن حضرت محمد«صلی الله علیه و آله»و کنیه ایشان ابوالقاسم است. نام پدر آن حضرت عبدالله،و نام مادر ایشان آمنه بنت وهب است.«اعلام الوری ج1ص43-45و کشف الغمه ج1 ص15»
در هنگام ولادت ،نوری از پیشانی آن حضرت لامع بود و بوی مشک از ایشان ساطع می گشت.نوری در آن شب از سمت حجاز ساطع شد و در تمام عالم منتشر گردید.تخت پادشاهان سرنگون شد،و همه آنان در ان روز لال بودندو نمی توانستند سخن بگویند.
ملائکه مقرب و ارواح اصفیای پیامبران در هنگام ولادت ان حضرت حضور یافتند، و رضوان خازن بهشت با حوریان نازل شدند،و ابریقهاو تشت از طلا و نقره و زمرد بهشت حاضر کردند و برای حضرت آمنه شربت ها از بهشت آوردند که او بیاشامد. ان حضرت را بعد از ولادت به آبهای بهشت غسل دادند و به عطرهای فردوس معطر کردند.«حق الیقین ص27»
معجزات ولادت پیامبر«صلی الله علیه و آله»
در روز ولادت آن حضرت هر بتی که در هر جای عالم بود به رو رد افتاد و چهارده کنگره از ایوان کسری فرو ریخت. دریاچه ساوه که آن را می پرستیدند خشک و بدل به نمک زار شد.در وادی ساوه که سالها بود کسی آب در آن ندیده بود آب جاری شد.آتشکده فارس که هزار سال خاموش نشده بود، در شب ولادت آن حضرت خاموش شد.علم کاهنان و سحر ساحران باطل گردید،و طاق کسری از میان به دو نیم شد که تا امروز نمایان است.«امالی صدوق ص 361-360 و حلیه الابرار ج1 ص23 و بحارالانوار ج 15ص 257و.....»
هنگام ولادت آن حضرت این ندا از آسمان شنیده شد جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا«سوره اسراء آیه 81 و بحارالانوار ج 15ص274و... »
خصوصیات حضرت«صلی الله علیه و آله»
هرگز مگس بر بدن آن حضرت نمی نشست.هرگاه چشم مبارکش خواب بود دلش بیدار بود،و میدید و میشنید،چنانکه در بیداری میدید و میشنید.حضرت از قفای خود چنان میدید که از پیش رو میدید.
بر هر حیوانی که سوار میشد هرگز پیر و لاغر نمیشد.آن حضرت حماری به نام یعفور داشتند. هر زمانی که فرماان میداد فلان مرد را حاضر کن ،به در خانه اش میرفت و سر بر در میکوفت و به اشاره او را حاضر می ساخت.«قلائدالنحور ج ربیع الاول ص110-112»
از خصوصیات ولادت پیامبر «صلی الله علیه و آله»آن بود که ختنه کرده و ناف بریده و پاک از آلایش خون وغیره متولدشد.همچنین در وقت ولادت از پا به زیر آمد نه از سر. هنگام ولادت رو به کعبه به سجده افتاد وچون سر از سجده برداشت دست به سوی آسمان بلند کرد و به وحدانیت خداوند و رسالت خود اقرار نمود، وسپس نوری از او ساطع گردید که مشرق و مغرب عالم را روشن نمود.«حق الیقین ص26»
معجزات حضرت«صلی الله علیه و آله»
پیامبر معجزات بسیاری داشت که از جمله آنها نمونه هایزیر است.
1.مستجاب شدن دعای ایشان در زنده شدن مردگان و بینا شدن کوران و شفا یافتن بیماران
2.سخن گفتن ان حضرت با حیوانات
3.آگاهی بر همه لغات و قدرت بر سخن گفتن به همه آنها
4.مهر نبوت بر پشت مبارکش جای گرفته بود و نور ان بر نور آفتاب زیادتی می کرد.
5.آب از میان انگشتان مبارکش جاری شد، به قدری که جمعی سیراب شدند.
6.سنگریزه در دست مبارکش تسبیح می گفت، و مردم می شنیدند.
7.وجود مقدسش در آفتاب سایه ای نداشت.
8.هرگاه آب دهان مبارک به چاهی می افکند در آن چاه برکت به هم می رسید و پر از آب می شد. آب دهان مبارک را به هر صاحب دردی می مالید شفا می یافت.
9.دست مبارک آن حضرت به هر طعامی که می رسید با برکت می شد و از آن طعام جماعت کثیری را سیر می کرد.
10.هر گاه بر زمین نرمی راه میرفت جای پایش نمی ماند .
روز ولادت آن حضرت روز شریف و با برکتی است که از قدیم الایام صالحین از آل محمد«صلی الله علیه و آله و سلم» حرمت آن را نگاه داشته اند، و حق آن را ادا کرده و روزه گرفته اند.کسی که روز 17 ربیع الاول را روزه بگیردخداوند متعال ثواب یکسال روزه را به او می دهد. در این روز صدقه دادن و زیارت مشاهد مشرفه و انجام خیرات و مسرور کردن اهل ایمان مستحب است.«مسار الشیعه ص30»
ولادت امام صادق«سلام الله علیه»
در17 ربیع الاول سال 83 هجری ولادت با سعادت امام جعفر صادق«سلام الله علیه»در مدینه منوره اتفاق افتاده است.«مناقب آل ابیطالب ج4 ص280 و بحارالانوار ج 47ص 194»
نام مبارک آن حضرت جعفر وکنیه شریفش ابوعبدالله و لقب نورانی حضرت،صادق است.پدر بزرگوارش امام محمد باقر«سلام الله علیه» ،و مادر گرامی ان حضرت ام فروه است، که امام صادق«سلام الله علیه»درباره ایشان میفرمایندمادرم از بانوان با ایمان و پرهیزکار و نبکوکار بود،و خدا نیکوکاران را دوست دارد»«کافی ج 1ص 472 و بحارالانوار ج47ص 7»
امام صادق «سلام الله علیه» هفت پسر و چهار دختر داشتند که عبارتند از :امام موسی کاظم«سلام الله علیه»،اسماعیل، عبدالله، محمد دیباج، اسحاق، علی عریضی،عباس ،ام فروه ،اسماء و فاطمه«.«مناقب آل ابیطالب ج4 ص280»
در شمایل آن حضرت گفته اند :آن حضرت میانه قد و افروخته رو و سفید بدن و کشیده بینی و موهای ایشان سیاه و مجعد و بر گونه ایشان خال سیاهی بود«مناقب آل ابیطالب ج4 ص280 و بحارالانوار ج 47 ص 9»

معرفی نسخه فیس لیفت ب ام و X1 در دیترویت

نسخه فیس لیفت ب ام و X1 در نمایشگاه بین المللی اتومبیل امریکای شمالی دیترویت (NAIAS 2014) رسما رونمایی شد .

به گزارش خبرخودرو، ب ام و تلاش کرده برخی از ویژگی های مدل 2015 خودروی شاسی بلند X1 را در نسخه فیس لیفت آن در NAIAS 2014 معرفی شده است ، استفاده کند. ب ام و ورودی های هوای X1 فیس لیفت را باز طراحی کرده و چراغ های LED ، رنگ بنده متالیک قهوه ای و رینگ های 17 اینجی آلیاژی چند پره جدیدی را به آن افزوده است. همه این تغییرات می تواند باعث جذب علاقه مندان تا زمان معرفی نسل جدید X1 در آینده شود.

کابین X1 فیس لیفت نیز از امکانات جدید از جمله بسته ارتقایی اسپرتلاین و ام اسپرت مجهز شده و دارای طراحی متفاوتی از کلیدهای الکترونیکی مورد استفاده در خودرو است. به علاوه سامانه BMW Connected Drive این خودرو نیز به روز رسانی شده است . مسلما تغیرات ایجاد شده بروی این نمونه فیس لیفت از X1 به همین جا ختم نمی شود ولی شرکت هنوز اطلاعات دقیق تری درباره این خودرو را اعلام نکرده است و حتی قیمت آن نیز مشخص نمی باشد .

 

گزارش تصویری از نمایشگاه خودروی دیترویت


Toyota FT-1 concept would make a damn fine new Supra

Toyota FT-1 concept Detroit auto show front 3-4 Photo by: Autoweek


Volvo debuts Concept XC Coupé at Detroit auto show


2014 Volvo Concept XC Coupé Photo by: Autoweek

Infiniti Q50 Eau Rouge channels its inner Formula One

Infiniti Q50 Eau Rouge Photo by: Infiniti


Audi Allroad goes e-tron with Detroit concept

 Audi Allroad goes e-tron with Detroit concept



Kia GT4 Stinger concept gets serious about performance, style


Kia GT4 Stinger concept front 3-4 Detroit auto sho Photo by: Autoweek
Kia GT4 Stinger concept rear 3-4 Photo by: Autoweek

Honda introduces 2015 Fit at the Detroit auto show


2015 Honda Fit Photo by: Brad Wiley

Bentley brings even faster Continental V8 S to Detroit


Bentley Continental GT V8 S Photo by: Autoweek
Bentley Mulsanne Photo by: Autoweek


Hyundai reveals 2015 Genesis sedan at Detroit auto show



2015 Hyundai Genesis Photo by: Hyundai

Mini reveals John Cooper Works Concept at Detroit auto show


2014 Mini John Cooper Works Concept Photo by: Autoweek

Volkswagen Golf R shown in Detroit

Volkswagen Golf R shown in Detroit


GMC Canyon pickup premieres

GMC Canyon pickup premieres



تجهیز اونتادور LP -740 به قطعات سبک تر

کارشناسان تیونینگ شرکت فورشتاینر نسخه ارتقا یافته خودروی اونتادور V LP-740 را رونمایی کردند.

به گزارش خبرخودرو، طبق اعلام شرکت تیونینگ در حال حاضر ابرخودروی ایتالیایی اونتادور V LP-740 دارای ورودی های دوگانه هوا ، ورودی های هوا و باله های کناری و باله عقبی است که همگی از جنس الیاف کربنی می باشند و دارای وزن بسیار پایینی هستند . علاوه براین ابرخودروی فوق دارای رینگ های 20 و 21 اینچی آلیاژی جلو و عقب می باشد که درون تایرهای Pirelli P Zero قرار گرفته اند.

باز طراحی نقشه ECV خودروی V LP-740 سبب افزایش عملکرد موتور آن شده و در حال حاضر توان کلی این خودرو به 740 اسب بخار(544 KW) و بیشینه گشتاور آن به 737 نیوتن متر (544 Ib-ft) می رسد. این در حالی است که پیش از این توان و گشتاور خودروی فوق به ترتیب 700 اسب بخار و 690 نیوتون متر بود. توان مذکور از طریق یک موتور 6.5 لیتری V12 تامین می شود که در حال حاضر جزئیات چندانی درباره چگونگی و یا میزان بهبود عملکرد آن در دسترس نمی باشد و لذا بایستی منتظر اطلاع رسانی های بعدی شرکت فورشتاینر باشیم.

 

مرسدس بنز SLC AMG شکار عکاسان شد


به تازگی عکاسان تصاویر جدیدی از مرسدس SLC AMG منتشر کرده اند که برای اولین بار ظاهر این کوپه را به خوبی نشان می دهند.

به گزارش خبرخودرو، جزئیات کمی از این مدل جدید در دسترس است البته از این تصاویر می توان دریافتSLC  که در داخل خودروسازی با نام C190 شناخته می شود قسمت کناری شبیه تری به کوپه به همراه کاپوتی کشیده و خط سقفی رو به پایین خواهد داشت.

چراغ های عقب کشیده به همراه لوله اگزوزهای دوگانه و یک اسپویلر لبه کوچک روی در صندوق عقب در قسمت عقب این خودرو دیده می شوند.

اکنون مشخص نیست که SLC چه نقشی در خط تولید AMG مرسدس خواهد داشت.

گفته می شود که SLC فاصله بین محور جلو و عقب کم تری داشته و در مقایسه با SLS حدود 150 کیلوگرم سبک تر خواهد بود.

SLC به عنوان رقیب پورشه 911 و جگوار F تایپ جدید با طیفی از موتورها عرضه خواهد شد.

در حالی که SLS AMG GT کنونی تنها با یک موتور 6.2 لیتری V8 با قدرت 583 اسب بخار عرضه می شود، مدل پایه SLC قدرتی در حدود 482 اسب بخار خواهد داشت.

مدل SLC S با قدرت 549 اسب بخار جایگاهی بالاتر از آن داشته و یک مدل با قدرت 583 اسب بخار در بالاترین سطح این گروه قرار خواهد گرفت.

گمان می رود موتور 5.5 لیتری بای توربوی جدید مرسدس در بهترین مدل های این خودرو به کار رود.

رکورد شکنی بزرگترین خودروساز لوکس اروپا در سال 2013

آئودی با جهشی 8.3 درصدی در مقایسه با سال 2012 و فروش 1.575.500 دستگاه از محصولاتش در سال گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به گفته شرکت آئودی فروش آن برای چهارمین سال پیاپی صدهزار دستگاه افزایش یافت.

به گزارش خبرخودرو، در این میان سه بازار نقش عمده ای در دستیابی این خودروساز آلمانی به رشد دو رقمی فروش محصولاتش داشتند.در مدت فوق فروش بازارهای چین ، ایالات متحده و بریتانیا به ترتیب 21.2 ، 135.5 ، 14.9 % رشد داشت و این سه کشور موفق به اختصاص بیشترین حجم از فروش محصولات آئودی به خود شدند.

همچنین آئودی توانست در بازارهای اروپا وچین گوی سبقت را از دیگر رقبایش برباید و پرفروش ترین تولید کننده خودروهای لوکس باشد.گفتنی است آئودی سال 2013 را با رشدی 18.4 درصدی و فروش 130700 دستگاهی در ماه دسامبر به پایان رساند و در مقایسه با سال 2012 در اکثر بازارهای هدفش به سوددی رسید.

روبرت اشتادلر – مدیر آئودی – گفت: ما سال گذشته اهداف مهمی را برای آئودی ترسیم کردیم. ما موفق شدیم دو سال زودتر از مدت پیش بینی شده به اهداف میان مدت فروش 1.5 میلیون دستگاه خودرو دست پیدا کنیم و حتی به راحتی از آن عبور نماییم.

وی افزود: این بدان معنی است که آئودی موفق شده ظرف تنها چهار سال گذشته 600 هزار مشتری جدید پیدا کند.

لوکاده مئو – عضو هیئت مدیره فروش آئودی نیز گفت : آئودی در سال 2013 موفق به ثبت رکورد فروش در پیش از 40 بازار جهانی شده است. به علاوه شرکت ما برای اولین بار در این سال به عنوان پرفروش ترین برند لوکس بازار بریتانیا دست پیدا کرد.

 

تصاویر جدیدترین محصول مرسدس به بیرون درز کرد

جزئیات خودروی در دست رونمایی مرسدس – بنز S600 مدل 2015 پیش از حضور در نمایشگاه بین المللی اتومبیل امریکای شمالی (NTIAS) 2014 برروی اینترنت درز پیدا کرد.

به گزارش خبرخودرو، اگر چه شرکت آلمانی مرسدس – بنز تلاش زیادی برای مخفی نگه داشتن S600 کرد اما نتوانست کاملا موفق عمل کند و بالاخره این محصول جدیدش، اسیر دوربین عکاسان حوزه خودرو شد. البته این تصاویر که عمدتا از قسمت عقبی و نمای داخلی اتاق S600  گرفته شده اند به افزایش توجهات به آن نیز کمک شایانی نموده اند.

مرسدس – بنز S600 مدل 2015 تحت نسخه LWB عرضه خواهد شد و دارای امکانات جدیدی نظیر سامانه کمکی جلوگیری از تصادف ، سامانه کنترلی Magic Body و نمایشگری باز طراحی شده خواهد بود. این خودرو دارای یک موتور 6.5 لیتری V12 با قابلیت تولید 530 اسب بخار (390 کیلووات) توان و 830 نیوتون متر گشتار است.این نیروی تولیدی از طریق یک جعبه دنده 7G – Tronic Plus به چرخ ها منتقل می شود .

 s600 مدل 2015 می تواند ظرف مدت تنها 4.6 ثانیه سرعتش را از صفر به صدکیلومتر بر ساعت برساند و به بیشینه سرعتی که به صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر برساعت (155 مایل بر ساعت) محدود شده دست پیدا کند.