دو سال قبل وقتی قرارداد تویوتا و طرف چینی بسته می شد هنوز در مورد انتخاب مدل
خاصی برای تولید در چین شک و تردید وجود داشت اما نهایتا در اواخر هفته گذشته بنابر این شد که مدل کم مصرف یاریس به عنوان محصول اصلی در خط تولید قرار بگیرد.
البته خط تولید گوانگ دونگ تنها منحصر به یاریس نیست و قرار است مدل بومی کمری نیز در این واحد تولید شود.
تویوتا اعلام کرده که در فاز اول سالانه 80 تا 90 هزار دستگاه یاریس و 50 هزار دستگاه کمری را از این خط راهی بازار کند.
در کنار خط تولید گوانگ دونگ ، کمپانی « فاو » تیانجین نیز سرگرم تولید مدل پلاتز تویوتاست.
دومین خودروساز ژاپن ، به شدت به دنبال توسعه و گسترش در شبه قاره است. نیسان اخیرا اعلام کرده که طی یک سرمایه گذاری 840 میلیون دلاری خطوط تولیدی اش در هندوستان را گسترش خواهد داد.
به گزارش خبرخودرو ، نیسان در حال حاضر سرگرم تحقیق برای یافتن دو یا سه نقطه استراتژیک در غرب و جنوب هندوستان است تا در موقعیت تولید با مزیت نسبی روبرو شود.
در حال حاضر مذاکرات نیسان با مقامات محلی در جریان است و نتایج آن هم به زودی اعلام خواهد شد.
هدف نیسان رسیدن به تولید سالانه 200 هزار دستگاه خودرو در هندوستان است و بعید نیست که به زودی نمایشگاه ویژه ای از محصولات نیسان برپاشود. همچون سرمایه گذاری های مشابه در چین و هند ، نیسان قصد دارد با صرف 10 میلیارد ین خط تولید خودروهای کوچک با حجم یک لیتر را در هندوستان راه اندازی کند.
طبق اعلام سران نیسان از این تعداد 30 درصد آن مخصوص بازار هندوستان است و 70 درصد مابقی هم به سایر نقاط جهان به خصوص اروپا و آمریکای لاتین صادر خواهد شد.
ظرفیت نهایی خطوط تولیدی نیسان در هندوستان تا 400 هزار دستگاه قابل افزایش است.
نیسان و شریک بزرگش یعنی رنو قرارداد بزرگی را در زمینه تولید خودرو با شرکت « ماهیندرا و ماهیندرا » در هندوستان امضا کرده اند.
نتیجه یک پژوهش توسط دانشکده خودرو درباره وضعیت تصویر ذهنی (Image) ایرانیان ازشرکت های خارجی و محصولات آنها بیانگر آن است که موقعیت خودرو سازی بنز با کسب نمره 8/97 از 100 نمره بالاترین و شرکت رنو با کسب نمره 4/17 در انتهای جدول واقع شده است. در این نظر سنجی که شاخص هایی همچون کیفیت، خدمات پس از فروش، تعهدات خودروساز به جامعه ایرانی، معروفیت و مقبولیت بین المللی و مطلوبیت قیمت محصولات در یک جامعه آماری 4000 نفره در نظر گرفته شده است، شرکت های ب.ام.و (69)، تویوتا(65)، سیتروئن(5/57)، پژو(55)، هیوندایی(52) و پروتون(35) به ترتیب با اختلاف معناداری نسبت به بنز در رده های بعدی قرار گرفته- اند. بر اساس این گزارش کیفیت نازل و تکنولوژی پائین خودرو رنو 5 و عملکرد نامطلوب شرکت رنو در زمینه خودرو رنو-21 مهمترین عوامل ذهنیت منفی مردم ایران نسبت به این خودرو ساز می باشد و عامل بعدی که تصویر ذهنی مردم را همچنان منفی نگه داشته و موجب نزول نمره این خودرو ساز شده مناقشه برانگیز بودن پروژه تندر (موسوم به ال-90) می باشد که در صورت ادامه این چالش موقعیت رنو همچنان با تهدید روبرو خواهد بود. |
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت : با پیگیریهای مدیر عامل شرکت پارس خودرو و مساعدت وزیر صنایع و معادن بزودی خودروهای وارداتی مگان شماره گذاری خواهد شد.
سرتیپ محمد رویانیان در گفتگو با خبرخودرو ، در این باره افزود: چندی پیش حدود هزار دستگاه خودروی مگان وارد کشور و به مردم فروخته شد اما با توجه به مشکلات بوجود آمده ، شماره گذاری آن از طرف وزارت صنایع متوقف شد.
وی گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده این خودروها تا 15 روز آینده شماره گذاری خواهد شد .