اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پیشنهاد رنو پارس جهت کاهش قیمت قطعات تندر 90

به گزارش خبرخودرو، به دنبال درج مصاحبه با دبیر انجمن قطعه سازان مبنی بر کاهش قیمت تندر 90 در سازمان خبری خبرخودرو ، مهندس نجفی منش در گفتگوی مجدد با خبرنگار خبرخودرو توضیحاتی را در این ارتباط ارائه نمود.

محمد رضا نجفی منش با بیان اینکه در حال حاضر تولید خودرو تندر 90 برای خودروسازان زیان ده است ،افزود:شرکت رنو به منظور جلوگیری از این موضوع روشی را پیشنهاد نموده تا بدون کاهش سود قطعه سازان ،قیمت قطعات تندر 90 کاهش یابد.

وی تصریح کرد :به همین جهت شرکت رنو در نظر دارد روش کاهش قیمت قطعات تندر 90 را به زودی در ایران نیز اجرا نماید تا خودروسازان نیز متضرر نشوند و ما نیز از این قضیه استقبال می نماییم .

وی در گفتگو با خبرخودرو به پیشنهاد اصلاح و کاهش قیمت قطعات بدون کاهش سود قطعه سازان و آزاد سازی قیمت تندر 90 به منظور جلوگیری از زیان ده بودن این خودرو اشاره و خاطر نشان کرد :البته کاهش قیمت قطعات تندر پیش از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها مطرح بوده است.


قیمت تندر90 کاهش می یابد

به گزارش خبر خودرو،دبیر انجمن قطعه سازان خودرو در خصوص واگذاری بخش از تامین قطعات تندر90 به شرکت ساپکو گفت: تامین قطعات تندر90 به شرکت ساپکو واگذار نشده است بلکه آن بخشی از قطعات که شرکت های وابسته به ایران خودرو تامین می کردند از نظر ارتباطات مالی وکاری در اختیار ایران خودرو قرار گرفته است.

محمدرضا نجفی منش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت:با حرکتی که شرکت رنو انجام داده مقداری از مسائل مالی خود را با این خودروساز کاهش داده است بدون آنکه نظارتش کاهش یابد . به نظر من رنو بسیارحرکت مناسبی انجام داده است

وی در خصوص تیراژ تندر90 گفت: به علت مسائلی که قبلاً وجود داشت تیراژ تولید تندر90 کاهش یافته بود ولی در حال حاضر با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان اسفند قرار است تیراژ این خودرو به 400 دستگاه در روز برسد.

وی از کاهش قیمت این خودرو خبر داد و افزود: در حال حاضر شرکت رنو برنامه هایی برای کاهش قیمت این خودرو دارد و قرار است بدون کاهش سود سازنده ها ، قیمت این خودرو کاهش یابد. البته این صحبت ها قبل از اجرایطرحهدفمند سازی یارانه ها صورت گرفته واین امکان نیز وجود دارد که با افزایش نرخ حمل ونقل تاثیر جزئی بر نرخ این خودرو بگذارد ولی در کل تصمیماتی در جهت کاهش قیمت تندر90 گرفته شده است.

.

نصب کاتالیست بر روی خودروها اجباری شود

به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن قطعه سازان خودرو با انتقاد از برخی سازمانها در خصوص اجباری کردن برخی استانداردها وعدم اجباری خواندن استفاده از بعضی قطعات در خودرو گفت:استفاده ازبرخی قطعات در خودرو ضروری است و استفاده از یک قطعه کوچک می تواند جان میلیونها انسان را حفظ کند.

جوانروح در دامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در ایران تنها پلیس ابزارهایی مانند کمربند ایمنی که عدم استفاده از آن برای راننده وسرنشینان خودرو احتمال خطر دارد را اجباری اعلام می کند و به استانداردهای دیگر که در سایر نقاط دنیا از ضروریات است اهمیت نمی دهد.

وی افزود: متاسفانه برای نصب کاتالیست بر روی خودروها هیچ اجباری از سوی پلیس وجود ندارد. چنانچه عدم نصب این قطعه نه تنها باعث خطر برای سرنشینان ، بلکه افرادی غیر از سرنشین خودرو می شود و باعث خواهد شد بسیاری از افراد جان خودرااز دست دهند.

وی تصریح کرد:قطعه کاتالیست هزینه بسیار کمی دارد و هزینه گمرکی آن نیز بسیار پایین است و ودر صورتیکه مقایسه ای بین خودروهایی که در آنها کاتالیست نصب است با خودروهای فاقد این قطعه انجام شود ، شاهد کاهش آلایندگی های بسیاری خواهیم بود.

جوانروح در پایان گفت:بنابراین سازمانهای متولی، این آلایندگی را با عدم پرداخت 100دلار قانونمند کرده اند در حالیکه به راحتی پلیس و سازمان استاندارد می تواند از ورود خودروهای فاقد این قطعه جلوگیری کند.

نسل سوم دوج به بازار می آید

بالاخره پس از یک‌سال «دورانگو» برای عرضه در سال 2011 در صف خط تولید دوج قرار گرفت و نماد جدید دوج را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرخودرو ، دوج دورانگو به لحاظ شاسی و زیربندی تا حد زیادی شبیه جیپ چروکی است.

طراحی بدنه دورانگو شکل کشیده‌تر جیپ گراند چروکی است که تا چند وقت دیگر به بازار عرضه می‌شود. شاید بتوان گفت این طراحی از شکل مرسدس کلاس‌های ML و GL عاریه گرفته شده است.

برخلاف طراحی جیپ چروکی که به منظور استفاده در جاده‌های خارج شهر و مناطق کوهستانی است در طراحی دورانگو بیشتر تمرکز روی حمل افراد در جاده‌های شهری است.

به همین دلیل و به خاطر شکل کشیده‌تر دورانگو 3 ردیف صندلی دارد در حالی که جیپ چروکی دارای 2 ردیف صندلی است. در جیپ چروکی توانایی حرکت در مناطق سخت ارتقا یافته، در حالی که در مدل دورانگو تاکید روی حمل بهتر افراد در شهر است.

پس از گرفتن مجوز در سال 2010 نسل سوم دوج دورانگو 13 سال پس از معرفی نمونه‌ای اولیه ظاهر می‌شود.

موتور استاندارد این خودرو اساسا موتور 3.6 لیتری Pentastar V-6 کرایسلر است.البته موتور Hemi V-8 نیز به عنوان آپشن در نظر گرفته شده است. سیستم محرک تمام چرخ‌ها نیز آپشن است اما شرکت دوج مشخص نکرده که دقیقا از چه نوع سیستمی به این منظور استفاده می‌کند.

قدرت یدک‌کش این خودرو با موتور V-6 6200پوند و با موتور V-8 7400پوند است که این میزان اندکی کمتر از مدل باری پیش از این است.

استیل ماشین کمی خشن و متناسب با اندازه آن است. عقب ماشین شباهت قابل توجهی با گراند چروکی دارد. جایی که چراغ‌های عقب به وسیله یک نوار کرومی به هم متصل شده‌اند. به نظر می‌رسد نمای داخلی هر دو ماشین هم شباهت زیادی به هم داشته باشد. قرار است در عقب اتومبیل همانند درهای جلو علامت یک قلعه (دا) حک شود.

اتومبیل به منظور برخورداری از قدرت بیشتر و صرفه اقتصادی دارای زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم جابه‌جایی متغیر است.

دورانگو قرار است دارای سیستم کروز کنترل انطباقی، کیسه هوای فول، سیستم نظارت در نقاط کور، هشدار برخورد با موانع جلو، استارت و ورود به ماشین بدون کلید و سیستم هدایت در حالت دنده عقب باشد.


سه میلیون دلار برای لامبورگینی خاص

بازدید کنندگان نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال 2010 بی تردید دقایقی چند را در سالن لامبورگینی سپری کردند.

به گزارش خبرخودرو، عرضه مدل جدید این کمپانی به نام «سستو المنتو» نظر بسیاری را به خود جلب کرد و فصل تازه ای از طراحی را در این خودروساز با سابقه گشود.

گر چه سستو المنتو به عنوان یک کانسپت در پاریس عرضه شد اما شنیده می شود که قرار است این خودروی با شکوه در تیراژ بسیار محدود ساخته شود.

بعضی از رسانه های اروپایی از ساخته شدن 10 نمونه از این سوپر اسپرت خوفناک خبر داده اند و ظاهراً لامبورگینی برای هر یک از آنها ، 3 میلیون دلار طلب می کند .

به نظر می رسد فروش 10 دستگاه از مدل سستو در کمتر از یک روز صورت بگیرد چون قطعاً عدد قابل توجهی هستند که خواهان تملک این خودروی فوق العده باشند.

گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان + عکس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این فهرست به نام خودروهایی اشاره شده که قرار است سال آینده میلادی نیز روانه بازارهای جهانی شوند.

بازارهای خودروهای گران‌قیمت و بسیار گران‌قیمت در سال جاری میلادی داغ بود؛ به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان خودروهای لوکس از افزایش فروش خود در بازارهای جهانی به ویژه بازارهای نوظهور در سال جاری خبر دادند.

نام 9 خودرو گران‌قیمت جهان به شرح زیر است:

1- بوگاتی ویرون سوپر اسپورت، 2.6 میلیون دلار


این خودرو سریع‌ترین خودرو تولید شده در جهان است. سرعت آن از مرز 268 مایل بر ساعت می‌گذرد. سرعت این خودرو در عرض 2.48 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت می‌رسد.

موتور این خودرو از نوع W16 بوده که هزار و 200 اسب بخار قدرت دارد. مصرف سوخت آن 37.3 لیتر در هر 100 کیلومتر ‌در مسیر شهری و 14.9 لیتر در هر 100 کیلومتر در مسیر اتوبان است.

2- کویینگ‌زگ آگرا، 1.5 میلیون دلار
آگرا در زبان سوئدی به معنای عمل کردن است. این خودرو نیز به معنای واقعی خودرویی عمل‌گرا محسوب می‌شود.

بدنه این خودرو از فیبر کربنی و آلومینیوم ساخته شده و شکل ظاهری آن مانند خودرو مفهومی است که شرکت سوئدی کویینگ‌زگ 15 سال پیش آن‌را خلق کرد.

موتور این خودرو از نوع V8 با گنجایش 4.5 لیتری و قدرت 910 اسب بخار است.

سرعت این خودرو در عرض 3.1 ثانیه از صفر تا 100 کیلومتر بر ثانیه می‌رسد. کمتر از 20 دستگاه از این خودرو همه ساله فروخته می‌شود.

3- می‌بک لندالت، 1.405 میلیون دلار

حداکثر سرعت این خودرو 287 مایل بر ساعت بوده و قدرت موتور آن نیز به 604 اسب بخار می‌رسد.

موتور این خودرو از نوع 5.9 لیتری توربوشارژ شده V12 است.

مصرف سوخت این خودرو 13.3 لیتر در هر 100 کیلومتر در مسیر اتوبان و 11.1 لیتر در هر 100 کیلومتر در مسیر شهری است که برای خودرویی در این سبک مصرف سوخت بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

4- پاگانی زوندا سی9، 1.3 میلیون دلار
 

این خودرو دارای موتور شش لیتری V12 مرسدس بنز بوده که 700 اسب بخار قدرت دارد.

شاسی این خودرو از کربن تیتانیوم ساخته شده است. تنها 40 دستگاه از این خودرو قرار است سال آینده میلادی ساخته شود.

5- اس.اس.سی اولتیمیت آئرو – وی، 750 هزار دلار


سرعت این خودرو در عرض تنها 2.77 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو 273 مایل بر ساعت بوده و موتور آن از نوع V8 با قدرت هزار و 287 اسب بخار است.

6- لبلانک میرابو، 728 هزار دلار


موتور این خودرو از نوع V8 سوپرشارژ شده بود که قدرت آن به 700 اسب بخار می‌رسد. بدنه این خودرو از فیبر کربنی ساخته شده است.

حداکثر سرعت این خودرو 370 کیلومتر بر ساعت بوده، اما این خودرو قابل استفاده در خیابان‌ها است.

7- فراری SA آپرتا، 520 هزار دلار

این خودرو نوع تغییرپذیری فراری 599 است که پاییز امسال در پاریس رونمایی شد. موتور این خودرو از نوع V12 661 اسب بخار قدرت دارد.

سرعت این خودرو در 3.5 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت می رسد. تاکنون همه 80 دستگاه خودرو ساخته شده از این مدل فروخته شده است.

8- لامبورگینی مورسیلاگو LP670-4 سوپر ولوک، 455 هزال دلار


موتور این خودرو از نوع V12 بوده که 670 اسب بخار قدرت دارد. گنجایش موتور این خودرو 6.5 لیتر بوده و سرعت آن در عرض 3.2 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو 212 مایل بر ساعت است.

این خودرو سبک‌تر از مدل‌های قبلی خود بوده و به همین دلیل سرعت آن افزایش یافته است.

9- رولز رویس فانتوم دروپ هد کوپه، 447 هزار دلار


دارای موتور V12 تزریق مستقیم بوده و قدرت موتور آن به 453 اسب بخار می‌رسد. سرعت این خودرو در عرض 5.6 ثانیه از صفر تا 60 مایل بر ساعت می‌رسد.

حداکثر سرعت این خودرو 150 مایل بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو 19.3 لیتر در هر 100 کیلومتر در مسیرهای شهری و 9.4 لیتر در هر 100 کیلومتر در مسیرهای اتوبان است

عرضه سمند هیبرید تا یک ماه دیگر

نخستین تولیدات سمند میکروهیبرید شامل 200 دستگاه تا یک ماه دیگر تجاری سازی می شود و به بازار می آید.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین آغاز به کار هفتمین نمایشگاه بین المللی خودروی اصفهان با اعلام این خبر گفت: توسعه فناوری هیبرید بخشی از رویکرد ایران خودرو در بهره گیری از فناوری های مدرن برای کاهش مصرف سوخت است.

وی تیراژ تولید ایران خودرو در سال آینده را 850 تا 900 هزار دستگاه ذکر کرد و افزود: برای کسب بازارهای جدید و تامین نیازهای آتی، مصرف سوخت باید کنترل شود و قیمت تمام شده نیز کاهش یابد.

مدیر عامل ایران خودرو، خودروسازی را یک صنعت پیوسته از تامین قطعات تا خدمات پس از فروش دانست و ضمن تاکید بر لزوم بهره گیری از توان قطعه سازان در تمام پروسه به طور هم زمان، گفت: همه طراحان می توانند از هم اکنون در پلتفرم های جدید ایران خودرو شریک باشند .

نجم الدین ساخت داخل و کاهش قیمت تمام شده را دیگر رویکردهای مهم ایران خودرو نام برد و استان اصفهان را در این زمینه ها موثر توصیف کردو گفت: اصفهان که سومین شریک ساپکو است، 55 شهرک صنعتی با 461 شرکت فعال دارد که 53 شرکت با 486 قطعه طرف قرارداد ساپکو هستند.

مدیر عامل ایران خودرو این استان را به واسطه دسترسی به مواد اولیه، مرکزیت داشتن و دسترسی به حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی دارای موقعیت استراتژیک در این زمینه دانست و گفت: حجم فروش قطعات این استان در سال 88 برابر با 180 میلیارد تومان بوده و 2/5 درصد سهم ساپکو را در اختیار داشته و در سال 89 این میزان 295 میلیارد تومان و هشت درصد افزایش یافته است.

نجم الدین تعداد قطعه سازان طرف قرارداد ساپکو در استان اصفهان در سال 88 را 44 قطعه ساز عنوان کرد که در سا ل89 با 20 درصد رشد به 53 افزایش یافته و گفت: سال گذشته 172 میلیون و امسال 239 میلیون قطعه در اصفهان تولید شده و شاخص تعداد قطعات معیوب به میلیون – پی پی ام - 186 بوده است.

وی سازندگان اصلی اصفهان را بین 60 تا 70 سازنده ذکر کرد که پنج مورد رتبه A، 35 مورد رتبه B، هشت مورد رتبه C و پنج مورد بدون رتبه هستند که باکمک کارشناسان ساپکو رتبه بندی خواهند شد.

مدیر عامل ایران خودرو از ایجاد یک مجتمع متمرکز از سوی ساپکو برای برنامه ریزی ساخت داخل و استفاده از ظرفیت های مالی سازندگان طرف قرارداد در استان اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: چنان چه بخش خصوصی اصفهان قادر به سرمایه گذاری باشد، ایران خودرو قراردادهای بلند مدت می بندد و حمایت های لازم را به عمل می آورد.

نجم الدین اظهار داشت: بزرگ ترین سازنده مخازن س ان جی با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار دستگاه و اولین سازنده مفتول به زودی در اصفهان به بهره برداری می رسد که گامی مهم در راه کاهش قیمت تمام شده خواهد بود.

مدیر عامل ایران خودرو انضباط مالی و کاری را از اقدامات انجام شده در گروه صنعتی ایران خودرو ذکر کرد و اظهار داشت: دفتر منطقه اصفهان 56 نمایندگی در اصفهان، 17 نمایندگی در یز د و هشت نمایندگی در چهار محال و بختیاری و 88 فروشگاه مجاز را تحت پوشش دارد و 70 مجوز جدید نیز برای توسعه خدمات پس از فروش صادر شده است.

نجم الدین افزود: در 9 ماه امسال 53 هزار دستگاه خودرو در استان اصفهان فروخته شده که 43 درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد و رتبه اول را از این نظر در کشور دارا است.

وی سهم رضایت مشتریان در استان اصفهان را نیز 75 درصد ذکر کرد که بیشترین در کشور است و افزود: امسال نمره عملکرد تحویل خودرو در استان اصفهان 20 درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل هدفمند سازی یارانه ها را یک رویداد مهم توصیف کرد و خواستار ارتقای بهره وری و کاهش مصرف سوخت و قیمت تمام شده در سراسر پروسه خودروسازی شد.

نجم الدین کاهش دو تا پنج درصدی قیمت محصولات ایران خودرو را حاصل کاهش قیمت تمام شده محصول دانست و در مورد تندر نیز خواست تا رنو پارس نسبت به ساخت داخل و کاهش قیمت تمام شده محصول توافق های لازم را با ایران خودرو به عمل آورد.