مدیرعامل شرکت نگین خودرو از آغاز فعالیت رسمی 7 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش محصولات رنو در کشور خبرداد و گفت:همزمان با افتتاح نمایندگی رسمی محصولات وارداتی رنو در تهران ،7 نمایندگی فروش این شرکت به ترتیب در شهرهای مشهد،اصفهان،شیراز،شمال کشور، اهواز ومناطق آزاد کیش و قشم رسما شروع به فعالیت می نمایند. به گزارش خبرنگار خبر خودرو،احمد صانعی در مراسم افتتاح اولین نمایندگی محصولات وارداتی شرکت رنو در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: نمایندگی فروش محصولات وارداتی رنو با عرضه 4 محصول کولیوس،لاگونا،لتیتود و فلوئنس ازامروز رسما شروع به فعالیت می نماید و طی هفته های آینده خودرو اسکالا نیز به سبد محصولات رنو در ایران افزوده خواهد شد وی تصریح کرد: امیدواریم با عرضه این محصولات ،جمع جدیدی از مشتریان را به متقاضیان فعلی محصولات رنو اضافه نمائیم. وی همچنین درخصوص زمان عرضه و فروش این محصولات گفت: ظرف چند روز آینده فروش و پیش فروش این خودروها به متقاضیانی که درهفتمین نمایشگاه اصفهان و نمایشگاه فعلی شرکت نگین خودرو ثبت نام نمودند از طریق اس ام اس اعلام خواهد شد. وی در ادامه مدت زمان گارانتی این خودروها را 3 حداقل سال با پیمایش 100 هزار کیلومترعنوان کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر اطلاع رسانی مناسبی در خصوص مدت زمان گارانتی خودروهای وارداتی و یا میزان پیمایش آنها به واردکنندگان ارائه نمی شود. مدیر عامل شرکت نگین خودرو در ادامه در خصوص زمان تحویل این خودروها گفت: این موضوع بستگی به نوع خودروها دارد اما 4 خودروی اعلام شده پس از آمادگی ،به روز تحویل می شوند و سایر خودروها مثل اسکالا نیز با توجه به اینکه مراحل پایانی ثبت سفارش را می گذراند ،پس از کسب آخرین مجوزها ،ظرف 6 هفته آینده آماده تحویل خواهند شد. صانعی اعلام قطعی قیمت این خودروها را به زمان فروش رسمی و اعلام از طریق جراید موکول کرد و اظهار داشت:رنج قیمتی این خودروها بسته به نوع خودرو ، از 42 تا 85 میلیون تومان است. وی درخصوص مشکل واردات مگان RS گفت: با توجه که مگان RS دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است برای واردات این خودرو با شرکت رنو در حال مذاکره می باشیم تا با کاهش قدرت احتراق بتوانیم این خودرو را با امکانات فعلی در داخل سازگار نماییم ،در کنار این موضوع تعهد داریم تا وی در ادامه در خصوص مشکل واردات خودرو به ایران گفت: همواره ثبت سفارش و واردات خودرو به ایران بسیار سخت و از سویی غیر شفاف بوده اما هم اکنون با شفاف سازی رسانه ها و همیاری برخی از ارگانها این موضوع تاحدودی حل گردیده است . وی همچنین در خصوص رقابت این خودروها با خودروهای کره ای و کسب سهم بازار این خودروها ،گفت:ما به دنبال بازار عمده ای نیستیم بلکه در نظر داریم طی برنامه ای 3 ، 4 ساله به اهداف مورد نظر در فروش دست یابیم که با توجه به تستها و آزمایش های بسیاری که بر روی این خودروها و در شرایط سخت و مناطق خاصی از کشور انجام داده ایم به نظر می رسد که شرایط و کیفیت آن برای بازار ایران از جهت سگمنت و رقبا مناسب باشد. وی در ادامه در خصوص افزایش سبد محصولات شرکت رنو در ایران اظهار داشت:حداقل تا سه سال آینده برنامه افزایش محصول را نخواهیم داشت و پس از این زمان بر اساس نیاز خودروهایی را وارد خواهیم نمود چرا که معتقدیم لزوما افزایش سبد محصولات دلیل موفقیت یک واردکننده نیست. در ادامه این نشست مدیر بازرگانی و فروش شرکت نگین خودرو،محصولات عرضه شده شرکت رنو را از خودروهای عرضه شده در اروپا ذکر کرد و گفت:خودروی لتیتود در سال 2011 وارد بازار شده و امسال نیز جزء خودرو رسمی جشنواره فیلم کن بوده است همچنین خودرو فلوئنس نیز مصرف سوخت بسیارکمی برخوردار است به طوری که هم اکنون ورژن الکتریکی این خودرو به جهت موتور و مصرف سوخت در فرانسه مورد توجه قرار گرفته است. شهبازی بازار اصلی این خودروها را پس از اروپا ،کره وآسیا عنوان کرد و افزود:شرکت رنو همزمان با این کشورها |
شرکت تسلا اعلام کرد که در حال طراحی نمونه اولیه مدل متقاطع x است.
به گزارش خبر خودرو ، این نمونه تا پایان امسال عرضه خواهد شد. علاوه بر این تولید تسلا رودستر نیز تا ماه دسامبر پایان خواهد یافت.
طبق گزارش بدست آمده تسلا با طراحی این خودرو درصدد است تا عملکرد مینی ون را با خودروی اسپرت ترکیب کند .
مدیر شرکت تسلا اعلام کرده بود که مدل متقاطع x را که با قدرت باتری کارمی کند بعد از رونمایی مدل s
تسلا افزود:این مدل ترکیبی از پلت فرم sشامل سواری سایز متوسط ،ون، کانورتیبل ومتقاطع یا اس یو وی است.
بعد از چهار از اعلام نسل w204 به عنوان بهترین خودروهای سال ، مرسدس بنز استرالیا خودروی کلاس سی فیس لیف را در این کشور رونمایی کرد.
به گزارش خبرخودرو، در این خودرو تلاش شده از بدنه سبک تر ، طراحی داخلی جذاب تر و سامانه های امنیتی بیشتری استفاده شود.
این خودروی هفت دنده جای مدل پنج دنده قدیمی را می گیرد و نه تنها میزان مصرف سوخت کم تری نسبت به مدل پیشین دارد بکله توان آن با 15 کیلووات افزایش به 150 کیلووات رسیده است.
قیمت این خودرو در حدود 67 هزار و 900 دلار گزارش شده و
استفان وینکلمن مدیر اجرایی شرکت خودروسازی لامبورگینی گفت : لامبورگینی در نظر دارد مدلی به نام روزمره (every day) را به خط تولید خود اضافه کند. به گزارش خبر خودرو، وینکلمن با ارجاع به مدل سوم گفت: او با بیان اینکه از زمان وینکلمن با اشاره به اینکه این خودروساز تصمیم به مشارکت با گروه دیگری در زمینه ساخت مدل جدید نگرفته است افزود: با این حال مزایای موجود همکاری با یک گروه را نیز در نظر خواهیم گرفت. روی هم |
شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد صندلی خودروها را مجهز به سیستمی خواهد کرد که ضربان قلب راننده را کنترل می کند .
به گزارش خبر خودرو، دکتر آخیم لیندنر پزشک متخصص مرکز تحقیقات و نوآوری فورد در اروپا اظهار داشت :این سیستم حتی قادر است بیماری راننده ای را که از وجود این بیماری آگاه نبوده است را تشخیص دهد.
این پروژه مشترک شرکت خودروسازی فورد
دکتر لیندنر در ارتباط با کارکرد این دستگاه اظهار داشت :سنسور های این دستگاه با سیستم خاصی طراحی شدند و مواد دقیقی که در آن به کار رفته قادر هستند بدون تماس با پوست سیگنال های خوبی را ارائه دهد.
وی افزود: ما در حال تنظیم کردن کاردکرد این دستگاه با موادی چون انواع پارچه های ترکیبی ،پشم بره
با این که ساخت این صندلی در مراحل اولیه به سر می برد نتایج اولیه تحقیقات امید بخش بود .
فورد اعلام کرد که این صندلی برای بیماران قلبی عروقی مناسب خواهد بود اما برای جمعیت سالخورده نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
البته این ماه فورد قرار است که از سیستم
خودروی کاملاً تجدید و هفت سرنشین اوپل زفیرا ، بعد از پنج سال توقف خط تولید از سال 2012 وارد بازار استرالیا می شود . به گزارش خبرخودرو، در ماه سپتامبر نیز نسل سوم خودروی زفیرا در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت رونمایی می شود تا قبل از ورود به بازارهای اروپایی ، مشتریان بیشتری از این منطقه را مجذوب خود کند. در این نسل از زفیرا حجم کابین به بیش از موتور این خودرو دارای یک نسخه بنزینی با ظرفیت 2.0 لیتر و توان 81 تا 96 کیلووات و یک نسخه دیزلی به ظرفیت 1.4 لیتر و توان 88 تا 103 کیلووات است . این خودروی دارای یک جعبه دنده شش سرعته است و مجهز به حسگرهای تصادف در سامانه ترمز اتوماتیک خود است. |
فشار باد مناسب قدرت تایر را در برابرنیروی وزن و شرایط مختلف رانندگی مانند ترمز کردن ,شتاب گرفتن و غیره بیشتر می کند .بهترین وضعیت تایر ,با فشار باد مناسب مهیا می شود,بنابراین باید حداقل دو هفته یکبار فشار باد را تنظیم کنید.
-اگر فشار باد خیلی زیاد باشد معایب زیر ظاهرمی شود:
1)باریک شدن سطح تماس و کاهش قابلیت های تایر و پایداری آن .
2)سلب آرامش و راحتی در رانندگی!
3)ساییده شدن بیش از حد قسمت میانی.
4)قابلیت جذب نیرو های وارده از جاده به لایه های میانی از بین می رود و با کم شدن استقامت آنها در برابر نیروها آسیب پذیریشان زیاد می شود .
5)به دلیل تجمع نیروهادر مرکز آج ها لایه های لاستیکی در زمان گرم شدن تمایل زیادی به جدا شدن دارند.
-اگرفشار باد کم باشد معایب زیرظاهر می شوند:
1)زیاد شدن مصرف سوخت به دلیل افزایش سطح تماس با جاده
2)اگر چرخ های جلو کم باد باشند فرمان سفت و یا به یک سمت کشیده می شود
3)ساییده شدن سریع تر و بیشتر قسمت بیرونی آج ها
4)در زمان حرکت به دلیل تغییر شکل زیاد در منطقه تماس با جاده حرارت فوق العاده بالا می رود و امکان جداشدن لایه ها بیشتر میشود که این مساله خطرات زیادی در پی دارد
5)موج دار شدن و بالا رفتن حرارت در سرعت های بالا
6)له شدن تیوپبین رینگ و حلقه داخلی تایر
-چند نکته:
1)برای حرکت در بزرگراه ها و با سرعت بالا فشار باد را طبق سفارش کارخانه بیشتر کنید
2)خودرویی که بار سنگین حمل می کند دقیقا شرایط تایرکم باد را دارد.
3)باد تایر را همیشه در حالت سرد و یا زمانی که 2تا3 کسلومتر با سرعت کم حرکت کرده تنظیم کنیدزیرا حرارت فشار را افزایش می دهد تابش نور خورشید در زمان پارک طولانی یز چنین حالتی ایجاد میکند.
هیچگاه این اضافه فشار را در زمان گرم بودن تایر خارج نکنیدزیرا هنگام خنک شدن تایر دچار کمبود وزن می شود
4)بعد از تنظیم باد در پوش "والو"را با دقت ببندید
5)تنها به چشم خود برای تنظیم باد اعتماد نکنید. (به شکل زیر توجه کنید )
6)حتما به فشار استاندارد داده شده توسط کارخانه سازنده توجه کنید.
7 ) همواره فشار باد تایر زاپاس را بیشتر از حد اکثر فشار داده توسط کارخانه سازنده تنظیم کنید.
(به شکل زیر توجه کنید)
چند پیشنهاد
1. تنظیم باد چرخها علاوه بر مزیت های اقتصادی آن نظیر بالارفتن طول عمرلاستیک،کاهش مصرف سوخت و... باعث بالارفتن ایمنی رانندگی می گردد.
2. با توجه به اینکه کاهش وافزایش چند PSI فشار تأثیرات منفی دارد واکثر گیج های باد آپاراتی ها،از تنظیم افتاده ونیاز به کالیبره شدن دارند،حتماٌ نسبت به تهیه یک گیج باد استاندارد برای تنظیم باد چرخهای خودروی خود اقدام نمائید.
3. از تیوپ دار کردن چرخها خودداری کنید.مگردر شرایطی که لاستیک نو بوده وامکان پنچری به صورت تیوبلس نباشد که لازم است بعنوان چرخ زاپاس استفاده گردد.
4. در سفرهای طولانی فشار باد لاستیک بین 2تا3 psi بیش تر از حالت عادی در شرایط رانندگی در شهر باشد.
5. لاستیک ها را مرتباٌ زیر وسیله نقلیه جابجا کنید(سواری هر 3000کیلومتر وباری هر 5000کیلومتر)
6. تعویض لاستیک زمانی است که عمق آج به 6/1 میلیمتر رسیده باشد.
7. توصیه می گردد روی هر خودرواز یک نوع لاستیک استفاده گردد. در صورتیکه مجبور به استفاده از انواع لاستیک هستید،لاستیکهای رادیال را در محورهای عقب استفاده نمائید.
8. حرکات غیر عادی لاستیک از قبیل کشیدن به یک جهت ویا لرزش وغیره را جدی بگیرید.