از همان ساعات ابتدایی معرفی این خودرو، نامش با فوتون Tu
and L گره خورد. فوتون نام یک خودروساز چینی است که محصولاتی مانند اتوبوس، کامیون، ون و پیکاپ تولید میکند و زیاد با خودروهای سواری کاری ندارد. در حقیقت پیکاپ جدید ایرانخودرو همان فوتون Tu
and L است که نشان ایرانخودرو را روی آن قرار دادهاند. اما باید اعتراف کرد که خودروی زشتی نیست! در نمای جلو بعضی رقیبان خود یعنی نیسان پیکاپ و کاپرا را محو میکند اما همانند آنها در نمای عقب بسیار ساده است اما ناهماهنگی به چشم نمیخورد.
در نمای داخل نیز داشبورد و غربالک فرمان بسیار خوب طراحی شده و میتوان گفت یک سر و گردن از رقیبان بهتر است. پیشرانه نصب شده روی این خودرو 4 سیلندر خطی دیزلی به حجم 2.7 لیتر است که میتواند 160 اسببخار را تولید کند. این پیکاپ 5310 میلیمتری میتواند در کمتر از 13.5 ثانیه به مرز 100 کیلومتر در ساعت برسد و به حداکثر سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست یابد. همچنین به کمک گیربکس کادیلاک نصب شده روی آن مصرفی برابر 8 لیتر در هر 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی خواهد داشت.
از دیگر امکانات آن میتوان به استاندارد آلایندگی یورو4، انتقال نیرو به 4 چرخ در مدل Off-Road، توانایی بکسل کردن تا حداکثر 2.5 تن و ظرفیت بار حداکثر 1 تن، ترمزهای ABS و EBD و دو کیسه هوا اشاره کرد.
تا به اینجای کار، پیکاپ ایرانخودرو دیزل میتواند در صورت عرضه با کیفیت خوب، رقیبی سرسخت برای کاپرا و نیسان پیکاپ باشد اما قیمت آن که کمتر از 40 میلیون تومان است، شاید کار را کمی دشوار کند و باید منتظر ماند و دید که وانت جدید گروه بهمن (ایسوزو) با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد. در صورتیکه گروه بهمن بتواند از نظر قیمتی با پیکاپ ایرانخودرو رقابت کند، شاید بتوان گفت بهترین گزینه بی چون و چرا خواهد بود.