اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ماه آینده پیش نویس استاندارد ملی خدمات پس از فروش نهایی می شود


مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت : هم اکنون پیش نویس استاندارد ملی خدمات پس از فروش به منظور نظارت بهتر بر مراکز خدمات پس از فروش تدوین و جهت اظهار نظر به ذی نفعان ارجاع شده است .

فریدون بلغاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: با تدوین و ارائه استانداردهای جدید به شرکتهای بازرسی ، خودروسازان و انجمن خدمات پس از فروش و دریافت نظرات آنها،کمیته ملی تشکیل و استانداردهای تدوین شده پس از جمع بندی ، نهایی خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون سازمان ملی استاندارد منتظر دریافت نظرات ذی نفعان پیش نویس استانداردهای جدید تدوین شده مراکز خدمات پس از فروش  است تا پس ازآن در کمیته ملی نهایی شود.

وی گفت : با توجه به روالی که در این زمینه وجود دارد به نظر می رسد کمیته ملی استاندارد ملی خدمات پس از فروش در مهرماه سال جاری تشکیل و پیش نویس این استانداردها نهایی و اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: پس از تدوین استاندارد مذکور و ابلاغ آن به مراکز خدمات پس از فروش ، این مراکز باید خود را با این استاندارد تطبیق داده و در پی اجرای آن کیفیت کار در مراکز بهبود یافته و نظارت ها دقیق تر خواهد شد.

وی گفت : مراکز خدمات پس از فروش تحت نظارت شرکت های خودروساز فعالیت می کنند و امتیاز خود را از این شرکت ها دریافت می کنند در نتیجه عمده تخلفات مشاهده شده در این مراکز به شرکت های خودروساز اعلام شده و برخی از تخلفات توسط سازمان ملی استادارد پیگیری شده و بعضاً متخلفان به دادگاه معرفی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی، رتبه بندی و امتیاز دهی مراکز خدمات پس از فروش بر عهده شرکت های خودروساز است و سازمان ملی استاندارد تنها وظیفه نظارت و کنترل کلی بر این مراکز و قطعات مشمول استاندارد را برعهده دارد.

وی افزود : با ابلاغ استاندارد جدید مراکز خدمات پس از فروش و اجباری شدن آنها، سازمان ملی استاندارد وظیفه نظارت بر نوع خدمات در این مراکز را برعهده خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد