در دنیای موتور اسپرت , سرعت راز اول موفقیت است . تمامی تکنیک ها برای راندن سریع و ثبت کمترین زمان در طول یک مسیر یا پیست است که البته این روز ها در دنیای فرمولا قوانینی از قبیل مصرف تایر ها و سوخت گزارده می شود تا راهکار هایی برای خودرو ها و رانندگی های آینده را ترسیم کند .
گزارش از نمایشگاه تجهیزات جانبی و تیونینگ سِما SEMA
فرهنگ خودرو در هریک از سواحل شرقی و غربی آمریکا با هم فرق دارد. این تفاوت به خوبی در طراحی کانسپت های دوگانه کوروت (Corvette) کمپانی شورلت در نمایشگاه امسال «سما» قابل مشاهده است.دل مفهومی «کوروت پاسیفیک» خودرویی است که از یک پکیج مخصوص امکانات عملکردبالا با عنوان Z51 برخوردار است و به لحاظ طراحی خارجی، متاثر از ویژگی های طراحی ساحل غربی آمریکا می باشد، که در این میان می توان به رنگ قرمز آتشی بدنه ی خارجی این شورلت اشاره کرد که در تعارض با طراحی های مشکی رنگ آن( از جمله جداکننده هوای (splitter) جلو و پانل های حاشیه بدنه)قرار دارد. اما شاید جالب ترین و چشم گیر ترین ویژگی ظاهری این خودرو رینگ های مشکی رنگ آن باشند که با یک نوار باریک قرمز رنگ در حاشیه ها پوشیده شده اند.
جنسیس کوپه یکی از
پرطرفدارترین خودروهای امروز ایران میان جوان هاست. خودروی چالاکی که نسبت
اسب بخار به قیمتش عدد قابل توجهی است و این یکی از عوامل موفقیتش در بازار
است. اما حالا با یک نمونه 1000 اسب بخاری از آن مواجه هستیم.تصویر
زیر مربوط به مدل تیونینگ شده کوپه جنسیس هیوندای، هیولایی با قابلیت
تولید توان موثر 1000 اسب بخار، می باشد که تولید سیستم محرکه آن با همکاری
کمپانی بیسیموتو (Bisimoto) انجام شده است.
برای این خودرو انواع قطعات کمکی ساخت سایر کمپانی ها، از یک اینترکولر عظیم گرفته تا یک جفت توربوشارژر ساخت شرکت بیسموتو برای یک سیستم مدیریت موتور AEM، در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرخودرو، یکی از کارکنان داخلی این خودروساز گفته زمان ارائه ظاهری جدید فرار رسیده است و اظهار داشته طرح این ظاهر جدید، برخی ویژگی ها مانند ارتباط بین جلو پنجره و چراغ ها را حفظ خواهد کرد.
به عنوان مثال، این کارمند به اسپرتز ون کانسپت اشاره کرده است که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد و گلف پلاس را نشان می دهد. این مدل، سال آینده تولید خواهد شد و فولکس واگن تایید کرده است که برای نسخه تولید شده آن نام اسپرتز ون یا گلف را به کار نخواهد برد. این خودرو 134 میلی متر کشیده تر از گلف پلاس کنونی و 83 میلی متر کشیده تر از گلف پنج دری است که بر اساس آن ساخته شده است.
در اسپرتز ون کانسپت، دو سر جلو پنجره به سمت عقب پیچ می خورند تا به چراغ های جلو متصل شوند. این تحول اندک با طراحی جدیدی که ویژگی های آن به تدریج در هر مدل جدید فولکس واگن دیده می شود، در خودروهای این خودروساز اعمال خواهد شد.
پیشرانههای در نظر گرفته شده برای این کوپه جمع و
جور یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر مجهز به توربوشارژ که 450 نیوتن متر گشتاور و
320 اسب بخار نیرو تولید می کند و باعث می شود این مدل، 0 تا 100 کیلومتر
را در عرض 4.8 ثانیه طی کند و مصرف سوخت ترکیبی هم با کمک جعبه دنده 8
سرعته تیپترونیک به 7.6 لیتر برای هر 100 کیلومتر رسیده است.