اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

موسسه استاندارد کنترل فرایند تولید خودرو را به دست می‌گیرد

 


 مدیرکل خودرو و نیرو محرکه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: این موسسه هم‌اکنون در حال بررسی و تصمیم‌گیری نهایی در مورد نحوه کنترل فرایند تولید خودرو در کشور است.
پورحبیبی در ارتباط با «کیفیت نامناسب خودروهای تولیدی در کشور و بروز اشتباهاتی فاحش در تولید و مونتاژ خودرو که با جان سرنشینان آن ارتباط دارد، نظیر آنچه که در مورد خودروهای پژو 405 رخ داد»، اظهارداشت: هم اکنون از هزاران قطعه‌ای که در تولید یک خودرو به کار می‌رود، موسسه استاندارد تنها در تولید 25 قطعه که مشمول استاندارد اجباری هستند، نظارت دارد.
وی با بیان این که موسسه‌ استاندارد هم اکنون امکانات و تجهیزات لازم برای انجام انواع تستهای لازم بر روی تمام قطعات یک خودرو را ندارد، تصریح کرد: به همین دلیل این موسسه درصدد است تا با مستقر کردن شرکتهای بازرسی یا آموزش مسئولان کنترل کیفیت در واحدهای خودروسازی، فرایند تولید یک خودرو را کنترل کند تا محصول‌ نهایی که از کارخانه خارج می‌شود دارای کمترین عیب و نقص باشد.
پورحبیبی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در تمام شرکتهای خودروسازی دولتی یا خصوصی مسوول کنترل کیفیت باید حتما مورد تایید موسسه‌ استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران باشد تا بتواند در خط تولید مستقر شود و تولید را کنترل کند.
وی هزینه‌ سالانه تصادفات در کشور را حدود 4 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: ما به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخواست داده‌ایم تا 3 میلیارد تومان به این موسسه برای ایجاد آزمایشگاه تست خودرو اختصاص دهد.
مدیرکل خودرو و نیرو محرکه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران یادآور شد: چنانچه این آزمایشگاه ایجاد شود، این موسسه می‌تواند تمام خودروهای داخلی و وارداتی را تست کند.
به گفته پورحبیبی، این موسسه مدلهای اروپایی کنترل فرایند تولید خودرو را بررسی کرده و برای این کار بحث استقرار شرکتهای بازرسی و نظارت پیش‌بینی شده است.
وی در ارتباط با وضعیت نامناسب تعمیرگاههای مجاز خودرو‌سازیهای دولتی از نظر ارایه قطعات غیراستاندارد، یادآور شد: موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران 15 شهریور ماه امسال در 90 تعمیرگاه مجاز خودرو در 30 استان کشور به طور همزمان یک طرح نظارتی را به مورد اجرا گذاشت که بر اساس آن نمونه‌برداری قطعات در این تعمیرگاهها صورت گرفت و نتیجه این بررسی نشان داد وضعیت ارایه قطعات در تعمیرگاهها مناسب نیست، به طوری که قطعاتی که مشمول استاندارد اجباری هستند بدون استاندارد توزیع می‌شوند.
وی با بیان این که هم اکنون رعایت 50 استاندارد اجباری خودروهای خارجی در مورد خودروهای داخلی نیز اعمال می‌شود، تصریح کرد: با استقرار سیستم کنترل فرایند تولید خودرو، دیگر نیازی به این نخواهد بود که موسسه استاندارد در تست قطعات متمرکز شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد