اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

آمار تولید خودرو در 7 ماهه سال جاری


تولید خودروی سواری کشور در هفت ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافت و این در حالی است که تقاضای خودرو نیز در سال جاری افزایش یافته است.
 در هفت ماهه سال‌جاری 459هزار و385 دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده است.
بنابر آمار طبقه‌بندی شده وزارت صنایع، در شش ماهه سال‌جاری تولید پراید 179 هزار و 514 دستگاه بود. تیراژ این خودرو با گرفتن بازار پیکان افزایش یافته و قرار است 332 هزار پراید تا پایان سال در ایران تولید شود و این در حالی است که سواری پیکان24 هزار و952 دستگاه تولید شده است.
همچنین در هفت ماهه اول سال‌جاری36 هزار و852 دستگاه و در مهرماه نیز پنج هزار و 87 دستگاه سمند تولید شده است. در سال 80 برنامه ایران خودرو رسیدن به سقف تولید 200هزار دستگاه سمند در سال بود که هنوز آمار تولیدی فاصله زیادی با سیاست‌گذاری‌های اولیه تولید این خودرو دارد.
خودرو پژو 405 و 206 ،، پرشیا و آردی نیز 75 هزار و 140دستگاه، 49 هزار و 157 دستگاه، 1446 دستگاه، 25 هزار و 61 و 41 هزار و956 دستگاه بود.
ایران خودرو با خروج پیکان از چرخه تولید دچار کمبود نقدینگی شد، اما این شرکت سعی کرد تیراژ خودروهای خود را افزایش دهد که هنوز نتوانسته است جای خالی پیکان را پر کند.
برهمین اساس تولید پژو اردی نسبت به دوره مشابه تقریبا چهار برابر شده است. تولید پژو 405 نیز به طور چشمگیری افزایش یافته است؛ البته مشکل اتش سوزی این خودرها سبب شده تقریبا میزان افزایش تولید برنامه ریزی شده تحقق نیابد. در شرکت ایران خودرو تولید پژو پرشیا نیز نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
گروه کرمان‌خودرو نیز در 7 ماه اول سال جاری 1456 هیوندایی ورنای،760 ماتیز چینی و 2492 فولکس گل را تولید کرده است.
در هفت ماهه ابتدای سال در گروه سایپا تولید زانتیا برای اولین بار به هفت هزار و 639دستگاه رسید این شرکت در این مدت همچنین 1306 دستگاه ریو تولید کرده است. تولید خودروی ماکسیما و پی‌کی در گروه پارس‌ خودرو از گروه سایپا نیز 1242 و 5063 دستگاه بود.
تیراژ هردو خودرو نسبت به سال قبل کاهش نشان می دهد در گذشته به علت ارزان بودن پی کی حتی با توجه به کیفیت بد این خودرو متقاضیان زیادی داشت، اما چند دوره انتخاب این خودرو به عنوان خودرویی بی کیفیت، سبب شده است تا تقاضای این خودرو کاهش یابد. از طرفی واردات خودرو و رقابت شدید خودروهای وارداتی با ماکسیما سبب شده تا در مهرماه تنها 103 دستگاه از این خودرو در ایران تولید شود.
 تولید خودروی پروتن سدان و هاچ‌بک نیز268 و778 دستگاه در مدت هفت ماهه سال جاری بود و این موضوع نشان دهنده عدم موفقیت شرکت پروتن پس از سه سال برای ورود به بازار خودروی ایران است.
گروه بهمن هم در شش ماهه اول سال هزار و 957 دستگاه مزدا 323تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با توجه به واردات خودرو کاهش چشمگیری را نشان می دهد
تولید خودروهای دو دیفرانسیل نیز در همین مدت 2174 دستگاه بود که بیشترین تیراژ متعلق به نیسان رونیز با تیراژ 1251دستگاه و کمترین تیراژ متعلق به پاژن و پاجرو با تیراژ یک دستگاه و 236 دستگاه بود این در حالی است که با افزایش واردات، تیراژ خودروهای دو دیفرانسل به ایران نسبت مدت مشابه در سال گذشته نصف شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد