اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

قیمت خودروهای کم مصرف کاهش می یابد

وزیر صنایع و معادن گفت : با افزایش تولید خودروهای کم مصرف و قول و تلاش خودروسازان ، شاهد کاهش قیمت این خودروها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، علی اکبر محرابیان درحاشیه مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه احتمال افزایش قیمت خودروهای کم مصرف پس از سهمیه بندی بنزین وجود داشت ، افزود: با اغاز سهمیه بندی و افزایش قیمت خودروها تلاش کردیم فاصله قیمت بازار غیررسمی را با قیمت رسمی کاهش دهیم و قیمت در خودروها به جز دو مدل به وضع سابق بازگشت.


وزیر صنایع و معادن بروز مشکل در خط تولید و شماره گذاری خودروهای کم مصرف به ویژه دو مدل خودرو را علت اصلی افزایش قیمت در بازار غیررسمی دانست و افزود: رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی علت اصلی شماره نشدن این خودروها بود اما از دو هفته پیش با رفع مشکل و افزایش تولید و قول خودروسازان ،روندکاهش قیمت این خودروها اغاز شده است.


محرابیان تاکید کرد : وزارت صنایع و معادن هیچگونه افزایش قیمتی را برای خودروها نپذیرفته است و قیمت امسال هیچ تفاوتی با سال گذشته ندارد و افزایش قیمت فقط برای خودروهای دوگانه سوز است.


وی افزود: از انجا که در تولید خودروهای دوگانه سوز قطعات بیشتری بکار رفته ، با افزایش قیمت این خودروها براساس قطعات اضافی موافقت شده است.


وزیر صنایع و معادن در پاسخ به این سئوال که قیمت خودرو پژو 206 تیپ 2 دربازار غیررسمی حدود دو میلیون تومان ، بیشتر از قیمت رسمی است ابراز امیدواری کرد با بهبود خط تولید ، قیمت این خودرو به حالت طبیعی بازگردد.


رئیس ستاد تبصره 13 درباره سهمیه بنزین اژانس ها، خودروهای مسافربری و خودروهای شخصی دوگانه سوز و امبولانس ها هم گفت : سهمیه این خودروها در مقایسه با دوره اول ، تغییری نکرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد