اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

روآی سال با موتور پایه گاز سوز روانه بازار شد

پژو روآ سال با موتور پایه گاز سوز جدید بعنوان محصول پر قدرت و کم مصرف گروه صنعتی ایران خودرو همزمان با نمایشگاه بین المللی تبریز روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس سید جواد دهنادی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درتولید با بیان این مطلب گفت : ایران خودرو به منظور کاهش مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی محصولات خود و همچنین تولید خودرویی پر قدرت و ارزان قیمت، از مدت ها قبل برنامه ریزی کرده است و پژو روا سال محصول این برنامه ریزی و تلاش همه جانبه است .

وی افزود : با تلاش متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت ایپکو و معاونت و مهندسی ایران خودرو، موتور جدید با بهره گیری از آخرین دانش فنی روز موتور تولید شده که با مصرف سوخت 4/8 لیتر در یک صد کیلومتر قدرت موتور به بیش از 4/88 اسب بخار افزایش یافته است.حجم موتور این خودرو به بیش از 1700 سی سی حدود شش درصد بهبود افزایش یافته است.

دهنادی گفت :افزایش قدرت موتور ، کاهش قابل ملاحظه مصرف سوخت، استحکام بدنه، جادار بودن و قیمت مناسب ، روا را به عنوان خودروی خانواده متمایز کرده است.

وی تغییرات و امتیازات روا سال را بهبود های اساسی در موتور محصول شامل افزایش شش درصد ی حجم موتور ، افزایش هفت درصدی در سرعت ، افزایش توان 10 درصدی و کاهش مصرف سوخت ترکیبی محصول با دو درصد و قابلیت اخذ استاندارد یورو3 را عنوان کرد.

دهنادی تصریح کرد: اصلاح گیر یکس ، استفاده از گاردان دو تکه و اصلاح عملکرد دیفرانسیل در این خودرو اعمال شده است.

گفتنی است 500دستگاه روآی سال آماده تحویل به مشتریان است.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنام دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 03:12 ب.ظ

با سلام
مشکل اصلی روا سیستم انتقال قدرت و فنر بندی آن است پلت فرم این خودرو برای دیفرانسیل جلو طراحی شده و هیچ مقاوتی در مقابل گشتاورهای میل گاردان و موتور طولی و دیفرانسیل و فنر های تخت ندارد و باعث از هم پاشیدگی بدنه بعد از یکی دو سال می شود . این فنر بندی قدرت تحمل این وزن را ندارد . نمی دانم چرا ایران خودر به جای تولید اقتصادی ۴۰۵ چرا به لگنی مثل روا روی آورده آیا ۴۰۵ را با کارگر ایرانی ارزان(۵۰۰دلار در ماه ) و انرژی مجانی و نوآوری صفر و تکنولوژی ۲۵ سال پیش ۱۴هزار دلار می سازد و تویوتا کرولا را با تکنولوژی روز و کارگر گران (۴ تا۸ هزار دلار در ماه ) و انرژی گران ۱۱ هزار دلار می سازد آیا بهتر نیست در این کار خانه را گل بگیریم و این نفرات و انرژی و زمین را به کشاورزی و کاشت درختان میوه و سبزیجات اختصاص دهیم بدهی ۹ میلیارد دلاری هم بوجود نمی آورد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد