اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تولید خودروهای هیبریدی داخلی علاوه بر تقدیر ، نیازمند حمایت است

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در رابطه با لزوم تولید خودروهای هیبریدی در کشور گفت: با توجه به بحث آلودگی هوا که در کلان شهرها بخصوص تهران اتفاق می افتد در واقع باید الگوی سوخت را در خودروهایمان تغییر دهیم . با توجه به اینکه در حال حاضر انگشت اشاره آلودگی هوا به سمت خودروها است در صورتی که این امر واقعیت نیست و آلودگی هوا موارد مختلفی را شامل می شود که خودرو نیز جزئی از آن است .

سید شریف حسینی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرخودرو افزود : باید به سمتی حرکت کنیم که از تولیدات جدید ،تحقیقات و پیش فرض هایی که برای تولید خودرو در حال وقوع است استفاده کنیم ،برای اینکه از وضعیتی که به نوعی آلودگی هوا که همان مرگ تدریجی را بوجود آورده است جلوگیری کرده باشیم .

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه شرکت ایران خودرو در حال عرضه خودروی هیبریدی به بازار است افزود : تولید خودروهای هیبریدی از سوی خودروسازان داخلی علاوه بر اینکه جای تقدیر دارد جای حمایت نیز دارد لذا لازم است در سایه حمایت ، این شرکتها به سمت تولیداتی با مصرف سوخت کمتر و استانداردبالاتر حرکت کنند ضمن اینکه ضروری است که نوع سوخت خودرو ها نیز تغییر کند لذا چنانچه این اتفاقات در صنعت خودروی کشور اتفاق بیافتد مطمئناً وضعیت حال حاضر را دیگر نخواهیم داشت .

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با ابراز امیدواری از اینکه در آینده ای نه چندان دور وضعیت آلودگی هوای کشورمان کاهش پیدا کند و با آرامش خاطر بتوانیم برای آینده صنعت کشورمان تصمیم بگیریم افزود : در بحث تولید محصولات جدید و نوآوری ها تنها سازندگان خودرو نیستند که باید تلاش . در کشور جای خالی یک مرکز تحقیق و توسعه بطور جدی احساس می شود .

وی در ادامه افزود : لازم است که یک مرکز تحقیق و توسعه برای نوآوری هایمان در صنعت کشور ایجاد کنیم و در این راستا قدم برداریم تا آیندگان نسبت به اقداماتی که در گذشته انجام پذیرفته است نظر مثبتی داشته باشند لذا معتقدم که ما احتیاج به پلت فرم های بیشتری داریم . پلت فرم هایی که درصدد وارد کردن آن هستیم باید باعث شود از جایگاهی که در حال حاضر در آن قرار داریم و طراحی سه برند را داریم بالاتر رویم. لذا لازم است در جهت تقویت جایگاه مان از کمترین میزان مصرف و بهترین سوخت بهره ببریم ، در این صورت خودروسازان می توانند در آینده جایگاه واقعی خود را بدست آورد .

سید شریف حسینی در خاتمه در رابطه با اینکه بخشی از تأمین قطعه تندر 90 به شرکت ساپکو واگذار شده است گفت : به اعتقاد بنده چنانچه تولید یک خودرو در یک مکان متمرکز انجام پذیرد و جوابگو یک شرکت باشد مطلوبتر است ، لذا نوع کیفیت و استفاده از قطعات در دو شرکت مختلف باعث می شود که ما آن خودرو را خودروی با کیفیت در سطح جامعه داشته باشیم ولی شاید در رابطه با جوابگویی مشتریان با مشکل مواجه باشیم، چنانچه یک تولید کننده موظف به تولید یک خودرو باشد جوابگویی بهتری به مشتریان را خواهیم داشت و راه فرار را برای دیگر خودروسازان ایجاد نخواهیم کرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد