اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اولین ابرخودروی برقی


بعد از آنکه بازار با محصول فوق‌العاده موفق مک‌لارن SLR‌ خداحافظی کرد، همه چشم‌ها به مرکز تحقیقات اشتوتگارت دوخته شدتا ببینند جانشین این ابرخودرو کیست؟ سرانجام چهار سال پیش در چنین روزهایی بود که مرسد‌س‌بنزی‌ها از SLS رونمایی کردند.

همان ایام مدیران شرکت اعلام کردند، این محصول هم‌سو با جریان مدرن بازار حرکت خواهد کرد. بسیاری تصور می‌کردند که این حرف اشاره به بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی دارد. اما سال 2011 در نمایشگاه ژنو بود که دنیا فهمید منظور مرسدس‌بنز یک SLS سوپر اسپرت کاملاً برقی بوده است.
خودرویی که توانسته لقب اولین ابرخودروی برقی دنیا را از آن خود کند. روی محصول جدید که از نظر شکل و قیافه با مدلی بنزینی تفاوتی نمی‌کند، چهار موتور برقی تعبیه شده است. پکیج قوای محرکه‌ای که در مجموع 526 اسب‌بخار نیرو و 880 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. باتری‌های لیتیومی 400 ولتی با ظرفیت 48 کیلووات ساعت هستند. ترمزهای آن مانند یک سوپراسپرت واقعی سرامیکی-کربنی هستند.
تایرها در محور جلو 265.35 و در محور عقب 295.40 هر دو جفت 20 اینچی هستند. اما همین مرسدس‌بنز SLS برقی طی زمان دستخوش تغییراتی شد. به طوری که سال گذشته قوای محرکه آن به کلی تغییر کرد. با نصب باتری‌های 60 کیلووات ساعتی قدرت آن چهار موتور برقی به مرز باورنکردنی 740 اسب‌بخار با گشتاور وحشتناک 1000 نیوتن‌متر رسید. بد نیست بدانید قوی‌ترین SLS‌ بنزینی که AMG سری مشکی‌پوش نام داشت با پیشرانه 6.2 لیتری توربوشارژ خود می‌توانست 622 اسب‌بخار نیرو و 635 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد