همان ایام مدیران شرکت اعلام کردند، این محصول همسو با جریان مدرن
بازار حرکت خواهد کرد. بسیاری تصور میکردند که این حرف اشاره به بحث
بهینهسازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی دارد. اما سال 2011 در نمایشگاه ژنو
بود که دنیا فهمید منظور مرسدسبنز یک SLS سوپر اسپرت کاملاً برقی بوده
است.
خودرویی که توانسته لقب اولین ابرخودروی برقی دنیا را از آن خود
کند. روی محصول جدید که از نظر شکل و قیافه با مدلی بنزینی تفاوتی نمیکند،
چهار موتور برقی تعبیه شده است. پکیج قوای محرکهای که در مجموع 526
اسببخار نیرو و 880 نیوتنمتر گشتاور تولید میکرد. باتریهای لیتیومی 400
ولتی با ظرفیت 48 کیلووات ساعت هستند. ترمزهای آن مانند یک سوپراسپرت
واقعی سرامیکی-کربنی هستند.
تایرها در محور جلو 265.35 و در محور عقب
295.40 هر دو جفت 20 اینچی هستند. اما همین مرسدسبنز SLS برقی طی زمان
دستخوش تغییراتی شد. به طوری که سال گذشته قوای محرکه آن به کلی تغییر کرد.
با نصب باتریهای 60 کیلووات ساعتی قدرت آن چهار موتور برقی به مرز
باورنکردنی 740 اسببخار با گشتاور وحشتناک 1000 نیوتنمتر رسید. بد نیست
بدانید قویترین SLS بنزینی که AMG سری مشکیپوش نام داشت با پیشرانه 6.2
لیتری توربوشارژ خود میتوانست 622 اسببخار نیرو و 635 نیوتنمتر گشتاور
فراهم کند.