شاسی بلند پژو 6008 نتیجه تلاش این برند برای مجلل شدن و رقابت با آئودی Q5 و بی ام و X3 است.
به گزارش خبرخودرو، این خودرو ماه آوریل سال آینده در نمایشگاه خودروی بیجینگ رونمایی خواهد شد.
پس از واکنش های مثبت نسبت به شاسی بلند کانسپت وایلد روبیس سیتروئن، پژو از پلتفرم این خودرو در شاسی بلند خود استفاده خواهد کرد. بنابراین انتظار می رود این خودرو طول حدود 4.7 متر و عرض 1.95 متر داشته باشد.
در واقع ساختار EMP2 سبُک نوین به کار رفته در 308 جدید، در این خودرو استفاده نخواهد شد. در عوض برای تولید این خودرو بر ویژگی های 508 saloon و استیت تکیه می شود.
البته تیم طراحی این خودرو از ویژگی های سبکِ طراحی پژو 2008 و پژو 308 با چراغ های جلوی کشیده شده به سمت پشت و چراغ های LED بومرنگ شکل در عقب استفاده خواهند کرد.
مدیر کل پژو، ماکسیم پیکات گفت: "ما به حضور در این بازار نیاز داریم.
در اروپا 80 درصد شاسی بلندها 4x2 هستند ما در تکنولوژی HYbrid4 خود عملکرد 4x4ها را داریم."
وی همچنین به اهمیت مجلل شدن این برند اشاره کرد و افزود: "ما به طور مداوم این برند را به سوی مجلل شدن پیش خواهیم برد، این کار الویت ما طی سال های آینده است. ما همچنین در پی بهبود کیفیت خدمات خود هستیم."
از آنجا که قرار است چین بزرگ ترین بازار فروش پژو باشد، 6008 ابتدا در این منطقه عرضه می شود و احتمالا در سال 2016 این خودرو در اروپا عرضه خواهد شد.
شارژ سریع به اندازه اهمیت موتور برای هواپیما، برای خودروهای الکتریکی مهم است.
به گزارش خبرخودرو، بی ام و یکی از هشت خودروسازی است که از رابط های شارژ سریع SAE بین المللی در خودروهای الکتریکی خود استفاده خواهد کرد. این خودروساز، خودروی شهری الکتریکی i3 را وارد سن دیگو کرده که اولین مجموعه از این شارژرهای سریع در آنجا نصب شده است.
کلیف فیتزک، مدیر اتصال eMobility بی ام و در آمریکای شمالی گفت: "آغاز نصب زیربنای شارژر سریع کومبوDC عمومی در ایالات متحده مبنای مناسبی برای عرضه بی ام و i3 جدید در این منطقه است. چرا که این شارژر به مشتریان ما اجازه خواهد داد خودروی الکتریکی خود را به جای سه ساعت زمانی که ایستگاه های شارژ عمومی 220 ولت معمولی نیاز دارند، در عرض کم تر از 30 دقیقه شارژ کنند."
شورلت اسپارک الکتریکی اولین خودروی الکتریکی خواهد بود که با شارژر کومبوی انتخابی در ماه دسامبر به فروش می رسد. پس از آن در سه ماهه دوم سال آینده بی ام و i3 به فروش خواهد رسید.
قیمت i3 در ایالات متحده 42275 دلار است و می تواند تا پنج نفر را جابه جا کند. در حالی که شارژ کامل این خودرو با شارژر سریع 30 دقیقه طول می کشد، بی ام و اظهار داشته شارژ 80 درصدی آن در 20 دقیقه امکان پذیر است. باطری این خودرو یک موتور الکتریکی را تغذیه می کند که قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 249 نیوتون متر را به چرخ های عقب انتقال می دهد.
به گزارش خبرخودرو، اشنیتزر خبر خوبی را برای آن دسته از افراد خوش شانسی که دارای ب ام و و سری چهار کوپه هستند اعلام کرده وبسته ارتقایی جدید با طراحی ظاهری متفاوت را برای این خودرو ارائه نموده است .
از امکانات جدید در نظر گرفته شده در بسته ارتقایی اشنیتزر می توان به سامانه تعلیق مسابقه ای قابل تنظیم ، کاهش 25 میلی متری ارتفاع فنرهای خودرو ، سامانه اگزوز اسپرت و رینگ های متفاوت 18 ،19 و 20 اینچی اشاره کرد.
البته طراحی داخلی خودرو نیز فراموش نشده و هم اکنون سری چهار کوپه ارتقا یافته توسط شرکت آلمانی اشنیتزر دارای پدال های آلیاژی ، صندلی ها و اهرم دنده با روکش چرم ، تزئینات داخلی آلمینیومی و حتی زیرپایی های جدید است .
اشنیتزر اعلام کرده که هم اکنون ب ام و (428i) دارای 294 اسب بخار توان و نسخه 435i آن دارای 360 اسب بخار توان است . نسخه مشهور 420d کوپه نیز با 34 اسب بخار افزایش قدرت هم اکنون 218 اسب بخار توان دارد.
در حال حاضر هیچ فهرست قیمت گذاری برای این بسته ارتقایی اعلام نشده است.
پس از ادعای تسلا مبنی بر کسب بهترین رتبه در آزمون های تصادف مدل S، اکنون در گزارشی گفته شده که اداره ملی ایمنی جاده ها در ایالات متحده شکایتی در مورد شتاب گرفتن ناخواسته این خودرو دریافت کرده است.
به گزارش خبرخودرو، در این شکایت آمده که این خودرو با سرعت 8 کیلومتر بر ساعت در مسیر کوتاهی در حال حرکت بوده و ترمز آن نیز به طور مداوم کار می کرده است که خودرو به طور ناگهانی شتاب گرفته، به جدول برخورد کرده و به سمت دیواری چند متر آن طرف تر از جدول رفته است.
یکی از متخصصان تسلا گفته که راننده این خودرو اشتباه کرده و پدال گاز به طور ناگهانی از فشار 18 درصد به 100 درصد رسیده است. مشکل اینجاست که تصور می شد مدل S محفاظی دارد که اجازه نمی دهد پدال گاز بیش از 92 درصد فشرده شود. اگرچه اگر راننده اشتباه کرده بود این محافظ نیز نمی توانست جلوی تصادف را بگیرد.
به گزارش خبرخودرو، در جایگاه اول این لیست، روور سیتی روور یا همان تاتا ایندیکا قرار دارد.
سیتی روور که در سال 2003 توسط ام جی روور در انگلستان عرضه شد اساسا یک ایندیکا با جلو پنجره و نشان متفاوت و برخی ویژگی های اضافه شده برای بازار اروپا بود. این هاچ بک در بخش سوپرمینی ها جای گرفت و قیمت پایه آن 11253 دلار بود.
البته در آوریل سال 2005 تولید سیتی روور متوقف شد. این نشریه اظهار داشته سیتی روور از زمان عرضه با استقبال خوبی مواجه نشده و کیفیت ساخت آن پاسخ گوی انتظارات نبوده است.
دیگر خودروهای این لیست شامل دایهاتسو Move، میتسوبیشی کاریزما، سوزوکی X-90، رنو آوانتایم و کرایسلر PT کروزر کانورتیبل هستند.