اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

طراحی پلت فرم خودرو در ایران در آینده نزدیک


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نهادینه سازی سیاست های صادرات محور را در صنعت خودروسازی کشور به ویژه گروه خودروسازی سایپا راهکار اصلی رسیدن به جایگاه های برتر جهانی عنوان کرد و گفت: به موازات بهبود روابط سیاسی، ما نیز باید توجه به افزایش میزان صادرات را در دستور کار خود قرار دهیم.

مهندس سعید مدنی با تاکید بر این که توجه به صادرات و تولید خودرو با هدف ورود به بازارهای جهانی زمینه ساز افزایش کیفیت و تنوع خواهد شد، اظهار داشت: برای دستیابی به صادرات 20 درصدی محصولات در سال 94 باید در فرایند افزایش کیفیت و تنوع شتاب ایجاد کنیم.

وی همکاری با تولیدکنندگان برتر جهانی و استفاده از دانش و تجربیات آن ها را برای رونق صنعت خودروسازی کشور ضروری دانست و تاکید کرد: باید با الگوبرداری از مسیر برندهای مطرح جهانی و ایجاد بستر همکاری های مشترک با کشورهای صاحب صنعت، مسیر رشد خودروسازی ایران را هموار سازیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این خصوص ادامه داد: در بحث خودرو ملی آن چه اهمیت دارد داشتن طرح و برند بومی بوده و طبیعتاً مانند تمامی خودروسازان صاحب سبک در جهان، تولید خودرو با استفاده از دانش فنی و قطعات تولید شده از چندین مجموعه بین المللی صورت می گیرد.

مدنی در بخش دیگری از اظهارات خود با انتقاد از وجود کارشکنی های داخلی در صنعت خودرو تصریح کرد: اظهار نظرهای غیرکارشناسانه همواره آسیب های فراوانی به صنعت خودروسازی کشور وارد کرده و موجب بروز خسارت به تولیدکنندگان داخلی شده است.

وی در ادامه فرهنگ سازی و تلاش جهت ایجاد انگیزه و تعهد کاری در میان کارکنان را به عنوان یکی از راه های تولید محصولات با کیفیت بر شمرد و گفت: ترویج این رویکرد که تولید محصول با کیفیت می تواند منجر به ارتقا جایگاه افراد و کشور شود از جمله وظایف اصلی مدیران حوزه تولید محسوب شده و ما در سایپا برای نهادینه کردن این دیدگاه تلاش می کنیم.

وی همچنین حمایت از صنعت خودرو را در شرایط فعلی ضروری دانست و یادآور شد: خودروسازی به عنوان دومین صنعت اصلی کشور نیازمند همکاری و حمایت بخش های مختلف کشور بوده و برای رشد و توسعه آن وجود عزم و اراده برای حمایت در نهادهای مربوطه حیاتی است.

مدنی با اشاره به تحریم های بین المللی صنعت خودرو در ایران اظهار داشت: تحریم های اخیر فشار زیادی به خودروسازی ها وارد کرده و آن ها نیازمند حمایت های دولتی هستند، ضمن این که تلاش می کنیم با اتخاذ تمهیداتی شدت آثار این محدودیت ها را کم کنیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اولویت های اصلی صنعت خودرو در همکاری با نهادها و بخش های مختلف قانون گذاری و رسمی کشور افزود: سیاست زدایی از صنعت خودرو، تعیین وضعیت قیمت گذاری و تعیین تکلیف آن در حاشیه بازار، تعامل سازمان ها با خودروسازان از طریق وزارت صنعت و سازمان گسترش و همکاری در زمینه صادرات از طریق ارائه تسهیلات بانکی و مبادلات ارزی از جمله اصلی ترین نیازهای امروز صنعت خودروسازی است.

وی اختصاص نقدینگی حاصل از فروش به تولید را به عنوان سیاست کلان سایپا برشمرد و تصریح کرد: امروز درآمد ناشی از فروش در سایپا صرف پرداخت های قطعه سازان، مواد اولیه و دستمزد کارگران شده و سیاست فروش اموال غیر ضروری را هم با جدیت پیگیری می کنیم.

مدنی با اشاره به برنامه تولید 400 هزار دستگاه خودرو برای سال جاری در گروه سایپا خاطرنشان کرد: میانگین تولید ما علیرغم وجود افت و خیزهای فراوان و افزایش هزینه های تولید تا 40 درصد، در سطح مناسبی قرار داشته و سعی می کنیم در صورت فراهم شدن زمینه های لازم و برطرف شدن برخی موانع روزانه 2 هزار دستگاه تولید را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه از اعزام کارشناسان این شرکت به مراکز معتبر جهانی برای یادگیری طراحی پلت فرم خودرو خبر داد و گفت: بر اساس قراردادهای منعقده با شرکت های بین المللی بزودی متخصصین سایپا برای یادگیری طراحی پلت فرم های مختلف خودرو به خارج از کشور اعزام خواهند شد.

سازمان ملی استاندارد مقصر اصلی حادثه تصادف قم است؟



بنا بر گزارش ایسنا یک مقام مطلع و مدرس دانشگاه ابعاد تازه‌ای از دلایل سانحه تصادف دو اتوبوس را که چندی پیش به مرگ 44 تن از هموطنانمان منجر شد، فاش کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه طبق قانون استاندارد باید با تغییر خط تولید یک فراورده،‌ استاندارد آن نیز اصلاح و تجدید شود، گفت: مثلا اگر خط تولیدی در یک شهر فعال باشد اگر بخواهند آن خط تولید را در شهر دیگری راه‌اندازی کنند باید برای آن دوباره استاندارد بگیرند. بنابراین با تغییر خط تولید مجوزهای استاندارد نیز باید تغییر کنند ‌این در حالی است که متاسفانه در مورد تولید خودرو این رویه رعایت نمی‌شود.

وی گفت: در حال حاضر سازمان استاندارد تاییدیه خودروهای مونتاژ داخلی مانند اسکانیا که از سوی مراجع معتبر، برای تولیدات شرکت مادر صادر شده را ملاک عمل برای خودروهای مونتاژ شده در داخل کشور قرار می‌دهد این در حالی است که خودروهایی از قبیل اسکانیا که در ایران تولید می‌شوند با خودرویی که در کشور مبدا تولید می‌شوند به دلیل تغییر خط تولید و داخلی‌سازی برخی قطعات در شرایط یکسانی از نظر استاندارد قرار ندارند و تاییدیه صادر شده از شرکت مادر دیگر قابل تسری به خودروی تولید شده در ایران نیست.

وی گفت: تعداد محدودی از استانداردهای تایید نوع، قطعات را شامل می‌شود و اکثر استانداردهای 51گانه مربوط به نحوه نصب قطعات و مونتاژ خودرو می‌شوند و وقتی قطعات بر اساس استاندارد نصب نشوند و خودرو درست مونتاژ نشود، فارغ از کیفیت قطعات، این استانداردها را از دست می‌دهد. بنابراین زمانی که خط تولید از کشوری به ایران منتقل شده است باید در استانداردهای آن نیز تجدیدنظر شود و استفاده از استانداردهای شرکت مادر برای خودروهایی که در ایران تولید یا مونتاژ می‌شوند مغایر با قانون است و باید در آن تجدیدنظر شود.

این مدرس دانشگاه افزود: علاوه بر مسئله فوق هنگامی که یک گواهی تایید نوع، برای یک خودرو صادر می‌شود، براساس استاندارد 6924 و دستورالعمل تطابق تولید، محصولات تولیدی بر مبنای آن باید آزمون‌های مختلف را در بازه‌های زمانی پیش‌بینی شده‌ای به عمل آورند. نتایج آزمون‌ها نباید تفاوت چندانی با نتایج مبنای صدور تایید نوع خودرو داشته باشد. با توجه به اینکه برخی از آزمون‌های تایید نوع در کشور قابل انجام نیست، لذا محصول تولید شده به طور کامل با خودرو تایید نوع شده تطابق داده نمی‌شود. با توجه به مشکلاتی از قبیل تعدد تصادفات جاده‌ای و شکایت مشتریان و... مشخص می‌شود که خودروها از تاییدیه نوع اولیه منحرف شده‌اند و دیگر نمی‌توان تاییدیه شرکت مادر را به این خودروها تسری داد و این خودروها باید مجددا آزمون شده و تاییدیه بگیرند. به طور کلی بخشی از قوانین و مقررات استاندارد در صدور تاییدیه نوع این خودرها و دستورالعمل‌ها و استانداردهای مربوط به نظارت بر تطابق تولید آنها رعایت نشده است.

او در تشریح ابعاد دیگری از سانحه تصادف دو اتوبوس توضیح داد: برای واردات کالا در حال حاضر دو روند وجود دارد؛ یکی اینکه کالا وارد کشور شده و در آزمایشگاه استاندارد تست شود و اگر مشکلی نداشت اجازه ترخیص به آن داده می‌شود. دیگر اینکه کالایی از مراجع باصلاحیت بین‌المللی تاییدیه بگیرد که به آن کالا نیز اجازه ورود داده می‌شود.

وی افزود: مشکل اینجاست که در مورد برخی کالاهای فسادپذیر و دارای عمر محدود مانند باتری و لاستیک نباید به دریافت تاییدیه از مراجع بین‌المللی و شرکت مادر اعتماد کرد. عمر این دو کالا از زمانی که تولید می‌شوند آغاز می‌شود و هر دو کالا به دمای نگهداری آنها بسیار حساس هستند و اگر دما کم یا زیاد شود، میزان زیادی حتی تا 80 تا 90 درصد از عمر این دو محصول کم می‌شود؛ ضمن اینکه در دمای عادی طی دو سال بخش اعظمی از عمر لاستیک کم می‌شود. به همین دلیل در اکثر کشورها صنف باتری ‌فروشان و لاستیک فروشان مشترک است. چون هر دو دارای شرایط مشابهی از نظر عمر و فسادپذیری هستند.

این کارشناس خودرو عنوان کرد: من خود به عینه دیده‌ام که برخی افراد سودجو در دوبی حجم زیادی از باتری و لاستیک‌هایی با برند معروف با چند سال عمر را که دیگر ضایعات شده‌اند خریداری می‌کنند و در کنار حجم کمی از کالا با همان مشخصات که تولید جدید هستند به کشور وارد می‌کنند و گواهی‌نامه بازرسی کالاهای جدید را به عنوان گواهی کل محموله به موسسه استاندارد اظهار می‌کنند و به ایران می‌آورند و به سازمان استاندارد برای دریافت تاییدیه استاندارد می‌دهند و چون این محصولات از مراکز معتبر تاییدیه دارند، تاییدیه استاندارد ایران را هم می‌گیرند و متاسفانه این کالاهای فاسد و غیراستاندارد در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرند. این رویه اشتباه بوده و باید کالاهایی از این دست که فسادپذیر بوده و دارای عمر محدود هستند به محض ورود به کشور در آزمایشگاه استاندارد تست شوند و نباید صرفا به پذیرش تاییدیه استاندارد آنها گواهی بازرسی از مبدا اکتفا شود.

این مقام مطلع تاکید کرد: براساس مطالب منتشر شده در رسانه‌ها لاستیک یکی از دو اتوبوس دچار سانحه شده مربوط به سال 2005 بوده و فاسد شده بود و متاسفانه سازمان استاندارد با اهمال کاری به چنین محصولاتی اجازه واردات و یا عرضه عمومی داده است. کالاهایی از این دست 70 تا 80 درصد عمر خود را در بنادر امارات و تحت شرایط اقلیمی بسیار نامناسب سپری می‌کنند. در هر صورت براساس ماده 3 قانون استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و تولید داخل بر عهده موسسه استاندارد است. همچنین موسسه بر اساس ماده 4 همان قانون باید به طور مستمر کالاهای وارداتی و داخلی را از نظر کیفیت کنترل کرده و نتایج را برای اطلاع عموم و مراجع ذی‌صلاح اعلام کند. موسسه استاندارد در قالب طرح‌های بی‌ثمر و پرخرجی مانند طرح "طاها" و طرح "تجا" میلیاردها تومان بودجه دریافت کرده که کیفیت کالاهای موجود در بازار را کنترل کند و مشخص نیست چطور با این طرح‌ها لاستیک‌هایی از این قبیل کماکان بدون هیچ هشداری از سوی موسسه استاندارد در اختیار رانندگان اتوبوس‌ها قرار می‌گیرند؟

وی درباره بعد دیگری از دلایل سانحه رخ داده عنوان کرد: نکته سوم در مورد تصادف رخ داده مربوط به سیم مورد استفاده در تولید اتوبوس‌ها است. در خودرو باید از دسته سیم مخصوص خودرو استفاده شود که دمای اشتعال آن بالا و مقاومت داخلی آن بسیار کم باشد اما متاسفانه استفاده از دسته سیم خانگی در تولید اتوبوس‌ها به امری معمول تبدیل شده که این کار برای خودروساز از نظر اقتصادی به صرفه است.

وی گفت: سرعت انتشار شعله توسط سیم به کار رفته در خودرو باید بسیار کم باشد. این در حالی است که سرعت اشتعال در عایق سیم‌های خانگی بسیار بالاست و باید بررسی شود که در اتوبوس‌های مذکور از چه دسته سیمی و با چه کیفیتی استفاده شده است؟

وی گفت: موارد متعددی از استفاده از دسته سیم‌های مصارف خانگی با عایق پی‌وی‌سی در خودروها مشاهده شده است. با توجه به جریان‌های تا چند صد آمپری عبوری از این سیم‌ها، رعایت نشدن این مسائل در صورت مخدوش شدن عایق باعث اتصال سیم‌ها به بدنه خودرو شده و با ایجاد قوس الکتریکی (مانند آنچه در فرایند جوشکاری رخ می‌دهد) و ایجاد شعله و حرارت شدید در هر محل از کابین، سرعت اشتعال در خودرو را بسیار بالا می‌برد. همچنین براساس استاندارد ملی نحوه سوختن مواد داخلی خودروها باید شرایط خاصی داشته باشد و از مواد کندسوزی انتخاب شود که انتشار شعله و گازهای سمی آن کم باشد.

این مقام مطلع خاطرنشان کرد: همچنین باک گازوئیل اتوبوس نیز احتمالا برای تعبیه کابینه استراحت راننده جابه‌جا شده و به محل ایجاد شعله نزدیک شده بود که باعث ایجاد انفجار و تشدید حادثه شده است. از سوی دیگر طبق استاندارد ملی 7814 این اتوبوس‌ها باید دارای پنج خروجی اضطراری و یک دریچه فرار به علاوه چکش شکستن پنجره باشد. در دسترس بودن در خروجی‌های اضطراری و چکش شکستن پنجره باید توسط کارشناسان در حین بازدید از محل حادثه کنترل شود.

اولین ابرخودروی برقی


بعد از آنکه بازار با محصول فوق‌العاده موفق مک‌لارن SLR‌ خداحافظی کرد، همه چشم‌ها به مرکز تحقیقات اشتوتگارت دوخته شدتا ببینند جانشین این ابرخودرو کیست؟ سرانجام چهار سال پیش در چنین روزهایی بود که مرسد‌س‌بنزی‌ها از SLS رونمایی کردند.

همان ایام مدیران شرکت اعلام کردند، این محصول هم‌سو با جریان مدرن بازار حرکت خواهد کرد. بسیاری تصور می‌کردند که این حرف اشاره به بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی دارد. اما سال 2011 در نمایشگاه ژنو بود که دنیا فهمید منظور مرسدس‌بنز یک SLS سوپر اسپرت کاملاً برقی بوده است.
خودرویی که توانسته لقب اولین ابرخودروی برقی دنیا را از آن خود کند. روی محصول جدید که از نظر شکل و قیافه با مدلی بنزینی تفاوتی نمی‌کند، چهار موتور برقی تعبیه شده است. پکیج قوای محرکه‌ای که در مجموع 526 اسب‌بخار نیرو و 880 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. باتری‌های لیتیومی 400 ولتی با ظرفیت 48 کیلووات ساعت هستند. ترمزهای آن مانند یک سوپراسپرت واقعی سرامیکی-کربنی هستند.
تایرها در محور جلو 265.35 و در محور عقب 295.40 هر دو جفت 20 اینچی هستند. اما همین مرسدس‌بنز SLS برقی طی زمان دستخوش تغییراتی شد. به طوری که سال گذشته قوای محرکه آن به کلی تغییر کرد. با نصب باتری‌های 60 کیلووات ساعتی قدرت آن چهار موتور برقی به مرز باورنکردنی 740 اسب‌بخار با گشتاور وحشتناک 1000 نیوتن‌متر رسید. بد نیست بدانید قوی‌ترین SLS‌ بنزینی که AMG سری مشکی‌پوش نام داشت با پیشرانه 6.2 لیتری توربوشارژ خود می‌توانست 622 اسب‌بخار نیرو و 635 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند.

S500، جدیدترین محصول بنز به ایران رسید

محمدحسن رزاقی: چند ماهی از معرفی نسل جدید مرسدس‌بنز Sکلاس نگذشته که پای این سدان لوکس به ایران باز شد. بالاخره نسل جدید مرسدس‌بنز Sکلاس-2014 وارد کشور شد. خودرویی که تصاویر بسیار محدودی از آن در سایت‌های خبری و صفحه‌های اینستاگرام منتشر شده است. با وجود آنکه از سال گذشته واردات خودروهای 2500 سی‌سی به کشور ممنوع شده است اما همچنان شاهد ورود برخی از مدل‌ها با پیشرانه بیش از 2.5 لیتر به کشور هستیم. سوال‌های بسیار زیادی از مسئولین سابق در خصوص واردات این دسته از خودروها شده است.

اما بسیاری از آن‌ها هم عقیده نمایشگاهداران هستند و می‌گویند: تمدید مجدد ثبت سفارش برای برخی از خودروها امکان‌پذیر است. شاید به همین خاطر است که هم‌اکنون شاهد تردد خودروهای مدل 2013 و 2014 خودروسازان در کشور هستیم. اما جدیدترین خودرویی که توانسته در این اوضاع وارد کشور شود مرسدس‌بنز S500-2014 است. این خودرو توسط یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تقویت و تیونینگ خودروهای وارداتی و لوکس در ایران وارد شده است. S500 موردنظر چند وقتی است که توانسته وارد کشور شود و به احتمال بسیار زیاد به زودی شاهد تردد این خودرو در سطح شهر خواهیم بود. هنوز قیمت مشخصی برای این خودرو مشخص نشده، اما می‌توان حدس زد رقم 900 میلیون تومان برای آن چندان هم دور از انتظار نخواهد بود. مرسدس‌بنز Sکلاس از یک پیشرانه هشت سیلندر بنزینی و یک پیشرانه شش سیلندر دیزل و دو پیشرانه هیبرید بهره‌مند است. تنها پیشرانه دیزل این خودرو چهار سیلندر است. 2987 سی‌سی حجم دقیق آن است. این پیشرانه 258 اسب‌بخاری بر روی مدل S350BlueTEC قرار می‌گیرد و حداکثر گشتاور آن نیز 620 نیوتن‌متر است. با اینکه مرسدس‌بنز S350 دیزل به هیچ عنوان امکان دریافت پلاک ملی را ندارد اما لازم است بدانید که این سدان فوق لوکس در هر 100 کیلومتر تنها 5.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند. پیشرانه  استاندارد دیگر که در Sکلاس جدید مورد استفاده قرار گرفته هشت سیلندر است. این پیشرانه بی‌توربو دارای حجم 4663 سی‌سی و قدرت 455 اسب‌بخار است. همچنین حداکثر گشتاور این خودرو 700 نیوتن‌متر اعلام شده است. S500 جدید با این وجود در هر 100 کیلومتر تنها 8.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این میزان مصرف بنزین برای یک سدان لوکس، بسیار ایده‌آل است. S500 در بهترین شرایط می‌تواند از حالت سکون تا 100 کیلومتر را تنها در مدت زمان 4.8 ثانیه طی کند. حداکثر سرعت این خودرو با بهره‌مندی از محدودکننده الکترونیک سرعت به 250 کیلومتر در ساعت ختم شده است. ‌

مدیر عامل فورد، مدیر عامل مایکروسافت می شود

اکنون که استیو بالمر از سمت خود به عنوان مدیرعامل مایکروسافت کناره گیری کرده ، این شرکت به دنبال جایگزینی برای وی است و مدیر عامل کنونی فورد، آلن مولالی اولین نفر در لیست کاندیدهای این سمت است.

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل سابق بوئینگ بازگشت باورنکردنی به فورد داشت. مولالی به عنوان جزئی از برنامه جهانی خود، برندها و دارایی های چندگانه فورد را فروخت تا در کنار گسترش حضور تولید این خودروساز آمریکایی بر فورد و لینکلن تمرکز کند.

تحلیل گران بر این باورند که مایکروسافت نیز نیاز به انجام چنین کاری برای تمرکز دوباره بر برندهای اصلی خود دارد. طی سال های اخیر این غول تکنولوژی سرمایه گذاری زیادی بر ساخت تلفن های همراه و تبلت ها کرده است که هیچ کدام آن ها سودمند نبوده اند. به علاوه لازم به ذکر نیست که آخرین نسخه ویندوز 8 این شرکت با چه واکنش منفی مواجه شده است.

مولالی با بیل گیتس، مدیرعامل قبلی مایکروسافت رابطه دارد که نظر وی اساس انتخاب جایگزین بالمر است. به علاوه مولالی نقشی در منطقه سیاتل در نزدیکی مرکز مایکروسافت دارد. فورد و مایکروسافت برای ساخت سیستم سرگرمی Sync فورد با یک دیگر همکاری کرده اند.

جدیدترین اطلاعات از بی ام و X4

بی ام و X4 در حال آزمون در آلمان دیده شده است.

به گزارش خبرخودرو، تصاویر فاش شده از این خودرو در نوبورگرینگ و مونیخ نشان می دهند که این خودرو بسیاری از ویژگی های طراحی X4 کانسپ را دارد که اوایل امسال در نمایشگاه خودروی شانگهای معرفی شده است.

X4 و X3 که فاصله بین محور جلو و عقب مشابهی دارند، در کنار X5 و X6 در کارخانه اسپارتان بی ام و در ایالات متحده ساخته خواهند شد.

به نقل از منابع، خط تولید موتورهای X4 بسیار شبیه به موتورهای نسل دوم X3 خواهد بود.

احتمالا این خودرو در انگلستان با موتورهای بنزینی 2.0 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ با قدرت 242 اسب بخار و 3.0 لیتری شش سیلندر با قدرت 302 اسب بخار به همراه دو گزینه موتور دیزلی 2.0 لیتری چهارسیلندر با قدرت 184 اسب بخار و 3.0 لیتری شش سیلندر با قدرت 306 اسب بخار عرضه می شود. بنابر گزارشات نسخه هیبریدی شارژی این خودرو نیز تولید خواهد شد.

انتظار می رود این خودرو سال آینده عرضه شود.

تست لامبورگینی کابررا مدل 2015

جایگزین لامبورگینی گالاردو کوپه که شایعه شده کابررا نامیده خواهد شد، این هفته در حال آزمون در اروپا دیده شده است.

به گزارش خبرخودرو، مشخص است این مدل جدید که پوشش کاملی دارد از نظر سایز مانند مدل قبلی خود خواهد بود و در طراحی آن از ابرخودروی آونتادور بزرگ تر الهام گرفته شده است.

گزارشات چند ماه اخیر حاکی از آن است که مبنع قدرت این خودروی جدید، نسخه ارتقا یافته موتور 2.5 لیتری V10 مدل کنونی بوده و پلتفرم آن با ابرخودروی آئودی R8 مشترک خواهد بود.

قدرت این خودرو 603 اسب بخار بوده و با ساختار وزن بسیار سبک تر از مدل کنونی، عملکرد آن نیز افزایش خواهد یافت.

سیستم چهارچرخ فعال، ساختار اصلی این خودرو باقی خواهد ماند، البته ممکن است مانند گالاردو گزینه دیفرانسیل عقب این خودرو نیز به صورت محدود عرضه شود.

گیربکس اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته، جای گیربکس دستی اتوماتیک شده e-gear گالاردو را خواهد گرفت و احتمالا نسخه دستی برای این خودرو عرضه نمی شود.

مدل های آینده رنو و نیسان بر اساس پلتفرم MFA ساخته می شوند

خودروهای کامپکت آینده نیسان و رنو بر اساس پلتفرمی تولید خواهند شد که به صورت مشترک توسط این دو خودروساز برای خودروهای جدید مرسدس بنز و اینفینیتی در حال ساخت است.

به گزارش خبرخودرو، کارلوس گون و دیتر زیچه، مدیران اجرایی تصمیم دارند قرارداد سه ساله خود را برای استفاده از این پلتفرم گسترش دهند.

گون، هفته گذشته در نمایشگاه خودروی فرانکفورت اظهار داشت این پلتفرم مشترک مختص یک برند نخواهد بود چرا که به چندین خودروساز تعلق دارد.

وی افزود: هر پروژه جدیدی در شرکت خود را بر اساس این پلتفرم جدید قرار خواهد داد. وی گفت پلتفرمی که برای برندهای عالی مانند مرسدس و اینفینیتی در نظر گرفته شده است می تواند برای برندهای ظرفیت بالایی مانند رنو و نیسان نیز مقرون به صرفه باشد و افزود مقرون به صرفه بودن این پلتفرم به مشخصات خودروها بستگی دارد.

خودروسازان در حال ساخت پلتفرم هایی مشترک هستند تا در خودروهایی با اندازه و کلاس های قیمت مختلف به کار برده و هزینه تولید خودروهای خود را کاهش دهند. این استراتژی پلتفرم مشترک به خودروسازان کمک می کند زمان عرضه خودروهای خود به بازار را نیز کم تر کنند.

اینفینیتی، برند لوکس نیسان از پلتفرم ساخت مرسدس در Q30 کامپکت خود استفاده خواهد کرد. نسخه تولید شده Q30 ساختار MFA را خواهد داشت که در مرسدس کلاس A، B، CLA و GLA نیز به کار می رود.