فرآیند داخلی سازی موتور «موتور تی.یو3» در یکی دو سال اخیر شکل گرفته و این موتور که قبلا به صورت کامل از خارج وارد می شد، در خطوط تولیدی موتورسازی ایران خودرو به تولید رسیده است.
برای داخلی سازی «موتور تی.یو3» که کم مصرف بودن از ویژگی های اساسی آن به شمار می رود، سالن ماشین کاری دانوبات که قبلا موتور ایکس.یو.7 را تولید می کرد، تغییر کاربری پیدا کرد.
این موتور که نمادی از همکاری گسترده ساپکو و تمام واحدهای ایران خودرو به شمار می رود، روی خودرو 206 تیپ2 نصب می شود. سیستم الکترونیک، میل لنگ، میل سوپاپ، فلایویل و قطعات مختلف موتور تی.یو3 توسط سازندگان داخلی تامین می شود.
آئین راه اندازی خط تولید این موتور با حضور رحمانی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن، نوروز زاده رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، آوایی معاون پارلمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، برخی مدیران وزارت صنعت و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد.
مرسدس بنز برای حداقل 39 هزار دستگاه خودروی سدان سی کلاس به دنبال مشکل فرمان که ممکن است گردش خودرو را دشوار کند، فراخوان داد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مشکل که ممکن است باعث شود چرخهای فرمان صدا کنند، نخستین بار در سپتامبر در دو خودرو در اروپا مشاهده شد.
مرسدس بنز اعلام کرده این مشکل ممکن است در 28 هزار و 500 دستگاه سدان سی کلاس در آلمان و بیش از 10 هزار و 500 دستگاه از این خودرو که در آمریکا به فروش رفته است، وجود داشته باشد.
این شرکت که در اشتوتگارت آلمان مستقر است، برآورد مشخصی از شمار خودروهایی که در سطح جهانی ممکن است این مشکل را داشته باشند ندارد. سی کلاس پرفروشترین مدل این برند است.
از مشتریان آلمانی مرسدس بنز خواسته شده است برای بررسی مشکل احتمالی خودروهایشان را چک آپ کنند که نیم ساعت بیشتر طول نخواهد کشید. مدلهای مرسدس در آمریکا در آلاباما تولید میشوند و سخنگوی آمریکایی این شرکت اظهار کرده است هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم خودروهایمان این مشکل را دارند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، فروش مرسدس بنز آمریکا 11 درصد در سپتامبر افزایش یافت و به 27 هزار و 315 دستگاه رسید که شش هزار و 285 دستگاه آن خودروی سی کلاس بود. این برند لوکس خودروی سی کلاس را بهسازی کرده تا بتواند در برابر سری 3 بی ام و رقابت کند.
به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام جنرال موتورز ارزان ترین شاسی بلند امریکایی خواهد بود و قیمت آن حتی از اکونیوکس هم 3525 دلار ارزان تر خواهد بود.
مدیر بازاریابی شورولت گفت شورولت ترکس با هدف تبدیل به یک شاسی بلند پر تقاضا به بازار عرضه شده است که احتمالا فروش آن ظرف چند سال آینده 80% رشد پیدا خواهد کرد.
شورولت ترکس در حالت پایه دارای صندلی های عقب تاشو، دوربین عقب و سامانه سرگرمی اطلاعاتی MyLink، با صفحه نمایشگر 7 اینچی می باشد. این خودرو دارای یک موتور 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با قابلیت تولید 138 اسب بخار توان و گشتاور 200 نیوتون متر است که در کنار یک جعبه دنده شش سرعته خودکار قرار گرفته و درصورت سفارش نسخه AWD بهای آن 1500 دلار افزایش پبدا می کند.
به گزارش خبرخودرو، نمونه آزمونی که به تازگی تصاویری از آن فاش شده است در ابتدا با نسل بعدی کولیوس اشتباه گرفته شده بود. البته کولیوس جدید تا سال 2016 عرضه نخواهد شد و کراس اووری که در این تصاویر دیده می شود مدلی کاملا جدید برای این خودروساز فرانسوی خواهد بود.
از آنجا که این شاسی بلند جدید بر اساس قشقایی ساخته شده از پلتفرم مدولار CMF بهره خواهد برد که توسط رنو و نیسان ساخته شده است. این کراس اوور کلاس C با مدل هایی مانند هوندا CR-V و سوزوکی ویتارای جدید و البته خود قشقایی رقابت خواهد کرد.
این شاسی بلند جدید در برنامه تولید رنو بالاتر از کپتور قرار خواهد گرفت که کراس اووری در کلاس B است و سال گذشته معرفی شد.
گفته می شود که این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو ماه مارس سال آینده معرفی خواهد شد.
به گزارش خبرخودرو، این خودرو که اساسا نسخه هاچ بک پنج در از مینی Hardtop اصلی است جایگزینی برای کانتری من شبه کراس اوور نیست. این مینی چهار در که به بلندی کانتری من و یا دارای ساختار چهار چرخ فعال ALL4 نیست مناسب کسانی است که خواهان سواری و تجربه رانندگی مینی Hardtop دو در با فضای بیش تر برای سرنشینان عقب هستند.
با فاصله بین دو محور 2.9 اینچ بیش تر و افزایش طول 6.3 اینچ نمی توان این خودرو را مینی نامید. این مینی چهار در که بزرگ تر از تویوتا یاریس و مزدا 2 است ظرفیت پنج سرنشین را دارد.
دو گزینه موتور توربوشارژ 1.5 لیتری سه سیلندر یا 2.0 لیتری چهار سیلندر برای این خودرو ارائه می شوند. موتور کوچک تر این خودرو قدرت 134 اسب بخار و گشتاور 162 فوت پوند تولید می کند. مینی ادعا می کند چنین قدرتی به شتاب صفر تا صد 7.6 ثانیه کمک می کند. کسانی که در پی قدرت بیش تر هستند می توانند موتور توربو چهار دارای قدرت 189 اسب بخار و گشتاور 207 فوت پوند را برای مینی چهار درS Hardtop خود انتخاب کنند که کمک می کند شتاب صفر تا صد خودرو به 6.6 ثانیه باشد. مانند دیگر مدل های مینی، گیربکس های شش سرعته دستی یا اتوماتیک در این خودرو عرضه می شود.
به گزارش خبرخودرو، مدیر پژو اسپرت، برونو فامین تایید کرده است که 308 GTI یکی از پروژه های کنونی اش است.
فامین گفت: "ما روی نسخه GTI جدید 308 نوین کار می کنیم که احتمالا قدرتی در حدود 250 تا 270 اسب بخار خواهد داشت."
در حال حاضر موتوری با قدرت 270 اسب بخار در RCZ-R به کار می رود که نسخه اصلاح شده 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوی پژو است.
همین نیرومحرکه سال گذشته در 308 R کانسپت نیز به کار رفته بود و مشخص نیست که این موتور در 308 GTI جدید نیز به کار خواهد رفت یا خیر.
اطلاعات دیگری در مورد این خودرو منتشر نشده اما این خبر واضح ترین نشان از آن است که پژو تصمیم دارد نشان 308 GTI را برای نسل مدل های T9 احیا کند.
البته به نظر نمی رسد که 308 GTI به زودی عرضه شود.
احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : با دریافت مالیات ازخودروهای لوکس باید این مبلغ را در حوزه صنعت خودرو صرف شود تا شاهد رشد صنعت خودرو داخل باشیم.
وی با اشاره به وجود برخی موانع و مشکلات در همکاری با شرکتهای خارجی تصریح کرد : در شرایطی که درصد زیادی از خودروهای تولیدی و وارداتی موجود در کشور از کره وارد می شود اما متاسفانه درشرایط تحریم این کشور از واردات قطعات به ایران ممانعت کردند و این رفتار مشکلاتی را برای تولیدات داخلی ایجاد کرد.
وی گفت : اگر قرار است بخش زیادی از خودروهای وارداتی از کره وارد شود پس طبعا این کشورها تحریم را رعایت نکرده است پس چرا قطعات به ایران نمی دهد متاسفانه این رفتار موجب شده بخشی از تولیدات شرکتهای داخلی با مشکل مواجه شود.
وی تاکید کرد : اگر کره ای بنا دارند در تعامل با ایران از واردات قطعات جلوگیری کنند نباید اجازه داده شود که خودروهای آنها نیز وارد کشور گردد.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با انتقاد از سیاست یک بام و دو هوا در همکاری خودروسازان با ایران اظهار داشت : هم اکنون دهها میلیون خودرو به واسطه تحریم کف کارخانجات خودروسازی خوابیده اما همین کشورهایی که از ورود قطعات جلگیری می کنند تعداد زیادی از خودروهای آنها وارد کشور می شود که مسلما چنین رویه ای درست نیست و با هیچ برنامه و سیاستی در کشور همخوانی ندارند.
احمدیان گفت : باید وزارت صنعت ، معدن و تجارت تصمیم جدی در ارتباط با برخی از شرکای خارجی که در شرایط تحریم همکاری درستی با ایران نداشته اتخاذ نماید.
وی همچنین ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی را اقدام درستی از سوی دولت دانست و گفت : چرا باید در این شرایط اجازه داده شود که بخش زیادی از ارز کشور برای ورود این نوع خودروها هزینه شود.
وی با اشاره به طرح مدیریت واردات خودرو افزود : دولت باید از ورود خودروها از کشورهایی که در شرایط تحریم با عدم ارسال قطعات مشکلاتی را برای شرکتهای داخلی ایجاد کردند جلوگیری نماید.