مرسدس بنز به تازگی کامیونی را رونمایی کرده که به فناوری هدایت اتوماتیک مجهز است و نیازی به کنترل فرمان ندارد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این خودروی مفهومی به ادعای سازندهاش میتواند بدون نیاز به دخالت راننده در بزرگراه حرکت کند.
این کامیون نیز همانند بعضی از مدلهای مرسدس بنز از دوربینها و رادارها بهره گرفته است و میتواند با اتصال به اینترنت از سیستم ارتباطی خودرو به خودرو و سیستم ارتباطی خودرو به زیرساخت استفاده کند و با سرعت ایمن در بزرگراه حرکت کند.
نمونه اولیه کابین این کامیون یک میز متحرک و صندلی راننده با امکان چرخش 45 درجه دارد. فضای بیرونی این کامیون نیز به شکلی طراحی شده تا اقتصاد سوخت را بهبود ببخشد.
مرسدس بنز نخستین شرکتی است که کامیونهای اتوماتیک مفهومی را معرفی میکند. این کامیون در نمایشگاه خودروی تجاری هانوفر آلمان به نمایش درآمد و " کامیون آینده 2025" نام گرفته است.
پاناسونیک در راستای تلاش برای ورود به عرصه خودرو، سرگرم مذاکره با شرکت قطعه سازی خودروی فیکوسا برای سرمایهگذاری در این شرکت است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محصولات شرکت اسپانیایی فیکوسا شامل سیستمهای پیشرفته دستیار راننده با امکانات ایمنی مانند تشخیص نقاط کور، کمک به پارک خودرو و هشدار نسبت به خروج از لاین است و پاناسونیک در حال بررسی ساخت مشترک چنین سیستمهایی است.
به گفته منابع آگاه، دو طرف سرگرم بررسی جزییات سرمایه گذاری هستند که نخستین سرمایهگذاری بزرگ پاناسونیک به شکل ادغام و خرید در صنعت خودرو خواهد بود.
روزنامه ژاپنی نیککی نوشت: انتظار میرود پاناسونیک 20 تا 30 میلیارد ین (183 تا 275 میلیون دلار) در فیکوسا برای 50 درصد سهم سرمایه گذاری کند.
همچنین پاناسونیک ممکن است میزان سهمش را در آینده افزایش دهد و فیکوسا را به زیرمجموعه خود تبدیل کند.
این شرکت استراتژیهای مختلفی را برای کسب و کار خودروی خود بررسی میکند، اما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.
پاناسونیک در حال سازماندهی کسب و کار خود برای فاصله گرفتن از بازار پرنوسان محصولات مصرفی و روی آوردن به محصولات صنعتی سودآورتر مانند کالاهای مربوط به خودرو است.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت برای تسلا موتورز باطری خودروی برقی فراهم میکند و در ژوییه تایید کرد که در کارخانه پنج میلیارد دلاری تولید باطری یون لیتیومی این خودروساز برقی سرمایه گذاری خواهد کرد.
به گزارش خبرخودرو ، این کراس اوور که قرار است در نمایشگاه خودروی پاریس هفته آینده به نمایش درآمده و با نیسان قشقایی رقابت کند از تکنولوژی نیرومحرکه هیبریدی تویوتا بهره خواهد برد.
C-HR علاوه بر نمایش خودرویی تولیدی، سبک طراحی diamond-style جدید را نیز نشان می دهد. قرار است این سبک طراحی روی مدل های آینده تویوتا اعمال شود.
در قسمت جلوی این خودرو چراغ های جلوی LED باریک با جلوپنجره ادغام شده و در عرض خودرو کشیده می شوند در حالی که چراغ های LED دید در روز عمودی بر ارتفاع سواری بیش تر C-HR کانسپت تاکید می کنند.
اخیرا تصاویر نسخه ای با ارتفاع بیش تر از تویوتا آئوریس فاش شده است و به نظر منطقی می آید که این کراس اوور بخشی از خانواده آئوریس باشد.
اطلاعات بیش تری از این رقیب قشقایی در دسترس نیست.