وزیر صنعت، معدن، تجارت از
آزاد شدن واردات خودروهای بالای 2500 سی سی خبر داد و گفت: به دلیل اینکه
این خودروها جزء گروه 10 قرار گرفته اند واردات آنها با پرداخت 2 برابر
تعرفه آزاد شده است.
شرکت تویوتا موتور ایالات متحده به تازگی قیمت پریوس الکتریکی را از بین 2010 تا 4690 دلار کاهش داده و آن را به 29990 تا 34905 دلار رسانده است.
به گزارش خبرخودرو، در مقام مقایسه می توان گفت بعد از اجرای مصوبه کاهش قیمت خودروهای الکتریکی در بریتانیا هم اکنون این خودرو قیمتی حداقل 28245 پوند یا به عبارتی 45046 دلار دارد که در مقایسه با نمونه امریکایی اش بسیار است .
در ایالات متحده مبلغ 2500 دلار معافیت مالیاتی برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شده و از سویی دولت نیز تحت برنامه خودروهای پاک تا سقف 1500 دلار از بهای خودرو را تقبل می کند.
در حال حاضر تویوتا موتور امریکا پریوس الکتریکی را در پانزده ایالت امریکا من جمله کالیفرنیا ، اورگان ، واشنگتن ، آیزونا ، مین ، ماساچوست و نیویورک به فروش می رساند .
الک گوتیز – تحلیلگر مسائل خودرو - در این باره می گوید : تویوتا آخرین خودروسازی بود که اقدام به کاهش قیمت خودروهای هیبریدی الکتریکی و یا الکتریکی اش کرد. این اقدام نشان می دهد که هنوز قیمت ها در این بخش دور از دسترس بسیاری از مشتریان است .حتی به قیمت های 30 هزار دلار کمتر هم خودروسازان نتوانسته اند مشتریان زیادی را جذب کنند و به دلیل مصرف مناسب وسایل نقلیه گاز سوز بازار را به آن ها باخته اند .
وی افزود : شاید بعد از این کاهش قیمت فروش پریوس الکتریکی کمی رشد پیدا کند اما آن نمی تواند در مقابل کرولای ساخت همین شرکت که مصرفی 5.88 لیتری در هر صدکیلومتر دارد و قیمت آن زیر 20 هزار دلار است رقابت نماید .
به گفته کارشناسان بعد از گذشت دو سال از عرضه خودروهای الکتریکی هیبریدی و الکتریکی ، نتیجه حتی در بهترین حالت هم نا امید کننده بوده است و این امر نشان دهنده عدم اقبال مشتریان به این دست خودروها است .
زمانی که جنرال موتورز خط تولید جدید شاسی بلندهای خود را ماه گذشته در نیویورک رونمایی کرد، کمبود دو چیز حس می شد.
به گزارش خبرخودرو، اولین موردی که کم بود یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته است که می تواند میزان مصرف سوخت خودروهای جنرال موتورز را برای رقابت بهتر با محصولات توربوشارژ فورد ارتقا دهد. گیربکس هیدرا متیک شش سرعته که در جدیدترین وانت ها و شاسی بلندهای این خودروساز به کار می رود در مقایسه با مدل های هشت و 9 سرعته ای که اکنون خودروسازان دیگر از آن ها استفاده می کنند به نظر قدیمی می آید.
این تنها راه جنرال موتورز برای ارائه گزینه کاهش مصرف به مشتریان بدون هدر دادن توانایی های خودرو نیست. شورلت سیلورادو مدل 2014 دارای موتور V6 با قدرت 285 اسب بخار، گشتاور 413 نیوتون متر و میزان مصرف سوخت 1 لیتر در هر 10.2 کیلومتر بزرگراه به همراه مدل های دیفرانسیل عقب است.
جف لوک، مهندس ارشد اجرایی وانت های متوسط و جهانی جنرال موتورز می گوید اکنون مشتریان جنرال موتورز خواهان شاسی بلندی واقعی با موتور V6 نیستند. در صورت افزایش تقاضا برای مصرف سوخت کم تر، این اولویت نیز تغییر خواهد کرد. خودروهای سواری خیلی کمی هستند که کم تر از هشت سیلندر دارند و هیچ کدام مستقیما با تاهو و یوکون رقابت نمی کنند. این خودروها جیپ رنگلر، نیسان اکسترا، تویوتا 4 رانر و FJ کروزر هستند البته گفته می شود که تولید کروزر در سال 2014 متوقف خواهد شد.
لوک تایید کرده که جنرال موتورز احتمال استفاده از گزینه V6 را قبول دارد اما تاریخ مشخصی برای به کار بردن آن اعلام نکرده است.
موتور 4.3 لیتری V6 جنرال موتورز اختصاصا برای باربری ساخته شده است. هم چنین این موتور پیچیده دارای تزریق مستقیم، زمان بندی متغیر سوپاپ و غیرفعال کننده سیلندر است. گشتاور این موتور 413 نیوتون متر و قدرت آن 285 اسب بخار است. قدرت این موتور 10 اسب بخار کم تر از موتور V8 قبلی تاهو است. این حقیقت که جنرال موتورز از مواد سبک مانند کاپوت آلومینیومی استفاده می کند احتمال استفاده از موتور V6 را بیش تر می کند.
به گزارش خبرخودرو، جنرال موتورز اعلام کرده این موتور کوچک که مختص اوپل آدام است قدرتمندتر از مدل 1.6 لیتری چهارسیلندر کنونی این خودرو است. این موتورها در کارخانه موتورسازی فلینت این غول دیترویت در میشیگان ساخته می شوند. فورد فیستا مدل 2014 موتور 1.0 لیتری توربوشارژ سه سیلندر خط تولید اکوبوست این خودروساز را خواهد داشت که باعث به وجود آمدن سوال در مورد برنامه های جنرال موتورز برای موتور ساب کامپکت های خود در ایالات متحده می شود.
یکی از سخن گویان جنرال موتورز، آنالیسا اسپوسیتو گفته است که هنوز برنامه ای برای به کار بردن موتور 1.0 لیتری توربو در اسپارک یا سونیک وجود ندارد.
شورلت اسپارک اکنون دارای موتور 1.2 لیتری خطی چهار سیلندر است که تنها قدرت 84 اسب بخار و گشتاور 112 نیوتون متر تولید می کند. اسپارک برای مدل 2014 به جای گیربکس اتوماتیک مبدل گشتاور قبلی خود نسخه متغیر پیوسته خواهد داشت.
زمانی که از اسپوسیتو در مورد توانایی جنرال موتورز برای پاسخ گویی سریع به فیستای اکوبوست سوال شد وی گفت این موتور کوچک نیازمند آزمون و ارزیابی است اما بر تحول سریع مالیبوی 2014 برای اصلاح سریع محصولات در زمان لزوم تایید کرد. مالیبو برای این موتور بازطراحی شده است.
تاتا موتورز در حال آزمودن تاتا ویستا مدل 2014 بوده و اخیرا تصاویر جدیدی از این خودرو فاش شده است.
به گزارش خبرخودرو، تصاویر این نمونه آزمون اولیه در نزدیکی پونا گرفته شده است. چراغ های عقب این خودرو کمی عجیب به نظر می رسند چرا که شکل همیشگی را ندارند.
قبلا در مورد ویستا مدل 2014 گفته شده بود که ممکن است ساختار درخت کریسمسی رایج چراغ های عقب این خودرو به طراحی جدیدتری تغییر کند. تاتا می تواند برای این طراحی جدید، چراغ های ترکیبی را در بخش پایینی درِ صندوق عقب نصب کند تا به این خودرو ظاهری کاملا متفاوت بدهد.
در این تصاویر فاش شده کاملا مشخص است که چراغ های ترمز این خودرو در بخش پایینی درِ صندوق عقب نصب شده اند. چراغهای ترمز ویستای کنونی مانند ایندیکای قدیمی هستند.
به علاوه می توان از این تصاویر دریافت که محل نصب پلاک به جای سپر روی درِ صندوق عقب تعبیه شده است. قسمت جلوی ویستا چراغ های بازطراحی شده، سپری تهاجمی تر و جلو پنجره ای جدید دارد که به نظر می رسد الهام گرفته از مانزا هیبرید کانسپت باشد.
فیس لیفت تاتا ویستا موتورهای مدل کنونی خود یعنی 1.3 لیتریMultiJet ساخت فیات با قدرت 75 یا 90 اسب بخار و 1.2 لیتری بنزینی با قدرت 65 اسب بخار را خواهد داشت. ویستا با موتور 1.4 لیتری TDI با قدرت 71 اسب بخار نیز موجود است.
ویستای جدید ماه فوریه سال 2014در نمایشگاه خودروی هند به نمایش در می آید.
کیت بدنه کامل (از سپرها گرفته تا رکاب های جانبی، دیفیوزر و . . .) که البته با کاربرد گسترده فیبرکربن ساخته شده، تایرهای حرفه ای «پیرلی p-zero» با رینگ های 21 اینچی در جلو و 22 اینچی در عقب، تزیین رینگ ها با رنگ خاکستری تیره، کاهش ارتفاع سیستم تعلیق به میزان 40 میلی متر، سامانه افزایش ارتفاع قسمت جلوی اتومبیل، ترمزهای سرامیک کربنی و تزیین فضای داخلی با استفاده از آلکانتارا و فیبر کربن، بخشی از شاخصه های این سوپر ماشین به شمار می رود.
مهندسین «نووتیک روسو»، موفق شده اند با تغییر در نقشه واحد کنترل الکترونیکی و همچنین در نظر گرفتن سیستم اگزوز پیشرفته، قدرت پیشرانه 6.3 لیتری 12 سیلندر خورجینی f12 را از 730 به 770 اسب بخار و گشتاور آن را از 690 به رقم قابل توجه 722 نیوتن متر افزایش دهند که نتیجه این تغییرات، امکان ثبت شتاب اولیه در حدود 3 ثانیه و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 350 کیلومتر در ساعت را برای f12 n-lagro به دنبال داشته است!
تویوتا برنامه تولید انبوه نسخه مفهومیi-Road که یک خودروی سه چرخ و دو سرنشین الکتریکی است را اعلام کرد و از ورود آن به بازار سال آینده خبر داد . به گزارش خبرخودرو ، وقتی که برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ماه مارس ژنو سال جاری چشممان به تویوتا i-Road مفهومی افتاد ، هیچگاه فکر نمی کردیم که شرکت ژاپنی سازنده اش به فکر تولید انبوه آن باشد . اما هم اکنون به نظر می رسد که تویوتا برنامه های گسترده ای برای مونتاژ و عرضه این خودروی الکتریکی کاملا متفاوت دارد . نسخه مفهومی تویوتا i-Road تاحدود 2350 میلی متر طول ، 850 میلی متر عرض و 1445 میلی متر ارتفاع دارد و رقیب رنو توییزی محسوب می شود . تویوتا i-Road مفهومی نیروی مورد نیازش را از طریق دو موتور الکتریکی – که هردو چرخ جلویی متصل هستند و توسط یک بسته باتری یون لیتیومی تغزیه می شوند ، تامین می کند . تویوتا بیشینه سرعت i-Road را 45 کیلومتر بر ساعت و برد حرکتی اش با هربار شارژ (48 کیلومتر عنوان کرده) همچنین وزن این خودروی سه چرخ تنها 300 کیلوگرم می باشد . در حال حاضر جزئیات مربوط به نسخه نهایی قابل تولید و فهرست قیمت گذاری آن هنوز نامعلوم می باشد. اما گمان می رود که تویوتا اطلاعات مورد نیاز فوق را در سال 2014 اعلام نماید. |