اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

معرفی دو محصول کاملا جدید توسط پورشه

پورشه پیش از برنامه ریزی اعلام شده برای نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس 2013 در ماه نوامبر ، دو خودروی کاملا جدید 911 توربو کابریو و توربو اس کابریو را رونمایی کرد .

به گزارش خبرخودرو، نسل جدید پورشه های 911 توربو و توربو اس کابریو بالاخره برای آن دسته از علاقمندانی که پول کافی برای خرید یک دستگاه از آن را دارند رونمایی شد و تنها می بایستی که مدتی کوتاه تا ورود آن به بازار را صبر کنند .

طبق اعلام شرکت تولید کننده ، پورشه 911 توربو کابرو جدید دارای همان موتور 513 اسب بخاری نسخه کوپه است و می تواند در مدتی کم تر از 3.5 ثانیه سرعتش را از صفر به صدکیلومتر بر ساعت برساند .

همچنین توان پورشه توربو اس کابریو حدود 552 اسب بخار بود و می تواند در کم تر از 3.2 ثانیه به سرعت صدکیلومتر برساعت دست پیدا کند .

گفتنی است بیشینه سرعت هردوی این محصولات 318 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این خودروها در هر صدکیلومتر تنها 9.9 لیتری می باشد که در مقایسه با نسخه پیشینشان بهبودی پانزده درصدی را نشان می دهد .

قیمت پایه خودروهای توربو کابریو و توربو اس کابرویو به ترتیب 174431 و 207989 یورو اعلام شده است .

احتمالا این قیمت ها در بازار ایالات متحده به ترتیب 150700 و 193900 دلار باشد .

گیربکس های DCT چگونه کار می کنند

این نوع گیربکس وظیفه دو گیربکس دستی را همزمان انجام می دهد و مرور طرز کار گیربکس های دستی در درک این مطلب موثر و مفید است. در گیربکس های دستی وقتی راننده می خواهد یک دنده را تعویض کند باید ابتدا جریان نیرو را از موتور به گیربکس را قطع کند (که این کار توسط کلاچ انجام می شود، یعنی پدال کلاچ را تا ته فشار دهد) و سپس راننده از دسته دنده برای انتخاب دنده جدید استفاده می کند.


کلا دو نوع گیربکس در اتومبیل ها برای علاقمندان خودرو نام آشنا هستند.

گیربکس دستی : در گیربکس دستی راننده باید ابتدا پدال کلاچ را فشار دهد و بعد از دسته دنده برای تعویض دنده استفاده کند.
گیربکس اتوماتیک : در گیربکس اتوماتیک همه کار ها برای تعویض دنده توسط تورک کنورتور و کلاچ ها و مجموعه دنده های سیاره ای انجام می شود.

امروزه گیربکس دیگری بین این دو در دنیا عرضه شده که dual-clutch transmission نام دارد ، که همچنین گیربکس نیمه خودکار ، گیربکس دستی بدون کلاچ ("clutch less" manual transmission) و گیربکس دستی عمل کننده به صورت اتوماتیک (automated manual transmission) نامیده می شود.

در دنیای ماشین های مسابقه ای گیربکس های نیمه خودکار همچون گیربکس های دستی بخش اصلی خودروهای مسابقه ای را تشکیل می دهد. اما در دنیای تولید وسایل نقلیه شهری استفاده از گیربکس dual-clutch, or direct-shift gearbox که دارای طراحی خیلی خاص و یک تکنولوژی نسبتاً جدیدی می باشد, به تازگی مرسوم شده است.

Hands-On or Hands-Off
سیستم clutch transmission -dual وظیفه دو گیربکس دستی را همزمان انجام می دهد و مرور طرز کار گیربکس های دستی در درک این مطلب موثر و مفید است. در گیربکس های دستی وقتی راننده می خواهد یک دنده را تعویض کند باید ابتدا جریان نیرو را از موتور به گیربکس را قطع کند (که این کار توسط کلاچ انجام می شود، یعنی پدال کلاچ را تا ته فشار دهد ) و سپس راننده از دسته دنده برای انتخاب دنده جدید استفاده می کند. در این مرحله دندانه های یک چرخ دنده در حال حرکت با دندانه های چرخ دنده ی دیگر با اندازه های مختلف درگیر می شود. از یک وسیله بنام سنکرونیزه برای match کردن دنده ها و جلوگیری از سایش دنده ها قبل از اینکه درگیر شوند استفاده می شود. حال یک دنده جدید تعویض شده و راننده پدال کلاچ را رها می کند، که دوباره بین موتور و جعبه دنده و از جعبه دنده به چرخ ها نیرو وصل می شود.
بنابراین در گیربکس دستی معمولی جریان نیرو از موتور به چرخ ها پیوسته نیست (نیروی تحویلی به شفت قطع و مجدداً وصل می شود ) که این مکانیزم با عناوین (shift shock) یا (torque interrupt) شناخته شده است. نتیجه تعویض دنده برای راننده های بی تجربه به جلو و عقب پرتاب شدن سرنشینان است.

در گیربکس های طرح dual-clutch transmission از دو کلاچ استفاده شده، اما بدون پدال کلاچ است. کنترل هیدرولیکی و الکترونیکی پیچیده در کلاچ ها فقط در گیربکس های اتوماتیک استاندارد مورد استفاده قرار می گیرد. در DCT هر چند، کلاچ ها مستقلانه به کار می افتند. یک کلاچ برای کنترل دنده های (R-1-3-5 ) و دنده های (2-4-6 ) بوسیله کلاچ دیگر کنترل می شوند. به این گونه قرار گرفتن دنده ها برای تعویض دنده بدون قطع کردن جریان نیرو از موتور به گیربکس می توان بطور مداوم استفاده کرد.
راننده می تواند روش کاملاً اتوماتیک را انتخاب کند، که وظیفه تغییر تمامی دنده ها توسط کامپیوتر انجام می شود. در این مدل راننده یک رانندگی خیلی شبیه به گیربکس اتوماتیک معمولی را تجربه می کند. زیرا در گیربکس DCT یک دنده به ترتیب خارج و در دنده دیگر وارد می شود که تکان ها و لرزش ها در تعویض دنده تقلیل می دهد. خیلی مهم است که، در تغییر دنده تحت فشار از یک جریان نیروی پیوسته حمایت می شود .

Transmission Shafts and Multi-plate Clutches
یک شفت دو تکه در مرکز گیربکس DCT قرار دارد، که برخلاف گیربکس های معمولی که همه دنده ها بر روی شفت ورودی سوار هستند در گیربکسDCT دنده های شفت ورودی بر روی دو شفت ورودی جدا از هم قرار دارند.
شفت خروجی یکپارچه و توخالی است و محفظه در آن تعبیه شده است که شفت ورودی در داخلش قرار گرفته شده، شفت خروجی توخالی دنده های 2 و 4 را تغذیه می کند در حالیکه شفت ورودی دنده های 1و 3و5 را تغذیه می کند.
گیربکس DCT در پنج دنده مرتب شده است توجه نمائید به اینکه یک کلاچ کار دنده های دوم و چهارم را کنترل می کند در حالیکه کلاچ دیگر که مستقل از کلاچ اول است دنده های 1و 3و 5 را کنترل می کند این حالتی است که اجازه می دهد تا دنده با سرعت زیاد درگیر شود و به صورت پایداری نیرو را ارتباط دهد یک گیربکس معمولی نمی تواند چنین عملی را انجام دهد چرا که برای در گیری همه دنده ها از یک کلاچ بهره می گیرد.

به دلیل شباهتی که بین dual-clutch transmissionو گیربکس اتوماتیک وجود دارد ممکن است شما فکر کنید که این گیربکس  (DCT) به تورک کنورتور نیازمند است ( تورک کنورتور قسمتی است که گشتاور موتور را به گیربکس انتقال می دهد) با اینکه DCT به تورک کنورتور نیازی ندارد در عوض بطور معمول در بازار ها گیربکس DCT از یک کلاچ چند صفحه ای روغنی بهره می گیرد یک کلاچ wet نوعی کلاجی است که در آن اجزایی کلاچ با روغن در ارتباط هستند . به جهت کاهش اصطکاک و دمای تولید شده، برخی از کارخانه های سازنده گیربکس های DCT ‌،درصد ارتقای DCT هایی هستند که از کلاچ خشک مثل کلاجی که در گیربکس های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد اما همه وسایلی که از گیربکس های DCTبهره می گیرند امروزه از کلاچ های روغنی بهره می گیرند . بیشتر موتور سیکلت ها نیز از یک کلاچ چند صفحه ای روغنی استفاده می کنند.
مثل تورک کنورتور، کلاچ چند صفحه ای روغنی نیز از فشار هیدرولیکی به جهت به حرکت در آوردن دنده ها استفاده می کند سیال ، کارش را در داخل پیستون کلاچ انجام می دهد همانطور که در شکل بالا دیده می شود وقتی کلاچ درگیر است فشار هیدرولیک درون پیستون به فنرهای (حلقه ای) فشار وارد می کند که دیسک ها و صفحات را روی یکدیگر فشار وارد کرده و فیکس می شوند . صفحات اصطکاکی دندانه های داخلی دارند که هم شکل و هم اندازه سوراخ ها splines یا محفظه کلاچ است در هنگام چرخش این محفظه با مجموعه دندانه هایی که نیرو را انتقال می دهند مرتبط است . کلاچ DCT ، Audi هم یک فنر حلقه ای کوچک دارد و هم ، یک فنر دیافراگمی بزرگ در کلاچ چند صفحه ای روغنی اش دارد .

براى خلاص کردن کلاچ، فشار سیال داخل پیستون کم‌شده است. این امر به فنر های پیستون اجازه استراحت می دهد ( فشار برابری دارد ) و در نتیجه فشار روی صفحات کلاچ و دیسک ها بر داشته می شود .
خوشبختانه مشخص شده است که چرا گیربکس DCT به عنوان یک گیربکس دستی خودکار طبقه بندی می شود . اصولاً رفتار و عملکرد DCT کاملاً شبیه یک گیربکس معمولی استاندارد است این گیربکس یک شفت ورودی جهت جای گیری دنده ها ، سیستم سنکرونیزه و یک کلاچ دارد چیزی که DCT ندارد یک پدال کلاچ است ، براى اینکه کامپیوترها، سیم‌پیچ‌ها و هیدرولیک تعویض واقعى را انجام مىدهند .

Driver experience تنها یکی از مزایایی متعدد گیربکس DCT است. به دلیل درگیر شدن در 0.008 ثانیه DCT از هر وسیله دیگر موجود در بازار پر شتاب تر است . به دلیل جذب ظربه های ناشی از درگیری دنده بر شفت ها این گیربکس بدون ضربه( یا شوک) به نرمی شتاب می گیرد نرم تر از گیربکس های معمولی و حتی نرم تر از گیربکس های اتومات از همه بهتر این که ( DCT ) به رانندگان حق انتخاب می دهد که برای لذت بیشتر از رانندگی خودشان درگیر کردن دنده ها را بر عهده می گیرند و یا به کامپیوتر اجازه دهند همه این کار ها را انجام دهد .

شاید بتوان گفت که بیشتر پیشرفت های انجام شده در DCT به علت بهبود هزینه سوخت صورت گرفته است زیرا نیروی موتور ارسالی به گیربکس قطع نمی شود و کارآیی ( بازده ) سوخت به میزان زیادی افزایش می یابد بیشتر کارشناسان می گویند DCT شش سرعته بازده سوخت را به نسبت یک دنده اتومات 5 سرعته ، 10 درصد افزایش می دهد . بیشتر کارخانه های سازنده خودرو به تکنولوژی DCT علاقمند شده اند با وجود این برخی خودرو سازان در هزینه های ناشی از تغییر خط تولید به منظور ساخت گیربکس جدید محتاط هستند . ممکن است این کار در ابتدا باعث افزایش هزینه ساخت ماشین های مجهز DCT شود که ممکن است خریداران را نسبت به پرداخت این هزینه دلسرد کند .

به علاوه ، تولید کنند گان آماده صرف هزینه های سنگین در جهت بهبود تکنولوژی گیربکس هستند یکی از نمونه هی بر جسته CVT است یک CVT نوعی گیربکس اتومات که از سیستم فولی و یک تسمه یا زنجیر به جهت ایجاد نسبت دنده ها در محدوده وسیعی هستند CVT ها همچنین ضربه را کاهش داده ( هنگام درگیری دنده ) و نسبت بازده سوخت را افزایش می دهند اما از CVT برای انتقال گشتاور زیاد در ماشین های سنگین نمی توان استفاده کرد.

DCT ها این مشکل (انتقال گشتاور زیاد) را ندارند و برای ماشین های سنگین مناسب هستند. در اروپا ، گیربکس های معمولی به دلیل بازده سوخت و ایجاد گشتاور دلخواه ، ترجیح داده می شوند برخی پیش بینی کرده اند که DCT می تواند 25 درصد بازار را تسخیر کند فقط 1 درصد ماشین ها در سال 2012 در غرب اروپا با CVT تولید خواهد شد.


هوندا CR-V، اولین شاسی بلند ساخت هوندا


هوندا CR-V یک خودرو کراس اور ( نیمه شاسی بلند) است که از سال 1995 توسط هوندا تولید می شود. اما نسل سوم و کنونی این خودرو از سال 2007 تا کنون عرضه می گردد.
تفاوت عمده ی طراحی نسل تازه با مدل های قبلی این است که در صندوق عقب آن از حالت بغل-بازشو (side-opening) از بالا باز می شود و دیگر یک لاستیک یدک به آن متصل نیست. سی.آر.وی جدید خودرویی است پهن تر و کم ارتفاع تر با طول کلی کمتر. همچنین در نسل جدید با قرار گرفتن لاستیک یدک در زیر بخش صندوق عقب، مرکز ثقل خودرو نیز پایین تر آمده است.



 به گزارش تهران الف ، نسل سوم این هوندا از یک پیشرانه 2,4 لیتر چهار سیلندر سری k ساخت هوندا بهره می برد که نمونه های مشابه آن در مدل هایی نظیر هوندا آکورد به کار رفته اند. پیشرانه مدل 2013 این هوندا بیشینه توانی برابر با 185 اسب بخار و بیشینه گشتاوری برابر با 218 نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه به یک گیربکس پنج سرعته اتوماتیک متصل می باشد. گفتنی است سی.آر.وی 2013 به صورت استاندارد در حالت دیفرانسیل جلو عرضه می شود و حالت چهار چرخ متحرک آن نیز به صورت آپشن عرضه می گردد.

تست خودروی دارای پارک خودکار فورد

فورد نمونه اولیه خودرویی را معرفی کرده است که مجهز به تکنولوژی های سیستم کمک پارک کامل و جلوگیری از برخورد با موانع است.

به گزارش خبرخودرو، این خودروساز آمریکایی فیلمی را منتشر کرده است که در آن خودرویی دیده می شود که می تواند با فشار یک دکمه در داخل یا خارج آن به طور خودکار پارک شود. به علاوه یک نمونه اولیه دیگر ترکیب فرمان اتوماتیک و ترمز را برای جلوگیری از برخورد با وسایل نقلیه یا عابران پیاده نشان می دهد.

تکنولوژی پارک با فشردن یک دکمه که روی فوکوس نصب شده است تقریبا تمام قسمت های خودرو را مانند فرمان، انتخاب دنده و حرکت جلو و عقب را کنترل می کند.

نمونه اولیه فوکوس با تکنولوژی جلوگیری از برخورد با موانع، در صورت تشخیص اشیایی که با سرعت کم حرکت می کنند، اشیای ساکن و یا عابران پیاده در مسیر خود هشدار می دهد. در صورت عدم موفقیت راننده به ترمز کردن یا تغییر مسیر به خاطر این هشدار، این سیستم به طور خودکار کنترل خودرو را در دست می گیرد تا از تصادف جلوگیری کند.

مرکز خدمات پس از فروش به زودی تخصصی خواهد شد


مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع فلزی ضمن بیان اینکه پیش نویس استاندارد خدمات پس از فروش تا کنون نهایی نشده است اظهار داشت : این پیش نویس در انتظار رای نهایی کمیته ملی استاندارد است و امید می رود این کمیته به زودی تشکیل و استاندارد ها به عنوان استاندارد ملی منتشر شود .

فریدون بلغاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : زمان انتشار این استاندارد بستگی به حجم کار کمیته ملی استاندارد ، متغیر است و این امر بعضا یک ماه به طول خواهد انجامید  لذا اداره نظارت بر استاندارد هیچ گونه اختیاری در این خصوص ندارد .

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد : بند های این استاندارد در خصوص ارتقای توان علمی و فنی مراکز خدمات پس از فروش است که به موجب آن توانایی هایی را که هر مرکز باید از آن برخوردار باشد مشخص خواهد شد .

وی تصریح کرد : در راستای اجرای این استاندارد دوره های آموزشی برگزار خواهد شد  که کلیه مراکز خدمات پس از فروش ملزم به شرکت در این دوره ها خواهند بود و گواهی شرکت در دوره نیز به افراد داده خواهد شد همچنین چنانچه در این مراکز خدمات ویژه ای نیز ارائه شود نیازمند به گذراندن دوره آن و اخذ گواهینامه خواهد بود .

مدیر کل دفتر نظارت بر استاندارد صنایع فلزی در خصوص دوره های پیش رو گفت : سازمان ملی استاندارد چندین شرکت را در حوزه های مختلف جهت برگزاری دوره های تخصصی در رشته های متفاوت مورد ارزیابی و کنترل قرار داده است لذا شرکت هایی که دوره های مذکور را برگزار می کنند مورد تایید سازمان استاندارد هستند همچنین افرادی که مسئول کنترل کیفی گروه های مختلفند در سال ملزم به گذراندن 20 ساعت دوره آموزشی و باز آموزی در شناسنامه کاری خود هستند. 

وی با اشاره به نظارت خودروسازان بر مراکز خدمات پس از فروش اظهار داشت : خودروسازان مکلف هستند که مراکز خدمات پس از فروش رو بر اساس استاندارد هایی که تعیین شده مورد بازرسی قرار دهند و گزارش هایی را در این راستا به سازمان ملی استاندارد ارائه دهند .

فریدون بلغاری در پایان در خصوص مزیت تدوین استاندارد مراکز خدمات پس از فروش عنوان کرد : چنانچه این استاندارد منتشر شود متقاضیان از مراجعه به تعمیرگاه های تخصصی خودداری کرده و ارائه خدمات تخصصی را بر آنها ترجیح خواهند داد .

ویژگی های جدید هیوندای سوناتا مدل 2014


هیوندای، سوناتای خود را برای سال 2014 کمی به روز کرده و با افزودن ویژگی هایی به آن باعث بهبود ایمنی و تکنولوژی این خودرو شده است.

به گزارش خبرخودرو، لیست طولانی به روزرسانی های این خودرو شامل طراحی اصلاح شده جلو پنجره، چرخ های 43 و 45 سانتی متری جدید، چراغ های جلوی زنون HID، چراغ های عقب  LED و یک سپر عقب جدید است. دیگر تجهیزات این خودرو که در تمام مدل های آن به صورت استاندارد به کار می روند شامل حالت فرمان منتخب راننده، کنترل پایداری خودرو، TPMS و سیستم اگزوز با تنظیم اسپرت هستند. از دیگر اصلاحات سوناتا مدل 2014 می توان کفی های ارتقا یافته به منظور داخلی زیباتر، فوم اضافی در ستون های A و B و یک تعدیل کننده دینامیک اضافی برای کم کردن صدای جاده را نام برد.

اکنون فرمان کاملا چرمی در داخل مدل های محدود وSE  سوناتا موجود هستند، در حالی که سیستم هدایت آن ها با صفحه نمایش لمسی 20 سانتی متری ارتقا یافته است. اکنون در مدل محدود این خودرو صندلی راننده به صورت استاندارد دارای سیستم تهویه است و فیبر کربنی به صورت استاندارد در داخل مدل SE به کار می رود.

سوناتا مدل 2014 موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 242 نیوتون متر دارد. EPA میزان مصرف سوخت این موتور را 1 لیتر در هر 10.2 کیلومتر شهر و 1 لیتر در هر 14.8 کیلومتر بزرگراه ارزیابی کرده است. یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت 274 اسب بخار و گشتاور 364 نیوتون متر نیز برای این خودرو موجود است. میزان مصرف سوخت این موتور 1 لیتر در هر 8.9 کیلومتر شهر و 1 لیتر در هر 13.6 کیلومتر بزرگراه است.

قیمت هیوندای سوناتا مدل 2014 علیرغم تمام به روز رسانی های این خودروساز کره ای، تنها 155 دلار افزایش یافته است. قیمت سوناتا GLA مدل 2014 از 22145 دلار به اضافه هزینه جابه جایی شروع می شود.

تولید اولین شاسی بلند کوچک لوکس توسط آئودی

آئودی در صدد است به کمک یک محصول جدید به نام Q1 به جمع تولید کنندگان بخش رو به رشد شاسی بلند های کوچک بپیوندد.

به گزارش خبر خودرو، در صورت ساخت Q1 ، این خودرو در سال 2016 عرضه می شود و به اولین خودروی لوکس این بخش از بازار تبدیل می گردد.

یکی از سخنگویان آئودی از سویی گفت که شرکتش درباره شایعات اظهار نظر نمی کند. خودروسازان اروپایی تلاش می کنند با هدف افزایش شهرنشینان شاسی بلندهای کوچکی را وارد بازار کنند. در حال حاضر اوپل موکا ، رنوکاپتور  و پژو 2008 جز این دست خودروها هستند . فولکس واگن نیز در صدد است با تایگون وارد این بخش شود.

گفته می شود که Q1 قیمتی 20 هزار یورویی در اروپا خواهد داشت و کوچک ترین خودرو از سوی محصولات Qکه شامل Q7 ، Q5 و  Q3 می شود می باشد.

Q1 بر پایه فولکس واگن پولو طراحی خواهد شد و موتور هاچ بک کوچک A1 برویش نصب می شود . البته علی رغم اینکه این خودرو یک شاسی بلند می باشد با سامانه چهار چرخ (4*4) عرضه نخواهد گردید.

به علاوه قرار است نسخه هیبریدی الکتریکی نیز از Q1 در سال 2018 عرضه گردد و به یک موتور 2 لیتر گازوئیلی و یک موتور الکتریکی مجهز شود.

پیش بینی می شود فروش سالانه خودروهای شاسی بلند کوچک غیر لوکس اروپا امسال 307300 دستگاه باشد و تا سال 2016 به 582790برسد.

توافقات مثبت شورای رقابت با وزیر صنعت در خصوص قیمت گذاری خودرو


رئیس شورای ملی رقابت ، از توافق و همکاری نزدیک این شورا با وزارت صنعت ، معدن و تجارت خبر داد و گفت :  در جلسه اخیر شورای رقابت با وزیر صنعت ، معدن و تجارت  ، توافقات و نتایج خوبی و مثبتی در خصوص بحث  قیمت گذاری خودرو صورت گرفت.

جمشید پژویان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : درجلسه آینده شورای رقابت با قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت قرار است نقطه نظرات این وزارتخانه در خصوص صنعت خودرو مطرح و با توجه به وظیفه هدایت بازار شورای رقابت ،تلاش شود تا این موارد و نقطه نظرات محقق شود.

وی با اشاره به توافقات مثبت شورای رقابت با وزیر صنعت ، معدن و تجارت  تصریح کرد :  در جلسه ای که اخیرا  با حضور وزیر صنعت ، معدن وتجارت ، قائم مقام و معاون وزارتخانه و اعضای شورای رقابت برگزار شد خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شد و مقرر گردید جلسه بعدی با حضور قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در شورای ملی رقابت برگزار شود.

وی هدف از برگزاری جلسات مشترک شورای با وزیر صنعت و معدن را همکار نزدیکی بین وزارت صنعت و معدن وشورای ملی رقابت عنوان کرد و اظهار داشت : در راستای ارتباط و همکاری نزدیک و دائمی میان این دو بخش ، هفته جاری جلسه شورای رقابت با حضور قائم مقام وزیر صنعت و معدن برگزار می شود تا  نقطه نظرات این وزارتخانه را در خصوص خودرو و قیمت گذاری منعکس نمایند مسلما  شورا نیز در راستای همکاری اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی همچنین در خصوص اعلام قیمت سایر خودروها توسط شورای رقابت گفت :  شورای رقابت پس از دریافت آنالیز قیمت توسط خودروسازان و اعلام نرخ تورم بخشی سایر خودروها از سوی بانک مرکزی ، قیمت نهایی این خودروها را اعلام خواهد کرد.

رئیس شورای رقابت افزود : به محض اعلام نرخ تورم بخشی از سوی  بانک مرکزی ، شورای رقابت قیمت خودروهای 206 ، تندر90 را اعلام خواهد کرد.

پژویان گفت : در جلسه این هفته شورای رقابت موارد زیادی در دستور بررسی قرار دارد قطعا یکی از این موارد مهم ، بحث تعیین قیمت سایر خودروها خواهد بود.