اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

فیس لیفت هیوندای آوانته در کره جنوبی عرضه می شود

هیوندای آوانته، سدان شیک این خودروساز کره جنوبی، اکنون اولین خودروی گروه خود در هند است و هیوندای تلاش می کند تا این خودرو را که به نیمه دوره تولید رسیده، جدید کند.

هیوندای آوانته با سبک طراحی خود توجه بسیاری از مشتریان هندی و بین المللی را به خود جذب کرده است.

چندین بار تصاویر فاش شده از فیس لیفت هیوندای آوانته در حال آزمون در کره جنوبی و ایالات متحده فاش شده است. هیوندای برای جدید کردن این خودرو ریسک نکرده، چرا که طراحی آن در سطح جهان قابل قبول است. 

 

فیس لیفت آوانته، 24 اوت در کره جنوبی عرضه خواهد شد. این خودرو دارای مجموعه چراغ های جلوی جدید است و لامپ های پروژکتوری دارد که جزئیات را بهتر نشان می دهند. مانند دیگر فیس لیفت ها، سپر این خودرو نیز به طرز زیرکانه ای اصلاح شده است. چراغ های عقب این خودرو نیز طراحی جدید دارند.

انتظار می رود داخل این خودرو نیز بدون هیچ تغییر ظاهری قابل توجهی، همین طور باقی بماند.

انتظار می رود موتورهای بنزینی 1.8 لیتری و دیزلی 1.6 لیتری خط تولید این خودرو، در فیس لیفت هیوندای آوانته نیز استفاده شوند. این موتورها با گیربکس های شش سرعته دستی و یا اتوماتیک موجود خواهند بود.

چگونه اوباما، رنو را مجبور به ترک ایران کرد؟

مدیرعامل رنو از فشارهای آمریکایی‌ها برای قطع رابطۀ رنو با ایران می‌گوید.


به گزارش خبر،باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا شرکت خودروسازی(فرانسوی) رنو را مجبور به ترک ایران کرده است. از این رو شاید گروه خودروسازی رنو-نیسان نتواند دیگر با ایالات متحده آمریکا تجارت کند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی تریبون چاپ پاریس، رنو سال گذشته 100.000 عدد خودرو در ایران تولید کرده بود اما مجبور به توقف فعالیت در ایران شد و این در حالیست که پژو نیز در سال 2012 مجبور به ترک ایران شده بود.


کارلوس تاوارس، مدیرعامل رنو، روز جمعه با لحنی تلخ و بدون شوخی گفت: اوباما دستور داده بود که فعالیت‌هایمان را در ایران متوقف کنیم. در غیر این صورت شرکت‌هایی که با ایران تجارت می‌کردند، از هر گونه فعالیت در آمریکا منع می‌شدند. از این رو مذاکرات دیپلماتیک میان دولت‌های فرانسه و ایالات متحده آمریکا در این زمینه به جریان افتاد و رنو مجبور شد پس از پژو، فعالیت پررونق خود در ایران را متوقف کند. تاوارس می‌افزاید: گزینۀ دیگری نداریم.
لازم به یادآوری است دو برند خودروسازی فرانسوی رنو و پژو به دلیل تحریم‌های دستوری از سوی ایالات متحده آمریکا و متعاقب کاهش فروش در ایران به شدت خسارت دیده‌اند. رنو و پژو سهم بزرگ و مهمی در بازار محلی داشتند، برخلاف شرکت چندملیتی دیترویت جنرال موتورز و یا فورد که تقریباً در این بازار غایب بودند.


کارلوس تاوارس در ادامه می‌افزاید: تقریباً هیچ قطعه‌ای از کارخانه‌های رومانی و یا فرانسوی به ایران نمی‌رود؛ رنو دیگر به طور مستقیم در ایران تولید نمی‌شود، اما پیشتر قطعات مونتاژی را برای دو شریک خود یعنی ایران خودرو و ساپیا ارسال می‌کرد.


رنو در سال گذشته نزدیک به 100.000 عدد خودرو در ایران به فروش رساند و 28.000 عدد در سه ماهۀ اول خودروهای تندر، داسیا لوگان با نام رنو به فروش رفته است. بدون شک شرکای ایرانی، هنوز قطعاتی در انبارهای خود برای ساخت چند دستگاه خودروی دیگر در اختیار دارند؛ اما به مروز زمان این روند هم متوقف خواهد شد.
رنو برای مدتی در ایران از طریق یک لیسانس خودروی رنو 5 را تولید می‌کرد، اما رنو در شش ماهۀ اول متعاقب توقف فعالیت‌های خودروسازی در ایران، خسارت بالایی را متحمل شد.


این در حالیست که فیلیپ مارینی، رییس کمیسیون دارایی مجلس سنا، در پایان ماه ژوئن نسبت به تبعات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و تأثیری که می‌تواند بر صنعت خودروسازی‌ فرانسه داشته باشد، هشدار داد. وی در مقاله‌ای که در خبرگزاری رویترز منتشر شد، مقامات فرانسوی را به جلب رضایت آمریکایی‌ها برای معافیت فرانسه از اعمال تحریم علیه ایران دعوت کرده و از مقامات خواست تا تلاش کنند فرانسه مجری تحریم‌های آمریکا علیه ایران نباشد. وی با یادآوری متن 13645 قانون مذکور مورخ 3 ژوئن، تأکید کرد که غیبت سنگین صنعت اتومبیل سازی فرانسه در ایران، شرکتهای فرانسوی را در ردیف اول قربانیان تحریم قرار داده است.


پژو، قربانی دیگر تحریم‌ها
این در حالیست که پژو نیز پیشتر تحت فشارهای شریک‌اش جنرال موتورز، مجبور به ترک ایران شده بود. پژو در فوریه 2012 یک قرارداد شراکت با جنرال موتورز امضاء کرده بود. متعاقب آن، صادرات قطعات خودروی پژو که به طور سنتی در ایران تولید می‌شد، در سال 2012 متوقف شد. پژو این دستور را در چهارچوب قوانین بین المللی اعلام کرد اما منابع داخلی اعلام کردند که توقف صادرات قطعات پژو به ایران، با اعمال فشار جنرال موتورز بوده است. کنسرسیوم میشیگان تمایلی نداشت شریک‌اش در کشوری حضور داشته باشد که در لیست سیاه ایالات متحده آمریکا برای کاهش تجارت قرار دارد.

این ضربۀ بزرگی برای پژو معادل 313.000 عدد خودرو در سال 2012 و 400.000 عدد(بالقوه) برای سال 2013 بود. ایران در سال 2010 نزدیک به 467.000 واحد و در سال 2010، 457.900 واحد خودرو از گروه پژو جذب کرده بود. این گروه فرانسوی تا قبل از اعمال تحریم‌ها، نزدیک به 30% از نیازهای محلی بازار ایران را تأمین می‌کرد. به گفتۀ یکی از مقامات این شرکت، سودی که پژو از این طریق بدست می‌آورد، بسیار بالا بود.


تاریخچۀ حضور خودروهای فرانسوی در ایران
حضور شرکت‌های خودروسازی فرانسوی در ایران قدمتی دیرینه دارد و به زمان شاه باز می‌گردد. پژو در واقع در آن زمان از توافق منعقده میان شاخۀ انگلیسی گروه خودروسازی کرایسلر و شرکت ایران خودرو منتفع شده بود. با از سرگیری فعالیت گروه کرایسلر در اروپا درسال 1978 فرانسویها موفق شدند تأمین قطعات خودرو برای مدل هیلمن هانتر(در سال 1966) را در دست گیرند؛ خودرویی که توسط گروه روتس(Rootes) و یا همان کرایسلر انگلیسی تولید می‌شد. هانتر از پایان دهۀ 1960 از طریق یک لیسانس برای مدت زمانی تا همین اواخر توسط گروه ایران خودرو با نام پیکان مونتاژ می‌شد. پژو توانست در این مدت خودروی 405 را نیز در کنار تولید پیکان- که خودروی ملی نامیده می‌شد-اضافه کند. پژو توانست بعدها پژوی 206 چهاردَر را نیز وارد این پروسه کند.

نسخه جدید رنو مگان

 

 

رنو قصد دارد یک نسخه جدید از مگان هاچبک محبوب را با چهره تازه در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی کند .خودروساز فرانسوی این خودرو را با هدف افزایش فروش در بازار ضعیف شده اروپا عرضه خواهد کرد .

مگان 2014 رقیب برای فولکس واگن گلف است با تغییرات ظاهری که شامل سپر ها ، چراغ ها و جلو پنجره می شود به بازار خواهد آمد .

این خودرو با موتور 1 لیتری 3 سیلندر با جعبه دنده 6 سرعته در دسترس خریداران خواهد بود .           

شاسی بلند کامپکت فولکس واگن تایگان، سال 2016 روانه بازار هند می شود

اخیرا گزارش شده که فولکس واگن، تولید شاسی بلند کامپکت تایگان خود را تایید کرده است.

به گزارش خبرخودرو، این کراس اوور که بر اساس پلتفرم آپ ساخته می شود، سال گذشته به عنوان یک کانسپت در نمایشگاه خودروی سائو پائولو دیده شد و احتمالا سال 2016 تولید آن آغاز می شود.

در این گزارش آمده که فولکس واگن با تولید این خودروی رقیب فورد اکواسپرت بر بازارهای نو ظهور تمرکز داشته و تایگان ابتدا در برزیل و هند مونتاژ خواهد شد. این خودرو بر اساس ساختار پلتفرم خانواده کوچک جدید فولکس واگن که با آپ نیز مشترک است، ساخته می شود. انتظار می رود تایگان دارای سیستم چهار چرخ فعال و یک خودروی کم تر از چهار متر با طول 3.86 متر، عرض 1.73 و ارتفاع 1.57 متر باشد.

به احتمال زیاد این خودرو موتورهای آپ را با قدرت بیش تر خواهد داشت. برای آپ از دو دستگاه موتور بنزینی 1.0 لیتری سه سیلندر با قدرت 60 یا 75 اسب بخار استفاده می شود که هر کدام به یک گیربکس دستی پنج سرعته متصل هستند. ممکن است این موتورها در تایگان نیز به کار روند.

فولکس واگن قبلا اعلام کرده بود که تصمیم دارد به صورت دوره ای تا سال 2015، خودروهای موجود در هند را جدید کند. در این صورت احتمال عرضه این خودرو در سال 2016 در هند قوی تر است.

این خودرو رقیب مدل هایی مانند فورد اکو اسپرت در هند، فیات پاندا ترکینگ و سوزوکی جیمنی در بازارهای دیگر خواهد بود. تولید محلی می تواند به فولکس واگن کمک کند که قیمتی برای این خودرو در نظر بگیرد که با خودروهای دیگر در هند رقابت کند و هم چنین حضور این خودرو را در بازارهای نوظهور بهبود بخشد.


رونمایی از ابرخودروی سازگار با محیط زیست در سنگاپور

ابرخودروی سازگار با محیط زیست که قادر است با سرعت چهار صد و بیست کیلومتر در ساعت حرکت کند در سنگاپور رونمایی شد.

به گزارش خبرخودرو،در این خودرو که نام آگیرا-اس (Agera S) بر آن گذاشته شده، در ان از مواد بسیار سبک و تازه ترین فناوری های ایرودینامیک استفاده شده است به شکلی که این خودرو هم نیاز کاربر برای سرعت بیشتر و هم برای صرفه جویی در سوخت را تامین می کند.

مساله منحصر به فرد در این خودرو، استفاده از فیبرهای کربنی در ساخت برخی قطعات آن از جمله لاستیک هاست که از سبک ترین لاستیک ها و رینگ های آلومینیومی موجود، چهل درصد سبک تر است و در نتیجه، در زمان افزایش سرعت، ترمز زدن انرژی کمتری را برای متوقف کردن خودرو می خواهد. فیبر کربن وزنی به اندازه پلاستیک دارد ولی مقاومت آن با فولاد برابری می کند.

موتور این خودرو نیز تا حد اندازه ممکن کوچکتر شد ه است و مصرف بنزین آن نیز دوازده و نیم لیتر در هر صد کیلومتر است.

سرعت این خودرو می تواند تا چهارصد و بیست کیلومتر در ساعت نیز برسد و شتاب صفر تا صد آن دو ممیز نه صدم ثانیه است.

البته این خودرو چندان ارزان هم نیست و بهای آن چهار میلیون و دویست هزار دلار است ولی سازندگان آن امیدوارند ثروتمندان تمایل به خرید آن داشته باشند.

دستگاه آزمون الکترونیک خودروساخته شد

به گزارش خبرخودرو،دستگاه آزمون الکترونیک خودروهای تولیدی که تا قبل از تشدید تحریم ها برای پژو 206، از فرانسه تامین می شد، توسط کارشناسان ایران خودرو برای تست کلیه محصولات تولیدی در داخل شرکت ساخته شد.

فرید ترابی معاون مهندسی فرایند تولید ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: این دستگاه، قبلا تنها در اختیار پژو بود و توسط شرکت اکتیا به ایران خودرو داده می شد، اما با قطع رابطه دو شرکت، پژو این دستگاه را به ایران خودرو نداد.

وی افزود: دستگاه تست الکترونیکی خودروهای تولیدی که یک و نیم میلیون یورو قیمت داشت، با هزینه 150 میلیون تومان طراحی و ساخته شد که به صورت آزمایشی در سایت های بابل و خراسان کار می کند و برای بهبود و ارتقای آن به طور مداوم تست می شود.

ترابی از به کارگیری دستگاه تست الکترونیکی محصولات تولیدی که بسیاری ایرادهای حین تولید محصول را می بیند، در سایت اصلی ایران خودرو در آینده نزدیک خبر داد.

معاون مهندسی فرایند تولید، افزایش ظرفیت تولید بدنه رانا از روزانه 300 دستگاه، به 420 دستگاه را از جمله رویدادهای جدید در سیستم تولید ایران خودرو عنوان کرد و گفت: این کار با تجهیز خط بدنه رانا به اتوماسیون و سیستم های رباتیک انجام شده است.

وی از اجرای همین پروژه برای خط دنا نیز خبر داد و گفت: مهندسی فرایند تولید متعهد شده تا اواخر امسال خط دنا به طور کامل نصب و تولید محصول آغاز شود.

ترابی افزود: قالب های خط دنا 70 تا 80 درصد ساخته شده، برنامه قطعات تزییناتی نیز به همین ترتیب با ساپکو پیش می رود و اواخر تابستان تولید نمونه ها آغاز می شود.

وی از نهایی شدن قالب ها و نقشه های تولید وانت پی. یو. وان. نیز خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا اواخر امسال قالب ها ساخته شده و محصول به بازار بیاید.

ترابی افزود: طراحی جزییات قطعات این وانت در دست اتمام است و این محصول از کلاس و استاندارد بسیار بالاتری برخوردار است .

معاون مهندسی فرایند تولید ایران خودرو وانت سمند را دیگر محصول جدید ایران خودرو عنوان کرد که طراحی نهایی قطعات آن در حال انجام است و بعد از ساخت قالب ها و خطوط تولید، صنعتی سازی خواهد شد.

شورلت تاورا فراخوان می شود

جنرال موتورز که قبلا تولید مدل های تاورا BS III را به همراه هاچ بک و سدان سیل، متوقف کرده بود؛ اکنون ممکن است 114 هزار دستگاه شورلت تاورا را برای تعمیر مشکل آلایندگی مربوط به موتور آن ها فراخوان کند.

به گزارش خبرخودرو، اگر این فراخوان انجام شود، هر دو نسخه BS III و BS IV تاورا را شامل می شود. نسخهBS III تاورا دارای موتور دیزلی توربوشارژ 2.5 لیتری است و موتور مدل BS IV آن، دیزلی توربوی 2.0 لیتری است. جنرال موتورز قبلا اعلام کرده بود که این مشکل هیچ ربطی به ایمنی ندارد.

نمایندگی های جنرال موتورز در هند به برگزاری این فراخوان کمک خواهند کرد و این کار بدون هیچ هزینه اضافه ای انجام می شود.

هیچ اطلاعیه رسمی در مورد این موضوع و یا فراخوان مدل های سیل منتشر نشده است. اما جنرال موتورز قبلا تایید کرده بود که تولید مدل های سیل، از اواخر ماه جولای آغاز خواهد شد و یک ماه بعد از آن نیز تولید تاورا آغاز می شود.