اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

میتسوبیشی و تولید یک مدل خاص

 

نسخه کانسپت میتسوبیشی لنسر اوولوشن xi که نخستین بار سال 2011 رونمایی شده بود، به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
طبق اعلام کمپانی، همانطور که وعده داده شده بود، برای این مدل از سیستم تأمین نیروی هیبریدی شامل: یک پیشرانه بنزینی به حجم 2 لیتر و 2 موتور الکتریکی با توان 60 کیلووات در ساعت، سود برده خواهد شد که طبق پیش بینی کارشناسان، معادل 500 اسب بخار قدرت تولید می کند.
مسئولین کمپانی درباره انتشار جزئیات فنی این مدل، اصلاً دست و دلبازی به خرج نداده اند اما اعلام کرده اند که مصرف سوخت آن به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش، فقط 1.8 لیتر است!
سایر اطلاعات مربوط به این اتومبیل، متعاقباً اعلام خواهد شد.

نیسان ترانو، رقیب اکو اسپرت می شود

پس از فیس لیفت میکرا، ترانو خودروی دیگر نیسان برای بازار هند است و وارد گروه بسیار رقابتی کراس اوورها خواهد شد که اکنون فورد اکواسپرت بالاترین مقام را در آن دارد.  

 

  به گزارش خبرخودرو، نیسان به طور مداوم تصاویر تبلیغاتی ترانو را منتشر می کرد و اکنون جزئیات جدیدی در مورد آن اعلام کرده است. گفته می شود احتمال دارد این خودرو که در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد، با سیستم چهارچرخ فعال تولید شود.

مشخص است که ترانو کاملا بر اساس رنو داستر ساخته شده و آخرین خودروی تولید شده با پلتفرم مشترک این دو خودروسازی خواهد بود. هم چنین معلوم است که این خودرو نیز مانند داستر با هر دو گزینه موتور بنزینی و دیزلی موجود خواهد بود. اما انتظار می رود چند راه کار برای متفاوت ساختن ترانو نسبت به مدل رنوی آن به کار رفته باشد. به نظر می رسد ترانو به جز تغییرات طراحی، یک نسخه چهار چرخ فعال داشته باشد که داستر و اکواسپرت چنین ویژگی را ندارند.

در حال حاضر داچیا داستری که در هند تولید می شود گزینه چهار چرخ فعال را ندارد. می توان گفت تاخیر در عرضه داستر با این سیستم در هند، بخشی از توافق با نیسان است تا این خودروساز از مزیت استفاده از این تکنولوژی برای اولین بار در بازار استفاده کند. به علاوه به نظر می رسد گزینه چهار چرخ فعال در داستر، تا زمانی که فیس لیفت آن وارد بازار هند نشود، ارائه نخواهد شد.

نصب کپسول آتش نشانی بر روی خودروهای جدید اجباری می شود

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت : بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، از ابتدای مهرماه امسال نصب کپسول آتش نشانی بر روی کلیه خودروها تولیدی اجباری است.

فریدون بلغاری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : شورای عالی استاندارد بنا به پیشنهاد سازمان ملی استاندارد ایران ، نصب کپسول آتش نشانی را بر روی کلیه خودروهای داخلی را از مهرماه 92 مصوب و الزامی نموده است که پس از اعلام و انتشار آگهی این مصوبه در جراید ،قانون مذکور از زمان فوق اجرایی خواهد شد.

وی علت مصوبه اخیر شورای عالی استاندارد در الزامی نمودن نصب کپسول آتش نشانی را نیاز و ضرورت در این راستا اعلام کرد و گفت : افزایش ایمن سازی خودروها و جلوگیری از بروز خطرآتش سوزی از مهمترین دلایل مصوبه شورای عالی استاندارد است.

وی تاکید کرد : سازمان ملی استاندارد در راستای کاهش مشکلات و حوادث ناشی از آتش سوزی خودروها و آسیب هایی احتمالی به سرنشینان پیشنهاد و دلایل توجیهی نصب اجباری کپسول آتش نشانی را بر روی خودروها را به شورای عالی استاندارد ارائه نمود و این شورا دلایل سازمان را تایید و مصوبه مذکور را ابلاغ نمود.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت : همواره شورای عالی استاندارد با ریاست رئیس جمهور هم اکنون در غالب کمیسیون زیربنایی دولت تشکیل می شود که پس از تصویب مصوبات ، این مصوبات توسط رئیس جمهور و یا معاون ایشان ابلاغ می شود که مصوبه اخیر الزام نصب کپسول آتش نشانی شورای عالی استاندارد توسط معاون اول ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.

میتسوبیشی اوولوشن جدید رقیب نیسان GT-R

نسل بعدی مدل اوولوشن، که یکی از خودروهای اسپرت میتسوبیشی است و افراد بسیاری در انتظار شروع تولید آن بوده اند، ساخته شده و رقیب بهترین خودروی ژاپنی خواهد شد.  

 

 

 

به گزارش خبرخودرو، مدت زمان زیادی است که علاقمندان به خودرو در انتظار نسل بعدی مدل اوولوشن هستند. آخرین اخبار حاکی از آن است که اوولوشن جدید یک مدل هیبریدی شارژی با قدرت حدود 500 اسب بخار خواهد بود که برای رقابت با نیسان GT-R کافی است. البته با توجه به اعتبار GT-R و عملکرد تایید شده آن در داخل و خارج از مسیر مسابقه، این یک ادعای جسورانه است، اما لنسر اوولوشن نیز در دهه های گذشته هرگز خودروی بدی نبوده و این خودروساز ژاپنی قصد دارد این خودرو را به سطح رقابت قبلی اش بازگرداند.

نسل بعدی هاچ بک لنسر در آخرین مراحل ارزیابی است تا برای عرضه جهانی در سال آینده آماده شود و تولید یک نسخه هیبریدی شارژی از آن نیز برنامه ریزی شده است. به لطف تکنولوژی ارتقا یافته خودروی مسابقه MiEV اوولوشنII پایکس پیک، اوولوشن جدید دارای عملکردهای جدید بسیاری است. این خودرو یک مدل عالی با سیستم چهار چرخ فعال خواهد بود که بهترین عملکرد و کم ترین میزان آلایندگی را دارد.

چگونگی فروش بی ام و i3 مدل 2013

بی ام و اخیرا اعلام کرده که قیمت پایه i3 در آلمان 45927 دلار خواهد بود.

به گزارش خبرخودرو ، بی ام و i3 جدید که قرار است 29 جولای همزمان در مراسم هایی در سه قاره و در کلان شهرهای لندن، نیویورک و بیجینگ رونمایی جهانی شود، از ماه نوامبر 2013 آماده فروش به مشتریان آلمانی خواهد بود.

محصولات و خدمات i3 از طریق یک الگوی فروش چند گانه عرضه خواهد شد که شامل همکاران انتخابی بی ام و ، یک مرکز تعامل با مشتریان (CIC) و مذاکره آنلاین است.

بازارهای منتخب فروش این خودرو، دارای نیروی فروش از طریق تلفن همراه و یک تیم فروش خواهند بود که مشتریان، خارج از نمایشگاه های مرسوم به آن ها دسترسی خواهند داشت.

یان رابرتسون، یکی از اعضای هیئت مدیره بی ام و AG، در مونیخ اظهار داشته: "بی ام و i3، نوید بخش شروع یک عصر جدید برای حرکت فردی و گروه بی ام و است. تقاضا برای بی ام و i3 بسیار زیاد است. ما با این خودروی پیشرو و ارزان، برای مشتریان یک پیشنهاد فوری در زمینه خودروهای الکتریکی خواهیم داشت."


نسخه M دیزاین بی ام و X6 معرفی شد

جزئیات نسخه M دیزاین بی ام و X6 به تازگی منتشر شده است.  

 

به گزارش خبرخودرو، نسخه دیزاین علاوه بر راه راه های go-faster بی ام و، دارای رینگ های بزرگ 53 سانتی متری M بی ام و است. اما تنها این نیست. یک اسپلیتر جلوی فیبر کربنی و یک بادشکن عقب در کنار محافظ رادیاتور دوتکه مشکی رنگ، کلاهک آینه های بغل و یک هواکش، بسته ارتقایی این خودرو را کامل می کنند.

بی ام و در داخل این خودرو از تودوزی کاملا چرمی مرینو برای داشبورد و صندلی ها استفاده کرده است. طرح رنگ داخل این خودرو ترکیبی از دو رنگ قرمز و مشکی است. به علاوه این خودرو، یک پلاک بیانگر شماره انحصاری خودرو دارد.

نسخه M دیزاین X6 تنها با سه گزینه رنگ بدنه موجود خواهد بود. در واقع این خودرو با رنگ سفید آلپ، مشکی یاقوتی و قرمز ملبورن ارائه خواهد شد. فروش نسخه دیزاین از ماه اوت 2013 آغاز شده و تنها 100 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد. بی ام و قیمت این خودرو را منتشر نکرده است.

بی ام و X6 که سال گذشته نسخه فیس لیفت آن ساخته شد به آخرین مراحل دوره تولید خود نزدیک می شود. انتظار می رود یک X6 کاملا جدید، اواخر سال آینده یا اوایل سال 2015 معرفی شود. با توجه به این که X6 اولین مدلی است که طراحی کوپه- شاسی بلند را داشته و در رنج روور ایووک، بی ام و X4 که به زودی عرضه می شود، مدل هایی از برند های رقیب مانند مرسدس GLC و آئودی Q6 نیز از این طراحی را استفاده شده، این خودرو اهمیت زیادی برای بی ام و دارد.