اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

 

 

انا لله وانا الیه راجعون

دوست عزیز

جناب آقای محمد کوه میشی

درگذشت شهادت گونه همسر و فرزند حضرتعالی را د ر صانحه فرودگاه مشهد مقدس تسلیت عرض می نماییم و برای درگذشتگان مغفرت الهی وبرای بازماندگان صبر وسلامتی آرزومندیم.

آزمون زمستانه موتور ملی در سوئد با موفقیت انجام شد

مهندس محمد زالی مدیرعامل شرکت تحقیق طراحی و تولید موتور ایران خودرو خبر داده است که آزمون زمستانه خودروی سمند با موتور ملی در کشور سوئد(نوار قطب شمال)با موفقیت انجام شد.

وی گفت: تمامی مراحل این آزمون که در شرایط آب و هوایی قطب شمال صورت گرفته، نشان داد که موتور ملی تمامی مولفه های فنی مورد نظر را در این شرایط برخوردار است و این موفقیت اعتماد به نفس تازه ای به متخصصان شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو داده و تجارب تازه ای در این پروژه حاصل شده است.

وی ادامه داد: این آزمون در واقع اطمینان یابی کارشناسان این شرکت نسبت به توانمندی های فنی موتور ملی می باشد که قرار است اواخر سال جاری تولید انبوه آن آغاز شود.

این موتور بر روی خودروی سمند نصب می شود و اولین موتور با پایه گاز در جهان به شمار می رود.

راهبردهای اصلی شرکت ایران خودرو در طراحی و تولید موتور ملی رهایی از وابستگی موتور در خودروهای مورد مصرف و امکان استفاده از سوخت گاز طبیعی است.

این در حالی است که ایران خودرو با کسب دانش فنی طراحی موتور خودرو گام مهمی در زمینه خودکفایی و صدور آن به خارج برداشته است.

پروژه موتور ملی سال گذشته طی مراسمی با حضور دکتر علیرضا طهماسبی وزیر صنایع و معادن پرده برداری شد.

نپتا چشم ها را خیره خواهد ساخت

رنو امیدوار است در نمایشگاه بین المللی پاریس که در اواخر ماه جاری برگزار می شود نظرها را به خود جلب کند.

رنو با معرفی مدل مفهومی "نپتا"زاویه جدیدی از طراحی آینده را به نمایش خواهد گذاشت.

رنو "نپتا"با طراحی خاص و مجهز به موتور شش سیلندر 5/3لیتری ،420اسب بخار نیرو تولید میکند و با گیربگس 7سرعته اتوماتیک مجموعه ای از توانائی ها را گردآوری کرده است.

نپتا فاقد در به شکل مرسوم است و دیواره جانبی آن توسط 2لولای طولی به سمت بالا و به شکل بال باز می شود و از ستون خبری نیست.

در فضای داخلی هم نمایشگرهای دیجیتالی با کیفیت DVDبه چشم می آید و طراحی شیشه و بدنه در جلو هم به صورت بادشکن است تا در حین حرکت دردسری برای سرنشینان فراهم نکند. بدنه نپتا از جنس کربن است.


تولید خودرو با سوخت‌ هیدروژنی‌ از آوریل‌ سال‌ آینده‌ در شرکت‌ بی

شرکت‌ خودرو سازی‌ بی‌ ام‌ و المان‌ تولید اولین‌ خودروهای‌ دنیا را با سوخت‌ هیدروژنی‌ از آوریل‌ سال‌ آینده‌ آغاز می‌ کند.‌

به‌ گزارش‌ بخش‌ انگلیسی‌ رادیو ژاپن‌ در اینترنت‌،بی‌ ام‌ و اعلام‌ کرده‌ است:‌ از آنجاکه‌ دسترسی‌ به‌ جایگاههای‌ هیدروژن‌ هنوز محدود است‌ .

این‌ خودروها می‌ توانند هم‌ از بنزین‌ و هم‌ ازهیدروژن‌ به‌ عنوان‌ منبع سوخت‌ استفاده‌ کنند.‌

زمانیکه‌ هیدروژن‌ سوخت‌ این‌ خودروها را تامین‌ می‌ کند ،گاز دی‌ اکسید کربن‌ تولید نمی‌ شود و میزان‌ تولید اکسید نیتروژن‌ نیز به‌ میزان‌ قابل‌ توجهی‌ کاهش‌ می‌ یابد.‌

گفتنی‌ است‌ به‌ علت‌ بهای‌ زیاد این‌ خودروها در مرحله‌ نخست‌ مصرف‌ کنندگان‌ منتخب‌ می‌ توانند از آنها استفاده‌ کنند و در این‌ مرحله‌ این‌ تولیدات‌ دربازار به‌ طور گسترده‌ عرضه‌ نخواهند شد‌چالش‌ اصلی‌ بی‌ ام‌ و کاهش‌ بهای‌

تمام‌ شده‌ این‌ خودروها و افزایش‌ جایگاههای‌ عرضه‌ هیدروژن‌ است.

‌‌درحالیکه‌ اروپاییها و امریکا معتقدند تولید خودروهای‌ هیدوژنی‌ برای‌ کاهش‌ آلاینده‌ های‌ هوا ضروری‌ است‌ ،ژاپنیها در تولید خودروهایی‌ با سوخت‌ دوگانه‌ بنزین‌ وبرق‌ سرمایه‌ گذاری‌ می‌ کنند.‌

قیمت‌ محصولات‌ گروه‌ خودروسازی‌ سایپا افزایش‌ نیافته‌ است‌

مدیر فروش‌ گروه‌ خودروسازی‌ سایپا در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرواعلام‌ کرد: ‌ قیمت‌ محصولات‌ سایپا به‌ هیچ‌ وجه‌ افزایش‌ نیافته‌ است.‌‌عموزاده‌ گفت:‌ ‌ گروه‌ خودروسازی‌ سایپا با توجه‌ به‌ افزایش‌ تقاضا در مرداد ماه‌ ضمن‌ انتقال‌ تعطیلات‌ تابستانی‌ به‌ هفته‌ های‌ پایانی‌ شهریور باعرضه‌ ‌56‌ هزار دستگاه‌ خودرو در مرداد ماه‌ از ایجاد نوسان‌ در قیمت‌ خودروهای‌ این‌ گروه‌ جلوگیری‌ کرد.‌ وی‌ خاطرنشان‌ کرد: ‌ گروه‌ خودروسازی‌ سایپا با تقویت‌ عرضه‌ خودرو آمادگی‌ کنترل‌ بازار در هر شرایطی‌ دارد.‌ عموزاده‌ افزود :‌ از ابتدای‌ سال‌ تاکنون‌ ‌190‌ هزار دستگاه‌ خودرو از محصولات‌ سایپا به‌ متقاضیان‌ تحویل‌ شده‌ که‌ تا پایان‌ سال‌ به‌ ‌480‌ هزار دستگاه‌ می‌ رسد‌ .مدیر فروش‌ گروه‌ خودروسازی‌ سایپا از عرضه‌ سه‌ نوع‌ خودرو جدید تا پایان‌ سال‌ خبر داد و افزود: ‌ خودرو پراید با ظاهر و شکل‌ داخلی‌ جدید، خودرو زانتیای‌ سیف‌ لیفت‌ و خودروی‌ ‌5‌‌ از محصولات‌ جدید این‌ شرکت‌ است‌ که‌ تا پایان‌ سال‌ عرضه‌ می‌ شود‌.


افزایش‌ قیمت‌ خودرو در بازار حاصل‌ سیاستهای‌ خودروسازان‌ است‌

رئیس‌ اتحادیه‌ صنف‌ دارندگان‌ نمایشگاهها و فروشندگان‌ اتومبیل‌ تهران‌ در گفت و گو با خبرنگارخبرخودروگفت:‌ ‌

کاهش‌ عرضه‌ و افزایش‌ یک‌ تا ‌5‌/‌1‌ درصد قیمتها در کارخانه‌ های‌ تولیدی‌ علت‌ اصلی‌ افزایش‌ قیمت‌ خودرو در بازار است.‌‌

جلال‌ ریخته‌ گر قدیمی‌ افزود: منشا‌ اصلی‌ نوسان‌ در قیمت‌ خودرو کارخانه‌ های‌ تولیدی‌ هستند و همواره‌ با

تنظیم‌ میزان‌ عرضه‌ و تاخیر در تحویل‌ خودرو قیمت‌ بازار را کنترل‌ می‌ کنند‌.

وی‌ افزود: اعمال‌ سیاستهای‌ شرکتهای‌ خودروساز موجب‌ شده‌ است‌ قیمت‌ هر دستگاه‌ خودرو سمند معمولی‌ از ‌1‌/‌11‌ میلیون‌ تومان‌ به‌ ‌7‌/‌11‌ میلیون‌ تومان‌ افزایش‌ یابد همچنین‌ قیمت‌ سمند دوگانه‌ سوز ‌300‌تا ‌400‌ هزار تومان‌ افزایش‌ یافته‌ است‌ و قیمت‌ انواع‌ خودرو پژو ‌206‌ نیز ‌200‌ تا ‌300‌ هزار تومان‌ افزایش‌ داشته‌ است.‌‌

ریخته‌ گر قدیمی‌ با اشاره‌ به‌ چشم‌ انداز بازار خودرو در نیمه‌ دوم‌ سال‌ گفت‌: پیش‌ بینی‌ می‌ شود از ابتدای‌ مهر قیمت‌ خودرو ‌2‌ تا ‌3‌ درصد کاهش‌ یابد برای‌ اینکه‌ میزان‌ تقاضا کمتر از نیمه‌ اول‌ سال‌ است.‌‌

برنامه ایران خودرو برای صادرات یک میلیارد دلاری پژو 206 سدان


 قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در استراتژی و همکاریهای بین‌المللی گفت: برنامه اولیه برای سال 2007،صادرات 13هزار دستگاه خودرو پژو 206 سدان است و در صددیم ظرف 7 سال آینده به رقم یک میلیارد دلار صادرات از این خودرو دست یابیم.
امیر البدوی گفت: در مورد پژو 206 سدان این نخستین بار است که خودرویی با برند پژو منحصرا در یک کشور دیگر تولید می‌شود.
وی با اشاره به صادرات پژو 206 سدان به 39 کشور جهان، خاطرنشان کرد: صادرات پژو سدان در وهله نخست برای تمام کشورهای منطقه برنامه‌ریزی شده و در نیمه نخست سال آینده میلادی، این خودرو به اروپای شرقی و سپس اروپای غربی صادر خواهد شد.
البدوی یادآور شد: در مورد پژو 206 سدان، شرکت پژو از کلیه عملیات تبلیغات و شبکه گسترده خود در کشورهای منطقه برای عرضه این خودرو استفاده خواهد کرد و در حال حاضر نیز سعی شده تا در اکثر کشورهای منطقه عرضه خودروی 206 معمولی کاهش یابد و به جای آن، بازار به خودروی 206 صندوق‌دار تولید ایران خودرو داده شود.
وی با اشاره به برنامه ایران خودرو برای صادرات بیش از 30 درصد تولید خودروی پژو 206 سدان به کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: ما در سپتامبر (شهریور) برنامه صادرات 1200 خودرو پژو 206سدان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برنامه ما این است که به رقم بیش از 1500 خودرو در ماه دست یابیم.
وی ظرفیت ایجاد شده برای تولید 206 سدان در کشور را بسیار مناسب توصیف کرد و افزود: ظرفیت تولید این خودرو 42 دستگاه در ساعت است که با فعالیت بیش از 300 رباط تولید می‌شود و همزمان با صادارت، این خودرو در داخل نیز عرضه می‌شود.
قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو قیمت صادراتی پژو 206 سدان را در کشورهای مختلف بر اساس نوع تعرفه، مالیات و سود بازرگانی آنها متفاوت دانست و یادآور شد: قیمت پایه صادرات این خودرو در کشورهای مختلف بین 11هزار و 500 تا 13هزار و 500 یورو است.
وی گفت: ظرفیت فعلی تولید پژو سدان 42 دستگاه در ساعت است که اگر دو شیفت یعنی 4 هزار ساعت کاری را در نظر بگیریم، می‌توانیم به راحتی سالانه بیش از 160 هزار دستگاه از این خودرو تولید کنیم.
البدوی در عین حال تمرکز اصلی ایران خودرو را بر روی سمند دانست و گفت: تمام توان ایران‌خودرو بر صادرات گسترده سمند است و همپای صادرات پژو 206 سدان، در تمام این کشورها سمند نیز عرضه می‌شود.
وی افزود: صادرات سمند به تنهایی در روسیه به بیش از هزار دستگاه در ماه خواهد رسید و در بلاروس نیز فعلا 500 دستگاه در ماه از این خودرو تولید می‌شود که آن را به هزار دستگاه افزایش خواهیم داد.
وی اظهار امیدواری کرد که ایران خودرو بتواند 25 درصد ظرفیت تولید پژو 206 سدان را صادر و 75 درصد مابقی را به بازار داخلی عرضه کند.
البدوی ساخت داخل پژو 206 سدان را 77 درصد و طراحی آن را 100درصد ایرانی عنوان کرد.


سایپا در 5 ماهه نخست امسال 51 درصد بازار خودرو کشور را در اختیار

به گزارش ستاد خبری سایپا، در مردادماه گذشته سایپا با تولید44 هزار دستگاه خودرو سواری و دو دیفرانسیل حدود 60 درصد بازار ایران را کسب کرد و سایر شرکتها فقط 40 درصد سهم بازار را داشتند .سهم بازار سایپا در مرداد ماه 6/12 درصد رشد داشته و سهم بازار سایر شرکتها در این ماه با رشدی منفی همراه بوده است .