اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تمایل فیات به خریداری جگوار و استون مارتین

فیات کمپانی موفق خودورسازی ایتالیا در یکی دو سال اخیر مذاکراتی با فورد داشته که محتوای آن به شرایط خرید کمپانی های زیر مجموعه فورد در اروپا یعنی جگوار و لندرور می پردازد.

 

به گزارش خبرخودرو ، سرجیو مارچیونه مدیر کل فیات اوایل امسال خبر داده بود که به زودی شرکت تحت امرش شریک جدیدی پیدا خواهد کرد و حال به نظر می آید که جگوار و لندرور انگلیسی های با سابقه واصیل می توانند شرکای آتی فیات باشند.

البته آنچنان که از اخبار بر می آید فیات تا حدی نگران اعتبار و درجه فعلی اش است و ممکن است اضافه شدن این مجموعه همراه با ضررهایی برای آنها باشد .

مارچیونه در گفت و گویی با روزنامه "لارپوبلیکا" اعلام کرده که فیات قصد دارد با دو سه برند جدید در بازار جهانی حضور قوی تری از خود نشان دهد.

بعضی از کارشناسان حوزه صنعت خودرو معتقدند که فیات می تواند از اعتبار جگوار و لندرورخصوصا در بازار آمریکا استفاده زیادی ببرد و حتی با کمک نمایندگی های فروش فعال این دو کمپانی در آمریکا راه ورود انبوه آلفارمئو را به بازار آمریکا هموارتر سازد.

نکته جالب اینجاست که د رمطبوعات اروپا خبر تمایل رنو برای خرید استون مارتین و جگوار هم شنیده شد اما روز دوشنبه کارلوس گون شایعه مذاکره با سران فورد را کاملا تکذیب کرد.

ظاهرافعالیت های فعلی رنو و نیسان در بخش خودروهای لوکس برای سران این دو کمپانی کافی به نظر می رسد و نیازی به توسعه آن نمی بینند.


تاکید رویانیان‌ بر مراجعه‌ مالکان‌ پژو ‌405‌ مدلهای‌ ‌83‌ و ‌84‌

رئیس‌ راهنمایی‌ و رانندگی‌ کشور تاکید کرد : مالکان‌ پژو ‌405‌ مدل‌ های‌ ‌83‌ و ‌84‌ برای‌ تعویض‌ قطعات‌ سوخت‌ به‌ شعبه‌ های‌ ایران‌ خودرو یا امدادخودرو مراجعه‌ کنند.‌

به‌ گزارش‌ خبرنگار خبرخودرو ، سردار رویانیان‌ در نشست‌ خبری‌ با خبرنگاران‌ افزود:‌ در صورت‌ مراجعه‌ نکردن‌ این‌ دسته‌ از مالکان‌‌ مسئولیت‌ هر حادثه‌ ای‌ متوجه‌ خود آنان‌ است.‌‌

وی‌ با بیان‌ اینکه‌ پژوهای‌ مدل‌ های‌ ‌85‌ به‌ بالا نیاز به‌ مراجعه‌ ندارند گفت‌‌ : سیستم‌ سوخت‌ این‌ خودروها اصلاح‌ شده‌ است.‌‌

رئیس‌ راهنمایی‌ و رانندگی‌ کشور افزود‌ : برای‌ جلوگیری‌ از مشکلات‌ احتمالی‌ با ایران‌ خودرو تفاهمنامه‌ ای‌ برای‌ ایجاد مرکز مشترک‌ استاندارد و ایمنی‌ خودرو ‌ایکاپل‌‌ امضائ‌ کردیم‌‌.

رویانیان‌ درباره‌ جلوگیری‌ از تردد پژوهای‌ مدل‌ ‌83‌ و ‌84‌ گفت‌‌ برای‌ این‌ امر یک‌ مرجع قانونی‌ از جمله‌ مجلس‌‌ قوه‌ قضائیه‌ و دولت‌ باید الزام‌ کند.‌

سیویک محبوب جوانها

مرکز نظر سنجی QPC اعلام کرد در بازار آمریکای شمالی هوندا سیویک محبوبترین خودوری جوانان زیر 20 سال است .

به گزارش خبرخودرو ، جالب است که سیویک چه به عنوان خودروی صفر کیلومتر و چه به عنوان خودروی دست دوم به این عنوان دست پیداکرده است .

این موسسه همچنین اعلام کرده که خودورهای SUVنسبت به چند سال قبل با فروش کمتری مواجه شده اند و علاقه جوانان به خودروهای کوچک با مشخصات اسپرتی بیش از گذشته شده است .

طبق آمار ارائه شده توسط QPC در بین 10 خودروی محبوب جوانها رتبه ها به این شرح است .

1-هوندا سیویک

2-فورد فوکوس

3-تویوتا کرولا

4-شورلت کاوالیر

5-فورد رنجر

6-هوندا آکورد

7-فوردFISO

8-فورد اکسپلورر

9-پونتیاک گراند -ام

10-پونتیاک سان فایر


اولین سری تندر 90 سایپا امروز تحویل مشتریان شد

امروز صبح طی مراسمی با حضور مدیر عامل گروه سایپا و معاون اجرائی ریاست محترم جمهور اولین سری تندر 90 سایپا تحویل مشتریان شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، از 1200 دستگاه خودروی تندر 90 سری اول گروه سایپا ، تعداد 700 دستگاه طی روزهای آینده تحویل مشتریان می گردد.

گروه خودروسازی سایپا از 22000 نفر برای پیش خرید تندر 90 ثبت نام به عمل آورده است که از این تعداد 80% متقاضی مدل E2 ، 10% مدل E1 و 5% ‌مدل E0 می باشند که همگی تا پایان سال خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.

لازم به ذکر است که تمام خودروهای تولیدی گروه سایپا در این مرحله از شرکت رنو تاییدیه دریافت کرده است.

بنز باکیفیت‌ترین و پی‌کی بی‌کیفیت‌ترین

بنز E200 با کیفیت‌ترین و پی‌کی بی‌کیفیت‌ترین خودرو‌های ساخت داخل در سه ماه آخر سال 85 شناخته شدند.
در این مدت بنز کلاس
E200 با 40 امتیاز منفی و بنز E350 با 45 نمره منفی با کیفیت‌ترین خودرو‌های ساخت داخل بوده‌اند که در تاپ خودرو (وابسته به ایران خودرو) تولید شده‌اند. البته ساخت داخل این خودرو‌ها بسیار پایین است و به صورت مونتاژ کامل در ایران ساخته می‌شوند.

نیسان ماکسیما، مزدا 323، کوراندو، پاجرو و نیسان رونیز به ترتیب با امتیاز منفی 79.3 ، منفی 92.6، منفی100، منفی 102.6 و منفی 103.5 جزو با کیفیت‌ترین محصولات داخلی هستند که همه آن‌ها ساخت داخل زیر 20 درصد دارند.

در رده‌های بعدی نیز به ترتیب پژو 206 اس‌دی، هیوندایی اونته، فولکس گل، هیوندای ورنا، سیتروئن زانتیا و پژو 206، کیاریو، پروتن ویرا قرار دارند.

پژو پارس خراسان، پژو 405 خراسان، سمند، پژو 405 و پژو پارس با امتیاز‌های منفی 239.8، منفی 243.4، منقی 266.2، منفی 270.5 و منفی 271.1 در رده‌های بعدی قرار دارند.

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پراید پارس خودرو، پراید صبا ، پژو روآ و پراید 141 با امتیاز منفی 325.2، منفی 325.7، منفی 373 و منفی 377.3 در رده قابل قبول کیفی از نظر این موسسه هستند.

خودرو‌های پراید نسیم، پاژن و پی‌کی جدید نیز با امتیاز‌های منفی 378.3، منفی 415 و منفی 493.3 جزو حداقل قابل قبول از لحاظ کیفیت بوده‌اند.

در همین مدت در بخش وانت نیز وانت نیسان پیکاپ دو کابین با منفی 115.3 و نیسان پیکاپ تک کابین با امتیاز منفی 168.3 جزو با کیفیت‌ترین و وانت پیکان، نیسان سی.ان.جی و نیسان Z24 با امتیاز منفی 471.8، منفی492.4 و منفی 496.7 جزو بی کیفیت‌ترین وانت‌های تولیدی داخل بوده‌اند.

مدل جدید لکسوس وارد بازار می‌شود

مدل جدید لکسوس با نام اس‌اف با موتوری با قدرت 400 اسب بخار سال 2008 وارد بازار می‌شود.

این خودرو که یک سدان اسپرت محسوب می‌شود در کارخانه تویوتا در آمریکای شمالی تولید خواهد شد. موتور این خودرو پنچ لیتری هشت سیلندر است که توانایی تولید 400 اسب بخار را دارد.

این خودرو دیفرانسیل عقب است و از الیاف مخصوصی در ساخت دیسک‌های آن استفاده شده است.

شتاب صفر تا صد این خودرو 4 ثانیه است و از یک سیستم جدید کنترل هوشمند خودرو جهت پایداری بهره می‌برد.

گفتنی است، شرکت لکسوس، شعبه آمریکای شمالی تویوتا است که به تولید خودروهای لوکس می‌پردازد.

پروتون همچنان در جستجوی یک شریک خارجی

دولت مالزی در جستجوی یک شریک تجاری جدید برای شرکت اتومبیل سازی پروتون است تا بتواند بحران کاهش سهام خودرا در بازارهای جهانی پشت سر بگذارد.

مالزی در صدد است تا ظرف سه ماه قراردادی رابا یک شرکت خارجی جهت همکاری و شراکت در شرکت اتومبیل سازی پروتون به امضا برساند.

پیش از این شرکت آلمانی فولکس واگن با پروتون همکاری می کرد اما این شرکت دیگر مایل نیست به این همکاری ادامه دهد.

نور محمد یاکوب،جانشین وزیر مالی مالزی این ادعا را که عدم تمایل شرکت فولسواگن برای ادامه همکاری ها با پروتون بواسطه امتناع دولت این کشور در واگذاری سهام پروتون به فولسواگن بوده است تکذیب نمود.

گفتنی است دولت مالزی 43درصد از سهام پروتون را در اختیار دارد.شرکت پروتون مدت هاست که با بحران مالی روبه روشده است ، این شرکت سهم خود را دربازارهای خارجی و دررقابت باشرکت های اتومبیل سازی مانند تویوتا موتوراز دست داده است و هم اکنون به تکنولوژی ها و طراحی های جدید نیازمند است تا بتواند به رقابت در بازارهای جهانی ادامه دهدو تحلیلگران تنها راه نجات آن را شراکت با یک شرکت معتبر اتومبیل سازی خارجی می دانند .از این رو دولت مالزی باید تلاش های خودرا در یافتن یک شریک مناسب شدت بخشد.

شایان ذکر است پروتون از زمانی که به همکاری خود با شرکت میتسوبیشی در سال 2004 پایان داد به دنبال یک شریک تجاری است .میتسوبیشی با فروش 9/7 درصد از سهام خوددر مارس سال2004 و 9/7درصد دیگراز این سهام در ژانویه سال 2005 به سرمایه گذاری 22ساله خود در پروتون پایان داد.


کامیون سایپا دیزل با کیفیت ترین محصول تجاری کشور شد

،بر اساس آخرین آمار کامیون ولوو ساخت سایپا دیزل و اتوبوس ولوو B7 اف.ام۹ ساخت رانیران با کیفیت‌ترین محصولات تجاری ساخت داخل شناخته شدند.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ،از میان کامیون‌های تولید شده در ایران، دو کامیون آمیکو 1929 سیو ماز در وضعیت کیفیت بحرانی قرار دارند که در سه ماه پایانی سال گذشته با نمرات منفی 238 و منفی 290 در محدوده غیر قابل قبول قرار گرفتند.

البته کامیون ولوو FM9، بنز اکتروس، ولوو FH12 بنز اکسور و میدلام رنو نیز بالاترین کیفیت ساخت داخل را با نمرات منفی 25، منفی 25.3، منفی25.3، منفی25.4 و منفی 25.8 در اختیار دارند. این در حالی است که کامیون ولوو FH12 دارای ساخت داخل بالا و شرکت سایپا دیزل به دنبال صادرات این محصول است.

در مکان بعدی کیفیت کامیون نیز ولوو NH12کامیون کشنده ایویکو و کامیونت ایسوزو با نمرات منفی 26، منفی 37 و منفی 39 در وضعیت خیلی خوب قرار دارند.

بر اساس آخرین آمارهای شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران، در سه ماهه پایانی سال گذشته اتوبوس ولووبی۷ و اسکانیا با نمرات منفی 57 و منفی 57.7 باکیفیت‌ترین اتوبوس‌های ساخت داخل شناخته شدند. جالب آن که ساخت داخل اتوبوس‌های ولوو در ایران نیز بالای 50 درصد است؛ اما اتوبوس‌های ساخت ایران خودرو دیزل بر اساس این آمار چندان با کیفیت نیستند؛ به گونه‌ای که اتوبوس بنز شهری و O457 سیصدوسی و پنج دارای نمرات منفی 127 و منفی 128 هستند.

بر این اساس، اتوبوس زرین خودرو نیز با امتیاز منفی 166بی کیفیت‌ترین اتوبوس داخلی شناخته شد.