اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ساخت خودرو بسیار کم مصرف در ایران

محققان دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت خودرویی شدند که با مصرف یک لیتربنزین ،‌ می توان با آن 500 کیلومتر رانندگی کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر :سرپرست گروه سازنده این خودرو گفت : سرعت این خـودروی یک نفره 75 کیلومتر در ساعت است و درهمایش خودروهای بسیار کم مصرف درشهر فرانسه به نمایش درمی آید .

فدایی تهرانی هدف ازطراحی وساخت این خودرو ودر مرحله بعد خودروی دونفره را خودرو جایگزین موتورسیکلت بیان کرد و افزود : خودروی تک نفره کم مصرف شامل یک موتورکوچک سه ونیم اسب بخار کاربراتوری است که باایجاد تغییرات اساسی تبدیل به یک موتور انژکتور با سامانه پاشش سوخت الکترونیکی شده است .

وی افـزود : جنس بدنه این خودرو از مواد کامپوزیت با فیبر کربن است که علاوه بر استحکام بسیار سبک است.

تهرانی طراحی خودرو دونفره شهری را از دیگر برنامه های تیم سازنده این خودرواعلام کرد و گفت : هدف از ساخت این خودرو جایگزین سازی آن به جای موتورسیکلت است .

فدایی اظهار داشت : در همایش خودروهای کم مصرف که از 31 اردیبهشت در شهرنوگارو فرانسه برگزار می شود؛ 157 گروه از 24 کشور جهان حضور دارند که تنها از 10 تیم برای ارائه سخنرانی دعوت به عمل آمده که تیم دانشگاه صنعتی اصفهان ؛ یکی از این تیمهاست.

هیوندای و خودرو ارزان در هندوستان

هیوندای موتور که در کشور هندوستان فعالیت قابل توجهی را آغاز کرده قصد دارد تا سال 2012 خودروی ارزان قیمت خود را وارد این بازار کند.

به گزارش خبرخودرو، زیر شاخه این کمپانی در هندوستان اعلام کرده که قیمت خودروی ارزان قیمت هیوندای 3500 دلار خواهد بود. مدیر هندی این شرکت گفته است که برای تولید خودروی ارزان و قابل رقابت با دیگر خودروهای ارزان بازار هندوستان به 4 سال وقت نیاز است و به این ترتیب سال 2012 اولین فرصت برای معرفی خودروی فوق ارزان هیوندای خواهد بود.

جالب است که سران هیوندای، خودرو ارزان خود را رقیب تاتا نانو نمی دانند و می گوید این خودرو امکانات بهتری نسبت به نانو دارد. طراحی و مهندسی خودرو ارزان قیمت هیوندای در کشور کره انجام می شود.

مگان برقی به بازار می آید

شرکت خودروسازی رنو- نیسان به تازگی خودرویی به بازار معرفی کرد ه است که کاملا با انرژی برق کار می کند.

به گزارش خبرخودرو ، این خودرو که از نوع مگان است دارای دو باطری قابل شارژ است که هر بار شارژ می تواند دویست کیلومتر مسافت را بپیماید.

همچنین علاوه بر شارژ باطری یکی دیگر از ویژگی های این خودرو تعویض آسان باطری های آن در مسیر است.

قرار است این خودرو در سال دو هزار و ده به تولید انبوه برسد.

چند سالی است که شرکت های خودروسازی اروپایی به طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی و سازگار با محیط زیست روی آورده اند.

افتتاح خط تولید انبوه موتور تندر 90 با حضورمعاون اول رئیس جمهور

خط تولید انبوه موتور تندر 90 در شرکت مگاموتور سایپا در مراسمی با حضور با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر صنایع و معادن ، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ، مدیرعامل مگاموتور و مدیرعامل رنوپارس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ؛ ظرفیت تولید این خط تولید 300 هزار دستگاه در سال است و می تواند 3 مدل اصلی موتور تندر 90 را در 10 تیپ مختلف تولید کند.

خط تولید موتور تندر90 شامل تولید موتورهای 16 سوپاپ بنزین سوز در 3 تیپ ، 16 سوپاپ دوگانه سوز در 3 تیپ و 8 سوپاپ بنزین سوز در 4 تیپ است و قابلیت تولید موتور 16 سوپاپ بنزین سوز برای خودرو مگان را نیز دارد.

ویژگی خط تولید تندر 90 استفاده از تجهیزات خطا ناپذیر و جلوگیری از خطاهای اپراتوری و خطاهای انسانی است.

از ویژگی های دیگر خط تولید انبوه تندر 90 می توان به استفاده از دستگاه های رباتیک اتوماتیک در ایستگاه های با فرآیندهای حساس نظیر ایستگاه های سیلزنی و مونتاژ اشاره کرد.

خط تولید انبوه تندر 90 قابلیت ثبت اطلاعات مونتاژی برای هر شماره موتور از قبیل گشتاور اتصالات ، شماره سریال قطعات مهم ، شماره محموله سایر قطعات ، اشکالات احتمالی به وجود آمده در مراحل مونتاژ ، دوباره کاری های انجام شده بر روی موتور و نتایج آزمایش گرم موتور را هم دارد.

در خطوط تولید تندر 90 کارت حافظه بر روی هر یک از قسمت های نگهدارنده (پالت) موتور در روی خط اصلی با قابلیت ثبت برنامه تولید برای محفظه مورد نظر و همچنین ثبت مشخصات کلیدی فرآیند هر ایستگاه ، نصب شده است.

گیربکس 8 دنده اتوماتیک برای آئودی

کمپانی آئودی خودروساز نمونه آلمان طی دو کاری مشترکی با کمپانی ZF قصد دارد از سال آینده گیربکس ویژه 8 دنده اتوماتیک را در بعضی از محصولاتش استفاده کند.

به گزارش خبرخودرو ، پیش از این لکسوس و بی ام و اقدام به نصب گیربکس اتوماتیک 8 سرعته روی محصولات بزرگ و لوکس خود کرده بودند. اینطور که پیداست آئودی نیز قصد دارد این گیربکس فوق العاده را روی مدلهای A8 و Q7نصب کند.

مهندسان آئودی اعلام کرده اند این گیربکس جدید نسبت به گیربکس 5 سرعت قبلی 14 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی می کند چون علاوه بر یکنواختی بیشتر در حرکت امکان استفاده از سیستم هوشمند خاموش کردن خودکار خودرو در مواقع بی نیازی نیز مجهز است.

خودروهای خارج از استانداردهای معیار مصرف سوخت سال 1387 اعلام شد

بر اساس معیارهای مندرج در استاندارد مصوب بازنگری در اسفند 1385 کمیته تدوین معیار و بر اساس اعداد اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 1387، 11 خودرو باید از رده تولید خارج شوند.

به گزارش خبرخودرو ،خودروهای پژو405- 1600، پژو 405- پژو آردی، وانت پیکان او اچ وی، وانت پیکان، مزدا آمبولانس، مزدا دو کابین، مزدا تک کابین، پروتن سدان اتوماتیک، وانت نیسان 24 انژکتوری، وانت نیسان 24 اف انژکتوری خودروهایی هستند که از نظر استانداردهای مصرف سوخت از محدوده مجاز تصویب شده خارج بوده و باید جلوی تولید آنها گرفته شود.

این گزارش می افزاید، پیش نویس معیار مصرف سوخت خودروها به وسیله کار گروه کارشناسی کمیته معیار تهیه شده است و پس از بحث و بررسی در جلسات کمیته تدوین معیار مصرف انرژی و لحاظ شدن نظر تمامی اعضا کمیته از جمله وزارت صنایع و موسسه استاندارد تدوین و به تصویب نهایی رسیده است و اجرای آن باید به وسیله موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران انجام شود.

بر اساس این گزارش، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عنوان یکی از سه مرجع صدور تاییدی برای خودروهایی وارداتی، اجرای دقیق این معیارها را مد نظر قرار داده و تنها خودروهایی موفق به اخذ مجوز این شرکت جهت ورود به کشور شده اند که مصرف سوخت آنها در محدوده های مجاز ذکر شده در استاندارد قرار داشته است.

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ضابط قانونی اجرای معیار مصرف سوخت در مورد خودروهای ساخت داخل نیست و این وظیفه موسسه استاندارد است که خودروهای تولیدی کارخانه ها را تست کرده و جهت نصب بر چسب مصرف سوخت و توقف خودروهای خارج از محدوده استاندارد وارد عمل شود.

بر اساس ماده 121 قانون برنامه توسعه سوم و ماده 20 برنامه چهارم توسعه، وظایف کمیته تدوین معیار شرح داده شده که تهیه پیش نویس استانداردها وظیفه شرکت بهینه سازی است.

طرح نصب ترمز ABS و کمربند ایمنی قابل تنظیم در سایپا آغاز شد

طرح نصب ترمز ABS ( ترمز ضد قفل ) و کمربند ایمنی جدید ( قابل تنظیم برای افراد ) روی خودروهای سواری ساخت سایپا امروز در مراسمی با حضور مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا و فرمانده راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهرداد بذرپاش مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم گفت : نصب ترمز ABS و کمربند ایمنی جدید از پراید مدل 132 آغاز می شود و از تیرامسال سایر خودروهای تولیدی این شرکت به این دو ابزار جدید مجهز می شوند.

وی افزود : امسال 40 هزار دستگاه پراید و سال آینده همه پرایدهای تولیدی به این امکانات جدید مجهز می شوند.

بذرپاش با اشاره به قیمت تجهیزات جدید افزود : تلاش می کنیم افزایش هزینه را از روش های دیگر جبران کنیم تا افزایش حداقلی برای خریداران داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد کمربند جدید که قابل تنظیم ارتفاعی برای رانندگان است موجب می شود شدت حوادث رانندگی به حداقل برسد.

بذرپاش گفت : این کمربند جدید تا 3 ماه دیگر روی خودروهای دیگر سایپا هم نصب می شود.

طراحی و ساخت دستگاه ردیاب الکترونیکی خودرو

سه مبتکر خلخالی موفق به طراحی و ساخت دستگاه ردیاب الکترونیکی خودرو شدند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، این دستـگاه قابلیت ردیابی و برنامه ریزی کنترل از راه دور خودرو را با استفاده از تلفن همراه در هر نقطه از کشور را دارد و در صورت سرقت خودرو می تواند با خاموش کردن خودرو و قفل سیستم درها سارق را در داخل خودرو محبوس کند.

علی کاروسلی ، روح ا... فتحی و سیدحسن رسولی سه مبتکر خلخالی هستند که در طول 14 ماه و با 30 میلیون ریال هزینه این دستگاه را ساخته اند

این دستگاه در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی کشور ثبت شد.