اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

رونمایی خودروی کم مصرف ب ام و 328d در نیویورک

اگر چه هنوز اداره محیط زیست مصرف سوخت سدان ب ام و 328d را اعلام نکرده ولی این شرکت مدعی است که توانسته به مصرف سوخت 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر دست پیدا کند.

به گزارش خبر خودرو، خودروی ب ام و 328d دارای یک موتور دیزل 2.0 لیتری چهار سیلندر است که قابلیت تولید 180 اسب بخار را دارد.

ب ام و وعده داده که سدان 328d مدل 2014 را امسال در نمایشگاه اتومبیل نیویورک رونمایی کند و آن را از همین تابستان به فروش برساند.

این خودرو که با سوخت دیزل حرکت می کند به منظور جذب مشتریان علاقه مند به این سبک خودروها در ایالات منحده تولید شده است.

البته این در حالی است که در آمریکا هر گالن گازوئیل 3.69 دلار و هر گالن دیزل 4.07 دلار به فروش می رسد و لذا به نظر می رسد این خودرو نتواند مشتریان زیادی را جلب کند.

با این وجود مسئله اینجاست که خودروهای دیزل بازده بالاتر ،مصرف سوخت پایین تری دارند و این مسئله است که می تواند باعث سرشکن شدن هزینه پر کردن باک این خودروها در مقایسه با رقبای گازوئیلی شان شود.

البته این خودرو درای یک نسخه گازی نیز است که مصرف آن در شهر و جاده به ترتیب 10.26 و 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

تولید یک ون الکتریکی کوچک توسط تاتا

تاتا به اروپا به چشم یک بازار متعدد برای ون های ارزان قیمت کوچک نگاه می کند.

به گزارش خبر خودرو، کوین فیشر – مدیر بخش برنامه ریزی فناوری های تاتا – گفت: شرکت به عرضه ون های الکتریکی کوچکش در ایالات متحده می اندیشد. امروز تاتا برنامه مطالعات خود درباره ون های الکتریکی eMO-C را در مرکز مهندسی و نوآوری آمریکای شمالی عرضه کرده است.

سال ها پیش تاتا یک خودروی الکتریکی چهار سرنشین را با قیمت 20 هزار دلار تولید کرد که می توانست جایگزین خودروهای الکتریکی 40 هزار دلاری شورلت ولت یا نیسان لیفت باشد.

تاتا هم اکنون اعلام کرده که به دنبال تمرکز بر روی نسل جدید خودروی تجاری eMO-C که یک ون کوچک الکتریکی است و می تواند در مصارفی نظیر شرکت های خدماتی پیست و یا حتی پیک پیتزا استفاده گردد، می باشد.

خودروی eMO-C بر اساس طرح مدل قدیمی eMO ساخته شده و در آن صندلی های عقب برای توسعه ظرفیت بار برداشته شده اند. گفته می شود که در حال حاضر مشتریان مناسبی برای این خودرو در اروپا و آمریکا وجود دارند.

این خودرو که قیمتی بین 15750 تا 23750 دلار خواهد داشت با بردهای حرکتی 50، 100 و 150 کیلومتر عرضه می گردد.

تنگناهای موجود در تولید موتورهای دیزلی در کشور

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی با اشاره به مزیت های تولید سواری های دیزلی در کشور گفت : در حالی که اولویت اغلب کشورهای دنیا سرمایه گذاری و تولید خودروهای دیزلی است اما در کشور ما به جهت مشکل اصلی تامین و تولید سوخت دیزل استاندارد،خودروسازان داخلی کمتر در این راستا سرمایه گذاری جدی نموده است.

مسعود عسگری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، به رویکرد اصلی دنیا در تولید خودروهای دیزلی پرداخت و افزود : در حال حاضر به جهت مزیت های موتورهای دیزلی ، رویکرد جدی بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به تولید خودروهای سواری دیزلی است.

این کارشناس صنعت خودرو در ادامه به راندمان سوخت بالای خودروهای دیزلی اشاره و یاد آورشد : مصرف سوخت موتور های دیزل نسبت به موتورهای بنزینی به جهت تکنولوژی بالاتر و راندمان بهتر ، قطعا مصرف سوخت کمتری را به دنبال خواهد داشت.

عسگری تاکید کرد : خوشبختانه در کشور ما نیز به جهت قابلیت های موتور دیزل ، تولید خودروهای دیزلی به عنوان گزینه ای خوب مورد توجه خودروسازان و برنامه ریزان در این حوزه قرار گرفته است اما تا قبل از اینکه سوخت دیزل استاندارد تولید نشود طبعا نیازی به سرمایه گذاری خودروسازان در این زمینه نخواهد بود.

وی تصریح کرد : در حال حاضر بهترین سوخت برای خودروهای سواری گازوئیل است اگرچه تا کنون در ایران سواری دیزلی تولید نشده است با این حال از نظر علمی اولویت سبد سوخت خودروهای سواری ابتدا با سوخت دیزل پس از آن بنزین است.

وی افزود : البته سبد سوخت متنوعی باید در کشور وجود داشته باشد به طوری که که تمام کشورهای دنیا نیز به این سمت حرکت نموده اند.

وی با اشاره به کاربرد بهتر خودروهای دیزلی نسبت به سایر خودروها، خاطر نشان کرد : با تولید خودروهای دیزلی دو اتفاق خوب و مناسب رخ خواهد داد اول اینکه با تولید این نوع خودروها سبد سوخت متمرکز بر روی یک سوخت می شود ضمن اینکه در شرایط خاص خودروهای دیزلی عملکرد بهتری خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به تولید موتور سواری دیزلی در کشور به تنگناهای موجود در تولید خودروهای دیزلی در کشور اشاره نمود و اظهار داشت : با وجود تولید موتور دیزل در کشور اما به جهت تامین سوخت دیزل در ایران ، تولید خودروهای دیزلی با مشکلاتی روبرو است .

نسل جدید نیسان میکرا با چهره تازه

خودرو کوچک نیسان که برای بازار آسیا ساخته شده بود پس از مدتی وارد بازار اروپا شد.

این خودرو قرار است با ظاهری جدید و باز طراحی شده از سوی خودروساز ژاپنی عرضه شده است.

نسل قبلی این خودرو در کارخانه نیسان در انگلستان ساخته شده است اما مدل تزه از هند و یا تایلند وارد این بازار خواهد شد .

نسل چهارم نیسان میکرا در سال 2010 در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد .

حالا پس از 3 سال مدل تازه این خودرو با چهره تازه ای عرضه شده است .

تصاویر تازه ای از این خودرو باز طراحی شده منتشر شده است که تغییراتی در چراغ ها و سپر ها ایجاد شده است.

رونمایی نسل جدید تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر جدید در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی خواهد شد.

   هایلندر 2014 کاملا جدید سومین نسل از این خودرو است که به زودی رونمایی خواهد شد.

نسل فعلی هایلندر در سال 2007 و به عنوان مدل 2008 معرفی شد .

این خودرو آخرین بار 3 سال قبل به روز رسانی و به عنوان مدل 2011 به بازار آمد.

هنوز اطلاعات زیادی درباره هایلندر جدید دردسترس نیست اما این خودرو رقبایی مانند نیسان پسفایندر خواهد داشت.

تویوتا در سال گذشته 121.055 هایلندر در امریکا فروخته است که 19.6 درصد بیشتر از سال 2011 بوده است.

خودرو جدید تک‌سرنشین ژاپنی‌ها

با رونمایی از خودرو رباتیک تک‌سرنشینی که به طور خودکار مسافران را از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابجا می‌کند رونمایی کردند و گام مهمی را به سوی تحقق ایده‌های موجود در رمان‌های علمی تخیلی برداشته‌اند.

به گزارش ایسنا، کمپانی فناوری Hitachi در شهر تسوکوبا از تکنولوژی جدید رونمایی کرد. 

خودروی جدید در حالی می‌تواند به طور خودکار افراد را سوار و پیاده کند، که در حالت اضطراری مسافران می‌توانند کنترل آن را با استفاده از کنترلر جوی‌استیک واقع در کابین به دست گیرند.

خودروی جدید در اصل با افزایش جمعیت سالخورده ژاپن و برای افرادی که در راه‌رفتن با مشکل مواجه هستند، طراحی شده و به قدری کوچک است که می‌تواند در فضای پیاد‌ه‌روها حرکت کند.

این ربات مجهز به جی پی اس است که به آن امکان یافتن مسیر را می‌دهد. خودروی جدید همچنین دارای حسگرهای مسافتی لیزری است که برای شناسایی موانع به کار می‌رود.

ربات ارائه‌شده دارای یک حسگر ژیروسکوپی است که به وسیله آن می‌تواند بر روی زمین ناهموار به طور قائم بایستد.

فناوری ارائه شده همچنین مجهز به "تعلیق فعال" است که هر یک از چرخ‌ها را به طور منفرد کنترل و آن را برای مقابله با محدودیت‌ها و زمین ناهموار کنترل می‌کند.

مسافران فقط لازم است که مقصد مطلوب خود را بر روی یک نقشه صفحه لمسی مشخص کنند و خودرو به طور خودکار آن‌ها را به آن‌جا می‌برد.

افرادی که به سواری نیاز دارند، نیز می‌توانند از هر یک از ایستگاه‌های شبکه‌ کامپیوتری مشخص شده در سطح شهر با «سیستم حمل و نقل هوشمند شخصی» برای استفاده از خودروی جدید تماس بگیرند.

تلاش ولوو برای رقابت با مرسدس و ب ام و

در پی تلاش ولوو برای جذب هر چه بیشتر مشتریان ، ممکن است این شرکت سوئدی خودروهای V60 جدید را وارد نمایندگی های آمریکایی اش کند.

به گزارش خبر خودرو، ولوو در واقع به دنبال آن است که نسخه قدیمی ولوو و چهار محصول دیگرش را از بازار جمع آوری کند و ظرف یک سال آینده نسخه های جدیدتر آن ها را وارد نمایندگی فروش نماید.

گفته می شود که در حال حاضر ولوو مشغول همکاری مشترک با ژجیانگ جیلی هولدینگ – مالک فعلی اش – است و در نظر دارد به کمک آن و با معرفی محصولات جدید به صورت مستقیم با مرسدس و ب ام و رقابت کند.

از سویی دیگر ولوو به تنهایی مشغول آماده سازی مدل های جدید برای سال 2014 می باشد .

سدان کوچک S60 ، شاسی بلند XC60 ، سدان S80 و واگن XC70 همگی دارای ظاهر و کابین به روز رسانی شده می باشند. گفته می شود که تنها در این چهار مدل بیش از 4 هزار تغییر ایجاد شده است.

XC60 اولین خودرویی از این مجموعه محصولات جدید می باشد که ولوو اقدام به رونمایی آن خواهد کرد.

گفته می شود شاسی بلند XC60 بر پایه پلتفرم محصولاتی نظیر S80 و S60 تولید خواهد شد.

گفتنی است مدل فعلی XC60 در زمان مالکیت فورد در حدود ده سال پیش طراحی و مهندسی شده است.

اعلام جزئیات تولید جدیدترین محصولات نوین فولکس و آئودی

فولکس واگن هیبریدی الکتریکی 261 جدید – که قرار است تنها 250 دستگاه از آن تولید شود و تاکنون بیش از شش قیمت مختلف برای آن شایعه شده – بیشتر شبیه یک طرح علمی است تا خودرویی واقعی .

به گزارش خبرخودرو ، با این حال فولکس واگن همچنان تاکید دارد که این خودرو سرآغاز فصل جدیدی از خودروهای هیبریدی الکتریکی است.

طبق گفته نشریات آلمانی بعد از این خودرو مجموعه جدیدی از محصولات هیبریدی ، الکتریکی و CNG فولکس واگن در چند سال آینده معرفی خواهند شد.

مشتریان فولکس واگن می توانند از اوایل سال آینده منتظر آغاز فروش خودروی تماما الکتریکی e- GOLF که کاملا بر طبق قوانینی عدم آلایندگی کالیفرنیای آمریکا تولید شده است ، باشند.

در حالی که آمریکایی ها میتوانند منتظر e- GOLF باشند ، آئودی نیز خودروی e – Tron را برای بازار سال آینده اروپا در نظر گرفته است.

برخلاف گلف ، این خودروی آئودی دارای سامانه هیبریدی الکتریکی است.

فولکس واگن اعلام کرده که قادر است شش گلف مختلف که هر کدام دارای منبع سوختی متفاوتی هستند را تولید کنند و این بدان معناست که گاز طبیعی فشرده شده CNG ، الکتریسته و اتانول نیز به چرخه تامین سوخت محصولات جدید فولکس اضافه خواهند شد.