اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودرویی که قوانین فیزیک را می‌شکند

شرکت خودروساز چینی تصمیم گرفته به هر بهایی، با گرمایش جهانی مقابله کند. خودرو ضد کربن این شرکت قرار است اولین خودرو دنیا باشد که مانند برگ، دی‌اکسید کربن مصرف می‌کند و اکسیژن آزاد می‌نماید.

به گزارش «خبر آنلاین»، به نظر می‌رسد یک شرکت خودروسازی چینی تصمیم گرفته هر ایده ناپخته‌ای را برای طراحی یک خودرو دوستدار محیط زیست به کار گیرد، حتی اگر لازم باشد که قوانین فیزیکدانان را دور بریزد.

بر اساس گزارش وایرد، شرکت خودروسازی شانگهای قرار است با ایده خودرویی به نام یه‌زی (که در لغت به معنای برگ است) به نمایشگاه خودرو 2010 شانگهای بیاید. یه‌زی با یک لایه پلاستیکی پوشانده شده،‌ از انرژی قابل تجدید استفاده می‌کند و مهمتر این که اکسیژن دفع می‌کند. بدین ترتیب، یه‌زی اولین اتومبیل ضد کربن دنیا خواهد بود.

دلیل نامگذاری این خودرو، سقف برگ‌مانند آن است که محل نصب سلول‌های نوری است. نکته جالب‌تر،‌ توربین‌های چرخ‌هاست. به گفته شرکت سازنده،‌ این چرخ‌ها هنگام حرکت خودرو، برق تولید می‌کنند. چهارچوب شاسی هم از فلز و مواد آلی ساخته شده و دی‌اکسید کربن هوا را می‌گیرد و با استفاده از آن در یک سلول سوخت میکروبی، بخار آب ساتع می‌کند.

خودرو
به ادعای این شرکت، خودروی یه‌زی می‌تواند دی‌اکسید کربن حاصل از مصرف برق خودش را تبدیل به نیروی الکتریکی کند که باز مورد مصرف خود خودرو قرار می‌گیرد.

البته بسیاری از این اطلاعات به طور غیرمستقیم منتشر شده است و خود شرکت مستقیما هیچ اطلاعات دقیقی را منتشر نکرده است، چه برسد به این که توضیح بدهد تمام این تبدیل‌ها طی چه فرایندی صورت می‌گیرند.

اسپنسر کانگ، مهندس خودرو و متخصص سوخت‌های جایگزین درباره این اطلاعات معتقد است که همه این‌ها،‌ راه‌های ممکن تولید نیروی الکتریکی هستند، اما به سختی می‌توان آن‌ها را در یک خودرو به کار برد. کانگ معتقد است منظور از چهارچوب ساخته شده از فلز و مواد آلی،‌ باید شبکه‌ای میکروسکپی باشد که در حال حاضر در مطالعات، برای ذخیره هیدروژن در سلول سوخت ماشین‌ها به کار می‌رود.مشکل اینجاست که این شبکه برای ذخیره هیدروژن گرمای زیادی آزاد می‌کند، بنابراین نیاز به یک سیستم خنک‌کننده قوی خواهد داشت.

کانگ در مورد توربین‌های درون چرخ‌ها معتقد است که چنین سیستمی بیشتر از آن که تولید انرژی داشته باشد، باعث افزایش وزن خواهد شد. البته در شرایطی مانند ترمز گرفتن و یا حرکت در سرازیری‌ها، ممکن است چنین توربین‌هایی به کار بیایند، اما دقت لازم در مهندسی چنین توربین‌هایی، ‌در واقع اجرای آن‌ را غیرعملی می‌سازد.

در مجموع به نظر می‌رسد که این خودرو باید قوانین فیزیکی که ما می‌شناسیم را زیر پا بگذارد. در غیر این صورت، ‌انرژی که باید صرف گرداندن سیستم‌هایش نماید، از انرژی مورد نیاز خود خودرو بیشتر خواهد بود.

با این حال، شرکت شانگهای اعلام کرده که به زودی جزییات مربوط به این خودرو را اعلام خواهد کرد. البته این خودرو هنوز یک ایده است و تا رسیدن به تولید فاصله بسیاری دارد.

مهلت 3 ماهه به خودروسازان برای ارتقاء سطح کیفی محصولات

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص واگذاری اختیار تعیین تعرفه واردات خودرو به دولت اظهار داشت : در پایان سال 88 همزمان با ارائه بودجه سال 89 مجلس اقدام به تصویب کاهش 20 درصدی تعرفه وادرات خودرو نمود.

سیدشریف حسینی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو کاهش تعرفه را به منظور افزایش کیفیت محصولات داخلی و ایجاد بازار رقابتی دانست و افزود : بدلیل کمبود وقت کافی و عدم کار کارشناسانه هنگام تصویب کاهش تعرفه و بنا به دستور رهبر معظم انقلاب مجلس به بازنگری لایحه کاهش تعرفه واردات خودرو پرداخت که نتیجه آن تصویب طرح یک فوریتی و ارجاع آن برای تصویب نهایی به کمیسیون صنایع مجلس شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: 153 تن از نمایندگان مجلس به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو در کشور طرحی را آماده کردند که بر اساس آن خودروسازان داخلی مکلف است طرف مدت 3 ماه استراتژی ارتقاء سطح کیفی محصولات خود را ارائه کنند.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری از یکی از خودروسازی های بزرگ در ابتدا سال 89 تصریح کرد : با استناد به فرمایشات رهبری در آغاز سال جدید مبنی بر اینکه صنعت موتور محرکه اقتصاد هر کشوری است و بر این اساس صنعتگران بخصوص صنعت خودرو باید تلاش خود را بر آن استوار سازند که جایگاه واقعی خود را در سطح جهان بدست آورند.

حسینی در ادامه افزود : کیفیت تولیدات داخلی باید افزایش یابد و در کنار آن و با حمایت دولت و با توجه به وضعیت اقتصاد جهانی قطعاً کاهش تعرفه موجبات رکود شدید بخش خودروسازان را بدنبال خواهد داشت.

وی دلیل واگذاری اختیار تعیین تعرفه واردات خودرو به دولت را نوسان موجود در بازار خودرو جهانی دانست و تصریح کرد: با تفویض این اختیار به دولت ، هرگاه نیاز باشد دولت در خصوص کاهش و یا افزایش تعرفه واردات خودرو به کشور تصمیم خواهد گرفت.

رونمایی از خودروی الکتریکی در سناباد خودرو!!!

مدیر فروش سناباد خودرو از رونمایی خودرو الکتریکی با همکاری انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و گفت: تولید خودروهای پاک از ابتدا تأسیس سناباد خودرو از اهداف این شرکت بوده و به همین منظور طراحی خودروی الکتریکی آپادانا با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد از اردیبهشت ماه سال گذشته در این شرکت آغاز شد.

مهندس قاسمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : طراحی و ساخت اولیه قالبها و سایر اجزای فنی خودرو آپادانا ، متناسب با ظرفیت آن در این شرکت صورت گرفته و این خودرو با گیربکس دستی 5 دنده، 10 اسب بخار! قدرت دارد و با برق شهری به مدت 4 ساعت شارژ می شود و برد یک بار شارژ باتری آن حدود 35 کیلومتر! می باشد.

وی با اشاره به اینکه تیم خودروی الکتریکی آپادانا با حمایت مالی فنی سناباد خودرو با هجده نفر عضو در رشته های مهندسی مکانیک ، برق و متالوژی به مدت 9 ماه این خودرو را تولید نموده اند گفت : آپادانا درمسابقات خودروهای الکتریکی دانشجویان در بین 90 تیم شرکت کننده به مقام سیزدهم !!مسابقات رسید که با توجه به حضور تیمهای قدرتمند و با تجربه دراین مسابقات ، رتبه قانع کننده ای کسب نموده است.

مدیر فروش سناباد خودرو در پایان یادآور شد که سناباد خودرو در پی رفع نواقص موجود در خودروی الکتریکی آپادانا است و در آینده ای نزدیک به جمع تولید کنندگان خودروی پاک در جهان خواهد پیوست.

این بار مراقب زاپاس خودروهای تویوتا باشید

شرکت تویوتا موتور روز گذشته اعلام کرد در پی وجود احتمال افتادن تایر زاپاس خودروهای مینی ون سینا (Sienna) در جاده ، بیش از 879 هزار دستگاه از این خودروها را در آمریکا و کانادا فراخوان خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو، تویوتا اعلام کرد از آنجایی که اکثر این خودروهای در ایالت های سرد سیر دو کشور آمریکا و کانادا به فروش رسیده ،انتظار می رود نمک پاشیده شده در سطح جاده ها که برای یخ زدایی آسفالت به کار می رود سبب خوردگی اتصالات تایر زاپاس این خودروها و در نتیجه افتادن آنها در سطح جاده شود.

در این فراخوان 600 هزار دستگاه از آمریکا و 270 هزار دستگاه از کانادا برگشت زده خواهند شد . گفتنی است همه خودروهای مینی ون سینا مدل 1998 به بعد شامل این طرح می شوند.

تویوتا اعلام کرد : دارندگان این نوع خودرو در ایالت های گرم سیر اعلامیه دیگری را مبنی بر بازبینی و در صورت نیاز تعمیر کامل اتصال چرخ زاپاس دریافت خواهند کرد.

خودرو "توران" رونمایی شد

مصرف بسیار کم سوخت بارزترین مشخصه خودرو فولکس واگن توران که به تازگی در نمایشگاه بین المللی اتومبیل لایپزیگ رونمایی شد است.

به گزارش خبرخودرو، این خودرو که تا کنون توانسته 50 درصد بازار بخش خود را تصاحب کند دو مدل کم مصرف بنزینی و دیزل تولید می شود.

این خودرو دارای قدرت 103 اسب بخار (77 کیلووات) است و مجحز به فناوری نوین TDI Blue Motion می باشد . مصرف سوخت این خودرو 51/1 mpg بوده و در هر کیلومتر فقط 121 گرم کربن دی اکسید تولید می کند.

همچنین موتور جدید بنزینی آن قادر به تولید 175 نیوتون متر گشتاور می باشد به علاوه این می تواند به کمک مولد باتری خود به کاهش مصرف بنزین و حجم آلاینده ها کمک کند.

فولکس واگن اعلام کرد موتور این خودرو توانی برابر با 125 تا 130 کیلووات داشته و تنها مدلی است که می تواند در سیستم جعبه دنده هفت سرعته به چنین مقداری دست پیدا کند.

همچنین قرار است نسخه گاز سوز این خودرو نیز روانه بازار شود . نسخه گاز سوز توران در هر 100 کیلو فقط 7/4 کیلوگرم گاز مصرف می کند و تولید CO2 آن در هر کیلومتر 128 گرم می باشد.

گفتنی است در نسخه هفت دنده این مدل مصرف سوخت و آلایندگی CO2 به ترتیب تا 6/4 کیلوگرم در هر 100 کیلومتر و 125 گرم در هر کیلومتر کاهش می یابد.

رونمایی خودرویی جدید در آئودی

شرکت خودروسازی آئودی آلمان نسخه محدود از خودروی اسپرت دیزلی Q7 با تخفیفی بسیار خوب در هند رونمایی کرد.

به گزارش خبرخودرو، آئودی در بیانیه ای گفت : نسخه محدود خودروی آئودی Q7 حاصل تکمیل فعالیت های این شرکت در سه سال اخیر در کشور هند است.

نبویت تیرز – مدیر عامل آئودی هند – گفت : خودروی آئودی Q7 جای خود را به عنوان بهترین خودروی اسپرت بازار باز خواهد کرد و نسل جدیدی از موتورهای دیزل قدرتمند را به مشتریان معرفی خواهد نمود.

وی افزود : با توجه به سه سال فعالیت موفقیت آمیز آئودی در هند می توان گفت که این شرکت توانسته مشتریان زیادی را در این بازار به خود جلب کند و ما همه این را مدیون مشتریان خود هستیم چرا که بدون حضور آنها هرگز نمی توانستیم به آن چه الآن داریم برسیم.

توسعه کیا درامارات

کیا موتورز دومین خودروساز کره جنوبی سرمایه گذار تازه ای در بازار خاورمیانه انجام داده است.

به گزارش خبرخودرو، این خودروساز کره ای با نمایند توزیع و فروش خود در امارات یعنی شرکت المجید موتورز قرار دادی به ارزش 8/40 میلیون دلار امضاء کرده تا بر مبنای این توافق نمایشگاههای ویژه فروش محصولات کیا را توسعه بخشد.

اینطور که در این توافق آمده ، قرار است در نمایشگاههای جدید علاوه بر امکان نگهداری 2700 خودروی بیشتر ، انبارهای ویژه ای برای دسترسی آسانتر به قطعات یدکی و حتی خدمات پس از فروش سهل تر نیز پیش بینی شده است.

گلف نیوز همچنین از ساخت یک مجموعه نمایشگاهی بزرگ در رأس الخیمه نیز خبر داده است.

کیا موتورز سال گذشته با 35 درصد کاهش فروش در ادامات مواجه شده و حالا قصد دارد این عقبگرد را جبران کند.