اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

خودروی برقی آفریقای جنوبی ، کانون توجه نمایشگاه خودرو

خودروی برقی ساخت افریقای جنوبی در کانون توجه بازدید کنندگان از نمایشگاه خودروی ژنو قرار گرفته است.

به گزارش خبرخودرو ، در نمایشگاه خودروی ژنو علاوه بر خودروهای لوکس و گرانقیمت ، خودروهای برقی عرضه شده در این نمایشگاه نیز توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

در واقع بسیاری از شرکتهای خودروسازی بزرگ جهان قصد دارند تا دو سال اینده خودروهای برقی را به صورت انبوه تولید کنند.

یکی از این خودروها که برای بازدید کنندگان جالب بوده است، خودروی ساخت افریقای جنوبی به نام ژول است.

البته این خودرو برای بازار افریقا ساخته نشده و هدف ان بیشتر بازارهای اروپا و امریکاست.

با وجود اینکه بسیاری از شرکت های بزرگ خودروسازی جهان در افریقا خودرو تولید می کنند ، اما خودروی ژول اولین خودروی طراحی و حمایت شده توسط خود افریقای جنوبی است که شرکت اوپتیمال انرژی تولید کرده است.

در واقع با توجه به قول شرکت اوپتیمال انرژی مبنی بر ایجاد هزاران فرصت شغلی ، سازمان توسعه صنایع افریقای جنوبی حاضر شده است از طرح تولید این خودرو حمایت کند.

شرکت اوپتیمال انرژی اعلام کرده است خودروی ژول تا سال دوهزار و سیزده وارد بازار می شود.

در حالیکه معمولا خودروهای برقی فعلی موجود در بازار در مقایسه با انواع سوخت فسیلی قدرت و شتاب کمتری دارد ، در مدل ژول سعی شده همه استانداردهای خودروهای با سوخت فسیلی را در خود داشته باشد.

البته فعلا قیمت این خودرو سی هزار دلار براورد شده است که برای خودروی نسبتا کوچکی نظیر ژول بالاست.

سازندگان این خودرو می گویند این خودرو با یک بار شارژ بیش از یکصد و پنجاه مایل یعنی حدود دویست و پنجاه کیلومتر بپیماید.

همچنین شتاب ژول در مقایسه با دیگر خودروهای برقی نسبتا بالاست.

قیمت نهایی خودروهای برقی نیسان اعلام شد

شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که خودرو برقی لیف (leaf) ساخت این شرکت در اروپا 30 هزار یورو قیمت خواهد داشت.

به گزارش خبرخودرو، خودرو لیف اولین خودرو برقی ارزان قیمت و با آلایندگی صفر است که توسط نیسان به تولید انبوه رسیده است.

نیسان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این خودرو ابتدا در ماه دسامبر وارد پرتغال و هلند شده و سپس در فوریه سال آینده به بازارهای انگلستان و ایرلند راه می یابد.

سیمون توماس، قائم مقام بخش فروش و بازاریابی نیسان ، با بیان این که شرکتش توانسته اولین خودروی بدون آلایندگی را تولید کند افزود : قیمت در نظر گرفته شده برای لیف شامل باتری لیتیومی آن نیز می شود.

اگر چه قیمت این خودرو چیزی در حدود 30 هزار یورو اعلام شده است ولی با رایانه های پرداختی از سوی برخی دولت های اروپایی قیمت آن کاهش می یابد . برای مثال قیمت این خودرو در انگلستان با پرداخت 5000 پوند سوبسید به 23350 پوند و در هلند با پرداخت یارانه های دولتی به رقمی بین 6 هزار تا 19 هزار یورو می رسد.

این خودروساز ژاپنی که 43.4 درصد از سهام آن متعلق به شرکت فرانسوی رنو می باشد پیش بینی کرد ، تا سال 2020 این خودروی برقی 10 درصد از سهام بازار را به خود اختصاص دهد.

خودرو پنج سرنشین لیف قادر است 80 درصد ظرفیت باتری خود را در کمتر از 30 دقیقه شارژ کند و در هر بار شارژ مسافتی در حدود 160 کیلومتر را طی کند . این خودرو قادر است به سرعتی بالغ بر 140 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.


ماکسیما، کیفی ترین خودرو ایران

بر اساس اعلام نتایج آخرین رده بندی کیفی از جانب شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ماکسیما، کیفی ترین خودرو کشور شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، بر اساس اعلام نتایج آخرین رده بندی کیفی ترین خودروهای ساخت داخل، ماکسیما در جایگاه اول کیفی ترین خودرو کشور قرار گرفت.

خودرو مگان شرکت پارس خودرو نیز همچون هفته های قبل در رده کیفی ترین خودروهای کشور قرار گرفت و مکان سوم جدول رده بندی کیفی ترین خودروهای ساخت داخل را به خود اختصاص داد و تندر90 شرکت ایران خودرو در مقام چهارم و 206 معمولی و SD این شرکت نیز که درهفته های گذشته و در غیاب خودرو ماکسیما به سطح بالای جدول آمده بود در مکان ششم و هفتم جدول قرا گرفت.

در آخرین رده بندی اعلام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در هفته 7 سال 1389، خودرو مگان ساخت شرکت پارس خودرو حائز کسب سطح کیفی A+، به عنوان بالاترین سطح کیفیت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شد.

شرکت پارس خودرو در سال 89 نیز همچون سالهای گذشته با هدف ماندگاری در عنوان کیفی ترین خودروساز کشور و تبدیل شدن به کیفی ترین خودروساز خاورمیانه، تولید خودروهای خود را با شمارگان و کیفیت بسیار بالا ادامه خواهد داد و با کار مضاعف و همت مضاعف از همه توان خود در جهت بالابردن ضریب ایمنی و رفاهی متقاضیان استفاده خواهد کرد.

شرکت پارس خودرو با تکیه بر افزایش کیفی بر کلیه محصولات خود و پرهیز از بزرگنمایی تک محصولی ، با ورود خودروهای جدید دیگری به سبد محصولات با کیفیت خود مانند نیسان تینا و نیسان قشقایی، پارس خودرو گامهای بلند دیگری در عرصه تولید خودروهای با کیفیت و ایمن در کشور برداشته است.

رونمایی از نمونه خودروهای سال 2025

نمونه ای از خودروهای سال دو هزار و بیست و پنج طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه بیبن الملل خبرخودرو ،این خودروی جدید که نمونه الگویی ان ساخته و به نمایش گذاشته شده است به تجهیزات و سامانه های بسیار پیشرفته ای مجهز است. این خودروی کوچک می تواند محیط پیرامونش را شناسایی کند. سامانه های ان با شناسایی انواع موانع، با رهگذران برخورد نمی کند. سامانه های تعبیه شده در داخل این خودرو، براحتی کار پارک کردن خودرو را انجام می دهند بدون انکه لازم باشد راننده کاری انجام بدهد.

عملا این خودرو از ضربه مصون است و نمی توان ان را خرد کرد. این خودرو به سامانه های پیشرفته موقعیت یاب بین المللی، جی پی اس، مجهز است و سامانه های فاصله یاب ان مانع از برخورد به خودروهای دیگر یا موانع جاده ای و انسانی می شود. تنها کاری که راننده در این خودروها انجام می دهد ان است که به صندلی اش تکیه بدهد و با فاصله خودرو را انگونه که می خواهد هدایت کند. این خودروها برای استفاده در سال دو هزار و بیست و پنج طراحی شده اند. شرکت خودروسازی جنرال موتورز امریکا به همراه یک شرکت چینی کار طراحی و ساخت این خودرو را برعهده دارد.

خودرو جدید مگان به بازار می آید

شرکت خودروسازی رنو فرانسه از تصمیم خود مبنی بر راه اندازی خط تولید خودرو مگان مجهز به سامانه تغییر سرعت (جعبه دنده) جدید خبر داد.

به گزارش خبرخودرو، جعبه دنده شش سرعته جدید طراحی شده بر روی موتور دیزلی dcilloDPF نصب می شود و قادر خواهد بود علاوه بر کاهش مصرف سوخت حجم آلاینده CO2 را تا 17 درصد نسبت به مدل قبلی پایین آورد و به 30 گرم در هر کیلومتر برساند.

بنابراین می توان گفت خودروهای مگان هاچ بک ، مگان کوپه ، مگان استیت (Estate) ، مگان کوپه – کابریولت و همین طور خودروهای سنیک و گرند سنیک اولین خودروهای سری eco2 رنو و مجهز به سامانه دنده خودکار هستند .

مزایای سامانه جدید کلاچ

جعبه دنده جدید EDC کاملاً خودکار و دنده مورد نیاز به صورت خودکار از طریق یک کنترل کننده الکترونیکی انتخاب می شود.

ایران خودرو ، شانزدهمین خودروساز جهانی شد

ایران خودرو با تولید 688 هزار دستگاه انواع خودروی سواری و تجاری در سال 2009 میلادی از نظر حجم تولید دربین خودروسازان جهانی با شش پله صعود از رتبه بیست دوم به جایگاه شانزدهم ارتقاء یافت.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس میر جواد سلیمانی، قائم مقام مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در کیفیت و محصول با بیان این مطلب گفت: با وجود بحران اقتصادی سال گذشته میلادی که موجی از رکود بی سابقه را در صنایع خودروسازی جهان دامن زد، ایران با تولید یک میلیون و 395 هزار دستگاه درسال 2009 میلادی با رشد 12 درصدی مواجه شد و توانست رتبه دوازدهم را در جهان از آن خود کند.

وی با اشاره به این که 88 درصد از افزایش تولید کل خودروی سواری و تجاری کشور درسال 2009 ناشی از رشد چشم گیر تولید گروه صنعتی ایران خودرو است، افزود: مجموع تولید خودروی سواری و تجاری ایران خودرو از 581 هزار دستگاه در سال 2008 با 18درصد رشد به 688 هزار دستگاه درسال 2009 رسید.

سلیمانی تصریح کرد: این امر باعث شد تا جایگاه تولید خودروی ایران با چهار پله صعود از رتبه شانزدهم در سال 2008 به جایگاه دوازدهم درسال 2009 ارتقاء یابد.

قائم مقام مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: خودروسازان جهان در سال 2008 بیش از 71 میلیون و 150هزار دستگاه خودرو تولید کردند که این رقم در سال 2009 با افت 13 درصدی به 61 میلیون و 650هزار دستگاه رسید.

وی با اشاره به این که امریکا با کاهش 34 درصدی رشد تولید خودرو در سال 2009 بعد از کشور های چین و ژاپن قرار گرفت، تصریح کرد: چین با رشد 48 درصدی تولید با بیش از 7/13 میلیون دستگاه در رتبه نخست تولید جهان قرار گرفت.

قائم مقام مدیر عامل خاطر نشان ساخت: فقط چهار کشور به ترتیب چین، هند، ایران و چک ، کشور هایی هستند که تیراژ بالاتر از 500 هزاردستگاه درسال دارند و نسبت به سال 2008میلادی رشد تولید داشته اند. این در شرایطی است که پس از چهار شرکت خودروسازی چینی، گروه صنعتی ایران خودرو در سال 2009 بیشترین رشد تولید را در میان خودروسازان جهانی از آن خود کرده است.

توجه خودروسازان به تولید خودرو کم مصرف و سبز راهی است اجباری نه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید برتوجه هر چه بیشتر خودروسازان به تولیدخودروهای کم مصرف و سبز اظهار داشت: مصرف کنندگان داخلی که چندی دیگر باید افزایش نرخ بنزین را تجربه کنند با وجود تولیدات خودروهای داخلی حق انتخابی بسیار اندک در بازار خودروهای کم مصرف دارند ، به نحوی که یا باید با همین تولیدات حال حاضر خودروسازی کشور سازگاری پیدا کنند و یا رو به خرید خودروهای کم مصرف وارداتی بیاورند.

علی مطهری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: به منظور دستیابی به تولید خودرو کم مصرف و سبز در کشور مجلس شورای اسلامی کمیسیون مشترکی تحت عنوان کمیسیون بالابردن کیفیت خودرو به ریاست احمد مهدوی ابهری تشکیل داده که وظیفه آن مطالعه و بررسی و تحقیق در خصوص استراتژی تدوین شده توسط خودروسازان است که به زودی نتایج را در صحن علنی مجلس به شور خواهد گذاشت.

نماینده مردم شبستر با تأکید بر اینکه بحث کیفیت راباید در تمامی زمینه ها باید گسترش داد و افزود : یکی از بزرگترین مقوله هایی که در خودروسازی کشور باید مد نظر متولیان امر قرار گیرد و توجه به استانداردهای محیط زیست و همگامی با تکنولوژی ساخت خودرو کم مصرف در جهان است که خوشبختانه خودروسازان در این راستا گامهایی برداشته اند که کافی به نظر می رسد.

وی با اشاره به طرح هدفمند کردن یارانه ها توجه هر چه بیشتر دولتمردان را به جذب دانش فنی برای خودروسازان خواستار شد و اضافه کرد : خودروسازی کشور یکی از بزرگترین ، قدیمی ترین و بنامترین صنایع کشور به شمار می رود ،که نیازمندتوجه به ارتقاء سطح کیفی محصولات در راستای انتظارات مشتریان می باشد.

علی مطهری در پایان با بیان اینکه توجه به تولید خودرو کم مصرف و سبز در کشور راهی است اجباری نه اختیاری تصریح کرد: بایدخودروسازان برای ادامه بقاء در میان خودروسازان جهان توجه روز افزونی به تولیدات کم مصرف و سبز از خود نشان دهند.

عبور خودرو از دیوار طبقه پنجم/عکس

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه پنج تلویزیون فرانسه‌‌ هنوز معلوم نیست این خودرو چگونه این طور از دیوار عبور کرده است. بر اثر ریزش اجرهای دیوار خودروهایی که کنار ساختمان پارک کرده بودند به شدت آسیب دیدند.

رهگذرانی که از منطقه عبور می کردند با مشاهده نیمی از خودرو که از ساختمان بیرون زده است تصور می کردند با اثر یکی از هنرمندان معاصر سروکار دارند اما با کمی دقت پی بردند اتفاقی از نوع نادر به وقوع پیوسته است.