اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

هیوندای i40 رونمایی شد

شرکت خودروسازی هیوندای خودروی سواری i40 در نمایشگاه بارسلونا رونمایی کرد.

به گزارش خبرخودرو، این خودرو هم اندازه رقبای خود خواهد بود اما فاصله چرخ های جلو و عقب بیشتر از بقیه خودروهاست که این امر سبب اختصاص فضای بیشتر به سرنشینان و وسایل آنها می شود.

سرعت این خودرو 114 تا 135 کیلومتر با هر یک لیتر بنزین و با نشر پایین گاز دی اکسید کربن است که این امر سبب می شود رانندگاه به این خودرو توجه ویژه ای داشته باشند.

هیوندای با این شرایط امیدوار است تا این خودرو بتواند در بازار سود بیشتری را نسبت به خودروهای دیگر این شرکت کسب کند

خدمات جاده ای آئودی به رانندگان از طریق گوشی هوشمند

آئودی به گروه خودروسازانی که برنامه های کاربردی برای گوشی هوشمند می سازند پیوست.

به گزارش خبر خودرو،این سیستم کاربر را مستقیما به شرکت آئودی و کارگزار بیمه اش متصل می کند.این سیستم اطلاعات خودروی کاربر را به سیستم خدمات جاده ای آئودی فرستاده وبه او این امکان را می دهد که سرویس مورد نظر خود را درخواست نماید .علاوه بر این بااستفاده از سیستم gps تلفن کاربر ، موقعیت او را مشخص می کند.

شرکت آئودی اعلام کرد با استفاده از این سیستم زمان ارائه سرویس به رانندگان را کوتاهتر می کنیم.

با درخواستی که کاربر ارائه می دهد این سیستم جزئیات تماس از جمله نام سرویس دهنده و زمان ارائه سرویس را ذخیره می کند . علاوه بر این راننده را با نزدیک ترین نمایندگی مرتبط می کند.

توقف تولید مزدا 6 و تریبکا در آمریکا

در راستای توسعه بهره وری کارخانه ها در ایالات متحده امریکا تولید خودروی مزدا6 و تریبکا اس یو وی سوبارو متوقف خواهند شد.

به گزارش خبرخودرو،سوبارو تصمیم گرفته است تولید و آر اند دی خودروی تریبکا را متوقف کند.دراین میان مزدا نیز تصمیم به توقف ساخت مزدا 6گرفته است .

خودروی تریبکا در سال 2005معرفی شد.با این وجود هنوز سخنگوی شرکت سوبارو در این رابطه اظهار نظری نکرده وسخنگوی مزدا نیز این مسئله را انکار کرد.

طبق آمار اعلام شده فروش فقط 910دستگاه خودرو توسطسوبارو در ماه آوریل موجب نگرانی این خودروساز شده است ودلیل اصلی توقف تولید مزدا نیز این است که این مدل نتوانسته است سود منطقه ای لازم را در امریکای شمالی کسب کند.این شرکت قرار بود سالانه 100هزار دستگاه را به عرضه بگذارد اما با بحران اقتصادی روبرو شد.

اگر تولید مزدا 6متوقف شود احتمال تعطیلی کارخانه نیز وجود دارد.

تندر90 ایران خودرو ، کیفی ترین محصول رنو در ایران

تندر 90 ایران خودرو کیفی ترین محصول شرکت رنو فرانسه در ایران بین 17 مدل خودرو سواری شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی ایران خودرو ، تازه ترین ارزیابی کیفی خودرو های داخلی در شرایطی اعلام شد که طی آن تندر90 ایران خودرو توانسته از حیث مجموع نمرات منفی کیفیت بهتری نسبت به مگان نصیب خود کند و یک رده بالاتر از این محصول شرکت رنو قرار گیرد.

براساس این گزارش، درارزیابی رده بندی کیفی 17 مدل خودرو سواری که از نظر سیتم فنر بندی، تعلیق و فرمان، سیتم موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، نفوذ آب و رنگ که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد بررسی قرار گرفت، تندر 90 ایران خودرو با کسب 2. 25 نمره منفی در رتبه 4 جدول رده بندی کیفی خودرو های سواری قرار گرفت.

این درحالی است که تندر90 پارس خودرو در رتبه ششم رده بندی کیفی خودرو های سواری و دو رده پایین تر از تندر 90 ایران خودرو قرار گرفته است.

طراحی خودروی ملی با ویژگی های متمایز

خودروی ملی متمایز از دیگر خودروهای فعلی کشور تا پایان امسال در اصفهان طراحی می شود.

معاون امور بهره برداری سازمان صنایع ومعادن استان اصفهان با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور خودروی ملی متمایز از دیگر شرکتهای خودروسازی دراستان اصفهان طراحی و ساخته می شود گفت : اجرای این طرح با توجه به ظرفیتهای استان اصفهان مانند صنایع فولاد ،صنایع قطعه ساز و نیروهای متخصص به این استان محول شده است.

پرویزی با بیان اینکه این طرح به صورت سهامی عام اجرا می شود افزود: برای همه قطعه سازان استان اصفهان سهمی در نظر گرفته خواهد شد.

او اظهارامیدواری کرد ، با استفاده از تجارب کشورهای آسیای شرقی و اروپایی خودرویی باقابلیت رقابت با خودروهای خارجی طراحی و تولید شود.

290 واحد فعال قطعه‌سازی در اصفهان مشغول بکاراست .

رونمایی خودروی مسابقه ای 500 هزار دلاری

شرکت خودروسازی مکلارن MCLaren خودروی 500هزار دلاری مسابقه ای mp4-12c را در مزایده تصدیق گواهینامه های مسابقات رانندگی برای فراری 458 ولامبورگینی رونمایی کرد.

به گزارش خبر خودرو،شرکت مک لارن اعلام کرد که این مدل با نام جی تی

آنتونی شریف مدیر اجرایی شرکت مک لارن با بیان اینکه شرکت قصد دارد به هدف استاندارد طلایی خود در زمینه تولید خودروهای اسپرت برسد اظهارداشت :ما برای فروش تعداد محدود در یک دوره محدود تلاش نمی کنیم بلکه آمده ایم که مدت زمان طولانی را به خود اختصاص بدهیم.

این خودرو قرار است در مسابقه اف آی سیFICبهترین نمایش خود را به اجرا بگذارد. ارائه این خودرو به تیم های خریدار نیز از 2012شروع خواهد شد.

GT3 اولین رقابت خودرا با خودروهای دیگر در مسابقه استقامت 22 ماه می که در پیست اتومبیلرانی ناوارای اسپانیا برگزار می شود آغاز خواهد کرد.

رنو مدل جدید داچیا را عرضه می کند

شرکت خودروسازی رنو در راستای ایجاد تنوع بیشتر در برندهای خود تصمیم به عرضه طرحی جدید در مدل داچیا گرفته است.

به گزارش خبر خودرو، لورنس ون دن ایکر مدیر بخش طراحی رنو اظهارداشت : در طراحی برند داچیا قصد داریم علاوه بر استحکام آن تغییراتی نیز در آلمانی تر بودن آن نسبت به رنو ایجاد کنیم.

وی افزود:این مسئله نیز از اهمیت زیادی برخوردار است که بتوانیم برای جذب خریداران بیشتر ، برندهای رنو و داچیا را از هم متمایز کنیم. چرا که با این اقدام باعث خواهیم شد که هر کدام از برند ها در جایگاه خود قرار گرفته ومانع جذب فروش یکدیگر نشوند.

در حالی که طرح داچیا کاملا با دیگر مدل های رنو فرق خواهد داشت ،طرحهای جدید رنو به گذشته نزدیکتر است.

این شرکت اعلام کرد که تا سال 2012خودروی تجاری کوچک داچیا را در سرتاسر اروپا عرضه خواهد نمود.

سال گذشته فروش برند داچیا به 348هزار و279 دستگاه خودرو رسید.

15 هزار دستگاه رانا روانه بازار خواهد شد

ایران خودرو به منظور پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان امسال بین 5 تا 15 هزار دستگاه خودروی رانا تولید و روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصول با بیان این مطلب گفت: رانا دومین خودرو با برند ملی، بر پایه قابلیت های موجود و برای آن دسته از مشتریان که خواهان خودروی خانوادگی در کلاس بی و سی با قیمت مناسب هستند، طراحی شده، اما ایران خودرو هدف هایی را در بازار جهانی برای این خودرو تعریف کرده است.

وی خودروی رانا را با توجه به سطح بالای ایمنی آن، برخوردار از استاندارد روز اروپا و قابل رقابت با سایر محصولات هم کلاس خود دانست و گفت: علاوه بر ایمنی راننده و سرنشینان، ایمنی عابر پیاده نیز در این محصول دیده شده که در محصولات داخلی منحصر به فرد، اما در اروپا به صورت یک قانون مطرح شده و از سال 2012 الزامی است.

وی گفت: ویژگی های عملکردی این خودرو نیز در مقایسه با سایرمحصولات موجود در بازار داخلی در طیف قیمتی مشابه، بسیار پیشرو است.

سلیمانی خاطر نشان کرد: بیش از 80 درصد قطعات این خودرو جدید است و حتی بخش هایی که عمدتا یکسان به نظر می آید نیز دراین محصول متفاوت است؛ مثلا موتور 1600 این خودرو، با موتور 1600 روی 206 متفاوت بوده و از نظر سیستم کنترل و EMS کاملا جدید و مختص این خودرو است. گیربکس مورد استفاده نیز ترکیبی از گیربکس های گوناگون، اما به نوعی جدید است و هر چند اجزای مختلف آن در خودروهای مختلف استفاده شده، با این مجموعه و این ترکیب، منحصر به فرد است.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو از وابسته نبودن خودروی رانا به شرکت پژو فرانسه خبرداد و افزود: تولید انبوه این خودرو از شهریور امسال آغاز می شود.

وی خاطر نشان ساخت: خودروی رانا از لحاظ سطح ایمنی، یکی از بهترین محصولات خودروسازی ایران است و این خودرو می تواند سه ستاره ایمنی در استاندارد اروپایی Euro NCAP را اخذ کند.

سلیمانی تاکید کرد: این خودرو مجهز به ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرو لیک، آیینه های برقی، شیشه بالابرهای جلو برقی و... است.