اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

پورشه متضرر شد

دفتر مرکزی شرکت پورشه در اشتوتگارت اعلام کرد علی رغم پیش بینی های قبلی انتظار می رود ضرر شرکت در سال جاری به یک میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرخودرو، گفتنی است پورشه در نه ماهه گذشته که به آوریل ختم شد بعد از کسر مالیات با ضرر 5.7 میلیارد یورویی مواجه شد این در حالی است که این شرکت توانسته بود در مدت مشابه سال گذشته 4.2 میلیارد یورو سود دهی داشته باشد .

این خودروساز گفت : امیدواریم با رونمایی مدل های جدیدی مثل خودرو چهار در پانامرا تا پایان سال به رشد دو رقمی فروش و سود 13.3 درصدی دست پیدا کنیم.

تحلیل گران عقیده دارند قرار دادهای متعدد امضاشده میان پورشه و فولکس واگن باعث منحرف شدن این شرکت از مسیر اصلی تولیدش بوده است.

میتسوبیشی قیمت خودروی برقی اش را کاهش می دهد

گر چه بسیاری از خودروسازان جهان در راه ساخت خودروهای الکتریکی به سرعت در حال حرکت هستند و تلاش می کنند اتومبیل های پاک بسازند اما مسئله نگران کننده همچنان قیمت بالای این خودروهاست .

به گزاش خبرخودرو، میتسوبیشی موتورز چهارمین خودروساز ژاپن اخیراً اعلام کرده است که می خواهد با لحاظ کردن برخی از مسائل، قیمت خودروهای الکتریکی خود را کاهش دهد.

مدیران میتسوبیشی امیدوارند تا سال 2012 بتوانند محصول الکتریکی مشهور خود به نام i-MieV را تا حدود 30 درصد کاهش دهند.

کاهش 22 هزار دلاری قیمت این خودرو در صورتی محقق خواهد شده که تولید انبوه آن از سرگرفته شود .

ژاپنی ها اعتقاد دارند که در صورت تولید انبوه می تواند قیمت تمام شده باتری لیتیومی – یونی این خودرو را که دلیل اصلی گرانقیمت شدن آن است کاهش دهند.

نقطه عطف بی ام و X5

کمپانی بی ام و از ثبت رکوردی تازه در این خودروسازی خبر داد. اخیرا تولید مدل پرفروش و محبوب X5 در این کمپانی از مرز یک میلیون دستگاه گذشته است.

به گزارش خبر خودرو، X5 به عنوان اولین خودروی SUV بی ام و در سال 1999 پا به عرصه وجود گذاشته و در این مدت مشتریان زیادی داشته است.

مدیران بی ام و در آمریکا خروج یک میلیونمین دستگاه از این مدل را جشن گرفته و آن را نقطه عطفی در این خودوسازی عنوان کردند.

به گواه این گروه، بی ام و X5 در 120 کشور جهان مشتری پیدا کرده و یکی از محصولات پیشرو در زمینه نوآوری و خلاقیت در این کمپانی المانی بوده است.

بی ام و X5 از سوی نهادها و نشریات مختلف توانسته جوایز مختلفی را به دست آورد. یک میلیونمین دستگاه از بی ام و X5 از خط تولید اسپارتان برگ آمریکا خارج شد.


راه تازه پژو - سیتروئن برای کاهش آلودگی

بزرگترین خودروساز فرانسه قصد دارد ساخت خودروهای مجهز به دکمه روشن- خاموش موتور را افزایش دهد.

به گزارش خبر خودرو، گروه خودروسازی پژو- سیتروئن در تلاش است تا 30 ماه آینده تولید این قبیل خودروها را با موتورهای کوچک به مرز یک میلیون دستگاه برساند.

کریستین شاپل از مدیران ارشد گروه PSA اعلام کرده است که به منظور عملی شدن این تصمیم حدود 300 میلیون یورو سرمایه گذاری شده تا خودروهای معمولی نیز بتوانند از مزایای خاموش و روشن کردن موتور تنها با استفاده از یک دکمه ، استفاده کنند.

این گروه از خودروها در ترافیک شهری سوخت کمتری مصرف می کنند و استهلاک پایین تری دارند.

این پروژه بخشی از پروژه گروه پژو-سیتروئن برای زسیدن به استانداردهایی «یورو5» است. به گفته مهندسان فرانسوی نصب این سیستم منجر به کاهش حداقل 5 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر خواهد شد.


ردیابی لحظه ای کیفی و کمی محصولات فراهم می شود

سیستم E.R.Pاز جمله نرم افزارهایی است که با راه اندازی کامل آن، امکان ردیابی لحظه ای کیفی و کمی محصولات مواد و قطعات و یکپارچگی درفرآیندهای برنامه ریزی، لجستیک، تولید، کیفیت، مالی در زنجیره ارزش گروه صنعتی ایران خودرو به وجود می آید.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، فرزاد موحدی سبحانی، مدیر توسعه فرایند های E.R.P گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: بیشتر شرکت های خودروسازی مطرح دنیا از این سیستم بهره می برند و گروه صنعتی ایران خودرو نیز در حال حاضر در قسمت های مالی و تندر 90 از این سیستم نرم افزاری پیشرفته استفاده می کند.

وی با اشاره به این که کاهش قیمت تمام شده محصولات و افزایش رضایت مشتریان از مهم ترین منافع استقرار این سیستم است، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های برتر خودروسازی دنیا از این سیستم استفاده می کنند.

موحدی با بیان این که در گروه صنعتی ایران خودرو سه جریان مواد، مالی و اطلاعات؛ مهم ترین شریان های های این مجموعه هستند، تصریح کرد: با راه اندازی سیستم ای. آر.پی جریان های فوق به طور هماهنگ در خدمت تولید محصول و ارائه خدمات پس از فروش قرار می گیرند.

مدیر توسعه فرآیندE.R.P ایران خودرو؛ از جمله مزایای راه اندازی این سیستم به ردیابی کیفی و کمی محصولات، مواد و قطعات به صورت لحظه ای و یکپارچگی قسمت های مالی و لجستیک اشاره کرد و ادامه داد: امکان ردیابی کیفی محصولات و قطعات، برنامه ریزی تولید خطوط پیش مونتاژی از سفارش مشتریان تا تحویل محصول نهایی از دیگر مزایای استفاده از این سیستم است.

وی راه اندازی پروژه ای.آر.پی را یکی از مهم ترین برنامه های توسعه سیستمی ایران خودرو دانست و خاطرنشان ساخت: هدف گذاری ما پیاده سازی این سیستم در کل مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو است که با برنامه ریزی های انجام شده در آینده به آن دست خواهیم یافت.

موحدی ابراز امیدواری کرد، با استقرار کامل سیستم E.R.P گروه صنعتی ایران خودرو گام های موثری را در جهت تحقق اهداف کاهش هزینه و افزایش کیفیت بردارد.

وی درپایان ادامه داد: این سیستم فقط در شرکت های خودروسازی کاربرد ندارد بلکه همه شرکت ها می توانند از آن بهره ببرند.

نگرانی جدی ما بحث کیفیت قطعات تندر 90 است

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با ابراز مخالفت نسبت به واگذاری تأمین قطعات تندر 90 به خودروسازان گفت : با این اقدام بحث نظارت بر کیفیت کماکان در اختیار رنو پارس باقی می ماند.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، افزود :با اصرار خودروسازان ، تأمین قطعات تندر 90 به عهده خوردوسازان قرار می گیرد در حالی که همچنان بحث نظارت بر کیفیت قطعات بر عهده رنو پارس باقی خواهد ماند در صورتی که کمترین هدفی در این کار نهادینه شدن تکنولوژی تامین قطعه در کشور بود که با فشاری که در این مدت صورت گرفت، رنو پارس مجبور به واگذاری تأمین قطعات تندر گردید، به همین جهت نظر موافقی در خصوصی این قضیه و نحوه واگذاری ندارم .

وی در ادامه در خصوص اینکه آیا واگذاری تأمین قطعات ، در افت کیفیت تأثیر خواهد داشت ، گفت : در حال حاضر یکی از نگرانی های جدی ما همین بحث کیفیت قطعات است، البته رنو پارس اعلام نموده که همچنان بر روی کیفیت نظارت دارد . اما از جهتی ورود خودروی تندر 90 به بازار ، اعاده حیثتی برای قطعه سازان داخلی است چرا که پیش از این چنانچه خودرویی با مشکل مواجه می شد، بلافاصله قطعه ساز را مقصر دانسته و علت را در بی کیفیتی قطعات بیان می گردید.

وی افزود: اما با ورود تندر 90 و حتی پژو 206 SD مشخص شد که قطعه سازان ایرانی هم می توانند تولید با کیفیت داشته باشند.

وی از جمله دلایل ورود خودروسازان خارجی به کشور را کسب تجربه تولید در داخل و انتقال تکنولوژی ذکر نمود و اظهار داشت : علت اینکه برای اولین بار تصمیم گرفته شد که یک خودروساز خارجی مثل رنو پارس با تجربه موجود اقدام به تولید ،در داخل کشور نماید ، انتقال تکنولوژی تولید در بحث قطعات بود در حالی که با واگذاری تأمین قطعات به خودروسازان باز هم نظارت بر کیفیت بر عهده رنو پارس باقی خواهد ماند.

دبیر انجمن قطعه سازان همچنین در خصوص احتمال ورود قطعات چینی پس از واگذاری زنجیره تأمین قطعات تندر 90 به خودروسازان گفت : هر چیزیی امکان دارد ، به هر جهت با این اقدام احتمال اینکه قطعات چینی نیز وارد زنجیره تأمین شود وجود دارد.

نجفی منش در ادامه افزود : قطعاً با قدری تأمل ودستیابی به تولید انبوه در تندر 90 ، خود به خود واگذاری تأمین قطعات تند 90 به خودروسازان واگذاری می گردید .

وی در خصوص اینکه آیا قطعاً تأمین قطعات تندر 90 واگذار خواهد شد ، خاطر نشان کرد : هنوز مشخص نیست که قطعاً این کار انجام می شود ، چرا که شرکتهای خودروساز ، بایستی هزینه کیفیت را بپردازند در حالی که تاکنون چنین اقدامی را صورت نگرفته است.

کارکنان هوندا موتور در جنوب چین افزایش حقوقشان را خواستار شدند

کارکنان شرکت هوندا موتور در جنوب چین با تجمع مقابل کارخانه این شرکت ، افزایش حقوق و دستمزد را خواستار شدند.

به گزارش خبرخودرو ، صدها نفر از کارکنان شرکت هوندا موتور مقابل کارخانه گوانگ دونگ در شهر جونگ شان تجمع کردند و رسیدگی به وضعیت حقوقشان را خواستار شدند.

یکی از مقامات حزب کمونیست چین در این شهر بدون اشاره به جزییات بیشتر گفت نمایندگانی برای پاسخگویی به خواسته های تجمع کنندگان به میان جمعیت رفتند.

وی افزود مدیران اجرایی شرکت هوندا موتور در چین تشکیل نشست داده اند.

یاسوکو ماتسورا سخنگوی شرکت هوندا موتور در توکیو گفت جزییاتی درباره وضعیت فعلی در دست نیست.

این تجمع در حالی برگزار شد که شرکت هوندا تولید را در دوکارخانه مونتاژ خودرو در چین آغاز کرده است.

این شرکت اعلام کرد کارکنان این دو کارخانه با حقوق ماهیانه پنجاه و سه دلار و شصت سنت برای کار تمام وقت موافقت کرده اند.


تولید تندر 90 در ایران خودرو 3 برابر شد

شرکت ایران خودرو در پی ایجاد روندی رو به رشد در همکاری با شرکت رنوی فرانسه و نیز رنو پارس موفق شده از ابتدای سال جاری تاکنون 2هزار و 812 دستگاه تندر 90 تولید کند.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد رضا معتمد معاون مدیر عامل ایران خودرو در تولید تندر 90 با بیان این مطلب گفت: در مدت مشابه سال گذشته تنها 956 دستگاه از این خودرو تولید شده بود.

وی ادامه داد: این افزایش تولید بیش از هر چیز نشانه روشنی از توانمندی ایران خودرو در پرداخت مطالبات خود به شرکت های قطعه سازی می باشد، علاوه بر اینکه اقبال عمومی از تندر ایران خودرو به دلیل کیفیت بالای آن هر روز بیشتر می شود.

معتمد خاطر نشان ساخت : تولید خودرو تند ر90 اسپرت توسط ایران خودرو با عث شده که این خودرو مورد پسند ند جوانان قرار گیرد .

وی افزود: از سوی دیگر ایران خودرو با برخورداری از تجربه همکاری با خودروسازان خارجی موفق شده تمامی استانداردهای سخت گیرانه شرکت رنو فرانسه را در عمل رعایت کند.

معتمد تصریح کرد: در حال حاضرر روزانه50 دستگاه تندر نود در ایران خودرو تولید می شود، که با توجه به پتانسیل موجود این تعداد افزایش خواهد یافت.

به گفته معتمد ایران خودرو توان تولید 300 دستگاه تندر در روز را دارد و این ظرفیت گسترده بیانگر توانمندی ایران خودرو در طراحی خطوط تولید برای خودروهای جدید است.

وی به این نکته اشاره کرد که ایران خودر با ایجاد کمیته عالی کیفیت تلاش دامنه داری را برای ارتقای هر چه بیشتر کیفیت تندر 90 در دستور کار خود قرار داده است و این روند برای ایران خودرو در راستای رضایت مشتریان از اهمیت خاصی برخوردار است .

معتمد در پایان گفت: بازرسان شرکت رنوی فرانسه در ارزیابی خود ایران خودرو را درزمره یکی از شرکت های بسیار موفق در رعایت استانداردهای سخت گیرانه خود معرفی کرده اند.