اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

بلندترین اتوبوس جهان

پر جمعیت ترین کشور جهان امیدوار است با به خدمت گرفتن بلندترین اتوبوس جهان به طول 25 متر معضل ترافیک در شهرهای پر جمعیت خود مثل پکن را حل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ این اتوبوس که " Youngman JNP6250G" نام دارد طولی بیش از 25 متر دارد که حدود ۱۳ متر بیشتر از یک اتوبوس معمولی است، و توان حمل ۳۰۰ مسافر را دارد . به زودی عملیات استفاده از این اتوبوس در دو شهر پکن و هانگژو ، دو شهر پرجمعیت چین آغاز می شود.

این اتوبوس حداکثر توان رسیدن به سرعت ۵۰ مایل در ساعت را دارد و البته چین در تلاش برای ساخت خط هایی ویژه حرکت این اتوبوس در بزرگراه ها است.


ژ

پژو 307 دوستدار محیط زیست و مناسب برای خانواده

خودرو پژو 307  که به موتور 4 سیلندر مجهز شده است یک خودرو دیفرانسیل جلو  است که  در 12.5 ثانیه شتاب 0 تا 60  مایل در ساعت را پر می کند.

سقف سرعت این خودرو فرانسوی 111 مایل در ساعت است

پژو 307 استیشن یک خودرو 5 صندلی است و طراحی داخلی آن فضای راحتی را برای سرنشینان ایجاد کرده است.

همچنین این خودرو علاوه بر این که یک خودرو خانواده است در زمنیه کاهش آلایندگی نیز بهسازی شده و سازگار با محیط زیست نیز هست .

پژو 307 یک خودرو لوکس است که خودروساز فرانسوی آن را  مناسب برای سفر خانواده ها  طراحی کرده است.

آغاز فروش خودرو کره ای کایرون 2012

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو»  کایرون 2012 گزینه ای است که برای آغاز فروش خودروهای سانگ یانگ کره در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش قیمت قطعی این خودرو 60 میلیون و 650 هزار تومان است که با شرایط مختلف فروش در اسفند ماه 90 و فروردین 91 تحویل داده می شود.

 

زمان تحویل

پیش پرداخت

ودیعه دوم در اسفند ماه 90

الباقی

اسفند 90

300000000 ریال

-------------------------

زمان صدور دعوتنامه

فروردین 91

180000000 ریال

180000000 ریال

زمان صدور دعوتنامه

 

این خودرو  3200 سی سی و سیلندر با ترمز ای بس اس ، موتور خطی با تکنولوژی سوپاپ، سیستم ضدواژگونی ،سیستم کنترل سرعت در سراشیبی و... است.

DeLorean خودروی الکترونیکی ۲۰۱۲

DeLorean خودروی الکترونیکی است که مشابه خودروی فیلم معروف "بازگشت به آینده" است. DeLorean Motor Company که این خودرو را ساخته است تنها 500 هزار نمونه از این محصول را تولید می کند. DeLorean از سال آینده با قیمت حدود 90 هزار تا 100 هزار دلار به فروش می رسد. تاکنون 100 هزار نفر این خودرو را سفارش داده اند

معرفی مرسدس بنز 2013 SL در نمایشگاه خودرو دیترویت

نخستین تصاویر از مرسدس بنز2013 SL چندی پیش منتشر شد و حالا خودروساز آلمانی این مدل پر طرفدار را به دیترویت آورده است.

 با بدنه تقریبا کاملا ساخته شده از آلومنیوم وزن این خودرو به یک خودرو سبک وزن تبدبل شده است که مصرف سوخت را کاهش داده و ویژگی های ایرودینامیکی ان بهبود یافته است.

در حالی که SL جدید از طراحی جدید مرسدس بنز برخوردار شده است کمی بزرگتر تر مدل های دیگر به نظر می رسد.

مدل 2013 با سبک اسپرت ارایه شده است احتمالا نسل های بعدی لوکس تر خواهند بود.

  SL جدید  با موتور جدید 4.7 لیتری V8 با قدرت 429 اسب بخار ارایه شده است که با استفاده از تکنولوژی start/stop  از نظر بهره وری مصرف سوخت بهبود یافته است.

این خودرو در 4.5 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت می رسد که 0.8 ثانیه بهبود یافته است.


معرفی پورشه باکستر 2013

پورشه دو مدل تازه باکستر و باکستر S را به شکل باز طراحی شده ارایه می کند.

این تغییرات ظاهری کمی بین دو مدل دیده می شود اما تفاوت اصلی از نظر کارایی و عملکرد خودرو است.

پورشه باکستر S را به موتور 3.4 لیتری مجهز کرده است که 315 اسب بخار قدرت دارد و شتاب آن  5.4 ثانیه  است و برای باکستر پایه  موتور 2.7 لیتری با قدرت 265 اسب بخار در نظر گرفته شده است که در 4.7 ثانیه به شتاب 60 می رسد.

هر دو مدل 7سرعته دو کلاچه هستند و مصرف سوخت این خودروها با موتورهای ارتقا یافته و تکنولوژی start/stop 15 درصد کاهش یافته است.

 همچنین طراحی جدید این خودرو موجب کاهش وزن و افزایش فضای داخلی شده است.

قیمت پورشه باکستر با 1400 دلار افزایش به 50 هزار دلار سیده است. مدل S  نیز با قیمت61 هزار دلار به فروش خواهد رسید.

 

مرسدس بنز خودرو فیس‌بوکی عرضه می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از همکاران سیستم شرکت خودروسازی مرسدس بنز آمریکا ابتکاری اندیشیده که کاربران به کمک آن می توانند در داخل خودروهای این شرکت از بزرگترین شبکه اجتماعی جهان بازدید کنند. شرکت دایرکت تی‌وی هم امکان استفاده کاربران از فیس‌بوک را بر روی دستگاه های تلویزیون خود امکان پذیر کرده است.

شرکت مرسدس بنز قصد دارد یک صفحه نمایش با وضوح بالا و مجهز به اینترنت پرسرعت بیسیم را در کنار داشبورد بعضی از محصولاتش نصب کند تا کاربران از طریق آن بتوانند به فیس بوک دسترسی داشته باشند. مرسدس بنز این فناوری را که mbrace2 نامیده، برای اولین بار در نمایشگاه محصولات الکترونیکی لاس وگاس آمریکا عرضه کرده است.

فیس‌بوک مرسدس بنز نتیجه همکاری شش ماهه این دو شرکت با هم است. مرسدس بنز تصمیم گرفته این فناوری را در مدل‌های SL-Class 2013 خود عرضه کند. این شرکت در طراحی این فناوری ملاحظات و مخاطرات ایمنی استفاده از فیس بوک در هنگام رانندگی را از نظر دور نداشته  و فعالیت‌های فیس بوکی را که احتمال می رود باعث حواس پرتی راننده شود، در این فناوری غیرفعال کرده است.

دارن رُز، معاون بخش مشارکت و بازاریابی فیس‌بوک در باره این ابتکار مرسدس بنز گفته است: در حال حاضر خودروهای شخصی دارای صفحه نمایش‌های هوشمندی هستند و می‌توان انتظار داشت خودروسازان بیشتری از این صفحات نمایش که امکان برقراری ارتباط بین افراد را فراهم می‌کند استفاده کنند. یکی از مهمترین ویژگی های این صفحات قابلیت استفاده از فناوری جی پی اس است که افراد به کمک آن می‌توانند در هر لحظه بفهمند که کدام دوستانشان در نزدیکی آنها هستند. این چیزی است که فکر می کنیم برای مردم جالب باشد.

وی همچنین گفته است یکی دیگر از روندهای نوظهور درباره فیس بوک، ترکیب تلویزیون با آن است. در نمایشگاه لاس وگاس شرکت دایرکت تی وی یکی از ابتکارات خود در این زمینه را عرضه کرده است. این شرکت امکان استفاده از فیس بوک بر روی تلویزیون های خود را برای کاربران ممکن کرده است. کاربران با استفاده از این قابلیت می توانند آنچه را که بر روی تلویزیون تماشا می کنند، با همه دوستان و اعضای شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

 

رونمایی خودروی جدید لکسوس

لکسوس کمی زودتر از رونمایی رسمی خودروی LX 570 مدل 2013 در نمایشگاه اتومبیل دیترویت، آن رادر معرض دید عموم قرار داد.

بطبق اعلام لکسوس LX570 دارای پلتفرمی مشابه با تویوتا لندکروز مدل 2013 است و شباهت های ظاهری درچراغ های جلو و حتی جلو پنجره با آن دارد.

به گفته لکسوس این خودرو دارای یک موتور 5.7 لیتری هشت سیلندر به توان 383 اسب بخار و گشتاور 403 پوند فوت در دور موتور 2200 است. از دیگر ویژگی های این خودرو می توان به نصب جعبه دنده شش سرعته خودکار که قابلیت انتقال نیرو بین چرخ های جلو و عقب را دارد اشاره کرد.

همچنین ده کیسه هوا، دوربین پارک عقب، پشتی های سر قابل تنظیم، سامانه کنترل هوای داخل و 19 اسپیکر بر روی LX570 نصب شده است.