اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

سریعترین بوگاتی 2013 Veyron به بازار می آید

بنا بر گزارش ها سرعت مدل جدید حتی از بوگاتی Veyron  سوپر اسپرت که ادعا می شود سریع ترین خودرو جهان است بیشتر خواهد بود.

این خودرو در مقایسه با بوگاتی  Veyron Ultimate Aero TT حدود  mph 27 سریع تر خواهد بود  اما در مقایسه با Veyron سوپر اسپرت تنها  3.5 mph سریع تر است .

علاوه بر تغییرات عملکرد این خودرو برای افزایش سرعت ، تغییرات قابل توجهی نیز در طراحی ظاهری این خودرو ایجاد شده است.

قدرت بوگاتی جدید با ساختار فیبروکربن با موتور توربوشارژ به  1200 اسب بخار می رسد .


ایکس60 اولین محصول (SUV) شرکت کرمان موتور

مشخصات فنی X60 به شرح زیر است:

نوع موتور: ‌١.8 لیتری بدون سرب DOHC

حجم موتور: ‌١٨٠٠ سی.سی

قدرت موتور: ‌١٣٢ اسب بخار

نسبت تراکم: ‌١٠.1

حداکثر قدرت (کیلووات/ دور در دقیقه) : ‌٦٠٠٠/٩٩١

حداکثر گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه): ‌٤٢٠٠/٩٦٨

مصرف سوخت: ‌٨.2 لیتر در صد کیلومتر

حجم مخزن سوخت: ‌٥٥ لیتر

دارای دو نوع دنده معمولی و اتوماتیک

کمک فنر جلو:‌ نوع جناقی مستقیم با فنر استوانه‌ای و سیستم تثبیت‌کننده و ضد چرخش

کمک‌فنر عقب:‌ نوع دو اتصالی مستقل با سیستم تثبیت‌کننده و ضد چرخش

ترمزهای عقب و جلو دیسکی مجهز به سیستم ترمز ضد قفل

نوع فرمان: هیدرولیک با سیستم چرخ دند‌ه‌ای، مجهز به ایربگ و قابلیت تنظیم فرمان

این خودرو همچنین دارای کولر و تهویه، آیینه برقی، ایربگ، چراغ سوم ترمز، گرمکن شیشه عقب، شیشه‌ بالابر برقی، برف پاک کن قابل تنظیم، چراغ مه‌شکن عقب، در باز کن صندوق و باک از داخل، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، صندلی قابل تنظیم و صندلی عقب تاشو است 

 

چینی‌ها لامبورگینی تقلبی هم ساختند

 http://www.tabnak.ir/fa/news/198493/چینی‌ها-لامبورگینی-تقلبی-هم-ساختند-+عکس 

به دنبال شکایت شرکت لامبورگینی، پلیس چین ناچار شد با تولیدکننده اتومبیل‌های تقلبی برخورد کند. 

به گزارش الف، تولیدکنندگان چینی که در دنیا به جعل و مشابه سازی کالاهای سایر کشورها معروف هستند، خودرو گران قیمت لامبورگینی را به طور دست ساز کپی و با قیمت کمی روانه بازار کرده‌اند.



مدل اصلی تولید شده این اتوموبیل توسط شرکت لامبورگینی و ساخته شده در ایتالیا‍، حدود ۴۵۰ هزار دلار (تقریبا معادل ۵۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد. اما نمونه چینی آن تنها با ۱۰۰ هزار دلار عرضه می‌شود.


شرکت لامبورگینی ایتالیا به تازگی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آئودی درآمده که خود نیز زیرمجموعه‌ای از شرکت آلمانی فولکس واگن است. این اقدام چینی‌ها خشم شرکت ایتالیایی را که سازنده اتومبیل‌های اسپورت است، بر انگیخته به طوریکه ماموران پلیس چین پس از شکایت شرکت ایتالیایی به نمایشگاه مرکزی سازنده لامبورگینی‌های تقلبی رفتند و یکی از نمونه‌های تقلبی که بر روی یک شاسی مورب جهت نمایش و عرضه بهتر در محوطه بیرون نمایشگاه نصب شده بود را با استفاده از پتک‌های سنگین خرد کردند و بقیه اتومبیل‌های داخل نمایشگاه را نیز مصادره کردند.


چینی‌ها برای محصولات صادراتی ایران هم کپی کاری‌های متقلبانه انجام داده‌اند. زعفران و فرش از جمله اجناس و کالاهای ایرانی است که هم اکنون توسط چینی‌ها به صورت تقلبی کپی برداری می‌شود و حتی گاهی این محصولات وارد ایران نیز شده و در غفلت مسئولان، جای محصولات داخلی را در بازار ایران گرفته‌اند.

سال گذشته زعفران تقلبی چینی با قیمت هر کیلوگرم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان وراد کشور شد در حالی که زعفران تولید داخل حدودا کیلویی ۳ میلیون تومان تمام می‌شود.

رونمایی شاهکار بی.ام.دبلیو

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» این سدان فوق العاده به صورت قابل توجهی  از نظر عملکرد ، وزن و امکانات روز باز طراحی شده است.

این خودرو شگفت انگیز بی.ام.دبلیو  با قدرت 720 اسب بخار 217  مایل بر ساعت سرعت دارد .

 بنا بر گزارش ها این مدل تازه کمی بزرگتر ، اما با وزن کمتر ارایه شده است .

سری 7 جدید یک خودرو 8 سرعته اتومات است که در 3.5 ثانیه شتاب 0 تا 60 مایل برساعت را پر می کند.

 بی .ام.دبلیو قیمت این خودرو را 274.982 دلار تعیین کرده است.

 


نمایشگاه خودروهای سوپر فست

به گزارش فارس به نقل از ستاد خبری نمایشگاه خودروهای قدیمی، بخش زیادی از خودروهای سوپرفست (پرسرعت) امروزی به موزه خودروهای تاریخی ایران رفته و در آنجا به نمایش در می آید.
خودروهای مازراتی، کرایسلر، کامارو و دوج از جمله این اتومبیل ها است که امروز به نمایشگاه خواهند آمد.
کمپانی پورشه پیش از این به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای پرسرعت جهان در این نمایشگاه حضور داشت.
نمایشگاه خودروهای قدیمی و پرسرعت تا 29 مهرماه از ساعت 9 تا 22 در موزه خودروهای تاریخی ایران برپا خواهد بود.
 

خودرو SUV اینفینیتی Ex۳۵ در خیابان های تهران

خودرو SUV اینفینیتی Ex۳۵ یکی از خودروهای شاسی‌بلند کمیابی‌است که اگر خوش‌شانس بوده باشید یکی دوبار چشمتان به دیدن این خودرو زیبا روشن شده‌است.

این خودرو که چند سال پیش جزو خودروهای پلاک موقت به حساب می‌آمد حالا به صورت معدود و البته به صورت شخصی وارد کشور شده‌است. البته حمید صافدل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز از منتفی شدن واردات خودروهای موردی به کشور سخن گفته‌است و واردات خودرو را فقط برای افرادی که دارای کارت بازرگانی واردات هستند مجاز دانسته‌است. اینفینیتی EX۳۵ ساخت کمپانی نیسان است که تحت این نام اقدام به تولید خودروی SUV کرده است. می‌توان این غول زیبارو را پس از SUVهای بنز و بی.ام.و لوکس‌ترین و بهترین خودرو شاسی‌بلند موجود در جهان به شمار آورد. حتی ظاهر و طراحی این خودرو هم از دیگر شاسی‌بلند‌های موجود در جهان زیباتر است. خطوط دقیقی که در بدنه این خودرو به کار رفته است در کنار چراغ‌های کشیده و جذابش، ظاهری پرابهت به این خودرو بخشیده‌است.

البته پیش از این مدل دیگری از اینفینیتی تولید شده بود که ظاهری شبیه به سانتافه داشت اما طراحی EX۳۵ به کلی با آن تفاوت دارد. حتی آپشن‌های داخلی این خودرو هم پیشرفتی بزرگ داشته‌است و امکانات دیگری به آن اضافه شده‌است.

می‌توان رقیبان اصلی این خودرو را لکسوس RX۳۵۰، BMW x۶ و نیسان مورنو دانست. البته باید توجه داشت که طرح این خودرو به دلیل جدیدتر بودن، از این سه مدل خودرو بسیار جذاب‌تر است و از نظر امکانات و مشخصات هم برتری‌های بسیاری را نسبت به آنها دارد.

گفتنی‌است شاسی بلندهای اینفینیتی دارای ذاتی اسپورت هستند و طرحی همخوان با این ذات دارند.

حقیقتا می‌توان گفت که Ex۳۵ یک سروگردن از رقیبان خود بلندتر است، اما کاپوت کشیده، قوس زیاد ستون‌ها بخصوص ستون C و شیشه های باریک نسبت به جسه خودرو ، همه دست به دست هم داده‌اند تا این خصوصیت را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.

همین برتری‌هاست که وقتی این خودرو کمیاب در تهران از کنار شما می‌گذرد نگاه شما را به خود جذب می‌کند. البته آرم این خودرو و همچنین اسم آن برای بسیاری از ایرانی‌ها هنوز آنچنان آشنا نیست زیرا به دلیل تعداد اندک واردات آن، شناخت کمی از آن در دسترس است.

یکی دیگر از دلایل جذابیت این خودرو، رنگ‌های متفاوتی‌است که این کمپانی برای این خودرو شاسی‌بلند در نظر گرفته‌است. این خودرو در رنگ‌های بژ متالیک، سنگی، مشکی براق به بازار عرضه شده‌است. داخل اتاق این خودرو به کلی چرم‌پوش است و تودوزی‌های چرم قهوه‌ای رنگ ظاهری لوکس به درون اتاق این خودرو بخشید‌ه‌است.

کلیدهای سیستم تهویه مطبوع، روشنایی داخل کابین، تنظیم نوع رانندگی، صفحه نمایشگر دوربین‌های مداربسته خودرو، سیستم صوتی پیشرفته BOSS شامل: ۱۱ بلندگو و ۲ ساب ووفر در سراسر

کابین و CD CHANGER شش خشابه با قابلیت خواندن فایل های MP۳، ساعت گرانقیمت آنالوگ با

مارک اینفینیتی از آپشن‌های داخلی این خودرو هستند که می‌تواند راحتی بسیاری را برای راننده و مسافران محیا کنند. این آپشن‌ها آنقدر به خوبی در داشبورد و کنار دنده ماشین چیده شده‌اند که ظاهری فرالوکسبه این خودرو می‌بخشد.

همچنین دکمه‌هایی که روی فرمان خودرو تعبیه شده‌اند به خوبی امکان کنترل بیشتر امکانات خودرو را به راننده می‌دهند.

معرفی خودرو مسابقه هیبریدی جدید تویوتا

گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» این مدل تازه قرار است به وسیله تویوتا موتور اسپرت در آلمان ساخته شود در حالی که موتور این خودرو در ژاپن ساخته خواهد شد.

تویوتا پیش ازاین در مسابقات جهانی شرکت کرده بود اما استفاده از فناوری هیبریدی در خودروهای مسابقه  برای این خودروساز چالش جدید خواهد بود.

بر این اساس تویوتا معتقد است که این فصل تازه ای در تاریخ این خودروساز در این زمینه خواهد بود.

امروزه بسیاری از خودروسازان بزرگ و سازندگان خودروهای مسابقه در پی استفاده از فناوری هیبریدی در این گروه از خودروها هستند.


پاناسونیک و تسلاموتور گرد هم می آیند

تسلا موتور وپاناسونیک قرارداد جدیدی را برای تامین پیل های باتری امضا کرده اند.

به گزارش خبرخودرو، پاناسونیک یک شرکت سازنده پیل های باتری است که قرار است این پیل ها در سدان الکتریکی مدل S تسلا موتور استفاده شود.

این توافق نامه قرار است 80 هزار خودرو را مجهز به این باتری هانماید و تمام مد ل های S تسلا موتور که درسال 2012 تولید خواهند شد به این باتری مجهز می شوند و به منظور توسعه خودروهای الکتریکی صورت گرفته اس ت.

تسلا موتور و پاناسونیک پیش از این درسال 2009 نیز برای انعقاد یک قرارداد به یکدیگر نزدیک شده بودند که در سال 2010 پاناسونیک 30 میلیون دلار برای تقویت همکاری میان خود و تسلا و همچنین رشد خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کرده بود .

پاناسونیک با استفاده از تکنولوژی منحصربه فرد خود یعنی کاتود نیکل پیل های باتری را با بالاترین سطح انرژی تامین می کند.

این شرکت به همراه تسلا پیل های باتری بر اساس این تکنولوژی را توسعه داده اند که قرار است این باتری های جدید در خودروهای الکتریکی تسلا به کار برده شود.

الون ماسک مدیرعامل تسلا اظهار داشت : این یک حمایت قدرت مند از تکنولوژی تسلا محسوب می شود که پاناسونیک ، بزرگ ترین تولید کننده باتری ما را به عنوان شریک تجاری خود برای توسعه خودروهای الکتریکی انتخاب کرده است .